onko teistä törkeää tämä:kälyni perheineen söi meidän ruuat....
kälyni tuli siis meille hoitamaan vauvaamme kun miehen kanssa menimme syömään ja elokuviin. sanoin että voit syödä tuolta ruokaa,oeln juuri tekemässä makaroonilaatikkoa. noh tulimme kotia niin koko perhe istui meidän sohvalla ja makaroonilaatikko tipotiessään! siis laatikkoa oli jäljellä vain yks annos!!! olin hetken suuauki,mutten kehdannut sanoa mtn. siinä meni sitten meidän ruuat,oli tarkoitus illalla taikka seuraavina päivinä syödä siitä,iso laatikko kun oli. oli ilmeisesti koko porukka syöneet ja isot annokset vielä. heillä kaksi töissä käyvää ja yks tarhalainen,meillä minä kodinhodon tuilla ja mies työttömänä +vauva niin olisin itse samassa tilanteessa hävennyt silmäni päästä jos toisten ruuat kokonaan olisi tullut syötyä. en todellakaan heille laatikkoa kokkaillut vaan ihan itsellemme. olimme vielä matkalle lähdössä lähipäivinä joten ajattelin ettei tarvitse pariin pv:n ruokaa tehdä. ja ilmaisin asian selvästi kun kirjoitin viestiin että VOIT syödä,en puhunut että voitte syödä,ja kaiken:D hu huh
Kommentit (68)
ruoan valmiiksi, joten en näe tuossa mitään outoa. Ja onhan se outoa jos vain yksi porukasta saa syödä ja muut ei..
että lapsenlikka pyytää perheensäkin syömään teille?
saako pyytää kaverit kanssa?
entä naapurit?
Mielenkiintoista rinnastaa oma veli (tai miehen veli) naapureihin ja satunnaisen lapsenlikan kavereihin...
MUTTA jos nyt vaikka ajatellaan, että meillä olisi joku tyttönen lapsenvahtina ja hän pyytäisi kaverinsa mukaan, olisi aivan sama syökö se kaverikin meillä vai ei.
Varsinkin kun todella puhutaan jostain makaroonilaatikosta, ei sisäfileestä tai baarikaapin tyhjentämisestä.
Jos hyviä ystäviä tai sukulaisia niin perhe on varmastikin OK.
Tätä on turha kärjistää.
katsomassa lapsia ja on saanut ottaa kaverin mukaan. Saivat valmiin ruoan ja ostin myös sipsejä ja limua, joita söivät lapsiemme kanssa.
Ja herranjestas, ei kai makaronilaatikon takia kannata märistä? Aika ikävää, jos tuollaista joutuisi "häpeämään", etenkin kun kyseessä on noin läheiset sukulaiset.
... seli seli vaan Kälysi on ihan normaali hoksettimilla varatettu, sinulla meni kyllä yli. . On normaalia, että lastenvahdille tehdään/ varataan vartavastien ruoka joka syödään.
koko ponttia,lisäksi emme ole heille mitään lapsenlikan palkkaa velkaa,he ennemminkin meille aikaisemmista keikoista.
olin silloisen ystäväni syntymäpäivillä, vieraita oli minä ja toinen yhteinen ystävämme. Oli lahjat ja kaikki, tietenkin. Kun tuli kahvin aika, tarjosi ystävä kakkuakin, mutta totesi, ettei syötäis liikaa, kun huomenna tulee se ja se myös käymään, että jää sitten heillekin kakkua.
Emme ikimaailmassa olisi ylipäätänsä jaksaneet syödä kahdestaan normaalin kokoista kakkua, toisaalta emme olisi edes kehdanneet. Niin silloin nauratti, ja jopa pahalta tuntui tuo ystävän kommentti. "Olkaa hyvä ja ottakaa, ei ei ei, älkää syökö liikaa, että jää muillekin.."
Mutta nyt ymmärrän, että hyvä että sanoi asiasta. :D
Oli sovittu, että käly tulee lapsenvahdiksi ja hänelle ilmoitettiin, että saa ruuan koska tulee suoraan töistä. Selkeää mielestäni.
Ihan ok, että loppu perhe tuli "salaa" perästä koska ovat noin läheisiä, mutta itse on olisi kälyn asemassa tarjonnut perheelleni enää ruokaa, he olisivat voineet syödä kotona ennen kuin tulevat.
että lapsenlikka pyytää perheensäkin syömään teille?
saako pyytää kaverit kanssa?
entä naapurit?