Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teistä törkeää tämä:kälyni perheineen söi meidän ruuat....

Vierailija
21.12.2009 |

kälyni tuli siis meille hoitamaan vauvaamme kun miehen kanssa menimme syömään ja elokuviin. sanoin että voit syödä tuolta ruokaa,oeln juuri tekemässä makaroonilaatikkoa. noh tulimme kotia niin koko perhe istui meidän sohvalla ja makaroonilaatikko tipotiessään! siis laatikkoa oli jäljellä vain yks annos!!! olin hetken suuauki,mutten kehdannut sanoa mtn. siinä meni sitten meidän ruuat,oli tarkoitus illalla taikka seuraavina päivinä syödä siitä,iso laatikko kun oli. oli ilmeisesti koko porukka syöneet ja isot annokset vielä. heillä kaksi töissä käyvää ja yks tarhalainen,meillä minä kodinhodon tuilla ja mies työttömänä +vauva niin olisin itse samassa tilanteessa hävennyt silmäni päästä jos toisten ruuat kokonaan olisi tullut syötyä. en todellakaan heille laatikkoa kokkaillut vaan ihan itsellemme. olimme vielä matkalle lähdössä lähipäivinä joten ajattelin ettei tarvitse pariin pv:n ruokaa tehdä. ja ilmaisin asian selvästi kun kirjoitin viestiin että VOIT syödä,en puhunut että voitte syödä,ja kaiken:D hu huh

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yllättävän paljon, teillä täytyy nyt vaan lopettaa tuo sukulaisten hemmottelu.

Vierailija
2/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli makaroonilaatikkoa, ei ole kallista ruokaa. Ehkä ootte nyt lastenhoidosta sujut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonipussi maksaa 25snt

400g jauhelihaa 2,5€

maito litra 79snt

6 kananmunaa 1€

Teillä oli halpa tosi lapsenvahti!

Vierailija
4/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan sanottuna pidän ap:ta tosi outona ja saitana ihmisenä !

Vierailija
5/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime talvena oma kälyni tuli ilmoittamatta perheensä (2+3) ja ystäviensä kanssa meille moottorikelkoilla. Olivat olleet koko päivän reissussa ilman eväitä, olivat ihan jäässä ja nälissään koko sakki. Olivat 20 min. matkan päässä omasta kodistaan.

Olin juuri tullut ruokakaupasta parin ruokakassillisen kanssa, meidän perheen viikonlopun ruuat kyseessä.

Loihdin syötävää koko sakille ja siinä meni ne pari kassillista ruokaa eli takaisin ruokakauppaan piti sitten lähteä että sain oman pesueenkin ruokittua.

Asia oli minusta ihan ok, kun minusta nälkäiselle pitää antaa ruokaa kerran sitä oli mistä antaa, edes kiitosta en saanut.

No sitten anoppi vei poikani kälyn luo kylään kesähelteillä. Poika oli viimeksi puolilta päivin syönyt jotain pientä, anopin antamaa ruokaa. Poika tuli seitsemän jälkeen kotiin ja olisi syönyt vaikka hevosen ja juonut ämpärillisen vettä.

Kysyin että mitä oli syönyt kälyn luona, ei mitään! Kysyin uudelleen, että mitä käly oli tarjonnut, ei mitään.

Poikani oli ollut 7 tuntia heillä kuumana kesäpäivänä kylässä ja käly ei ollut edes juotavaa tarjonnut.

Ja poikani oli viety sinne ilman että minulle edes kerrottiin asiasta eli en voinut laittaa poikani mukaan mitään juotavaa/syötävää.

Että terkkuja vain käly, meillä ei enää ruokita teidän sakkia, että ottakaahan omat eväät mukaan, kun seuraavan kerran näillä nurkilla ajelette!

Vierailija
6/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla sukulaisissa ja vei sinne kaksi kassillista ruokaa ja sai nenänsä eteen hernekeittoa, kun tuli ruoka-aika.

Vierailija
7/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä karsia tuollaisia menoja, jos on rahasta tiukkaa.

kälyni tuli siis meille hoitamaan vauvaamme kun miehen kanssa menimme syömään ja elokuviin... meillä minä kodinhodon tuilla ja mies työttömänä

Vierailija
8/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja vanhempani yövyimme veljeni häiden jälkeen morsiamen äidin luona. Aamupalaksi oli pelkkää näkkileipää, ei edes kahvia. Melko käsittämätöntä.

Pohjanmaalla sukulaisissa ja vei sinne kaksi kassillista ruokaa ja sai nenänsä eteen hernekeittoa, kun tuli ruoka-aika.

Vierailija
9/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei tuutko lapsenvahdiksi, saat syödäkin" = "Tulkaa koko perheellä syömään"

Vierailija
10/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok raahata koko perhe mukanaan, jos puhe on ollut vain yhdestä henkilöstä. Kait isä olisi pärjännyt kahdestaan lapsen kanssa kotonaan. Jos ei, niin joku on pahasti vialla siinä perheessä.

"Hei tuutko lapsenvahdiksi, saat syödäkin" = "Tulkaa koko perheellä syömään"

Vierailija
11/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudenpitokurssille rouvaseni ja kipin kapin...

Vierailija
12/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nimenomaan lapsenvahtia varten tehty.

Kyllä minäkin aina laitan ruoat veljen perheelle, jos tulevat lapsia vahtimaan. Sehän on ihan peruskohteliaisuutta. Ja ihmettelisin kyllä jos ei lasten serkkuja otettaisi mukaan vahtikeikalle.

Vierailija
13/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän toi maata kaada. Itse olin ihmeissäni kun kerran avasin konvehtirasia ja tarjosin siitä kaverille. Se otti koko rasian käsiinsä ja söi ne kaikki suklaat!!

Otti päähän, en todellakaan ollut ajatellut että ne kaikki menee sen suuhun. Mutta näin jälkikäteen naurattaa.

Vierailija
14/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienneet ettei saa syödä ts. luulivat että saavat koko perhe syödä. Eli tuskin ilkeyttään söivät. Olisit iloinen, teet ilmeisen hyvää ruokaa, kun kelpaa muillekin. Ja todellakin makaronilaatikko on yksi halvimpia ruokia ja tulee lähes itsestään.

Unohda koko juttu ja toivo, ettei kälysi ole lukenut avaustasi. Voi nimittäin olla viimeiset lastenhoidot sitten.

Vierailija
15/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onpas kiva kun on valmista ruokaa ja ei tarvitse enää kokkailla kotiin mentyä.

Olisiko ollut niin että mies ja lapsi tuli hakemaan kälyä ja kun näkivät että ruoka on valmiina niin syövät.

Ei kai mies voinut tarhaikäistä kotiin jättää.

Tämä on hulluin avaus ikinä että joku itkee menetettyä makaronilaatikkoa.

Vierailija
16/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa menimme syömään ja elokuviin.,meillä minä kodinhodon tuilla ja mies työttömänä +vauva . olimme vielä matkalle lähdössä lähipäivinä.

vaikuta.

Vierailija
17/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. huomiseksi niin varmasti olisi jättänyt sitä sinullekin.

Vierailija
18/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa syödä/juoda ihan mitä vaan meiltä löytää; ei haittaisi yhtään! Ja makaronilaatikko ainakin on niin helppo ja edullinen ruoka että sinuna rauhoittuisin...

eli jos joskus saisin lapsenhoitajan (vaikka parikin...) niin ilomielin tekisin makaronilaatikon ja porkkanaraastettakin vielä niin paljo et saisivat viedä vaikka kotiin dogibagit!!

Vierailija
19/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jutun pointti ei suinkaan ollut se makaronilaatikko. Ihan sama vaikka olisi ollut sisäfile.

Vaan se, että aloittaja oli sopinut kälynsä kanssa, että käly tulee katsomaan lapsia ja luvannut hänelle tarjota ruoan.

Kas, kälypä oli tuonut KOKO perheensä ja syöttänyt heidätkin. Ja tästä ei siis oltu sovittu. Ihan varmasti aloittaja mielellään tekisi makaronilaatikkoa isomman satsin jos tietäisi, että syöjiä onkin enemmän!

Joten aloittaja, MINÄ ymmärrän harmistuksesi oikein hyvin!

Itsellä lähimpään kauppaan 30 km ja todellakaan ei ole kivaa kun pojan kaverit joskus tyhjentää jääkaapin viimeistä murua myöten. Ei sillä, etteikö vähävarainen yh-äiti sitä ruokaa kaapista saisi ja uudet sämpylät ja muut leivottua, vaan se, että jos olen varannut muutaman päivän safkat kaappiin, ei ole kiva, että joku muu ne sieltä popsii.

Sovitusti olisi eri asia. Silloin sitä ruokaa olisi niille "ylimääräisillekin" suille..

Vierailija
20/68 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minäkin ihmettelen miten ap valittaa rahanmenosta ku itse menivät ulos syömään ja leffaan ja makaronilaatikkohan ei montaa euroa maksa.

ja juuri sen vuoksi olisin kälynä ajatellut että se on heitä varten kun kerran ulos olette menossa syömään. ette kai te kotona enää syö jos ulkona olette käyneet syömässä?

ja meillä ainakin sukulaiset, etenkin minun ja miehen sisarukset perheineen, on aina tervetulleita ja usein tuleekin useampi henkilö yhtäaikaa vaikka olisinkin puhunut vain yhden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan