onko teistä törkeää tämä:kälyni perheineen söi meidän ruuat....
kälyni tuli siis meille hoitamaan vauvaamme kun miehen kanssa menimme syömään ja elokuviin. sanoin että voit syödä tuolta ruokaa,oeln juuri tekemässä makaroonilaatikkoa. noh tulimme kotia niin koko perhe istui meidän sohvalla ja makaroonilaatikko tipotiessään! siis laatikkoa oli jäljellä vain yks annos!!! olin hetken suuauki,mutten kehdannut sanoa mtn. siinä meni sitten meidän ruuat,oli tarkoitus illalla taikka seuraavina päivinä syödä siitä,iso laatikko kun oli. oli ilmeisesti koko porukka syöneet ja isot annokset vielä. heillä kaksi töissä käyvää ja yks tarhalainen,meillä minä kodinhodon tuilla ja mies työttömänä +vauva niin olisin itse samassa tilanteessa hävennyt silmäni päästä jos toisten ruuat kokonaan olisi tullut syötyä. en todellakaan heille laatikkoa kokkaillut vaan ihan itsellemme. olimme vielä matkalle lähdössä lähipäivinä joten ajattelin ettei tarvitse pariin pv:n ruokaa tehdä. ja ilmaisin asian selvästi kun kirjoitin viestiin että VOIT syödä,en puhunut että voitte syödä,ja kaiken:D hu huh
Kommentit (68)
et varmaankaan maksanut hoidosta mitään? mll:n hoitajan kustannuksella kyllä takuulla saisit tehtyä aika paljon makaronilaatikkoa -niin paljon että kälysi perhe saa syödäkseen. totta ihmeessä koko perhe tulee lapsenvahdiksi jos heillä kerran omakin lapsi on.
Olisit sanonut, että ai tulittekin koko porukka, nyt en ole varannut kaikille ruokaa vaikka lupasin, että täällä voi hoitaja syödä..
Onko asia nyt _näin_ vakava?
(Oletan että loppu perhe perässä tuli kun olitte jo lähteneet) mutta toisaalta aika ajattelematonta olettaa kälyn itse tietävän että makaronilaatikko oli tarkoitettu teille seuraavan päivän ruuaksi jos sitä ei erikseen sanota. Jos sanotaan vaan että syö, teen makaronilaatikkoa niin ei siitä vielä osaa päätellä että se on tarkoitettu seuraavaksi päiväksi. Mutta sitten taas kälyn olis varmaan pitänyt kysäistä että haittaakos jos koko muukin perhe tulee syömään...
hieman ajattelematonta siis molemmilta. Ei saa olettaa...
Lapsenvahdit ei saisi edes syödä...? Ymmärtäisin, jos olisivat siemailleet 300 Euron shamppanjapullon, mutta makaronilaatikkoa? Ja jos teillä on varaa käydä leffassa ja matkalla, niin onko se parin-kolmen Euron makaronilaatikko sitten hirveä menetys?
jankutan siitä että tämä kälyni tuli meille lapsenlikaksi korvauksena siitä kun me olimme ottaneet YÖKSI monesti heidän lapsensa. enkä pyytänyt miestä ja lasta meille mukaan vanhtimaan vain kälyni,lapsi nyt tietty voi tulla mutta miestä en tajua. olimme poissa vain hetken. ei olekkaan kyse siitä että ruoka nyt olisi budjettiamme kaatanut vaan siitä että on törkeää syödä kaikki ruoka. eivät hekään meille ikinä tee ruokaa,ruokimme myös heidän lapsen jos hän on meillä kylässä,he eivät koskaan ruoki meitä eikä lastamme. kyse on röyhkeydestä ja periaatteista. mieskin kyllä vähän ihmetteli...
kun ainoastaan käly saa teille tulla mutta mies ja lapsi ei. Erotteletteko te vieraat aina yhtä tarkasti? Meille ovat tervetulleita vaikka koko perhe katsomaan lapsiamme ja minä teen yleensä sapuskat valmiiksi ja en todellakaan laske mitä kukainenkin syö. Jos makaronilaatikko on teille noin arvokas, niin olisiko kannattanut laittaa ne leffarahatkin mielummin ruokakauppaan?
niin totta ihmeessä mentäis koko perhe tai vieras muksu tulis meille. jotain rajaa ap!
Mutta silti asenteesi on naurettava. Sukulaiset katsovat toistensa lapsia ilman, että punnitaan kuka on kuinkakin monta minuuttia ketäkin hoitanut ja milloin ja ruoka on tehty tarjottavaski. Jaksat itkeä makaroonilaatikon perään? Joo, olet hoitovapaalla, mutta suurempi menoerä se ulkona syöminen taisi olla?
Tiesitkö, että serkkuja otetaan hoitoon myös siksi, että halutaan luoda side sukulaislapsiin, ei velvollisuudesta. Olet naurettava ja jos olisin kälysi, sanoisin tämän sinulle.
..niin totta kai he söivät, hehän ymmärsivät että olit laittanut laatikon heitä varten. Mistä he olisivat voineet tietää, ettei se ollut heille vaan omalle perheelle, kun jätit sen sanomatta!
koko ponttia,lisäksi emme ole heille mitään lapsenlikan palkkaa velkaa,he ennemminkin meille aikaisemmista keikoista. ja tämä oli sovittu juttu,he ottavat meidän lapsen hoitoon jos me otamme heidän. mies ja lapsi tulivat vasta myöhemmin ja heistä ei ollut puhetta,näimme heidät vasta kun tulimme,eikä siinä mitään,ei todellakaan,he ovat kaikki meille tervettulleita,jatkossakin:) ja eikä siinäkään mtään vaikka koko perhe söi,hyväö että maistui,oli ilmeiseti hyvää laatikkoa,MUTTA se että syövät kaiken ja kysymättä että voiko koko perhe syödä,kun kyse oli vain itse lapsen vahdista emmekä edes tienneet että koko muukin perhe tulee meille. kyse on periaatteesta ja minusta törkeää jättää vain pieni nokare. Me olemme niin tuttuja kälyni perheen kanssa että he eivät varmasti ajatelleet minun kokkaavan vain heitä varten erityisesti. vaikea tässä ehkä koko asian kuvaa saada kirjoitettua. mutta siis en tästä ole heille vihainen,olen vain hieman ihmeissäni ja miettinyt mieheni kanssa että itse kyllä häpeisimme heidän tilanteessaan. ja meille ei ole vaikeaa saada lapsen vahtia,hoidamme vuoroin kälyni perheen kanssa lapsiamme,me itseasiaas useammin.ja ei kyse ole rahasta,ei sitä meillä paljon ole,mutta sillointällöin käymme yhdessä miehen kanssa laatuaikaa viettämässä ja matkaa emme itse maksaneet,ja on ihan kotimaan matka synnyinseudulleni:;D
Kukaan ei ole samaa mieltä kanssasi. Eli sinä olit väärässä. Ota opiksesi ja kohti uusia kolhuja!
jos suurin niistä on syöty makaronilaatikko. Teet uuden satsin lisää ja syötte sen. Inhottavaa kun ihmiset kitisevät tyhjästä.
Niin minäkin olisin käsittänyt.
Ja kai te nyt enemmän kuin hetken olitte poissa. Leffakin kestää jo kaksi tuntia. Siihen ravintola ja matkat, niin hetkenne lienee ollut ainakin neljä tuntia.
kasvaa aikuiseksi kun on jo oma/omiakin lapsia!
Ei muuta, kiitos.
ottaa pulttia tollasesta asiasta. Eikös muuten se kälyn mies ole sinun tai miehesi veli? Kai hänkin nyt saa tulla hoitamaan lasta?
välilyöntisäännöissä ja pisteitten ja pilkkujen käytössä hieman opeteltavaa
koko ponttia,lisäksi emme ole heille mitään lapsenlikan palkkaa velkaa,he ennemminkin meille aikaisemmista keikoista. ja tämä oli sovittu juttu,he ottavat meidän lapsen hoitoon jos me otamme heidän. mies ja lapsi tulivat vasta myöhemmin ja heistä ei ollut puhetta,näimme heidät vasta kun tulimme,eikä siinä mitään,ei todellakaan,he ovat kaikki meille tervettulleita,jatkossakin:) ja eikä siinäkään mtään vaikka koko perhe söi,hyväö että maistui,oli ilmeiseti hyvää laatikkoa,MUTTA se että syövät kaiken ja kysymättä että voiko koko perhe syödä,kun kyse oli vain itse lapsen vahdista emmekä edes tienneet että koko muukin perhe tulee meille. kyse on periaatteesta ja minusta törkeää jättää vain pieni nokare. Me olemme niin tuttuja kälyni perheen kanssa että he eivät varmasti ajatelleet minun kokkaavan vain heitä varten erityisesti. vaikea tässä ehkä koko asian kuvaa saada kirjoitettua. mutta siis en tästä ole heille vihainen,olen vain hieman ihmeissäni ja miettinyt mieheni kanssa että itse kyllä häpeisimme heidän tilanteessaan. ja meille ei ole vaikeaa saada lapsen vahtia,hoidamme vuoroin kälyni perheen kanssa lapsiamme,me itseasiaas useammin.ja ei kyse ole rahasta,ei sitä meillä paljon ole,mutta sillointällöin käymme yhdessä miehen kanssa laatuaikaa viettämässä ja matkaa emme itse maksaneet,ja on ihan kotimaan matka synnyinseudulleni:;D
ihmeissäni ja miettinyt mieheni kanssa että itse kyllä häpeisimme heidän tilanteessaan.
mutta en itse haluaisi käydä kylässä sellaisessa paikassa jossa tälläisestä asiasta joutuu häpeämään.
Jos joudutte koko ajan olemaan tässä sukulaisuussuhteessa antavina osapuolina niin ehkä kannattaisi yrittää olla vähemmän auttava jos siitä tulee pahaa mieltä ja ajatusta että vastapuolen pitää hävetä käytöstään.
Tossa aiemmin oli hyvä ketju siitä,kuinka ennen liian kiltit ovat oppineet pitämään omista rajoistaan ja oikeuksistaaan kiinni. Silloin kun pystytte kieltäytymään avunannosta kun siltä tuntuu,niin ei ehkä synny sellaista oloa että joudutte sukulaisia liikaa auttamaan ja ehkä välit ovat silloin mutkattomammat.
Jos kerran itse olitte menossa ulos syömään, niin toki hoitoporukka ajatteli että laatikko on heille tehty. tuosta ei saa kääntämälläkään mitään ihmeellistä aikaseksi.
että oletin vain kälyni tulevan meille,en myös hänen miehensä ja lapsensa! käly tuli lähes töistä suoraan ja siksi sanoin että voit syödä vaikka meillä,teen juuri makaroonilaatikkoa.