Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ei imetä,vaikka maitoa tulisikin?

Vierailija
21.12.2009 |

Mulla on tulossa 3.vauva keväällä,ja nyt jo mietin sitä pakko-imetystä..kun vihaan sitä..pitä isikö väkisin imettää se 4-6kk,vai voinko antaa korviketta...tai mahdollisesti imettää vain osittain?mielipiteitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muitakin äitejä, jotka eivät syystä tai toisesta halua imettää ja ruokkivat vauvaansa korvikkeella. Ihan oma asiasi.

Vierailija
2/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla tosin ei kannata kyseistä asiaa mainostaa.

Itsekkään en halua pahoittaa mieltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaani imetin koko ajan, siis koko ajan ekan kuus kuukautta, eihän mulla mitään muutakaan sillon ollut..

tokaa en ehtinyt imettää koko ajan kun oli se ekakin 1,5vuotias...eli imetin ja annoin korviketta!

kolmatta samanlailla...

en halunnut lapsilleni suurta ikäeroakaan vain ja ainoastaan sen takia että olisin saanut heitä rauhassa imetellä kutakin erikseen!!

ja kun se mun imetys ei oo koskaan ollut yhtä helppoo kun niillä malli-imettäjillä..

maitoo tulee lujaa, mutta se ei ravitse! eli on pakko imettää kaks tuntia aina putkeen että vauva tulisi kylläiseksi!!!

nyt tulossa neljäs lapsi pian ja ajattelin ihan tehdä niin kun parhaaksi sillä hetkellä tunnen!!

mutta totta, tällä palstalla siitä asiasta ei kovasti kannata puhua, kysellä...ihan teet niin kun parhaaks näät!!! ja sanot vaikka neuvolassa että annan kumpaakin, jos ärsyttää ne kommentit!!

Vierailija
4/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paheksuvatko synnärillä?tai neuvolassa?"

Paheksunta kun ei tee haavoja tai vammauta jos ei anna sen loukata. Jos inhoat imetystä, niin todennäköisesti vauvakin vaistoaa sen, että tilanne on vastenmielinen sinulle.

Jos on niin huono itsetunto, ettei kestä piskoakaan paheksuntaa on parempi, ettei tee lapsia ollenkaan. Kun joka tapauksessa joku paheksuu sinua, teit mitä hyvänsä.

Vierailija
5/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen seurauksena jopa arpikuroumaa rintoihin. Saa roikkutissit ja vatsan, kun hormonaalinen kiinteytymisprosessi synnytyksen jälkeen, jota imetys edesauttaa, jää kesken.

Voisitko siis imettää vähintään 4-5 kk tai mielellään 1v tai kauemmin, niin saisit paremman kropan loppuelämäksesi? Vai onko tällä väliä?

Vierailija
6/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä tyhjäpäinen. Sama juttu.

Minulle on ihan se ja sama menetkö laittamaan rahasi korvikkeeseen vai mikä.

Yksi on varma: jos poltat niin älä imetä.

Ei neuvola sano mitään aiheeseen. Se on sun vauva ja sää hoidat sen niinkuin hoidat.

Itse en moista tajua. Olen lapseni imettänyt, maitoa luovuttanut eikä se vaadi mitään mökkiintymisiä.

Jokanen taplaa tyylillään, ymmärrä nyt. Kolmas lapsikin tulossa sulle niin luulis ettei kiinnosta tanssia toisten mukaan. Ei neuvola ole mikään taivastelupaikka.

Vierailija
7/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä imetin ja kärsin hiljaa. Kun tulin kotiin rupesin pumppamaan maitoa ja annoin omaa maitoa pullosta. Jatkoin niin kauan kuin maitoa tuli (noin 2 kk). Neuvolassa kun kyselivät imetänkö sanoin että "joo" koska tavallaan imetin kun lapsi sai minun maitoni. Sit kun maito loppui kerroin neuvolassa eikä siinä mitään, käskivät antaa korviketta. Näin olen toiminut kahden lapseni kanssa eikä asia mun mielestä kuulu kenellekään muulle kuin mulle. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Minulle imetys ei sopinut enkä olisi halunnut jatkaa sitä väkisin. Lapseni ovat kasvaneet normaalisti ja ovat olleet tosi terveitä. Sairastavat paljon harvemmin kuin kaverinsa tarhassa, joten se siitä imetyshysteriasta tässä maassa!

Vierailija
8/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa roikkutissit ja vatsan, kun hormonaalinen kiinteytymisprosessi synnytyksen jälkeen, jota imetys edesauttaa, jää kesken.

Ainakin jos ole luonnostasi isorintainen. Mulla oli kuppikoko ennen imetystä DD65 (raskaus ei muuttanut tätä) ja imetyksen aikaan G65.

Maito nousi kunnolla rintoihin vasta kun vauva oli 1,5 kk vanha. Sitä ennen mentiin korvikkeella ja rintamaidolla. Noin 2 kk imetyksen alettua (eli vauvan ollessa noin 3,5 kk) sain arvet rintoihin. Siitä maidosta siis ja rintojen paisumisesta. Jos olisin heti synnäriltä lähtien antanut vain korviketta, tätä tuskin olisi tapahtunut.

Kyllä toi rintojen raskaus on tehnyt aika pahaa rinnoille.

Jos olet pienirintainen tai (ennen raskautta) rinnaton, niin asia voi olla eri.

Vierailija
9/9 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuukautta tappelin imetyksen kanssa, maito ei noussut kunnolla missään vaiheessa. Ei kyllä rinnat roiku, ihan yhtä pienet ja kiinteät on ku ennen. Ei ois haitannu vaikka ois vähän venähtänytki, kun rinnat on ihan epäsopusuhtaset muuhun kroppaan verrattuna. Maha kyllä pömpöttää, mutta onhan se kiva ku nyt tietää että siitä voi syyttää imetyksen epäonnistumista, eikä omaa laiskuuttaan :)'

Saa roikkutissit ja vatsan, kun hormonaalinen kiinteytymisprosessi synnytyksen jälkeen, jota imetys edesauttaa, jää kesken.

Ainakin jos ole luonnostasi isorintainen. Mulla oli kuppikoko ennen imetystä DD65 (raskaus ei muuttanut tätä) ja imetyksen aikaan G65.

Maito nousi kunnolla rintoihin vasta kun vauva oli 1,5 kk vanha. Sitä ennen mentiin korvikkeella ja rintamaidolla. Noin 2 kk imetyksen alettua (eli vauvan ollessa noin 3,5 kk) sain arvet rintoihin. Siitä maidosta siis ja rintojen paisumisesta. Jos olisin heti synnäriltä lähtien antanut vain korviketta, tätä tuskin olisi tapahtunut.

Kyllä toi rintojen raskaus on tehnyt aika pahaa rinnoille.

Jos olet pienirintainen tai (ennen raskautta) rinnaton, niin asia voi olla eri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi