Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 52

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan pinon saa avata joku muu, jos jollain on vaikka ideaa kuinka tätä listaa tai alotusta kehittää.

Irma kirjoitti, että jättää suuresti rakastamat jouluherkut syömättä esim lipeäkalan, onko siis joku raskauteen liittyvä juttu, ettei tuota saisi syödä? En oo tutkinut asiaa ja olis kiva kuulla jos joku teistä tietää vastauksen.

Kellään ei tainnut olla kokemuksia kotidopplereista, kun kukaan ei kommentoinut?

Enkelinäiti rv 9+6

Vierailija
2/22 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Täällä on kans pähkäilty joulunajan syömisten kanssa. Sain torstaina neuvolasta mukaan "ei-suositeltavien" ruoka-aineiden listan, joka oli pitkälti sitä samaa mitä olin jo itsekin googlaillut.

Suurin harmi jouluruokien osalta on itselläni graavilohi ja mäti, niitä ei saisi syödä listeriariskin vuoksi. Uusin takaisku tuli tänä aamuna, kun hoksasin että äidin ihanassa jyväleivässä on mukana myös pellavansiemeniä, jotka ovat myös vältettävien listalla kadmiumpitoisuuksien vuoksi :(

Kaikkihan nuo ovat tietysti vain suosituksia, ja niitä kehotetaan _välttämään_ (ei siis suoraan kielletä syömistä), enkä henkilökohtaisesti esim. tunne ketään joka olisi ikinä listeriaa saanut vaikka gaavilohesta.

Itse en ehkä kuitenkaan halua turhaan ottaa riskejä. Vaikka listerian mahdollisuus ehkä onkin häviävän pieni, niin JOS se sitten kuitenkin sattuisi kohdalle, niin seuraukset sikiölle ovat käsittääkseni aika vakavat.

Tiedän että on äitejä (ja muita besserwissereitä), jotka naureskelevat noille ruoka-ainelistoille. "Maalaisjärjellä kyllä pärjää!" -tyyppinen asenne on tietty hyvä juttu useimmiten, mutta tieteellisesti todetut riskit on hyvä tiedostaa. Sittenhän jokainen voi itse tehdä valintansa, välittääkö jostain 1:400, 1:4000 tai 1:400000 tyyppisistä riskeistä vai vetääkö kurkusta alas kaiken sen mitä mieli tekee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten se np-uä. Kaikki oli hyvin! Heppu heilui reilusti ja haukkotteli ja joi lapsivettä. Suloinen.

Enkelinäiti, omakohtaista kokemusta ei doblerista ole, mutta... vitsi kun en muista miltä sivuilta kaveri sellasen tilas. Olisko ollu joku enkeli siinä nimessä... No joka tapauksessa hän oli tyytyväinen hankintaansa. Palaan asiaan kun muisti virkistyy.

Masussa siis heppu vastas viikkoja. Kätilö oli erittäin mukava ja niinkuin chili sanoi vaikka on kolmas niin oli se silti yhtä ihmeellistä ja ihanaa.

Onko kukaan kuullut supistusrenkaasta? Sellainen näkyi kuvissa ja kätilö oli ihan otettu kun sellainen näkyi. Sellainen kuulemma suojelee hyvin lasta. Yritin häneltä kysyä siitä ja hän sanoi et, jollain vain on sellainen.

Niin ja se laskettu heidän laskuopin mukaan on nyt 3.7. eli päivällä siirtyi.

Tani 12+2

Vierailija
4/22 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oisin kans tosta kotidopplerista kiinnostunu :p sellanen ois kyllä mukava,sais kuunnella koska vaan vauvan sydänääniä :)

oon kuullu että toi supistusrengas saattaa näkyä joillain alkuraskaudessa,ja sitten myöhemmin ns.kadota.. en sitten tiedä mikä virka sillä on ?

haluaisin jo kuumeesti tietää sen ultraajan,muuten meen yksityiselle,kun en malta odottaa !!

sunniee ja masukas rv 8+3

Vierailija
5/22 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään jo toinen np-ulta koska viimekerralla vastasi vasta viikkoja 10+3 ni sen tähden saimme uuden ajan ja siellä pikkuinen taas ihanasti liikuskeli ja pikkuinen sydän sykki kovasti. sain samalla ajan jo siihen rakenneultraan joka on helmikuun lopulla ja sitä jo alan kohta odotella. huomenna olisi myös ensimmäinen neuvolalääkäri ja hyvin mielin sen jälkeen aletaan jouluilla.

Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa kotidoppleri ja kovasti tykkäsin siitä mutta ehdin jo myydä sen pois ni en uudestaa viitti nyt tilata kun se on aika kallis kuitenkin vaikka olikin kiva kun aina pystyi itse kuunnella sykkeen ja sillä kuului ensimmäisen kerran jo 12viikolla.

ite tilasin sen silloin semmoselta sivulta kuin kuuntelevauvaa.fi.

Me vkloppunan kerroimme jo muutamille kavereille myös ja olivat iloisia puolestamme ja varmaan joulunalla moni muukin saa tietää.

Tästä alan jotai jouluvalmisteluja tekemään ja huomenna kirjottelen neuvolakuulumisia jos vain ehdin.

miruliini 11+2

Vierailija
6/22 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sanoin töissä yhdelle esimiehelle, että tuun huomena vasta klo 11, kun meen tarkistuttamaan mahankasvun. Se vaan tuumas, että joo sellaisia huhuja täällä on liikkunut, näkee kuulemma mun naamasta että "maha kasvaa". Se oli ihan hullua, koska meillä on oikeastaan pelkkiä miehiä töissä, ensinnäkin että joku mies näkee naamasta raskauden ja toisekseen se että ne vielä puhuu siitä keskenään.

Enkelinäiti 10+0 (Jipii 10 viikkoa täynnä!)

Vierailija
7/22 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi miksi lipeäkala on kielletty. Se myydään kyllä vakuumipakkauksessa, mikä on listeriariski, mutta valmistetaan keittämällä jolloin luulisi pöpöjen kuolevan. Eli onko siinä sitten jotain vaarallista ainetta?

Mun terkkari ei ollut ollenkaan vakuuttunut pellavansiementen vaarallisuudesta leivänpäällysmäärillä, vaaraa on kuulemma vasta jos syö pellavansiementä ravintolisänä. Mutta vähempi parempi, kai.

Vierailija
8/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta leipää saa syödä jossa pellavansiemeniä, muttei lusikalla purkista. =)

Vierailija
9/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen 11+6 np-ultra ja kaikki näytti hyvältä :) olen todella helpottunut. Np oli 1,2mm. Vauva oli 6cm pitkä. Vastasi viikkoja 12+3 mutta laskettua aikaa ei muutettu. Selällään pötkötteli siellä, ei paljo liikkunu, vain vähän pyllyä nosteli. Joku puhui et tutkimuksen teki kätilö, vai ymmärsinkö väärin. Meille tutkimus tehdään sairaalassa jossa tutkimuksen tekee erikoislääkäri. Vähän häiritsi kun se ekaks tutkimuksen jälkeen sano, et katotaanpas se riskiluku ja sen jälkeen mietitään miten jatkot menee.. ja kun riskiluku selvis, sano vaan et kyllä keskenmenon riski lisätutkimuksissa olisi suurempi kuin joku poikkeavuus.. ei käynyt mielessäkään et 1:2600 riskiluvulla miettisin jotain lisätutkimuksia!

Vierailija
10/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä varmaan mahtuu mukaan uus odottaja? :) La on 29.7, eka neuvola vasta ens viikolla ja np-ultra 3 viikon sisällä. :) Tämä raskaus mulle kolmas, poika synty 03/08 jonka jälkeen yks keskemeno 08/09.

Jännitystä ja pelkoa on hieman ilmassa, että miten tässä käy, siis meneekö kesken. :( Mutta onneksi esikoinen pitää mielen välillä pois masu asukista niin mieli saa rauhoittua! :D

Vierailija
11/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olis uusi odottaja, jos vain mahtuu? :) Laskettu aika olis 14.7. Joulun jälkeen olis np-ultra ja jännittää aika paljon! :) Esikoista odottelen, ja paljon on jännitystä ja välillä pelkoa ilmassa kun kaikki on ihan uutta. Ajatella että ensi jouluna olis sitten pikkanen meijänkin perheessä, jos kaikki menee niinkuin toivotaan. :)

Vaniliini 10+6

Vierailija
12/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin miehen kanssa ihastelemassa vauvaa ekaa kertaa ultrassa. Laskettu aika muuttui 5.7stä 14.7 eli hitusen eteenpäin, joten nyt sitten oikeasti 12+1 sijasta menossa 10+6 viikot. Oli mukava nähdä vauveli siellä. Ekaksi ihan rauhassa siellä köllötteli, mutta kun mittaukset yms. oli tehty niin innostui potkiskelemaan ja heiluttamaan käsiä. Sydän sykki kauniisti ja kaikki muukin oli kunnossa.

Nyt sitten tulevien isovanhempien joululahjapaketissa on sitten mukana myös pieni kuva vauvelista :)

Vierailija
13/22 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täs kuulumisia kirjottelen, vaikka mulla ei mitään ihmeellistä olekaan.. Ei oo pahoja oloja ollut, tms..

Ihan hyvä fiilis :) huomenna jouluaatto, ihanaa! :) ensvuonna meitä onkin sitten 3 :)

mun piti kerran kysyy et Illuvatar ootko Lohjalta?

ja puhuitkohan sä et joka kerta ultrataan neuvolassa? kun mäkin oon lohjalta, eikä ainakaan tossa Ojamon neuvolassa ultrata..

Mutta oikein ihanaa joulua kaikille!

T: Britney ja toukka 12+3

Vierailija
14/22 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mahtava lumimyräkkä, onneksi käytiin heti aamusta kävelyllä ja ulkona touhuamassa lasten kanssa. On tullut lunta niin paljon, ettei vaunut menisi enää kunnolla eteenpäin kaduilla, aura-autoja on turha odotella lähitunteina. Lumitöitä tuli tehtyä hiki hatussa...

Eipä tänne(kään) muuten ihmeempää... Mammavaatteet kaivoin ylähyllyltä, kun alkaa tavalliset housut illasta tuntua kireiltä. Vauvauutisia on kerrottu edelleen, ja varmaan aika monet huomaa joulun aikaan, alkaa masu näkyä sen verran :)

Tervetuloa uusille mukaan joukkoon :)

Ja rauhallista joulua kaikille!

toivottaa shira (11+5)

Vierailija
15/22 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lunta piisaa ja kokoajan tulee pyryttäen lisää.. eipä tarvi manata lumetonta joulua :) Pukkikin pääsee poroineen kulkemaan ;D

Olo: aamulla on ollut nyt taas heikompi olo ja pöntönreunalla on tullut muutamana aamuna roikuttua.. toivottavasti tää pahoinvointi alkais pikkuhiljaa loppua ku kohta alkaa olla jo rv 11 käsillä..

Vauvauutisia aattelin vihjata jouluna vaikka ei sitä ultraakaan oo vielä tehty, mut neuvolassa sanoivat että kannattaa mielummin iloita raskauden tästä hetkestä ku surra tulevia keskenmenoja jne. tai ainakin sanon että ultra on tiistaina.. oli siellä sitte mitään tai ei..

anopille kerroin jo vaikka mies ei sitä tiedä, mutta mun on helpompi olla ku ei tarvi yökkiä salaa joulupöydässä..

Mulla ei hirveesti maha vielä näy.. Onneksi! mutta epäilen että kohta se sieltä pomppaa esiin.. kiva ku talvella voi pukea vaatetta niin ettei kukaan sitä huomaa.. kesällä ois vähä eri juttu..

eipä muuta Oikein Hyvää Joulua kaikille!! ja nauttikaa olostanne!!

Vierailija
16/22 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on tuota lunta tullut mukavasti, joka tuo ihanasti joulufiilistä. Pitäis vielä tänään jaksella vähän siistiä kotia, pientä imurointia ja pesua sieltä täältä kun suuremmat siivousurakat on jo tehty. Pääsee pian nauttimaankin tuosta joulusta. Eilen illalla alkoi jo pahoinvointi, joka on kestänyt tänäänkin vielä lähes koko päivän. Viikkoon ei ole tarvinnut ainakaan oksentaa, joka on ihan positiivinen asia sinäänsä. Viime yönä tuli nähtyä inhottavaa painajaista tuosta niskaturvotus ultrasta, että kaikki oli pielessä, mutta pelot ne tuleekin alitajunnasta uniin aina. :( Maanantaina näkeekin sitten vihdoin taas miten meidän pikkuinen voi. :) Mulla tuo maha ei näy kans vielä mutta vatsa turvottaa tosi kovasti, ettei kehtaa kireillä kuteilla kulkea. :D Meillä läheisimmät perheenjäsenet jo tietää, mutta isomummut ja papat ja kaverit jne ovat vielä tietämättömiä. Ehkä tuossa uuden vuoden paikkeilla voisi hieman vihjaista ja loput tietämättömät nähköön sitten omin silmin myöhemmin.Hyvää joulua kaikille ja koittakaa selvitä pahoinvoinneista ja väsymyksistä jos sellasia joillakin vielä esiintyy! Ilmoittelen tänne sitten miten maanantain ultrassa kävi, mutta ennen sitäkin varmaan tulee täällä piipahdettua.

Vaniliini 11+0

Vierailija
17/22 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin myös liittyä tänne palstailemaan. Viikkoja on tänään 12+1. Ekassa ultrassa kävin kaks viikkoa sitten ja siellä todettiin, että pitää vielä mennä kotiin kasvattamaan pikkuista ja tänään sitten käytiin uudestaan ultrassa. Pikkuinen olikin kasvanut paljon ja kaikki sormet ja varpaat näkyi selvästi. On se vaan niin hienoa nähdä pieni siellä masussa liikkumassa ja heiluttelemassa. :) Mies oli tällä kertaa mukana ja multa tais yks kyynelkin tipahtaa. Ultra tehtiin molemmilla kerroilla mahan päältä.

Laskettuaika on 8.7.2010.

Hyvää joulua kaikille!

Vierailija
18/22 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Fanni!

Meillä oli ultra 23.12 aamulla, ratikalla köröttelin läpi lumimyrskyisen melkein aution helsingin. Upealta näytti, hienot puitteet!

Ultra oli tosi hieno kokemus, sitä odotellessa kyl alkoi jännittää niin paljon että sanoin miehelle et jos ei kohta kutsu huoneeseen tule niin lähden huutaen ja juosten karkuun ulos :D mutta onneksi sitten minuutin pästä pyydettiin tutkimushuoneeseen.

Kaikki oli kunnossa mitä tässä vaiheessa näkyi, pikku sydän, aivot, virtsrakko jne. Pikku pipero viuhtoi tosi tarmokkaasti, kääntyili hirmu vauhtia ja muutenkin piti elämää.

Nyt on saanut vihdoinkin kertoa sukulaisille ja muille uutiset, tosi ihana ja helpottava tunne. Ja just sopivasti jouluksi!

Sikiö muuten liikkuu tosi paljon vikkelämpää vauhtia kyuin mitä luulin!

Vierailija
19/22 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun vielä uusiakin liittyy mukaan, tervetuloa vaan masua kasvattelemaan.

Olimme joulua viettämässä mun vanhemmilla ja tänään kotiuduttiin. Joulu meni kivasti muuten, paitsi että olen ollut ihan kamalassa flunssassa koko ajan. Tänään sit kävin lääkärissäkin, kunen tukkoisuuden vuoksi pysty kunnolla öisin nukkumaan. Mulla todettiin poskiontelotulehdus ja sain sitten antibioottikuurin.

Raskauden suhteen on nyt vähän epätodellinen olo. Pahoinvointi on jäänyt taakse eikä vielä liikkeitäkään tunnu, niin välillä iskee epäilys, et onkohan masussa kaikki hyvin. En tiedä, kävisikö maanantaina neuvolassa kuntelemassa sydänääniä...

Kerroinkin aikaisemmin, et olin siinä sokerirasitustestissä. Ennen joulua sain tietää, että kaikki verikoearvot olivat ihan normaaleja. Hyvä niin, sillä jännitin kovasti, että jos mulla todetaankin raskausdiabetes jo nyt.

Oikein mukavaa tapaninpäivän jatkoa!

t. Sanjuska75 + masuvauva rv 13+2

Vierailija
20/22 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin juuri joulunvietosta mun vanhempien luota. Eteisessä odotti kirje Kättäriltä: ensimmäinen ultra on 8.1. Sinne tuntuu olevan vielä KARMEAN pitkä aika, ei millään malttaisi odottaa.

Kerrottiin kuitenkin vanhemmille ja lähisuvulle jouluna. Kaikki olivat älyttömän iloisia, mistä tuli itsellekin tosi hyvä mieli! (Olin varautunut moraalisaarnoihin kun emme ole miehen kanssa naimisissa emmekä edes seurustelleet kuin reilun vuoden verran :)

Joku kysyi multa sitten sikainfluenssarokotteesta, mähän olin unohtanut koko asian, kun sitä ei lehdissä ole enää vöyhkätty niin älyttömästi ja neuvolassakaan ei mainittu mitään. Oletteko ottaneet jo rokotteen, täytyykö asiassa olla itse jotenkin aktiivinen, vai tarjotaanko sitä neuvolasta? Rokote sinällään ei herätä musaa tunteita suuntaan tai toiseen, mutta jos sitä kerran "viralliset tahot" suosittelee raskaana oleville, niin kai tup pitäisi hommata?