Surullinen joulu
Mieheni ilmoitti juuri ettei vietä joulua kanssani on niin täynnä minua. Tämä kaikki alkoi siis eilen kun tulin töistä kotiin ja poikamme (5-vuotias) sanoi minulle, että isi on pelotellut minua koko ajan. No mä tietysti mietin että poika taas vaan höpisee omiaan, mut hän jatkoi asian toistelua koko illan ja ei halunnut isiä lukemaan iltasatua. Mä sit taisin syyttävästi sanoa miehelleni että mitä ihmettä tää nyt on ja sitten hän räjähti ensin huusi mulle ja pojalleni haistakaa molemmat v..... Ja jatkoi siinä oven raossa kun makaan poikani vierellä. No itku kurkussa aloin lukemaan satua. Sen jälkeen menin mieheni luo ja jatkoimme riitelyä edelleen, pelkää haukkumista ja väliin myös uhkaus, mä heitän sut kohta pihalle (mulla yöpaita päällä pakkasta -20) ja sit huusi et painu nyt jo v.... siitä. Ja tänään aamulla ei paljon keskusteltu mut sit kun tulin kotiin niin hän oli siivonnut ja tehnyt pipareita, ihanaa ajattelin. Sitten rupesin järjestelemään tavaroita paikolle niin ihmettelin itsekseni että onko täällä siivottu ollenkaan vaikka matot oli ulkona ja kaikki siiivoustarvikkeet lojuivat lattialla. Ja erehdyin siitä kysymään niin siitähän se taas lähti. Aivan suoraa huutoa poikamme kuullen ja kuinka mä oon niin paska ja kuinka se ei kestä mua jne. Ja poikamme katsoi kuinka isi huutaa äitille kurkku suorana ja mä itken. Kun mieheni lähti pois poika kuiskasi mulle minua pelottaa, mutta silti lähti mieheni mukaan ulos.
Tuntuu niin hemmetin pahalta...
Kommentit (30)
Mä en edes kysynyt että onko täällä siivottu vaan luulin että oli. Aloin vaihtamaan pojan huoneeseen verhoja ja huomasin että lattia oli pölyinen ja hain rätin ja en sanonut yhtään mitään. Luulin että se oli ainut huone mut sit huomasin että eipä ollut. Ei mua toi valehtelu siivouksesta ärsytä vaan uhkailu, riitely ja nimittely. Välillä ihan pelottaa..
Lapsi huomenna mummolaan tai jonnekin kaverille hoitoon ja puhutte rauhassa.
Miestäsi vaivaa nyt joku asia todella pahasti. Älä ala syytellä vaan kuuntele mitä hänellä on kerrottavana. Älkääkä nyt missään tapauksessa suunnitelko viettävänne joulua erillään. Nyt jos milloin tarvitsette suhteen korjausta. Jos nyt vietätte joulun erillänne, on ero väistämätön.
Olisiko miehellä töissä paineita? Onko suhteessanne tapahtunut jotain erityistä? Onko arkielämä rankkaa? Mäkätättekö toisillenne usein?
Mä mietin jouluja taaksepäin ja muistin että monena jouluna mieheni on ollut todella kireä ja lyhytpinnainen. En vaan ymmärrä mistä se vois johtua. Kuuntelisin kyllä jos hän vain puhuisi mutta ei. Suhteessamme ei ole tapahtunut mitään erityistä, pitkän aikaa mennyt ihan ilman riitoja. Arkielämä ihan normaalia niin ja mäkätys ei juurikaan kuulu suhteeseemme.
Minä en missään nimessä haluaisi viettää joulua erillään mutta mieheni niin ilmeisesti haluaa.
Mä mietin jouluja taaksepäin ja muistin että monena jouluna mieheni on ollut todella kireä ja lyhytpinnainen. En vaan ymmärrä mistä se vois johtua. Kuuntelisin kyllä jos hän vain puhuisi mutta ei. Suhteessamme ei ole tapahtunut mitään erityistä, pitkän aikaa mennyt ihan ilman riitoja. Arkielämä ihan normaalia niin ja mäkätys ei juurikaan kuulu suhteeseemme.
eli ei muuten huuda noin pojan edessä, niin luultavasti siellä taustalla on nyt joku jouluun liittyvä juttu, jota ei ole käsitellyt. Siis et joulun aikaan on joskus elämässä tapahtunut jotakin, jota purkaa.
Mä en edes kysynyt että onko täällä siivottu vaan luulin että oli. Aloin vaihtamaan pojan huoneeseen verhoja ja huomasin että lattia oli pölyinen ja hain rätin ja en sanonut yhtään mitään. Luulin että se oli ainut huone mut sit huomasin että eipä ollut. Ei mua toi valehtelu siivouksesta ärsytä vaan uhkailu, riitely ja nimittely. Välillä ihan pelottaa..
niin silti mietityttää että miksi ihmeessä sinä alat huutamaan takaisin, vaikka sun mies on selkeesti aivan ylihermostunut jostain. Eli kun mies ei vaikuta olevan enää sillä tasolla, missä järkevä keskustelu olisi mahdollista (siis silloin kun huutaa), niin mitä sä ajattelet auttavasi asiaa huutamalla hänelle takaisin.
Jos pystyisit tarkkailemaan tilannetta ikään kuin ulkopuolelta, niin pystyisitköhän silloin säilyttämään rauhallisuuden omassa puheessasi.
Älä pakota. Viettäkää joulut erillänne.
Meillä on sama juttu. Mies ei vietä joulua, mä tykkään joulusta ja haluan viettää sitä maalla. Siispä pakkaan lapset autoon ja menen maalle, mies saa jäädä kotiin olemaan. Meillä meni pari joulua riidellessä, kunnes tajusin, että kaikki pääsevät helpommalla, kun miestä ei pakoteta juhlimaan joulua ja mun ei tarvitse pahoittaa mieltäni kiukuttelevan miehen takia.
Varsinkin jos lasta pelottaa.
1. Jos joulu vitutttaa niin silti pitaa osata kayttaytya hillumatta.
2. Jos vaimo nalkuttaa ja ottaa paahan asian voi kommunikoida asiallisesti.
Kukaan ei saa olla tollannen tyranni kotona, "jos mulla on paha olo-> niin kaikilla muillakin pitaisi olla".
Sinun pitaa olla tiukkana ja sanoa etta et hyvaksy tallasta kayttaytymista.
sinä teet väälin nalkuttamalla miehelle, miehesi tekee väärin huutamalla sinulle ja pelottelemalla poikaa.
teidän pitää selvittää välinne, aikuiset ihmiset. viekää poika siksi aikaa jonnekin, vaikka mummulaan, mutta lapsen edessä älkää riidelkö!