Mä väitän olevani keskivertoa parempi äiti vauvalle! Ärsyttää äitien itsekeskeisys.
Pienten vauvojen äideillä on kiire saada vauvat itsenäisiksi. Hajuttomiksi ja mauttomiksi, niin etteivät vauvat vaan häiritse äidin elämää.
On tärkeää, että vauva nukkuu jo 1kk iässä yöllä vähintään 7h, mielellään 10h.
Vaikka korvikkeella, jos ei rintamaidolla saa tarpeeksi turrutettua.
Ja vellin tai soseet voi aloittaa 2-3 kk samasta uni syystä.
Kiire on omiin harrastuksiin ja iltamenoihin.
Harva täysimettää.
Minä jaksan täysimettää, vaikka se tarkoittaakin lapsen luona olemista, lyhyitä kauppareisuuja tms. lukuunottamatta.
Vauvani saa rintaa juuri niin usein kun haluaa, yölläkin. En edes katsele yöllä kelloa, en siis edes tiedä montako tuntia nukkkuu yhteen putkeen.
Mun elämässä on nyt vauva ykkössijalla. Mun on mukauduttava vauvan elämään. Me ollaan vähän niinkuin yhtä. Mulla ei ole kiire. Elämässä tämä on vain pieni pätkä.
Miksei sitä voi omistaa vauvalle ja kuunnella vauvan haluja ja olla läsnä.
Muu elämä odottaa.
Kommentit (64)
kuinka pieneksi se elämä meinasi mennä äitiyslomalla. Kuinka elämää suuremmaksi jutuksi tuli imettämiset ja millaiset vaipat oli ja kenen lapsi kakkasi pottaan nuorimapana yms.
Nyt vähän huvittaa, että kuinka sitä aivot pehmenee ja elämä menee suppeaksi jos ei muista, että elämässä on muutakin kuin täydellinen äitiyden suorittaminen.
t. se 4xäiti
verrata itseäsi muihin, tuntea paremmuutta ja ärsyyntyä muiden äitien tekemisistä? Miksi et oikeasti nauti vauvastasi ja eläydy tähän lyhyeen vauva-aikaan niin, että et jaksaisi vatvoa muiden tekemisiä?
vauvan pitääkin olla ykkösasia elämässä, mutta se ei saa olla AINOA asia elämässä. Tämän virheen valitettavan moni äiti tuppaa tekemään.
imettää edes kuukautta kumpaakaan lastani.
Iloisia ja terveitä lapsia, eivätkä muistele vauva-aikaansa pahalla :-)