8 luokkalaisella pojalla keskiarvo 8.7
Kommentit (27)
en ymmärrä poikaa kun enkut ja matikat on 9, mutta sitten ns. helpot aineet uskonnot ja historiat jne. on vaan 8. Olisi kai potentaiaalia enempääkin kun noihin 9 ei tarvii kovin pingoittaa? ap
n oikeasti joku vialla. Anteeksi, kun käytän näin voimakasta ilmaisua
Joko tässä on nyt kyse siitä, että sinä jostain syystä haluat, että poikasi todistusta kehuttais täällä av:lla ja saisit tunnustusta, tai sitten sulla on oikeasti jotenkin oma elämä sekaisin. Anteeksi kun käytän näin vahvaa ilmaisua, mulla ei ole todellakaan tapana haukkua tuntemattomia netissä.
Ehkä poikasi on lahjakas kielissä ja matematiikassa, mutta reaaliaineet eivät vain jaksa kiinnostaa? Esim. itselläni oli lukion ekan vuoden todistuksessa kaikki arvosanat nelosesta kymppiin: kympit ja ysit niissä aineissa, jotka kiinnosti (kielet, historia, uskonto, kuvis) ja nelonen yhdestä matikan kurssista. Okei, mulla on adhd, joten en ole ihan vertailukelpoinen lapsesi kanssa. Mutta hyvä ihminen, kasi ON HYVÄ NUMERO!
Ole tyytyväinen poikasi todistukseen ja kehu häntä! Äläkä sisällytä kehuun mitään moitteita noista kaseista, koska ne ovat hyviä numeroita. Oikeasti, niin moni poika ei ole yhtään kiinnostunut koulun käynnistä tuossa tai missään iässä, ja sinun poikasi selvästi on.
Jos käy niin, että numerot putoavat seiskaan esim. kokeissa, ota puheeksi, ja kysy, miksi hän itse uskoo numeroiden putoavan. Sitten voit yrittää auttaa.
Jos kuitenkin nyt ilmaiset tyytymättömyytesi kaseista, olet ensinnäkin vanhempi, joka antaa lapselleen sellaisen viestin, että hänen pitäisi olla toisenlainen kuin on, jotta hyväksyisit hänet, ja toiseksi se saattaa saada hänet suhtautumaan koulunkäyntiin nurjasti.
Oikeasti, mulla oli kaveri, jota painostettiin koulunkäynnin kanssa, ja se loi todella suuria paineita ja ahdistusta hänelle. Nyt ap menet nurkkaan häpeämään, ja mietit, haluatko lapse, jolla on superhyvä koulutodistus, vai lapsen, joka on onnellinen.
en ymmärrä poikaa kun enkut ja matikat on 9, mutta sitten ns. helpot aineet uskonnot ja historiat jne. on vaan 8. Olisi kai potentaiaalia enempääkin kun noihin 9 ei tarvii kovin pingoittaa? ap
n oikeasti joku vialla. Anteeksi, kun käytän näin voimakasta ilmaisua
Joko tässä on nyt kyse siitä, että sinä jostain syystä haluat, että poikasi todistusta kehuttais täällä av:lla ja saisit tunnustusta, tai sitten sulla on oikeasti jotenkin oma elämä sekaisin. Anteeksi kun käytän näin vahvaa ilmaisua, mulla ei ole todellakaan tapana haukkua tuntemattomia netissä.
Ehkä poikasi on lahjakas kielissä ja matematiikassa, mutta reaaliaineet eivät vain jaksa kiinnostaa? Esim. itselläni oli lukion ekan vuoden todistuksessa kaikki arvosanat nelosesta kymppiin: kympit ja ysit niissä aineissa, jotka kiinnosti (kielet, historia, uskonto, kuvis) ja nelonen yhdestä matikan kurssista. Okei, mulla on adhd, joten en ole ihan vertailukelpoinen lapsesi kanssa. Mutta hyvä ihminen, kasi ON HYVÄ NUMERO!
Ole tyytyväinen poikasi todistukseen ja kehu häntä! Äläkä sisällytä kehuun mitään moitteita noista kaseista, koska ne ovat hyviä numeroita. Oikeasti, niin moni poika ei ole yhtään kiinnostunut koulun käynnistä tuossa tai missään iässä, ja sinun poikasi selvästi on.
Jos käy niin, että numerot putoavat seiskaan esim. kokeissa, ota puheeksi, ja kysy, miksi hän itse uskoo numeroiden putoavan. Sitten voit yrittää auttaa.
Jos kuitenkin nyt ilmaiset tyytymättömyytesi kaseista, olet ensinnäkin vanhempi, joka antaa lapselleen sellaisen viestin, että hänen pitäisi olla toisenlainen kuin on, jotta hyväksyisit hänet, ja toiseksi se saattaa saada hänet suhtautumaan koulunkäyntiin nurjasti.
Oikeasti, mulla oli kaveri, jota painostettiin koulunkäynnin kanssa, ja se loi todella suuria paineita ja ahdistusta hänelle. Nyt ap menet nurkkaan häpeämään, ja mietit, haluatko lapse, jolla on superhyvä koulutodistus, vai lapsen, joka on onnellinen.
siellä täällä, mulla pimenee aina välillä näyttö, ja pitää sitten sokkona kirjoitella. En lukenut viestiä läpi, ennen kuin lähetin...yrittäkää pysyä kärryillä...
sitä en ymmärrä miksi vaadit parempia arvosanoja pojaltasi.8 arvosana on hyvä.Älä ole liian ankara lapsellesi.Kaikki arvosanat ei tarvi olla kiitettäviä.
olen etävanhempi ja en arjessa mukana niin kuinka tuon ikäisillä yleensä mennyt yläasteella koulunkäynti, ap
mun tytöllä on numeroita vitosesta ysiin, ka on hitusen yli 7. Lukuaineet on siellä alapäässä ja taito- ja taideaineet siellä yläpäässä. Mun tyttö on kyllä ihan fiksu pohdiskelija, mutta ei saa kokeissa paperille mitään oleellista ylös. Jutellessa se saattaa selittää samat asiat ihan selkeästi (sekä kokeisiin harjoittelussa että normaalissa keskustelussa).
Kyllä mä ap sinuna kehasisin poikaa ihan kunnolla!
Tiedän parikin miestä, joilla yläasteen ka oli alle 8, mutta ovat nyt tohtoreita, eivätkä lukiossakaan erityisemmin loistaneet. Oma ya-päättötodistukseni oli hädintuskin 8, koska en koko yläasteaikana tehnyt lainkaan läksyjä ja kokeisiin luin vaan tärppejä. Lukion ka oli n. 9 ja kirjoitin kaikista aineista laudaturit. Lapset kypsyy eri aikaan ja jotkut pitävät esim. lukion vapaammasta opiskeluilmapiiristä ja kursseista enemmän kuin yläkoulun koulumaisuudesta, lisäksi seura saattaa vaihtua lukioon mennessä ja vaikuttaa opiskelumotivaatioon ja niin edelleen.
olen etävanhempi ja en arjessa mukana niin kuinka tuon ikäisillä yleensä mennyt yläasteella koulunkäynti, ap
puolestaan olivat helppoja, ja matikka ja enkku tasoa 7 jotn en tiedä keneltä poika perinyt taidot. Itse olen kyllä tyytyväinen tuloksiin ja tuosta rahalla motivoinnista, nyt oli sovittu että vain 9 poika saa rahaa. En usko rahan olevan koetilanteessa kovakaan kannustin, mutta näin todistusten jaon yhteydessä ihan mukava tapa muistaa ja motivoida.
Toivoa sopii että jaksaa lukea jatkossakin, itsellä alkoi seurustelut 15 v ja hiukan lukemiset kärsivät siitä kun muut asiat oli mielessä.