Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vaikuttaisiko tämän näkeminen nuorten haluun erota kirkosta?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni uskonnollinen paatos on verrattavissa psykoottisuuteen.

on herjausta väittää jonkun henkilön olevan sairaudentilassa, jos siitä ei ole mitään todisteita. Uskonto ja sen harjoittaminen ei ole psykoottista. Pysytäänpä asialinjalla.

Vierailija
22/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetkos sinä kristinuskon historiaa? Heitähän, milloin kristinuskossa keksittiin ylösnousemusmyytti? Entä pyhä kolminaisuus.. Kerropa jeesuksen ja juualaisuuden suhteesta...ja jeesuksen suhteista fariseuksiin..? :))

Minä uskon ylösnousemukseen ja Pyhään Kolminaisuuteen. Jeesus oli ja on Juutalainen. Jeesus rakasti ja rakastaa jokaista ihmistä, myös fariseuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma, ettei kyse ole sairauden tilasta?

on herjausta väittää jonkun henkilön olevan sairaudentilassa, jos siitä ei ole mitään todisteita. Uskonto ja sen harjoittaminen ei ole psykoottista. Pysytäänpä asialinjalla.

olen täysin varma.

Vierailija
24/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teininä riku rinteen tapahtumassa kuuntelemassa. isäni oli juuri kuollut ja helpotti ainakin minun oloani todella paljon.

Vierailija
25/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"julistamasta" tai hurmostilassa suoraan suljetulle. Tuo kirjoittaja on valitettavasti osittain oikeassa. t.mt-hoitaja

Vierailija
26/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että ylösnousemusmyytti keksittiin 300jaa..samoihin aikoihin kolminaisuus

ja että paavali on viestittänyt johdonmukaisesti jeesuksen olevan ihminen..yms yms..?

Et vastannut näihin kysymyksiin

Vierailija
27/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, että keitä ovat nämä ammattiauttajat, joille nämä miehet ovat käyneet pitämässä koulutuksia, kuten tekstissä lukee? Vaikea kuvitella, että koulutetut psykologit tai psykiatrit istuisivat kuuntelemassa tällaista soopaa.

Miten voit muodostaa käsityksesi jos et ole kuunnellut?

Vierailija
28/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Tiedäthän, että jeesus oli fariseus? Ja että ylösnousemusmyytti keksittiin 300jaa..samoihin aikoihin kolminaisuus ja että paavali on viestittänyt johdonmukaisesti jeesuksen olevan ihminen..yms yms..? Et vastannut näihin kysymyksiin

Oletan, että et ihan heti aio muuttaa näkemystäsi, ei siis ole hedelmällistä väitellä tästä. Luonnollisesti olen eri mieltä. Väitteesi ovat Raamatun vastaisia.

Vierailija
29/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdistavaa. Pelottavaa suorastaan..kyllä minulle tuli olo, että ovat jotenkin todella sekaisin:(

Vierailija
30/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti suhteellisen lempeältä ja järkevältä meiningiltä.

Vierailija
31/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistettua historiaa..teologisessa opetettua juttua..

Oletan, että sinun päätelmäsi perustuvat mielipiteeseen??

:D

:) Tiedäthän, että jeesus oli fariseus? Ja että ylösnousemusmyytti keksittiin 300jaa..samoihin aikoihin kolminaisuus ja että paavali on viestittänyt johdonmukaisesti jeesuksen olevan ihminen..yms yms..? Et vastannut näihin kysymyksiin

Oletan, että et ihan heti aio muuttaa näkemystäsi, ei siis ole hedelmällistä väitellä tästä. Luonnollisesti olen eri mieltä. Väitteesi ovat Raamatun vastaisia.

Vierailija
32/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soopaa, julistajalla eikä uskonnollakaan ei ole väliä. Minun ei tarvitse mennä joidenkin herännäiskristillisten tilaisuuksiin muodostamaan tästä sen kummempia käsityksiä. Julistaminen voi olla kovinkin lempeää ulkomuodoltaan, sisällöltään se pysyy kuitenkin samana.

Mitä ovat nämä ammattiauttajat, jotka tarvitsevat työssänsä kiihkouskovaisten ihmisten koulutuksia?

Vierailija
33/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ahdistavaa. Pelottavaa suorastaan..kyllä minulle tuli olo, että ovat jotenkin todella sekaisin:(

"Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima".

Eli henkilö, joka ei usko Jeesukseen, voi todellakin tuntea että jos puhutaan Jeesuksesta niin uskovainen on sekaisin ja puhuu ihan hulluja. Ei luonnollinen syntinen ihminen voi järjellä käsittää Jumalan armoa, ellei Jumala anna uskoa.

Vierailija
34/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistettua historiaa..teologisessa opetettua juttua.. Oletan, että sinun päätelmäsi perustuvat mielipiteeseen?? :D

vaan sitä että onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään.

Vierailija
35/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On useampi kuin muutama kaveri tullut "julistamasta" tai hurmostilassa suoraan suljetulle. Tuo kirjoittaja on valitettavasti osittain oikeassa. t.mt-hoitaja

varmasti olet tietoinen siitä että psykoottisiin harhoitin saattaa liittyä myös uskonnollisia harhoja. Harhoja voi tulla miltä elämän osa-alueelta tahansa. Uskonnon harjoittaminen ei kuitenkaan ole psykoottisuutta. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa. Ammattinsa osaava mt-hoitaja tietää kyllä tämän.

Vierailija
36/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Uskotko vain sokeasti..vaikka raamattua tutkimalla on selvinnyt aivan erilaista tietoa?

Millä perusteella kiellät tiedon?

Ihmisen poika.

Se oli ihminen hyvät ihmiset. Samanlainen tyyppi, kuin Muhammed ja muut profeetat.

vaan sitä että onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään.

[/quote]

Vierailija
37/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Uskotko vain sokeasti..vaikka raamattua tutkimalla on selvinnyt aivan erilaista tietoa? Millä perusteella kiellät tiedon? Ihmisen poika. Se oli ihminen hyvät ihmiset. Samanlainen tyyppi, kuin Muhammed ja muut profeetat. vaan sitä että onko Jeesus saanut pestä syntisi verellään.

Sinua kiitän keskustelusta.

Vierailija
38/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne uskonnolliset harhat ovat myös psykoottisia. Harhat kun yleensäkin ovat osa psykoosia.

Vierailija
39/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitä ovat nämä ammattiauttajat, joille kiihkouskovaiset julistajat käyvät pitämässä koulutuksia!!! Asia vaivaa minua!

Miksikö? No siksi, kun minulta menee luottamus heidän ammattitaitoonsa. Haluan tietää, keitä he ovat.

Vierailija
40/72 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ottanut uskottavasti kantaa, vaan pitäydyit indoktrinoiduissa fraaseissa.

En silti halua olla loukkaava. En vain voi mitenkään ymmärtää, että perustaa uskonsa johonkin asiaan ilman että ottaa selvää asiaan liittyvistä vasta-argumenteista.

Sinua kiitän keskustelusta.

[/quote]