vaikuttaisiko tämän näkeminen nuorten haluun erota kirkosta?
Kommentit (72)
Turhaa mustamaalaamista täällä palstalla ja yritetään tehdä tikusta juttua. Olen muuten uskonnoton.
"Sähän et varmaan sitten vietä Jouluakaan kun eihän Joulussa ole mitää itua jos Jeesusta ei ollu olemassakaan."
- jouluhan on perinteinen pakanoiden valon juhla. Jeesus saattoi syntyä milloin tahansa, joten sitä tapahtumaa voisitte siirtyä juhlimaan muuna aikana.
"Miksi on mielestäsi niin tärkeää osoittaa uskovaisten olevan väärässä?"
- riippuu aivan siitä, mitä uskovainen väittää
"Kristityille ... on annettu raamatussa lähetyskäsky jota haluamme toteuttaa."
- ja sepä näkyy vielä joissakin kerhoissa, päiväkodeissa ja kouluissa
"Sinähän täällä ihmisiä käännytät eikä Riku Rinne."
- uskonnottomilla ei ole lähetyskäskyä, mutta monet heistä haluavat elää rauhassa käännytykseltä ynnä toivovat samaa lapsilleen mm. koulussa
- katsoin Rikun nettisivut. Luulen, ettei hän niiden perusteella pääse vaikeuksitta kouluihin puhumaan
"Usko Jeesukseen Kristukseen ykösnousseena vapahtajana ei ole mielipidekysymys."
- jos uskoo niin kai sitten on myös sen mukainen mielipide henkilöllä
- uskohan on vain uskoa, lujaa tai heikompaa
jos ovat itse heidät nähneet.
Riku ja Ari tietävät mistä puhuvat. Riku Rinnettä kuuntelin monesti jo nuoriuudessani ja paljon sain ajattelemisen aihetta.
Aria en olekkaan henk koht nähnyt, mutta kovasti on uskoontulo hänen elämäänsä muuttanut.
Niinhän se on: "suomalainen nainen, suomalainen mies vaivautuu kun puhut Jumalasta ja uskosi tunnustat"
En itse ole mikään aktiivinen uskovainen, mutten voi käsittää ihmisten "pelkoa" kun puhutaan uskon asioista. Täälläkin suorastaan hyökätään, jos jostakin uskonnosta/uskosta on kyse.
Tämä pari valjakko ei millään tapaa painosta eikä pelottele, jakaa vain tietoa mitä heillä on. Jokaiselle jää ihan oman valinnan mahdollisuus... ei todellakaan ole mitään pakko käännytystä. He eivät toimi valtion kirkon alaisuudessa, mutta kristillisestä Jumalastahan he kertovat.
Voisi kai sitä huomonpiakin asioita olla nuorille tarjolla?
Taisi olla pojilla taustallaan uskonyhteisö Patmos ry. Onko herroilla siis tuliaisinaan myös homofobiaa, kreationismia, maailmanlopulla pelottelua ja antikristushekumointia...
muistelen hyvällä sitä kun lukioaikana meillä uskonnontunnilla kävi pari kertaa uskovaisia ihan suoraan puhumassa Jeesuksesta ja uskosta.
Opettajasi ei ollut tehtäviensä tasalla. Uskontotunnilla ei saa käännyttää eikä tunnilla voi olla tunnustuksellista ainesta. Käännytystä ja julistusta jos haluaa, voi hankkiutua seurakunnan tilaisuuksiin. Koulu on siihen lukiolainkin perusteella väärä paikka.
kävin lukioni 80-luvulla ja silloin tämä oli vielä erittäin sallittua.
Moni ei tiedä kuinka hullua toi meininki voi olla, jos ollaan ihan kunnolla psykoosissa:(
Tosi edesvastuutonta, että tollasia päästetään lasten ja nuorten lähelle..
ei tuon takana ole evankelis-luterilainen kirkko, joten miksi pitäisi vaikuttaa? Kristittyjä on niiiiin moneksi, ei kannata erota kirkosta parin kahjon tai joidenkin hihhulilahkojen takia (en tiedä, onko ko.herrat kahjoja/mihin lahkoon kuuluvat, en tunne tapauksia, enkä jaksa tutustua)
kuva ja vähän kristillistä tekstiä. Miksi lisäisi erohaluja? Päinvastoin.
muistelen hyvällä sitä kun lukioaikana meillä uskonnontunnilla kävi pari kertaa uskovaisia ihan suoraan puhumassa Jeesuksesta ja uskosta. Se oli coolia. Tulinkin vähän myöhemmin uskoon.
Sä et tiedä minkälaisia hemmoja noi miehet on...
mun lapselle tultaisiin puhumaan tollasia juttuja..
Uskonnollista väkivaltaa harrastavat. Ja mikä ihme heille antaa oikeuden väittää new agea tms..saatanasta lähtöisiksi?
Voisin lyödä vetoa, etteivät tiedä kristinuskon historiastakaan juuri mitään.
Kaikki on muotoiltu palvelemaan omia defensiivisiä tarpeita..:((
Tuohan on vain infoa tosiasioista, ei loukkaa ketään.
Kyllä minä tykkäisin, jos meidän lasten koululla kävisisi puhumassa ja kertomassa, ja KUUNTELEMASSA lapsia.
Mun mielestäni uskonnollinen paatos on verrattavissa psykoottisuuteen.
Tuohan on vain infoa tosiasioista, ei loukkaa ketään.
Kyllä minä tykkäisin, jos meidän lasten koululla kävisisi puhumassa ja kertomassa, ja KUUNTELEMASSA lapsia.
mun lapselle tultaisiin puhumaan tollasia juttuja.. Uskonnollista väkivaltaa harrastavat. Ja mikä ihme heille antaa oikeuden väittää new agea tms..saatanasta lähtöisiksi? Voisin lyödä vetoa, etteivät tiedä kristinuskon historiastakaan juuri mitään. Kaikki on muotoiltu palvelemaan omia defensiivisiä tarpeita..:((
Jos ihminen ei ole Jeesuksen oma, hän on paholaisen puolella. Se on asia, jota nykyihminen ei halua kuulla. Olen aivan varma että he tuntevat kristinuskon historiaa hyvin.
Mun mielestäni uskonnollinen paatos on verrattavissa psykoottisuuteen.
on herjausta väittää jonkun henkilön olevan sairaudentilassa, jos siitä ei ole mitään todisteita. Uskonto ja sen harjoittaminen ei ole psykoottista. Pysytäänpä asialinjalla.
Tunnetkos sinä kristinuskon historiaa? Heitähän, milloin kristinuskossa keksittiin ylösnousemusmyytti?
Entä pyhä kolminaisuus..
Kerropa jeesuksen ja juualaisuuden suhteesta...ja jeesuksen suhteista fariseuksiin..? :))
Kiinnostaisi tietää, että keitä ovat nämä ammattiauttajat, joille nämä miehet ovat käyneet pitämässä koulutuksia, kuten tekstissä lukee? Vaikea kuvitella, että koulutetut psykologit tai psykiatrit istuisivat kuuntelemassa tällaista soopaa.
Mulle on ihan sama mitä kolmasosa kansasta uskoo.Tai en ainakaan perusta mielipidettäni sen perusteella mihinkään. Minä uskon Jeesukseen, koska pyhä henki on minulle uskon antanut! ja kristallin kirkkaana!Sähän et varmaan sitten vietä Jouluakaan kun eihän Joulussa ole mitää itua jos Jeesusta ei ollu olemassakaan. Miksi on mielestäsi niin tärkeää osoittaa uskovaisten olevan väärässä? Jos sinulle ei ole olemassa pelastusta tai kadotusta mitä väliä sillä on sinulle mihin kansa uskoo. Kristityille sillä on väliä sillä meille kaikille on annettu raamatussa lähetyskäsky jota haluamme toteuttaa. Eikö itsesi mielestä ole outoa että haluat ihmisten eroavan kirkosta ja että kukaan ei enää uskoisi Jeesukseen...Olisi kiva kuulla mikä ajaa sinua tähän? Sinähän täällä ihmisiä käännytät eikä Riku Rinne. Sähän voisit mennä juttelee tän Rikun kanssa jos kerran olet niin varma asiastasi, ja sinua niin kovasti häiritsee se miten hän puhuu nuorille. Turha sun on Rikua missään keskustelupalstoilla haukkua, ei varmasti vaikuta kenenkään mielipiteeseen kyseistä henkilöä kohtaan saati sitten aiheuta kirkosta eroamista.
Usko Jeesukseen Kristukseen ykösnousseena vapahtajana ei ole mielipidekysymys.