Mielipiteitä: Blogitutun mies pettää. Kerronko vai en?
Blogituttavani mies pettää häntä ja asia vaivaa minua. Tunnen miehen työn kautta ja olen ollut suhteesta tietoinen jo pitkään. Nyt selvisi, että tämän miehen vaimo on hyvä blogituttuni. Ei mikään sydänystävä mutta enemmän kuin hyvän päivän tuttu.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta tilanne on kiusallinen.
Mitä mieltä av-raati on?
Kommentit (50)
aiheesta pettäminen, esim. jonkin "juuri lukemasi tai näkemäsi" kirjan tai elokuvan innoittamana. Saisit tietää, haluaisiko nainen tietää.
Tämä asia ei kuulu sulle. Voihan olla, että tämä pari on sopinut asian. Esim, meillä vaimoni kanssa on sopimus, että molemmat voi käydä vieraissa, jos se ei häiritse avioelämää. Tämä seikka on otettu myös huomioon avioehdossa. Me molemmat voimme käydä vieraissa, mutta en mä halua tietää, koska, missä ja kenen kanssa. En todellakaan pitäisi siitä, että joku tulisi kertomaan minulle vastaavasta asiasta.
vaimollensa, niin sitten kerrot. Anna vielä aikaraja, jos näin röyhkeä tyyppi kyseessä.
Vaikka sinä olisit sopinut vaimosi kanssa ihan mitä tahansa, niin minä en usko, että yksikään raskaana oleva nainen suostuisi vastaavaan sopimukseen. Sori, ei uppoa.
harvemmin kuitenkin viestintuojaa ammutaan Eli laittaisin vaikka sähköpostia vaimolle. Itse ainakin vastaavassa tilanteessa haluaisin tietää ja luultavasti kiittäisin kertojaa.
Yleensä se viestintuoja on se suurin syntisäkki, ikävä ihminen, kateellinen panettelija ja epäkelpo luuseri.
Saisitko parista valokuvan? Laitat sen sitten anonyyminä postiin. Ei kyllä kovin hyvä idea itsestänikään, mutta jos aletaan kehitellä ap:lle parasta lähestymistapaa.
Koska jos kerrot, sinulla pitää olla myös faktoja tarinasi tueksi.
Vaikka sinä olisit sopinut vaimosi kanssa ihan mitä tahansa, niin minä en usko, että yksikään raskaana oleva nainen suostuisi vastaavaan sopimukseen. Sori, ei uppoa.
Omassa suhteellisen laajassa tuttavapiirissä ei ole yhtään tapausta, joka olisi sopinut avoimesta liitosta. Se on hyvin harvinaista.
Jos on avoinliitto, niin siihen kuuuluu kyllä yleensä toisen kunnioittaminen. Siis ei heilastella hoitojen kanssa niin, että kaikki sen tietävät.
Perheenperustaminen on myös monelle, etenkin naiselle, aika vakavasti otettava asia.
Toisaalta, olen itse saanut kokea aika karvaasti että viestintuoja ammutaan...:( Mutta kertoisin silti. En voisi katsoa vierestä. Ajattelisin miten kamalaa omassa tilanteessa olisi jos kaikki muut tietäisivät mutta kukaan ei kertoisi.
Vaimolla on oikeus tietää. Päättää sitten itse mitä liitollaan tekee.
että pystyt kantamaan paljastuksesi seuraukset, niin sitten. Ehkä.
voihan se ola hetkellinen hairahdus? Haluatko masentaa naisen raskauden hetkellä yksin ajattelemaan eroa lapsen sijaan?
vaan pidemäpään kestäneestä suhteesta kollegoiden kesken.
Vaimo ei ole siis mun ystävä sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan blogituttavuus. Eli vaikka sanansaattaja (minä) ammuttaisiinkin, niin se ei varsinaisesti elämääni vaikuta. Sitä en tässä pelkää, enemmänkin juuri seurauksia tämän perheen sisällä.
Toisaalta en pysty olemaan yhteydessä vaimoon edes netin kautta, tunnen itsenikin petturiksi. Vaimo elää sellaisessa kuplassa, että sääliksi käy.
varsinkin jos suhde on tuolla tasolla, niin kyllä vaimon pitäisi saada tietää, oli raskaana tai ei. Voi sitten itse tehdä omat päätökset jatkosta. Onko perheessä muita lapsia?
jos varmasti tiedät että pettää, mä ainakin haluaisin tietää...
En ainakaan ennen joulua.
Täytyy huomenna töissä kysellä kuinka kauan tätä suhdetta on todellisuudessa kestänyt...
Ap
Itse haluaisin tietää ja mahdollisimman aikaisin. Sattuisi nemmän tietää että selän takana on touhuttu kuukausia, jopa vuosia. Ja parempi sitä on raskausaikana kun lapsi syntyy suoraan kahden perheen tilanteeseen kuin erota tämän olessa muutaman vuoden vanha.
Minusta pitää ilman muuta kertoa ja jättää tilanne petetyn päätettäväksi.
Itseä helpottaisi tuossa tilanteessa että edes joku on ollut rehellinen minulle. Mieshän nöyryyttää vaimoaan jos suhde on ns julkinen salaisuus työkavereiden kesken.
Nimittäin miestä ja pettäjänaista kohtaan.
Ymmärräthän ap, että varmasti suurin osa näistä "älä kerro" -vastaajista on itse joko pettänyt tai pettää parhaillaan joko omaa kumppaniaan tai heilastelee jotain varattua miestä. Olisihan se kurjaa heidän näkökulmastaan, jos pettävä pariskunta jäisi kiinni ja suhde loppuisi ikävällä tavalla.
Minusta olisi äärimmäisen kauheaa, jos ns. koko maailma tietäisi, paitsi minä, että mieheni pettää minua. Voiko olla mitään nöyryyttävämpää? Jos vaikka asia selviäisi joskus kaukana tulevaisuudessa, eläkeiässä, kun olisi voinut vielä elää kymmeniä vuosia jonkun toisen miehen kanssa itsekin, voinut heivata petturin ulos aikapäiviä sitten.
Jos vaimo jo tietää, niin mitä sitten. Sittenhän asia ei ole enää edes shokki, mutta osoitat olevasi ystävyyden arvoinen kertomalla hänelle hänen ansaitsemansa tiedon.
mies paneskelee naikkostaan paljaalla, ja tartuttaa vaimoon jonkin taudin, joka tarttuu sitten myös lapseen, kun ei olla tietoisia, eikä voida estää/hoitaa?
Tuli myös mieleen, että viesti tosiaan voi mennä perille tätäkin kautta! Mulle tuli ainakin heti mieleen muutama bloggaaja, jotka voisi hyvin sopia kuvioon...
Mutta siis kyllä mä ainakin tollasessa tapauksessa haluaisin tietää. Mikäli asia on ko. suhteessa ok, niin ei siitä sitten sen enempää. Jos taas vaimo ei tiedä, niin olisko vähän inhottavaa, että se vaikka hehkuttelee parisuhdettaan ja raskauttaan ym. ylimakeeta blogissaan tietämättä, että mies on täysi nahjus. Ja että joku on vielä tiennyt asiasta mutte ei ole hänelle siitä kertonut.
Itse ainakin olen aina ajatellut, että jos mies pettäisi, hirveintä olisi se, että muut tietäisi ennen mua! Olisi kauheeta tietää muiden säälitelleen itseään :(!
Eli laittaisin vaikka sähköpostia vaimolle. Itse ainakin vastaavassa tilanteessa haluaisin tietää ja luultavasti kiittäisin kertojaa.