Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nyt on korkea aika oppia käyttämään muistitikkua!

Vierailija
19.12.2009 |

Kertoisko joku, miten saan tallennettua muistitikulle tiedostoja?En tajua mitä siinä täytyy tehdä että ne tiedostot menee sinne:/ Tikku on USB-portissa mutta siitä eteenpäin jos joku viitsis neuvoa?;D

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa minäkään käyttää.

Ja mitä sitten kun ne tiedot saa tikulle niin miten ne saa sieltä ulos?

Vierailija
2/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole ketään joka voisi neuvoa paikan päällä? Netitse neuvominen on tosi hankalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin työpöydällesi pitäisi ilmestyä uusi kuvake. Löytyykö?

Vierailija
4/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Avaa "my computer"

3. siellä pitäisi näkyä tiedot tikusta

4. sitten vain avaat ja katsot mitä tiedostoja tikulla on

Jos haluat tallentaa tekstiä tikulle laitat vain "save as..." ja valitset jälleen "my computer" ja tikun sieltä

Vierailija
5/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et niin nyt on korkea aika opiskella... työpöydällä pitäisi ainakin olla Oma Tietokone -kuvake josta pääsee resurssienhallintaan. Siellä pitäisi Oma Tietokone -osiosta löytyä koneen oma kovalevy (C:), CD tai DVD -asema (yleensä D:, ellei kovalevyö ole ositettu C:ksi ja D:ksi), ja sitten se USB-tikku (kun se on koneeseen liitetty) omana levyasemakirjaimenaan.

Sinne voi siis kopioida tiedostoja samalla tavalla kuin kansioitten välillä resurssienhallinnassa muutenkin. Tai sitten tallentaa jossain ohjelmassa (excel, word jne), pitää vain valita selaa-näppäimen takaa se oikea tallennusasema eli se USB-tikku (löytyy samalla levyasematunnuksella esim. E: tai F: kuin resurssienhallinnasta).

Hankala selittää tosiaan, pitäisi pystyä näyttämään. Mutta eri levyasemien käyttö on ihan perus-tietokoneen käyttöä eli jos sen hallitsee niin ei USB-tikun käyttö mitenkään eroa. Samanlainen tallennusasema se on kuin entivanhaiset korputkin, eri muodossa vain.

Vierailija
6/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei minulle millään koneella millään tikulla työpöydälle tule omaa kuvaketta. Resurssienhallinnasta se levyasema löytyy...

Vierailija
7/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumpelona, mutta enpä enää :-)

Vierailija
8/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näy mitään "omaa tietokonetta". Lukee vain tiedostot ja siellä on miljoona asiaa mutta ei mitään mainintaa tikusta.

-3-

Vierailija
9/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mammat käyttää suurella todennäköisyydellä Windowsia. Neuvoja itse kun vannoo Macien ja mac os x:n nimeen ;)

ja ei minulle millään koneella millään tikulla työpöydälle tule omaa kuvaketta. Resurssienhallinnasta se levyasema löytyy...

Vierailija
10/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistitikusta tulee kuvake tuonne alapalkkiin...

että mammat käyttää suurella todennäköisyydellä Windowsia. Neuvoja itse kun vannoo Macien ja mac os x:n nimeen ;)

Vierailija
11/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows käyttiksessä se tikku taitaa tosiaan ilmetyä sinne alapalkkiin. Voit klikkailla sen sieltä auki niin näet mitå on sisällä. Mitä haluat siihen tallentaa?

muistitikusta tulee kuvake tuonne alapalkkiin...

Vierailija
12/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painamalla vasemmasta hiiren oikealla painikkeella alareunasta "Start - Esplore"

Saat auki My Computer tiedot omana ikkunana työpöydälle. Muistitikku voi avautua esim. D -levynä koneen My computer listalle (kuten C = local disk).

Näkyykö?

Yksi mahdollisuus on myös, että tikku on rikki....

Vierailija
13/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "paina hiiren oikealla painikkeella ikkunan vasemmasta alareunasta "start.....

t.14

Vierailija
14/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että ap osaa jo tallentaa ja hakea tiedostoja c:-asemalta. Tikku on samaan tapaan erillinen asema ja joko asemana e: tai f:. Ja samalla lailla tallennat ja haet tiedostoja kuin c:-asemaltakin, vaihdat vain c:n paikkalle kohdeasemaksi tuon e:n tai f:n. Aseman vaihto tapahtuu taas ihan samaan tapaan kuin alihakemistojen (niiden kansioiden vaihtelu). Osaat varmaan tallentaa tiedostoja eri hakemistoihin.

Vierailija
15/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lukee mm. suoritin, verkko.....

Puuuh!

-3-

ps. lähtee nyt laittamaan lapsille ruokaa mutta palaa myöhemmin

Vierailija
16/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat varmaan tallentaa tiedostoja eri hakemistoihin.

sen verran opin aikanaan kun itse tein helpparityötä... Mutta lähtötason tietäminen helpottaa kyllä opastamista (kun tietää tarvitseeko ensin selittää mikä on levyasema vai riittääkö kun kertoo että tallenna sinne levyasematunnukselle F)

Vierailija
17/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuurilla saan jotain mm. kuvia tallennettua mutta sitten en enää löydä niitä.

Lähdetään nyt liikkeelle siitä, että ap osaa jo tallentaa ja hakea tiedostoja c:-asemalta. Tikku on samaan tapaan erillinen asema ja joko asemana e: tai f:. Ja samalla lailla tallennat ja haet tiedostoja kuin c:-asemaltakin, vaihdat vain c:n paikkalle kohdeasemaksi tuon e:n tai f:n. Aseman vaihto tapahtuu taas ihan samaan tapaan kuin alihakemistojen (niiden kansioiden vaihtelu). Osaat varmaan tallentaa tiedostoja eri hakemistoihin.

Vierailija
18/28 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että käytössä on suomenkielinen Windows.

1. Klikkaa hiiren vasemmalla näytön vasemman alareunan kohtaa "Käynnistä".

2. Avautuu valikko, josta klikkaat kuvaketta "Oma tietokone".

4. Avautuu näyttö, joka kertoo, mitä koneeseesi sisältyy. Otsikon "Laitteet, joissa on siirrettävä tallennusväline" alla näkyy kuva muistitikustasi. Mulla sen nimenä on Kingston (E:). Muistitikkuni sattuu olemaan merkkiä Kingston.

5. Klikkaa muistitikun kuvaketta: näet ihan tavalliseen tapaan, mitä tikku sisältää. Jos ei mitään, se näyttää tyhjältä.

6. Muistikku on siis ihan tavallinen levyasema, jonne ja josta tietoa siirrellään ihan kuin yleensäkin vaikka kansiosta toiseen. Sinnekin voi vaikka perustaa alikansioita, jos haluaa.

Vierailija
19/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on kirjoittamalla selittäminen vaikeeta!!?

Mitenkä niin ? Jos osaat ja hallitset tikun käytön,niin kirjoitahan selitys juuri siten kuin itse tikun ja koneesi

kanssa toimit. Ja muista,että että kysyjä esittäytyi ensikertalaiseksi kyseisessä asiassa.Näi ollen väännät

neuvot hänelle RAUTALANGASTA juuri siten kuin itsekin toimit tikkua ja konetta kättäessäsi.

Vierailija
20/28 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 00:40"]

Vai on kirjoittamalla selittäminen vaikeeta!!?

Mitenkä niin ? Jos osaat ja hallitset tikun käytön,niin kirjoitahan selitys juuri siten kuin itse tikun ja koneesi

kanssa toimit. Ja muista,että että kysyjä esittäytyi ensikertalaiseksi kyseisessä asiassa.Näi ollen väännät

neuvot hänelle RAUTALANGASTA juuri siten kuin itsekin toimit tikkua ja konetta kättäessäsi.

[/quote]Ei ole äly sinunkaan vahvin ominaisuutesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi