Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein että isompi sisar "joutuu" olemaan

Vierailija
19.12.2009 |

lapsenlikkana pikkusisarelle? Meillä iltatähti 2v ja isommat 15v ja 16v. Minkä verran heille voi sysätä pienimmän vahtimista? Omaa halua heillä siihen ei aina löydy. Itse ollen ajatellut ettei ole isompien velvollisuus pienempiään vahtia. Miten teillä asiaan suhtaudutaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teettävänsä lapsillaan töitä joka päivä koko päivän.

Suosittelen sisälukutaidon alkeiden peruskurssin johdanto-osuutta, lukua 1.

Vierailija
22/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 - 16-vuotias pystyy jo aikuisen työpanokseen, eli sen ikäisen voi velvoittaa välillä työskentelemään vaikka koko päivän, jos on tarpeellista.

Tervemenoa vain sisälukutaidon kurssille työväenopistoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 - 16-vuotias pystyy jo aikuisen työpanokseen, eli sen ikäisen voi velvoittaa VÄLILLÄ työskentelemään vaikka koko päivän, JOS ON TARPEELLISTA.

Tervemenoa vain sisälukutaidon kurssille työväenopistoon.

Tarvitseeko määritellä tarkemmin käsitteet VÄLILLÄ ja JOS ON TARPEELLISTA?

Vierailija
24/25 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko määritellä tarkemmin käsitteet VÄLILLÄ ja JOS ON TARPEELLISTA?

15-16-vuotiaan ei ole koskaan tarpeellista, ei edes välillä, työskennellä kokopäiväisesti, jos mamia sattuu laiskottaa.

Vierailija
25/25 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten meillä oli. Olin itse 15v. kun ensimmäinen pikkusisarukseni syntyi. Hoidin häntä, sekä pari vuotta myöhemmin syntynyttäkin, todella mielelläni, ja annoin äidille ja isäpuolelle omia menoja. Vieläkin hoidan lapsia joskus jopa viikon kerrallaan tarvittaessa, vaikka ''vähän isompia'' jo ovatkin. :)

Ovatko sun lapsesi poikia? Yleensä tytöillä tuo hoivavietti tulee jotenkin luonnostaan. Kyllä mun mielestä jotain pientä katsomista sisaruksen perään voi teiniltä jo vaatia, vaikkei aina olisikaan niin halukas vahtimaan.

Musta toi on tosi ihanaa, että teineillä on nähtävänä ''pikkulapsen arkea'' kotosalla, se kasvattaa aika kummasti sitä teiniä! Tai ainakin mua se kasvatti todella paljon, ja voi että pikku sisarukseni ovat niiiin rakkaita ja läheisiä mulle nykyäänkin. :)