Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko isovanhemmat käyttävät rahaa lastenne lahjoihin?

Vierailija
19.12.2009 |

Minun vanhempani ostavat useita lahjoja, esim. Marimekon, Espritin vaatteita, urheiluvälineitä jne. Muutenkin kuin jouluna ostavat pyöriä, huonekaluja jne. lapsille.

Anoppini, joka on hyväpalkkaisessa työssä ja hyvin toimeentuleva, ostaa aina vain yhdet lahjat. Nekin ovat hyvin vaatimattomia, esim. vauvamme sai nyt 10 € maksavan unipupun. Minusta aika noloa häneltä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ostanut lastenhuoneeseen uuden pienen lipaston, maksoi noin reilut sata euroa.

Sitten ostaa vaatteita varmaan myös satkulla ja oisko leluja vielä saman verran. Tykkää myös ostaa lapsille esim vähän parempia joulukoristeita tai lautasia, mukeja, koriste-esineitä, jotka eivät ole leikkiin tms.

En ole laskeskellut minkä arvosta lahjoja jouluisin ostaa, mutta olisko noin 300 euroa? Oma arvioni. Lapset alle nelivuotiaita molemat.

Vierailija
22/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työelämässä pienella palkalla ja loput ovat joko sairaseläkkeellä tai eläkkeellä. Eläkkeellä olevatkaan eivät huimia summia saa. Tarkkoja summia en osaa sanoa, mutta noin 30 eurolla saavat lahjoja jokainen lapsi kummaltakin puolelta. Tosin olen kyllä toppuutellut ostamista, kun esim. minun vanhemmilla on 9 lastenlasta ja haluavat ostaa tasapuolisesti kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi ostavat yleensä jonkun hyötylahjan ja siten riippuu siitä mitä tarvetta lapsilla on että miten paljon lahjaan menee rahaa. Kalleimmillan on tainnut tulla lähes satasen lahja kun ostivat suksipaketin. Ja halvimmillaan jokunen euro kun ostivat uimalasit.

Minun vanhemmat ostavat jonkun lelulahjan ja yleensä olen antanut toivomuslistalta noin parin kympin toiveen jonka toteuttavat.

Vierailija
24/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu aika pieneltä, kun eivät vuoden mittaan muuten muista ollenkaan, mutta onhan se enemmän, kun toiset isovanhemmat eivät muista ollenkaan jouluna

Vierailija
25/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(meillä lapsia on kaksi), omat vanhempani ehkä n. 10-20 euroa per lapsi. Mieheni vanhemmat ovat eläkeläisiä ja sellaisina pienituloisia, minun vanhemmillani rahaa olisi vaikka kuinka. En silti pidä tarpeellisena että ostaisivat meidän lapsille kalliita lahjoja.

Vierailija
26/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niin anopille kuin myös omille vanhemmillemme ainoat lapsenlapset.

-ap-

Vierailija
27/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneinä vuosina suunnilleen näin:

Miehen vanhemmat käyttävät n. 60 e per lapsi lahjoihin jouluna.

Minun vanhempani käyttävät n. 35 e per lapsi konkreettisiin lahjoihin + antavat rahaa yleensä 50 e per lapsi.

Yleensä miehen vanhemmat ostavat jonkun toivotun lelun + jotain pientä. Minun vanhempani ostavat monenlaista pientä. Heiltä emme kehtaa toivoa mitään kallista lelua. Isäni pyörtyisi, jos tajuaisi että voimme ostaa vaikkapa 40 eurolla legoja. He kuitenkin mielellään antavat rahaa johonkin "järkevään" käytettäväksi.

Me kaikki olemme ihan hyvin toimeentulevia eikä lapsenlapsiakaan ole isovanhemmilla kovin monta. Mielestäni joulukulutuksessa on meillä kaikilla ihan järki päässä. Pukki on tuonut (vanhemmiltani) kirppariltakin ostettuja lahjoja, kuten käytetyt luistimet.

Vierailija
28/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat turhankin paljon. Isovanhempia on kolmet koska omat vanhempani eronneet ja molemmilla jo lapsuudestani asti ollut uusi kumppani, eli kolme mummolaa löytyy. Kaikki hyvin toimeentulevia kuten itsekin olemme. Anoppilasta tulee vähiten (järkevimmin) yleensä 1 lelulahja ja lisäksi jotain järkevää tyyliin pyjama/kalsareita/pyyhe tms. Äidiltäni ja isäpuoleltani tulee aina useampi paketti(50-100e)/lapsi ja isältäni ja äitipuoleltani yksi kalliimpi lelu (esim isompi lego-paketti) ja yksi vaatesetti jotain parempaa merkkiä (esim mayoral) /lapsi. Sitten vielä miehen isoäidiltä tulee vähintään 100e/lapsi käteisenä, nämä menee tileille. Ja omilta isovanhemmiltani vielä jotain, n 20e arvosta/lapsi. Näitä tulee niin paljon että itse emme juuri osta lapsille lahjoja, silti tuntuu että liikaa tulee. Tuohon vielä kummit ym päälle. Kivahan se on mutta en haluaisi että lapset oppivat liikaan yltäkylläisyyteen.

Vierailija
29/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat vanhempani käyttävät ehkä 100 euroa/lapsi. Ostavat kivaa ja laadukasta eikä hinnalla niin väliä, pehmeä ja kova paketti yleensä kaikille. Ovat kysyneet lapsilta toiveita enkä tiedä mitä tulee.

Toisilta isovanhemmilta ehkä parinkympin lahjat, aina jotain järkevää ja kehittävää, lahjatoiveita ei kysytä.

Vierailija
30/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja ei ostella. Itse tykkäävät syödä (ja paljon), lapsemme ei niin piittaa laatikoista ym. herkuista. Asenne on siis se, että se mikä heille on tärkeää pitää olla myös lapselle.

Toiset isovanhemmat ostavat lahjoja 50-100 e:lla.

No ei olla köyhiä, ostetaan itse "joulupukin" tuomat.

Vierailija
31/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin väliksi vaikkei perittäisi mitään, mutta kupsahdus olisi hyvä homma. Sä kuulut noihin pullamössöihmisiin, jotka eivät tunne pahoja ihmisiä.

ei ole totta. odotat, että anoppisi kuolee

toivon mukaan hänellä on testamentti ja ette saa mitään

että yksi isompi yhdessä mietitty riittäisi mutta eivät he siihen tyydy. Laittavat 150-200 per lapsi ja minusta se on liikaa. Toisaalta itse sitten laitamme lapsille edullisemmat paketit, koska saavat isovanhemmilta niin hienot. Anoppi (leski) on varakas ja ostaa parinkympin lahjoja ja olen oikein tyytyväinen. Parempi vaan noin, ettei tule useammalta hirveän kalliita lahjoja. Parasta anoppini lahjaa odottelen, että akka kupsahtaisi. Siinä saisi asunto- ja autovelan pois ja jäisi vielä mukavasti rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä