Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko isovanhemmat käyttävät rahaa lastenne lahjoihin?

Vierailija
19.12.2009 |

Minun vanhempani ostavat useita lahjoja, esim. Marimekon, Espritin vaatteita, urheiluvälineitä jne. Muutenkin kuin jouluna ostavat pyöriä, huonekaluja jne. lapsille.

Anoppini, joka on hyväpalkkaisessa työssä ja hyvin toimeentuleva, ostaa aina vain yhdet lahjat. Nekin ovat hyvin vaatimattomia, esim. vauvamme sai nyt 10 € maksavan unipupun. Minusta aika noloa häneltä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä antavat 50 e ja 50 e

---

lasteni mummit ovat 70 v ja 85 v eli en odotakaan juuri mitään...ovat niin vanhoja

Vierailija
2/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(saatu siis joskus "normilahojen" päälle vaikka kallis syöttötuoli tai pyörä tai muu joka tapauksessa hankittava juttu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiselta mummolta tulee jotain halpaa rihkamaa.

Vierailija
4/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on ehkä molemmilta puolilta 100-200€/lapsi. Meillä lapset on pieniä, joten tuo on minusta jo tosi iso summa.

Vierailija
5/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille kans jotain pientä, ihan kiva kun ei tule kovasti krääsää, kummeilta niitä kuitenkin tulee.

Vierailija
6/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko RAHAA on mennyt joululahjoihin. Oletko ostanut anopillesi lahjan? Paljonko se maksoi?

Vierailija
7/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi isompi yhdessä mietitty riittäisi mutta eivät he siihen tyydy. Laittavat 150-200 per lapsi ja minusta se on liikaa. Toisaalta itse sitten laitamme lapsille edullisemmat paketit, koska saavat isovanhemmilta niin hienot. Anoppi (leski) on varakas ja ostaa parinkympin lahjoja ja olen oikein tyytyväinen. Parempi vaan noin, ettei tule useammalta hirveän kalliita lahjoja. Parasta anoppini lahjaa odottelen, että akka kupsahtaisi. Siinä saisi asunto- ja autovelan pois ja jäisi vielä mukavasti rahaa.

Vierailija
8/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuus säilyttäen. Kysyvät mitä lapsi haluaa, ja toteuttavat sen, ellei kyse ole nyt jostain ihan "äyttömästä", tyyliin oikea poni tm. ;)

Lapset ovat saaneet esim. yksi erään soittiminen (maksaa 500-1000€, en ole kysynyt paljonko tämä maksoi) ja leijan (veikkaan että maksoi 5-10€)

Ostavat siis sitä mitä lapset toivovat, mutta eivät ihan mitä tahansa (soittimen saanut lapsi harrastaa musiikkia, eli lahja tuli oikeasti käyttöön) ja lahjan RAHALLISELLA arvolla ei ole merkitystä.

Vierailija
9/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttävät lasten lahjoihin n. 130-150€/ lapsi..ovat lapsiemme ainoat isovanhemmat

Vierailija
10/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset antavat yöpuvut ja toiset lelut. Aivan sopivaa mielestäni. Miehen isoäiti sitten taas lähettää molemmille lapsille 500 euroa, joka käytetään pitkin vuotta lasten harrastuksiin yms. kuluihin.

Vierailija
11/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon mukaan hänellä on testamentti ja ette saa mitään

että yksi isompi yhdessä mietitty riittäisi mutta eivät he siihen tyydy. Laittavat 150-200 per lapsi ja minusta se on liikaa. Toisaalta itse sitten laitamme lapsille edullisemmat paketit, koska saavat isovanhemmilta niin hienot. Anoppi (leski) on varakas ja ostaa parinkympin lahjoja ja olen oikein tyytyväinen. Parempi vaan noin, ettei tule useammalta hirveän kalliita lahjoja. Parasta anoppini lahjaa odottelen, että akka kupsahtaisi. Siinä saisi asunto- ja autovelan pois ja jäisi vielä mukavasti rahaa.

Vierailija
12/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä 13 lastenlasta ja rahaa kyllä uppoaisi jos älyttömyyksiin menisi.

Vierailija
13/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat ovat laittaneet tänä jouluna lastemme lahjoihin n. 120€

Minun vanhemmat n. 240€. Lisäksi minun vanhemmat ostavat joka joulu yhden kalliin koko perheen lahjan (viime jouluna se oli 5vrk:n kylpyläloma).

Minusta nämä on ihan ok, koska omat vanhempani ovat varakkaita, kun taas appivanhemmilla on aika pienet tulot.

Vierailija
14/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni eläke. Ostaa silti kaikille yllättävän paljon, vaikkei voisi odottaa. Silti liikutaan muutamissa kympeissä per lapsi. Mun vanhemmilla on taas kaksi lastenlasta ja tulot kaikkineen 8-kertaiset. He ostavat sitten jotain kivaa, mutta tarpeen mukaan eli mielellään ostaisivat kalliinkin, jos vaan on joku järki. En epäile yhtään, ettei esimerkiksi 17-vuotias saisi vaikka ajokorttia lahjaksi, mutta toisaalta 3-vuotias voisi saada ehkä 50 Eurolla.

Vierailija
15/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ja appiukko ostaa 70-100 eurolla lahjoja per lapsi ja heidän lahjat ovat tosi kivoja leluja ja vaatteita. Oma äiti ostaa aika vähän jotain 10e per lapsi mutta onkin köyhempi kuin anoppi ja appiukko.

Vierailija
16/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin onkin ollut että n.10€. Sillä saa jo tarpeeksi hyvän lahjan.

Minun mielestä ei ole tärkeintä hinta vaan se että muistavat lapsia edes jotenkin.

Vierailija
17/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset isovanhemmat ostavat leluja ym. n. 100-150e/lapsi. Lastenlapsia heillä on 12.

Toiset isovanhemmat antaa aina rahaa 100e/lapsi. Heillä lastenlapsia 5.

Vierailija
18/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin muutama satanen rahaa yhteiseksi koko perheelle, toiselta puolelta villasukat jokaiselle kuten aina.

Isovanhemmat eivät ole mitään lahja-automaatteja! Ja oikeastaan parempikin ettei tule sellaista lelua ja rojua mitä ei tarvita.

Vierailija
19/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa lapsenlapsi. Heiltä lapsemme, emmekä mekään tule saamaan mitään.

Lapsemme on mieheni vanhempien 6 ja viimeinen lapsenlapsi. Heiltäkään lapsemme tuskin saa mitään, itse saimme paikallislehden määräaikaistilauksen.

Onneksi meillä on hyviä ystäviä ja hvyät välit sisaruksiimme.

Vierailija
20/31 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tiedän, ettemme tule saamaan mitään, koska emme aiemminkaan ole saaneet ja tänä vuonna vanhempani ovat lähteneet jo viikko sitten Thaimaaseen ollakseen siellä joulun yli. Ja tästäkin reissusta kuulin kiertoteitse, he itse eivät vaivaudu ilmoittamaan reissuistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme