Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies pettää kun parisuhteessa kaikki hyvin?

Vierailija
19.12.2009 |

Meillä on neljä lasta, nuorin 4v ja vanhin kohta 14v. Suhteessamme on kaikki mielestäni ollut hyvin, meillä on aikaa toisillemme ja lasten hoito ja kotityöt hoidetaan puoliks. Molemmilla on omat harrastukset ja omia ystäviä jne. Enkä ole huomannut missään, että meillä menisi millään lailla huonosti.

Pari kuukautta sitten mies kuitenkin petti, tuo tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. Nyt on sitten päätetty, että ainakin yritetään jatkaa yhdessä ja mennään mahdollisesti parisuhdeterapiaan. Mies katuu tekoaan enkä minä ole valmis luovuttamaan vielä.

Tuntuu vaan todella pahalta ja mietin, että miten sitä voi enää luottaa toiseen täysin, oppiiko enää uudestaan?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä edes parisuhteessa muutu vain jonkin kokonaisuuden osaksi.

Pettäminen on perseestä, mutta ihnimillistä. Ja se on aina pettäjästä itsestään lähtöisin, aikuisella ihmisellä kun on vastuu vain ja ainoastaan omista teoistaan. Pettäminen on pettäjän valinta, eikä siihen auta, vaikka olisi vieressä maailman jumalaisin seksipeto-kotipiika-älykkö-uraohjus. Syyksikään ei tarvita muuta kuin seikkailun- tai vaihtelunhalu.

Turha siitä itseään on syyttää, tai etsiä parisuhteesta vikoja ( jos niitä oikeasti ei ole ).

Vierailija
22/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruuden ex poikaystävä petti ja pettää vaimoansakin. On siis pettänyt jo 27 vuotta ja ei se miksikään muutu, ei edes halua muuttua. Mulle kerran yksi mies sanoi, että ei löydä sellaista naista, jolle olisi uskollinen.

Kyllä ihminen on uskollinen ihan sen takia, että haluaa olla, ei sen takia, että joku olisi sen arvoinen. IHan helvetin epäreilua sysätä oman käytöksensä syy toisen harteille. Totuushan nimittäin on, että syy löytyy aina, jos haluaa. Vaikka sitten se, että kaikki on liian täydellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa voi olla kaikki ok, naisen mielestä. Nainen käskyttää mistä, ja mies tekee. Mies viettää illat ja kaiken muunkin aikansa perheen kanssa, koska ei saa mennä muuallekaan. Kerran vuodessa pelaamaan biljardia kavereiden kanssa, ja sekin lupa pitää anoa hyvissä ajoin. Mies tekee mitä tahansa, jotta saa naisen tyytyväiseksi ja olemaan esim. nalkuttamatta. Naisen kannalta tämä on ok. Rauha maassa. Mutta naiset ajattelevat yleensä asian omalta kannaltaan, eivätkö osaa tai halua miettiä asioita miehen kannalta. Eri ihmisillä on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa, että "meillä menee hyvin". Miehet kaipaavat kenties eri asioita.

Eikös tuossa kohtaa kuuluisi saada suu, eikä housut, auki. Parisuhde on kahden ihmisen välillä, mies on itsekin vastuussa omasta tilastaan liitossa.

Mikä peruste se on pettämiselle ettei saa sanottua vaimolleen olevansa tyytymätön ja vaadittua asioiden korjaamista kotona?

Vierailija
24/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähempi ois riittänyt? Ei se mieskään ois menny vieraisiin!

Vierailija
25/29 |
03.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sulhaseni petti minut huorien kanssa, kun matkustimme ulkomaille. Tiesin vasta kun pääsimme takaisin Suomeen, mutta minulla oli jonkinlaisen aavistuksen siitä jo ulkomailla. Olemme olleet yhdessä 8 vuotta ja kihloissa 3 vuotta. Olemme molemmat alle 30 vuotiaita. Kun kysyin syytä, niin hän sanoi ettei tiedä. Hän sanoi haluvansa vain kokeilla, eikä tiennyt että se on pettämistä. Hän olettaa, että pettämisessä pitää olla suhde. Selitin hänelle mikä on pettäminen.

Hänen mielestä kaikki miehet tekevät sitä, kun ovat ulkomailla, mutta eivät vain kerro vaimolleen.

Hänen mielestä ihan kuin se on hyväksyttävä ja normaali asia.Sanoin, että sinkkumiehet saavat tehdä mitä haluavat, mutta sinä olet varattu ja vakavassa suhteessa. En ymmärrä miksi hän sen teki. Aloin syyttämään itseäni, koska oletan että hän ei ole tyytyväinen muhun.

Minun sydämeni oli kuollut heti kuultuani sen.Silloin päässäni oli vain yksi asia, että 8 vuotta ei merkinnyt hänelle mitään. Miten hän voi tehdä minulle noin, vaikka olen kohdellut häntä hyvin ja hän oli se joka kohteli minua huonosti. Se oli minulle suuri sokki. Halusin heti eroon hänestä, mutta hän pyysi anteeksi ja halusi korjata virheensä. En tiedä mitä pitää tehdä. On raskasta eroaa ihmisestä 8 vuoden yhdessä olon jälkeen.

Vierailija
26/29 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 18 vuotta. Nykyinen poikaystäväni petti minua. Luulin että kaikki oli hyvin mutta pari päivää ja sain tietää että poikaystäväni oli soittanyt se vanhalle tyttöystävälle. Vaikka kaikki oli hyvin. Mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
27/29 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toinen tapaisi ns. sielunkumppaninsa. Yksi känni/muu pano ei paina tuossa vaakakupissa mitään.

Vierailija
28/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaatii työtä ja panostusta molemmilta (siis molempien pitää haluta jatkaa liittoa, petetyn täytyy päättää antaa anteeksi ja pettäjän oltava oikeasti pahoillaan/kaduttava tekoaan) ja hyvin usein myös parisuhdeterapiaa. Meillä eka vuosi pettämisen jälkeen oli vaikeinta aikaa, mutta sitten elämä alkoi vähitellen hymyilemään. Unohtanut en ole, mutta voisin silti väittää luottavani mieheeni täysin nykyään.

Suhteen jatkaminen vaatii myös sen, että pettäjä on valmis sietämään petetyn kaikki tunteet, ajatukset ym, ne on osa sitä prosessia ja pitäisi myös käsitellä sitä, että miksi pettäjä on pettänyt. Toivottavasti saatte liittonne kuntoon, mutta vinkkinä, että vain lasten takia ei kannata yrittää, eri asia, jos molemmat yhä rakastatte toisianne.

Vierailija
29/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä suhteessa tarvitse olla sen kummempaa vikaa, kuin että se on jatkunut niin pitkään, että jompi kumpi alkaa olla hieman kyllästynyt (seksiin). Ei ollenkaan niin paljon, että haluaisi lähteä, mutta sen verran, että kännissä ei enää kontrolli pidä ja menee kokeilemaan sitä vierasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi