Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies pettää kun parisuhteessa kaikki hyvin?

Vierailija
19.12.2009 |

Meillä on neljä lasta, nuorin 4v ja vanhin kohta 14v. Suhteessamme on kaikki mielestäni ollut hyvin, meillä on aikaa toisillemme ja lasten hoito ja kotityöt hoidetaan puoliks. Molemmilla on omat harrastukset ja omia ystäviä jne. Enkä ole huomannut missään, että meillä menisi millään lailla huonosti.

Pari kuukautta sitten mies kuitenkin petti, tuo tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. Nyt on sitten päätetty, että ainakin yritetään jatkaa yhdessä ja mennään mahdollisesti parisuhdeterapiaan. Mies katuu tekoaan enkä minä ole valmis luovuttamaan vielä.

Tuntuu vaan todella pahalta ja mietin, että miten sitä voi enää luottaa toiseen täysin, oppiiko enää uudestaan?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaisuus tekee varkaan - siinä muutama lattea fraasi, mutta tosi. Mutta kun on kerran pettänyt, on helppo sortua toistekin. Valitettavasti.

Vierailija
2/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsii itseään ja/rajojaan, kohottaa itsetuntoaan.

Harmi juttu, ap. Toivon sydämestäni, että saatte asiat vielä selvitettyä. Tsemppiä sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oma puoliso ei koskaan pettäisi.

Pettämiseen ei tarvita mitään syytä.

Joku ei hairahdu koskaan, joku kerran ja joku taas useasti.

Minulla on täydellinen elämä mutta silti kaiken laista on sattunut.

Vierailija
4/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan oppinut täysin luottamaan mun mieheen pettämisen jälkeen, mutta hyvin sitä pystyy elämään parisuhteessa ilman 100-prosenttista luottamustakin. Meilläkin oli neljä lasta, kun mies petti, nuorin oli 3-vuotias tuolloin. Ja muutenkin tilanne oli ihan kuin ap:llä. Mies vain petti. Taisi juuri tilaisuus tehdä varkaan. Siitä on 10 vuotta aikaa ja sen jälkeen on saatu vielä yksi lapsi. Sitä en tiedä, onko mies sen jälkeen pettänyt. Tilaisuuksia on kyllä ollut, mutta kiinni ei ole jäänyt. Ihan normaalia elämää vietetään. Välillä on ylämäkiä, välillä alamäkiä, ja vastoinkäymisistä on selvitty.

Vierailija
5/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain vaimolla, muillakin, eri lailla.

Vierailija
6/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei tietääkseni ole pettänyt, mutta kaksi tuttavapariskuntaa ovat käyneet läpi sen kun toinen osapuoli on pettänyt ja parisuhdeterapian ym. avulla ovat saaneet suhteensa kuntoon ja ovat nyt melkeinpä onnellisempia kun ennen pettämistä.

Vierailija
7/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämiseen ei tarvita mitään syytä.

pettäminen on ok.

Nimittäin jos pitää vakaasti pettämistä vääränä, niin siihen ei vain ajaudu. Tilaisuus ei tee varasta ihmisestä, joka ei halua varastaa.

Jos tällainen ihminen pettää, niin siihen on syynsä. Kuinka oikeutettuja nämä syyt/tekosyyt sitten ovat, on toinen juttu.

Vierailija
8/29 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti. Mun exä oli tätä jälkimmäistä kategoriaa. Oltiin oltu jo jonkun aikaa kimpassa, kun sain tietää että se petti edellistä vaimoaan usein ja rankasti. Heidän suhteensa oli ihan ok, vaikka tietysti mies pisti liiton viaksi sen, että "joutui pettämään"...

Mua se ei ehtinyt pettää, vaikka katseli muita naisia ja haki seuraa netistä.

Mun ja tämän rankemman päälle petetyn naisen lisäksi exällä oli joitakin vähän lyhyempiä suhteitä, joiden aikana se vähintäänkin käpälöi ja pussasi muita naisia.

Nyt exä on taas jälleen kerran naimisissa ja odotan, milloin tulee uutisia tähän tiettyyn asiaan liittyen (jos mun korviin edes koskaan kantautuvat).

Eli oman exäni kaltaiset limaläjät vaan pettävät, ovat taipuvaisia siihen ja pettäminen on elämäntilanteesta riippumaton. Näin on perheasioihin erikoistunut psykologikin sanonut (nimenomaan omaa exääni koskien). Toiset sitten menevät liian pitkälle humalatilan tai jännityksen kaipuun vuoksi, ja pettävät sen yhden ainokaisen kerran. Sellainen ei ehkä liittoa kaada, jos molemmilla osapuolilla on kykyä käsitellä tapahtunut ja sitten voimaa antaa elämän jatkua.

Vierailija
9/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaatii työtä ja panostusta molemmilta (siis molempien pitää haluta jatkaa liittoa, petetyn täytyy päättää antaa anteeksi ja pettäjän oltava oikeasti pahoillaan/kaduttava tekoaan) ja hyvin usein myös parisuhdeterapiaa. Meillä eka vuosi pettämisen jälkeen oli vaikeinta aikaa, mutta sitten elämä alkoi vähitellen hymyilemään. Unohtanut en ole, mutta voisin silti väittää luottavani mieheeni täysin nykyään.

Suhteen jatkaminen vaatii myös sen, että pettäjä on valmis sietämään petetyn kaikki tunteet, ajatukset ym, ne on osa sitä prosessia ja pitäisi myös käsitellä sitä, että miksi pettäjä on pettänyt. Toivottavasti saatte liittonne kuntoon, mutta vinkkinä, että vain lasten takia ei kannata yrittää, eri asia, jos molemmat yhä rakastatte toisianne.

Vierailija
10/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa voi olla kaikki ok, naisen mielestä. Nainen käskyttää mistä, ja mies tekee. Mies viettää illat ja kaiken muunkin aikansa perheen kanssa, koska ei saa mennä muuallekaan. Kerran vuodessa pelaamaan biljardia kavereiden kanssa, ja sekin lupa pitää anoa hyvissä ajoin. Mies tekee mitä tahansa, jotta saa naisen tyytyväiseksi ja olemaan esim. nalkuttamatta. Naisen kannalta tämä on ok. Rauha maassa. Mutta naiset ajattelevat yleensä asian omalta kannaltaan, eivätkö osaa tai halua miettiä asioita miehen kannalta. Eri ihmisillä on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa, että "meillä menee hyvin". Miehet kaipaavat kenties eri asioita.

Vierailija
11/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruuden ex poikaystävä petti ja pettää vaimoansakin. On siis pettänyt jo 27 vuotta ja ei se miksikään muutu, ei edes halua muuttua.

Mulle kerran yksi mies sanoi, että ei löydä sellaista naista, jolle olisi uskollinen.

Vierailija
12/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista kuin se onkin, en enää edes osaa odottaa täydellistä uskollisuutta parisuhteessa. Tietääkseni itseäni ei ole ikinä petetty, mutta olen niin paljon kuullut tarinoita ja tunnustuksia, etten enää usko siihen täydelliseen suhteeseen.

Mutta onko se oikeasti niin paha juttu jos harrastaa seksiä muidenkin kanssa kunhan rakastaa vain sitä yhtä ja ainoata?

Vierailija
13/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kerran yksi mies sanoi, että ei löydä sellaista naista, jolle olisi uskollinen.

Etsii, etsii, epätoivoisesti etsii, mutta ei - se nainen ei vaan löydy. Joten on pakko pettää sitä jonka kanssa kulloinkin on, kun NE NAISET ovat niin kelvottomia, että niille ei vaan voi olla uskollinen. :D :D :D Siinäpä oman parisuhdevastuunsa täydellisesti ulkoistanut "mies"...

Vierailija
14/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti sellaisia on, mutta veikkaanpa, että jossain elämänvaiheessa jokainen ajautuu tekoihin tai kiusaukseen. Itsellä takana pitkä avioliitto (joka jatkuu edelleen), lapset ja aiemmin oli kovin kovat mielipiteet pettämisestä. Niinpä vain kävi itsellekin, että huomasin olevani pettämisen tiellä. Tämä kyllä romutti kaikki aiemmat näkemykseni, ja elämä alkoi näyttäytyä monivärisenä, ei enää musta-valkoisena.

Vierailija
15/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi, haluaa vain vaihtelua. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, ei ihmistä alunperinkään ole tarkoitettu elämään yksiavioisena.

Vierailija
16/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukekaas se uudestaan naiset, ajatuksella.

Vierailija
17/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni ei osannut sanoa mitään syytä. On tyytyväinen meidän arkeen, pitää minua kauniina ja haluttavana, seksiä on usein ja se on hyvää, perheemme vaikuttaa onnelliselta.

Ei mies keksinyt syytä miksi hairahtui, ei osaa selittää.

Pohja luottamukselta on täälläkin lähtenyt. En osaa auttaa sinua ap, kun en itsekään tiedä.

Vierailija
18/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat harrastukset, molemmilla kahdesti viikossa ja tuolloin toinen on lasten kanssa. Seksiä on ollut usein (3-6krt/vko) melkein koko suhteemme (reilu 20v) ajan, poikkeuksena synnytysten jälkeen ja pari muuta leikkausta, joissa olen ollut. Mieheni ei myöskään tarvitse kysyä minulta lupaa, jos on lähdössä jonnekin, mutta yleensä kyllä kertoo menoistaan, jotta tiedän, etten itse suunnittele myös jotain just samaan aikaan. Mieheni saa käydä harrastuksissa ja kaverien kanssa baarissa tai muualla, ei ole ollut sidottu kotiin, mutta mielellään tuo on viettänyt aikaa myös minun ja lastensa kanssa. Mies on siis käynyt kavereidensa kanssa jossain kerran kuussa suurin piirtein, ei kerran vuodessa. Samoin minä oon välillä viettämässä tyttöjen iltaa.

Ja tuosta pettämisestä ym. kun on keskusteltu niin mies on sanonut, että se oli vaan hairahdus ja että minä olen hänen elämänsä rakkaus, vielä kun uskaltais oikeasti luottaa tuohon. Mieheltä oon myös kysynyt, että mikä suhteessamme oli vikana kun petti ja vastaus oli, että ei mikään ja tuo ei ollut valehtelua. Meillä on sen verran pitkä liitto takana, että väitän huomaavani jos mies valehtelee.

Minä en miehelleni juuri nalkuta, paitsi kuopuksen valvottaessa tuli kyllä kiukuteltua, mutta kuopus on nukkunut hyvin jo pari vuotta kun löytyi itkujen syyt. Meillä keskustellaan asioista, molemmat saa kertoa mielipiteensä/ajatuksensa vapaasti ja yhdessä päätetään asioista.

ap

Mies ei petä jos parisuhteessa on kaikki ok. Suhteessa voi olla kaikki ok, naisen mielestä. Nainen käskyttää mistä, ja mies tekee. Mies viettää illat ja kaiken muunkin aikansa perheen kanssa, koska ei saa mennä muuallekaan. Kerran vuodessa pelaamaan biljardia kavereiden kanssa, ja sekin lupa pitää anoa hyvissä ajoin. Mies tekee mitä tahansa, jotta saa naisen tyytyväiseksi ja olemaan esim. nalkuttamatta. Naisen kannalta tämä on ok. Rauha maassa. Mutta naiset ajattelevat yleensä asian omalta kannaltaan, eivätkö osaa tai halua miettiä asioita miehen kannalta. Eri ihmisillä on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa, että "meillä menee hyvin". Miehet kaipaavat kenties eri asioita.

Vierailija
19/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa voi olla kaikki ok, naisen mielestä. Nainen käskyttää mistä, ja mies tekee. Mies viettää illat ja kaiken muunkin aikansa perheen kanssa, koska ei saa mennä muuallekaan. Kerran vuodessa pelaamaan biljardia kavereiden kanssa, ja sekin lupa pitää anoa hyvissä ajoin. Mies tekee mitä tahansa, jotta saa naisen tyytyväiseksi ja olemaan esim. nalkuttamatta. Naisen kannalta tämä on ok. Rauha maassa. Mutta naiset ajattelevat yleensä asian omalta kannaltaan, eivätkö osaa tai halua miettiä asioita miehen kannalta. Eri ihmisillä on eri käsitys siitä mitä tarkoittaa, että "meillä menee hyvin". Miehet kaipaavat kenties eri asioita.

Aika yksinkertainen olet. Ei siihen syitä tarvi hakea muusta kuin pettäjästä. Ne syyt voivat olla ihan typeriä: vaihtelunhalu, tilaisuus, joku tyrkyttää itseään ja mies ajattelee "miksei", vauva-ajan raskaus, raskaus jne.

Miljoonia ja miljoonia pettäjiä, joilla ei ole mitään vikaa siinä puolisossa (vaimo tai mies). Hetken humaus ja hupsista, perhe raunioina. Näin se taitaa usein mennä :(.

Vierailija
20/29 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on tietysti helpointa sanoa niin, jos kerran haluaa jatkaa kanssasi. Uskon, että hän voi rakastaa sinua vaikka on pettänyt, mutta joku ongelma teidän suhteessa on ollut. Ja se pitäisi nyt saada käsittelyyn.

Oman mieheni kohdalla syy oli, että hän koki ahdistavana sen, että minä tienaan enemmän kuin hän, ja hän olisi halunnut itselleen enemmän kontrollia/valtaa ja kokea olevansa "perheen pää". Ja oli vaikeaa saada häntä kertomaan tämä, kun häntä pelotti, että sitten en ainakaan olisi enää halunnut olla hänen kanssaan.

Suosittelen lämpimästi ammattiapua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi