Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä olet jo leiponut jouluksi ja mitä vielä aiot leipoa?

Vierailija
19.12.2009 |

Olen leiponut pipareita, vielä torttuj leivotaan

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leiponut pipareita, vielä torttuj leivotaan

pipareita, piirakoita, piparitalo, laatikot (porkkanaja lanttu) maksalaatikon teen aattona.

Torttutaikina pitäisi vielä tehdä, mutta teen ne joulupäiväksi joulupäivänä

Vierailija
2/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipareita, mokkapaloja, kuorrutettuja sitruunamuffineja ja jauhelihapasteijoita. Muuta en leivo enää. Torttutaikinaa on pakkasessa, joten niitä valmistuu tarvittaessa nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuta teen kun huvittaa tehdä, aineita piisaa.. Mitä niitä etukäteen tekemään, torttuja varsinkin, ei maistu enää seuraavana päivänä millekkään..

Vierailija
4/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparit ovat vielä leipomatta. Muuta en leivo, olen suolaisen ystävä.

Vierailija
5/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupullaa ja jotain namuja pitäis vielä tehä. Tai siis saan tehä. Rakastan leipomista. :) Noita kuivakakkujakin oon tehny jo monta ja lahjoittanut naapureille ja sukulaisille. Pipareitakin tehtiin jo toinen satsi, ku niitäkin vienyt monelle tuliaisina. :)

Vierailija
6/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisensorttisia pikkuleipiä. Taatelikakut tein itselle ja anopille. Huomenna olis tarkoitus tehdä piparkakkutalo, ja ensi viikolla teen glögikakun. torttuja tehdään valmistaikinasta silloin, kun niitä tekee mieli... Jotain pientä suolaista mahdollisesti vielä teen.

Ruokapuolelta laatikot (paitsi peruna) ovat raakana pakkasessa, samoin jälkkärisorbetti. Ei paniikkia, ihana kokkkailla ja leipoa!

Vierailija
7/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kuivakakkujakin oon tehny jo monta ja lahjoittanut naapureille ja sukulaisille.

Älä vaan meille tuo kuivakakkuja :(

Saadaan joka joulu kaverilta mauton ja rutikuiva kakku, mikä menee roskiin, kun ei siitä kukaan tykkää :(

Vierailija
8/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

torttuja ja tänään tein myös suklaakakun :)

Tarkoitus olisi vielä tehdä joku piirakka. Mieluiten suolaista.

Vierailija
9/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustetaan juluna

Vierailija
10/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipareita tehdään vielä, tällä kertaa taikinakin itse (yleensä ollut valmistaikina), ja torttuja tietysti silloin kun niitä halutaan (ei koskaan torttuja etukäteen pakkaseen! Tuoreet on NIIN paljon parempia että hyvä jos voi samasta leivonnaisestakaan puhua).

Vierailija
11/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tortut teen mieluummin sitkun niitä syödään

luultavasti teen vielä joululimppua ja/tai mallasleipää

Vierailija
12/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikomus ma, ti ja ke leipoa torttuja, pipareita ja riisisuklaanamuja. Jokin herkullinen kuivakakku jollakin (tuorejuusto?)kuorrutteella olisi kiva myös tehdä...

Vierailija
13/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mukanani leivonnaispuolelta vain itsetehdyn englantilaisen hedelmäkakun (juuri otin uunista). Lisäksi saksalainen strudeli, mutta se tulee leipomosta.

Mummi on varmastikin tai tulee leipomaan pullaa ja torttuja.

Vierailija
14/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leiponut perinteisiä pipareita (ja toki taikina itse tehtynä) sekä kahdenlaisia pikkuleipiä. Lisäksi pakastimessa on reilu annos kinkkujuustosarvia.

Torttuja on leivottu useaan otteeseen ja niitä paistellaan vielä aina tarpeen mukaan. Perinteisten lisäksi olen kokeillut laittaa taikinalevyn kolmeen osaan, palojen keskelle vaniljakreemiä ja sitten luumusosetta. Tuli hyvää!

Jääkaapissa on yksi maustekakku, mutta se syödään varmasti jo ennen joulua. Toisen kakun siis leivon, mutta en mausteista vaan vaalean, joka kuorrutetaan karamellikuorrutteella. Joulupäivän jälkkäriksi vielä suklaajuustokakku.

Vierailija
15/19 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suklaavaahtokarkkeja

Vierailija
16/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrasväen pikkuleipidä, juustokakkua ja saaristolaisleipää

Vierailija
17/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torttutaikunan tein just pakkaseen. Teini teki varmaan 10 kertaa pipareita ja jouluksi tietty myös. Monena vuonna ollut joku moussekakku mutta nyt ehkä pientä makeaa.

Vierailija
18/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään! Laatikot ym. ostan valmiina. Torttuja saatan joulunaluspäivinä muutaman tehdä, ehkä myös jonkun piiraan, marja- tai rahkasellaisen. Niin ja tietysti haudutan uunissa aattoaamuna yön yli liossa olleista kokonaisista ohraryyneistä joulupuuron. Sen kanssa sitten joko marjasoppaa tai jouluista sekametelisoppaa. Nam!

Vierailija
19/19 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, enkä luultavasti leivokaan. Lapset ehkä tekee torttuja ja pipareita, itse voisin tehdä piimäkaakun/maustekaakun jos kersat ei tee sitäkin.

Minä teen joululaatikot, porkkana, lanttu, maksa ja peruna. Ja paistan kinkun, mitään muuta ei tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi