Kuka muka AINA syöttää pullosta sylissä?
"kyllä saa läheisyyttä myös pullovauva sylissä" No niin joo, ehkä vähän. Mutta kuka nostaa vuoden ikäisen syliin ja kuka pitelee sille tuttipulloa sitterissä tai laittaa tyynyt pitämään pulloa kun vauva ei itse pysty. Älkää viitsikö tolla enää perustella että imetys ja pulloruokinta on ihan sama juttu!!!
Kommentit (37)
Meillä refluksi/mahdollisesti allerginen lapsi ja syöminen hankalaa (tutkimukset kesken). Ei suostu vauva syömään enää sylissä lainkaan vaan sitterissä, turvakaukalossa tai pinniksestä käsin. Niin en siis voi pulloruokkia lainkaan sylissä lasta, mutta onneksi kanniskelen ja pidän muuten paljon häntä sylissä.
Höh, meidän tyttö joi pullosta kolmivuotiaana oikein autuaasti, ja vielä nyt 20-vuotiaana rakastaa maitoa paljon enemmän kuin viinaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2009 klo 22:26"]
[/quote]
Jäi sanomatta edellisessä (30), että hän oli täysimetyksellä 6-kuukautiseksi asti.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2009 klo 22:21"]
"kyllä saa läheisyyttä myös pullovauva sylissä" No niin joo, ehkä vähän. Mutta kuka nostaa vuoden ikäisen syliin ja kuka pitelee sille tuttipulloa sitterissä tai laittaa tyynyt pitämään pulloa kun vauva ei itse pysty. Älkää viitsikö tolla enää perustella että imetys ja pulloruokinta on ihan sama juttu!!!
[/quote]
No on 1-vuotiaan motoriikassa toivomisen varaa, jos pitää tyynyillä tukea sitterissä tuttipullo vauvan suuhun.
Kyllä meillä on tuon ikäiset jo istuneet syösstötuolissa ja juoneet nokkamukista.
Itseasiassa karkeasti laskeskellen, omat 3 lastani, joita kaikkia olen imetänyt n. 8 kk, ovat varmaan puolet syöneet sängyssä vieressäni, ei siis sylissä. Aina kun oltiin kotona, mieluummin imetin sängyssä maaten, sylissä toki paljon myös, silloin kun ei oltu kotona. Varsinkin ihan pieniä vauvoja oli helpoin imettää näin, koska nukahtivat siihen eikä tarvinnut siirtää mihinkään.
Aina sylissä jos pullosta syötin. Tietty yli 6kk ikäinen pitelee jo pulloa itse mutta sylissä edelleen. Vuoden ikäinen juo mukista.
En koskaa ymmärtänyt niitä jotka laittoivat lapsen kyljelleen petiin ja pullon tyynyä vasten. Ihan järkkyä - kuin ruokintakone!
4:n äiti
Vitsi, mä ruokin kuopuksen yleensä sitterissä tai vaunuissa, just rätin avulla :D oonko mä nyt huono äiti teidän mielestä? :D ainiin, mun ei tarvi selitellä eikä perustella teille yhtään mitään, koska tiedän sen itse. Esikoinen söi tissiä 8kk. Molemmat terveitä, iloisia ja fiksuja lapsia. Kolmas on the way...saas nähdä kuinka tämän kansaa käy ;)
"Ken kirkkaimman kruunun saa..." Tämä keskustelu kertoo paljon mammojen älykkyydestä. Ootteko te aina ollu näin yksinkertaisia vai onko syy vauvan saannissa/imetyksessä?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2009 klo 22:29"]Ja niistä kasvaa todistetusti pullolapsia älykkäämpiä. Ehkä kyseessä ovat geenit, jotka periytyvät, ehkä taas sylihoito on se joka älykkyyden takaa.
[/quote] Mullapa on lapsi,pullolla ruokittu,jonka älykkyys on testattu ihan virallisesti ja monelta eri alueelta. Tyttöni on HUOMATTAVASTI älykkäämpi kuin normi kansalainen.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 08:23"][quote author="Vierailija" time="18.12.2009 klo 22:29"]Ja niistä kasvaa todistetusti pullolapsia älykkäämpiä. Ehkä kyseessä ovat geenit, jotka periytyvät, ehkä taas sylihoito on se joka älykkyyden takaa.
[/quote] Mullapa on lapsi,pullolla ruokittu,jonka älykkyys on testattu ihan virallisesti ja monelta eri alueelta. Tyttöni on HUOMATTAVASTI älykkäämpi kuin normi kansalainen.
[/quote]
No niin mutta ajattele että hän olisi ollut vielä älykkäämpi jos olisit antanut tissiä!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2009 klo 22:27"]
korvikemammaan, siis sellaiseen, joka on alkanut syöttää korvikkeita alle 6kk ikäiselle, joka ei vähintään kerran päivässä syöttäisi lasta sitterissä ( yleensä rätillä tukien pullo suuhun, että voi itse tehdä jotain muuta) tai sitten rattaissa.
JA turha selittää sitäkään, että korvikemammat antaa läheisyyttä sitten muuten, totta kai antaa, kaikki äidit antaa. Tissivauvat vaan saa enemmän.
[/quote]
No minä olin sellainen "korvikemamma". Tosin lapseni oli osittaisimetyksellä eli kyllä myös imetin, mutta aina kun annoin pullosta, lapsi oli sylissä. Aina. Koskaan ei lapseni syönyt sitterissä tai rattaissa.
Aloituksessa muuten puhutaan vuoden ikäisestä, sen ikäiset nyt yleensäkin syövät jo kiinteää ruokaa ihan syöttötuolissa istuen ja juovat nokkamukista.
Oho, enpäs ole tullut ajatelleeksikaan että joku tukisi jollain räteillä ja tyynyillä pulloa vauvalle... kuulostaapa hankalalta ja oudolta, mutta tapansa kullakin. Mulla kaksi melkein alusta saakka pullosta ruokittua poikaa ja molemmat olen syöttänyt aina sylissä makuuasennossa pullosta maidon siihen saakka että alkoivat nokkamukista juomaan.
Ap:n kannattaa hankkia jotain apua itselleen, jos tästä aiheesta muodostuu liikaa elämää hallitseva pakkomielle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 07:27"]
Vittu te naiset olette tyhmiä.
[/quote]
ah, mulla niin tuli sama juttu mieleen, kun tämän keskustelun avasin... vaikka olen nainen :)
Vitsi että me naiset ollaan tyhmiä... Lukekaa ne kommenttinne ennen kuin lähetätte, tajuatte ehkä miten urpoilta ne kuulostaa! Tih hih hih... "ylpeä siitä että imettää" "tyttö tykkää parikymppisenäkin enemmän maidosta kuin viinasta", voi jessus! :-D
[quote author="Vierailija" time="18.12.2009 klo 22:21"]"kyllä saa läheisyyttä myös pullovauva sylissä" No niin joo, ehkä vähän. Mutta kuka nostaa vuoden ikäisen syliin ja kuka pitelee sille tuttipulloa sitterissä tai laittaa tyynyt pitämään pulloa kun vauva ei itse pysty. Älkää viitsikö tolla enää perustella että imetys ja pulloruokinta on ihan sama juttu!!!
[/quote]
Meillä ei oo kukaan halunnu pulloa enää sen jälkeen, ku on oppinu juomaan lasista noin vuoden ikäisenä. Mutta ei sylissä pitämiseen tarvita tissiä tai pulloa vaan aikaa.
Nä imetyskeskustelut on aina niin täynnä järjen köyhyyttä. Miten ihmeessä juuri imetys kerää eniten idiootteja paikalle?
No olipa vanha avaus.. Aina vaan näköjään herättää tunteita imetysnatsien kannan otot.. Kun tottahan kaikilla esim imetys onnistuu, ku mullakin ja huono äiti, jolla ei onnistu.. Jokainen äiti, joka huolehtii lapsensa tarpeista on hyvä äiti syöttipä sitten tissistä tai pullosta.
syötin pulloilla siinä heidän maatessaan. Tai laitoin sittereihin vierekkäin. Joskus harvoin pidin yhtä kerrallaan sylissä, kun oli joku muu samaan aikaan syöttämässä toista.
vauvan saavan saman läheisyyden kuin imetetyt. ap
No joka kerta olen syöttänyt lapseni sylissä, tiukassa rutistuksessa aivan ihoa vasten.