Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvavaiheen yöt teidän perheessä järjesteltiin?

Vierailija
18.12.2009 |

Meillä valvon yksin ja mies nukkuu eri huoneessa. Toimii hyvin:) Neuvolassa vain kauhisteltiin, en ymmärrä miksi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies töissä 18.00-6.00 4pvä/viikossa, joten mies käytettävissä 14-17, jolloin hoitaa myös omat suihkussa käynnit, syömiset ym joten todellisuudessa leikkii lasten kanssa ehkä 1h. Vapaapäivistä ensimmäinen menee aina aamupäivä miehen nukkuessa, joten 2 pvä viikosta, kun mies olisi käytettävissä.

Koskaan ei mies ole herännyt lasten kanssa aamuisin, eikä siitä öisinkään ole ollut apua, kun ei herää vauvan itkuun, eikä sillä ole rintoja, joilla imettää.

Nukun päikkäreitä, kun väsyttää tai jätän siivoamiset miehelle miehen vapaapäiviksi...

2 lasta 1 ja 3v.

Vierailija
22/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidan vauvan. Viikonloppuna mies herää la tai su aamulla hoitamaan vauvaa niin että saan nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Lisäksi nukun vkloppuna päikkäreitä jos tarvis. Vauva nukkuu pinnasängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo kolmas vauva. Mies ei imetä eikä edes herää. Jos isommat tarvii yöllä jotain samaan aikaan kun minä imetän pienintä niin joudun ihan potkimaan miehen hereille. Joskus olen ollut väsynyt mutta niin varmaan kaikki joilla on pieniä lapsia. Sille joka vauva herää 10krt yössä pahimmillaan ehdottaisin miettimään voisiko olla kyse allergioista. Ensimmäinen oli meillä sellainen, toinen myös ennen kun keksin allergiat. Kolmannen kanssa aloitin maidottoman dietin jo ennen ristiäisiä ja välillä olen kokeillut maidon ottamista takaisin ruokavaliooni mutta yöt menevät risaiseksi taas. Munkin kolmonen on nyt 5kk ja syö n.2-3krt yössä.

Vierailija
24/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin ei meillä valvottu :) Molemmat lapset alkoivat nukkua hyvin noin 3 viikon ikäisinä, jolloin yössä oli yksi syöttö noin viiden aikoihin. Silloin nostin vauvan viereen, pistin tissin suuhun ja jatkoin uniani. Ei siihen kyllä miestä tarvittu :)

Mutta vauvoja on erilaisia, meillä on olleet hyväunisia tapauksia molemmat.

Vierailija
25/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttiin öisin. Minä miehen kainalossa, vauva omassa sängyssä. Minä luonnollisesti naisena imetin max 2kertaa yössä. Mitäs siihen miestä tarvi vahtaamaan kun vauva syö rintaa, se nukku aina yöt läpeensä. Vaippoja ei olla koskaan yöllä vaihettu, ei tarvetta. Ja meidän vauva ei siis IKINÄ huutanut öisin tai ollut tyytymätön!

Vierailija
26/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan osallistunut aamuihin tai öihin. Lapsi nyt 2,5v. Olin totaalisen väsynyt lapsen ollessa n. 7kk. Sitten alkoi helpottaa.

Vierailija
27/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevasti kaikkea on kokeiltu. Huono nukkuja täällä, 5kk iältään. Pahimmillaan herää 10 kertaa yössä, pari kertaa pitkin syksyä olin niin väsy että valmis tappamaan itseni. Tällä hetkellä nukkuu vaunukopassa sänkymme vieressä, josta nostan yöllä tarvittaessa viereeni. Parisängyssä tuolloin paikoin ahdasta, mutta jotenkin nukutaan. Yrityksenä aloittaa unikoulu kk päästä ja siirrellä takaisin omaan petiin omaan huoneeseen.

Olen tuo yötyöläisen vaimo. Esikoinen oli meillä huono nukkuja, heräili 8kk ikään 45min välein ja 2-3krt yössä 2,5 vuotiaaksi. Nyt siis nukkunut puolisen vuotta yönsä.

Unikoulut ei auttaneet, mutta vieressä nukkui aina paremmin. Yritin välillä omaan sänkyyn, omaan huoneeseen, viereen, tassuttelut... Epäilen jälkeenpäin, että oli allergiaa ja lieviä korvatulehduksia.

Kakkosen kohdalla otin sitten vauvan suosiolla viereeni ja annoin nukahtaa tissille. Alusta asti nukkui 1 heräämisellä 1/2 vuotiaaksi, sen jälkeen on heräillyt vain kipeänä ollessaan öisin.

Mun mielipide on se, että jos vauvantahtisuus ja äidin vieressä nukkuminen ei auta, niin lapsella on jokin syy, ettei nuku - ilmavaivat, allergia, korvaongelmat, vaippaihottumaa, kuiva ja arka iho tai äidin masennus ja siitä syntyvä perusturvattomuus.

Vierailija
28/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pinnis sivuvaununa ja vauva nukkui siinä. Tosi kätevää nukkua noin lähellä - mä heräsin aina ennen vauvaa siihen, että hän imeskeli nyrkkiään nälän merkiksi. Vauva sai maitoa ennen kuin ehti edes herätä, eikä mies herännyt vauvan itkuihin kuin muutaman kerran koko vauva-aikana. Mies ei ole koskaan osallistunut yösyöttöihin, enkä mä kokenut missään vaiheessa olevani erityisen väsynyt.

Vierailija
29/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me sitten miehen kanssa niitä syöteltiin yhdessä. Onneksi rupesivat nukkumaan 6 tunnin pätkiä jo melkein alusta asti. Ja olivat samassa rytmissä, Luojan kiitos...

Vierailija
30/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kävi töissä. Olisi ollut kohtuutonta valvottaa häntä. Pääsinhän itse päivällä vähän helpommalla. Vauva otti aina päivisin vain puolen tunnin tirsoja :)

Tätä jatkui meillä 11 vuotta. Lapsi nukkui kanssani. Sitten hän halusi muuttaa omaan huoneeseen. Aika aikaa kutakin. Tätä aikaa en ole katunut. Miksi aikuiset nukkuvat kylki kyljessä ja lapsi heivataan toiseen huoneeseen? Meille on kasvanut fiksu ja tasapainoinen tyttö, joka ei koskaan ole nähnyt esim. painajaisia.

Vierailija
31/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut aina kaikki yöheräämiset, vaipanvaihdot ja tietenkin imetyksen. Viime yönä meidän kanssa nukkui vauvan lisäksi myös taaperomme. Ihanan tiivis tunnelma =)

Vierailija
32/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrillä ei öitä valvottu vauvojen takia juuri lainkaan. Pari ekaa kuukautta imetin kerran-pari yössä, sitten jatkoimme unia. Esikoinen alkoi nukkumaan yöt 1.5 kk:n iässä ja kuopun n. 3kk:n iässä kun todettiin maitoallergia ja sai apteekin korvikkeita. Illalla otti n. 22-23 aikaan sen verran tarpeeksi, että näillä mentiin aamuun n. 7-8 asti. Olen tosi kiitollinen, ettei ole tarvinnut "turhan" takia valvoa öitä.

Vierailija
33/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvon yksin ja mies nukkuu eri huoneessa. Toimii hyvin:) Neuvolassa vain kauhisteltiin, en ymmärrä miksi.

paitsi että kyllä nykyään enemmän nukun kuin valvon. Herään ehkä kerran, kaksi yössä, vauva nukkuu vieressä (siksi, että jos nukkuu eri sängyssä, joudun nousemaan vuoteesta jos ja kun vauva herää), mies eri huoneessa. En tajua miksi työssäkäyvän miehen tarvitsisi pilata yöunensa vauvan takia, kun minä olen vauvan kanssa kotona ja voin nukkua päivälläkin, kun vauva nukkuu. Mies on samaa mieltä. Mikäs sitä neuvolaa kauhistutti tuossa?

Vierailija
34/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa huoneessa meidän kanssamme mutta omassa sängyssään. Imetin häntä puolen yön maissa ja aamu viideltä. Imetin istuen ja nostin syönnin jälkeen vauvan sänkyynsä. Mies ei herännyt touhuihimme. 2 kk:n ikäisenä siirsimme vauvan omaan huoneeseen, jossa kävin hoitamassa nuo imetykset keinutuolissa kiikutellen. Ja siitä sitten kömmin takaisin sänkyyn. Välillä aamulla oli vaikea muistaa, että olinko imettänyt yöllä vai en....

Vierailija
35/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yritettiin aluksi nukkua samassa huoneessa mutta siitä ei tullut mitään. minä nukuin vauvan kanssa smassa huoneessa n. 3,5kk. mies eri huoneessa ja vanhimmainen omassa huoneessa. minä sain nukkua miehen vapaapäivinä niin pitkään kuin nukuin ja hän hoisi lapset, minä vaa imetin tarpeen mukaan.

näin molemmat jaksettiin parhaiten.

nyt nukutaan jo samassa sängyssä ja vauva on siirtynyt yösyöttöjen loputtua pinnasängyssä pois parisängyn vierestä ( oli siis pinniksessä ihan mun vieressä, helpotti yösyöttöä)

nyt ollaan hommatu 180cm leveä parisänky niin sovitaan tarvittaessa kaikki nukkumaan samassa ( välillä esikoista pelottaa yölä ja tulee sitten viereen)