Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvavaiheen yöt teidän perheessä järjesteltiin?

Vierailija
18.12.2009 |

Meillä valvon yksin ja mies nukkuu eri huoneessa. Toimii hyvin:) Neuvolassa vain kauhisteltiin, en ymmärrä miksi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskin on kyllä niin herkkäuninen, että herää, jos vauva herää, mutta hänen ei silti tarvitse sängystä nousta. Näin olemme yhdessä sopineet ja hyvin toimii meillä. Yöheräilyn takia en ole itseäni väsyneemmäksi kokenut, mutta meillä onkin aika hyvin nukkuva vauva, herää syömään 2-3 kertaa yössä (edelleen, vaikka ikää 6 kk) ja nukahtaa heti syötyään itse uudelleen. Vauva on nukkunut omassa sängyssä 6 viikkoisesta eteenpäin, koska perhepeti ei meidän aikuisten nukkuma-asennoille ollut hyvä.

Vierailija
2/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies nukkui makkarissa. Kun vauva nukahti, menimme sen viereen. Mies sitten heräsi aamulla seiskalta ja me vauvan kanssa nukuimme puoleenpäivään.

Toisen kanssa se ei olisi onnistunut, mutta onneksi kävi tuuri eikä vauva ollut valvovaa sorttia. Päinvastoin, mä jouduin menemään vauvan kanssa nukkumaan yhdeksän maissa, koska vauva oli iltauninen mutta kieltäytyi nukkumasta yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu yksin toisessa huoneessa. Minä, mies ja esikoinen nukutaan makuuhuoneessa.

Jos vauva (jo taapero nyt) herää yöllä niin minä valvon vauvan kanssa. Mies ei ole valvonut koskaan.

Vierailija
4/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä siis hoidan yöheräilyt, vauva ei tosin enää syö öisin, heräilee vaan paljon, noin puolen tunnin pätkiä nukkuu maksimissaan... Valvomista jo kohta vuos itsellä takana, mutta se auttaa jaksamaan että ei tätä ikuisuuksia kestä :-) Isommat lapsetkin meillä jo koululaisia joten saan nukkua vauvan kanssa päikkärit halutessani :-)

Vierailija
5/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vauva nukkunut omassa sängyssään ja kun on yösyötöt loppuneet niin siirretty omaan huoneeseen nukkumaan.

Kolmas lapsi on pinnasängyssä ja kunhan yösyötöt loppuu häneltäkin niin pääsee sisarusten kanssa tuhisemaan samaan huoneeseen.

Vierailija
6/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies hoitaa isompien heräilyt mikäli ne herää. Jos vauva tarvitsee muuta hoitoa (kanniskelua tms) mä joidan ja jos en jaksa niin sitten herätän miehen hoitamaan. Viikonloppuisin MÄ nukun aina aamulla pitkään ja mies herää lasten kanssa. Tästä ei ole tarvinnut erikseen sopia, vaan luonnolisesti on mennyt näin.

Mä olen silti jatkuvasti väsynyt, mulle ei tosiaankaan sovi yösyötöt. Mies olisi valmis syöttämään yöllä pullosta mutta jotenkin mä en sitäkään halua. Katsotaan milloin oon valmis siihen että mies syöttää yöllä.

Mun mielestä heräilyt on vauvaperheen kauhein asia ja siksi ne tulisi tehdä niin että kumpikin "kärsii" siitä yhtä paljon.

Vierailija
7/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa yöt vauvaa ja menee päivisin töihin. Illalla kun tulee töistä tekee kotityöt.

Minähän olen äitiyslomalla. Minun on saatava nukkua yöt kunnolla, että jaksan seurustella vauvan kanssa päivällä. Ja minun tehtävä ei äitiyslomalla ole tehdä kotitöitä vaan onneksi mies tekee ne illalla töistä tultuaan.

Ja sehän on päivänselvää, että esikoinen vietiin hoitoon, että jaksan päivät seurustella sen vauvan kanssa. Ja viikonloppuisin kummatkin ovat mummilla hoidossa.

Meillä ekat kuukaudet meni niin että mies syötti öisin pullosta ja minä nukuin eri huoneessa! Ihan ekoina viikkoina heräsin välillä öisinkin imettämään, mutta myöhemmin imetin vain päivisin. Olin raskausajan jälkeen niin poikki että oma hyvinvointi vaati sen että öisin on nukuttava. Olen ikuisesti kiitollinen miehelleni että ymmärsi tilanteen ja meillä ainakin tasa-arvo toteutui.

Vierailija
8/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-mikäli ollaan molemmat kotona, hoidan heräilyt koska imetän. vauva menee kymmenen pintaan nukkumaan ja alkuillan herätykset (ennen kun menen itse nukkumaan) käyn imettämässä sängyn vieressä. eka herätyksestä otan vauvan yöllä meidän viereemme parisänkyyn

-kun olen yötöissä, mies hoitaa herätykset, oli seuraava päivä töitä tai ei. kun tulen yöllä kotiin, otan vauvan taas ensimmäisestä herätyksestä viereen ja imetän sängyssä.

aamulla nousen useimmiten ensin ylös, vaihdan vaipan ja keitän kahvit. mies nousee ehkä 10 min päästä. harvoin, yhteensä ehkä kerran viikossa toinen nukkuu vähän pidempään (tai "nukkuu". vauva huutaa kun syötävä kun tietää että olen viereisessä huoneessa. konttaa usein sängyn viereen ja nousee siihen seisomaan ja jää kitisemään niin ei auta kun nousta ylös vaikka olis just ollu yön töissä...)

vauva on 10kk ja herätyksiä hyvänä yönä ehkä 5, huonona parikymmentä... kymmenkunta on aika normaalimäärä. allergioita on jo todettuna mutta tuskin vielä kaikkia. lienee turha mainitakaan mutta elän siis kahvilla, nukahtelen usein käytyäni istumaan ja tällä hetkellä antaisin mitä vaan kolmen tunnin keskeytyksettömästä unesta, mitä en ole vauvan syntymän jälkeen saanut...

Vierailija
9/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan yötläpensä ilam syöttöjä ja omassa huoneessa 2kk lähtien. vauva nyt 7kk:)

Vierailija
10/35 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut yöheräämiset lähes tulkoon yksin. Nukumme kyllä kaikki samassa huoneessa, mutta imetän edelleen kerran yössä, joten minä ne heräämiset hoidan. Onneksi vauva on nukkunut alusta asti hyvin, ei ole herännyt juuri muuta kuin syömään. Meille tämä systeemi on sopinut hyvin. Tosin nyt kun yösyötöstä on tarkoitus vieroittaa hyvinkin pian, niin mies joutuu myös heräämään yöllä laittamaan lasta uudelleen nukkumaan.

Vierailija
11/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies patjalla lattialla. Mies hoitaa vaipat, jos tarvis, minä imetän.

Vierailija
12/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin toimi ihan hyvin ehkä ensimmäisen puoli vuotta. Sitten väsähdin itse. Totaalisesti.

Vierailija
13/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu alkuyön omassa sängyssään ja kun tulee ekan kerran syömään, jää viereen mun ja miehen parisänkyyn.

Vierailija
14/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmaksi osaksi vauvat on nukkuneet vieressä.

Mies nukkuu muualla vain jos kuorsaa niin sairaan kovaa etten saa nukuttua.

Vierailija
15/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä samassa huoneessa lasten vauva-aikoinakin. Minä vain useimmiten heräsin arkiöisin vauvaa syöttämään, vaikka pullosta söikin. Mies heräsi joka aamu klo 5.00 kun piti töihin mennä klo 6.00. Tosin mieskin kyllä auttoi arkiöisinkin aika ajoin. Minä en vaan kamalan helpolla halunnut, että mies joutuu öisin syöttelemään kun aamusta on töihin lähtö. Viikonloppuisin mies sitten kyllä hoiti melkolailla yösyötöt ja antoi aamuisinkin minun nukkua pidempään.

Vierailija
16/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on ollut luonnollinen jako. Mies on sellaisessa työssä, että ei voi väsyneenä mennä töihin.

Meillä vauvat nukkuneet hyvin alun vatsavaivojen jälkeen. En ole väsähtänyt. Ja jos olen ollut väsynyt, niin olen nukkunut päikkärit tai mennyt aikaisin itse nukkumaan.

Vierailija
17/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parivuoteessa minun ja mieheni makuuhuoneessa. Mies nukkuu toisen lapsemme huoneessa patjalla lattialla tai sitten tyhjilään olevassa huoneessa, josta tulee aikanaan kuopuksemme huone. Mies tekee vuorotyötä ja meillä on ollut erityiset nukkumisjärjestelyt jo ennen lapsia hänen työnsä vuoksi. Kuopuksemme yöimetyksen lopetin kk sitten.

Vierailija
18/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekat kuukaudet meni niin että mies syötti öisin pullosta ja minä nukuin eri huoneessa! Ihan ekoina viikkoina heräsin välillä öisinkin imettämään, mutta myöhemmin imetin vain päivisin. Olin raskausajan jälkeen niin poikki että oma hyvinvointi vaati sen että öisin on nukuttava. Olen ikuisesti kiitollinen miehelleni että ymmärsi tilanteen ja meillä ainakin tasa-arvo toteutui.

Vierailija
19/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hoitanut vauvan heräämiset, toisen lapsen synnyttyä mies hoiti sitten vanhemman lapsen heräilyt ja minä vauvan.

Vierailija
20/35 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevasti kaikkea on kokeiltu. Huono nukkuja täällä, 5kk iältään. Pahimmillaan herää 10 kertaa yössä, pari kertaa pitkin syksyä olin niin väsy että valmis tappamaan itseni. Tällä hetkellä nukkuu vaunukopassa sänkymme vieressä, josta nostan yöllä tarvittaessa viereeni. Parisängyssä tuolloin paikoin ahdasta, mutta jotenkin nukutaan. Yrityksenä aloittaa unikoulu kk päästä ja siirrellä takaisin omaan petiin omaan huoneeseen.