Terapeuttini sanoi minulle tänään, minun
ja siskopuoleni välisestä keskusteluista, joita olen hänelle purkanut, että niissä ei ole mitään järkeä, turhan jankkaamista. Pahoitin kyllä mieleni tosissaan, koska mä itse olen kovasti tarpeellisena kokenut siskopuoleni ja minun väliset keskustelut menneistä vaikeista ajoista.
:( Tiedän että mä olen todella herkällä mielentilalla, mutta jäin miettimään, että jatkanko terapiaa vai en. Mä pelkään, että uskallanko jatkossa kertoa mitä mieleni tekee purkaa terapeutille. :( Joo tiedän, herkkis olen. Järki sanoo, et hyvä et joku sanoo minulle suoraan jos mä en itse näe, mutta tuntuu että miten mä rohkenen jatkaa.
Kommentit (3)
Menneet on menneitä. Ettekö te voi katsoa yhdessä tulevaisuuteen? Älkää antako katkeruuden pilata tulevaisuuttanne. Sitäkin se terapeutti saattoi tarkoittaa.
Sori mut jos yksi asia josta terapeutti ja sinä olette eri mieltä saa sut niin pois tolaltasi että olet valmis katkaisemaan välit sen takia niin kuulostaa siltä että tarvitset terapiaasi.
Ei tähän oikea ratkaisu ole lopettaa terapiaa vaan kertoa ensi kerralla, että pahoitit mielesi ja kysyä että miksi terapeutti sanoi niin, miksi hän näkee sen turhana jankkaamisena ja käydä keskustelua siitä miksi se on sinusta ollut tärkeää.
Jos terapeutillasi on pointti ja se on sinulle vahingollista jankkausta, sinulla on siten mahdollisuus tajuta miksi niin on ja jos terapeutti ei ole ymmärtänyt keskustelujen syvällistä merkitystä sinulle niin hänellä on mahdollisuus valaistua.
Jos lopetat terapian tämän takia niin saatat katua sitä myöhemmin koska se tulee edustamaan jatkossa esimerkkiä siitä että epäonnistuit ristiriitatilanteen aikuismaisessa käsittelyssä etkä sitten loppujen lopuksi saanut edes selville mitä terapeuttisi oikein tarkoitti.
Kysy siltä seuraavalla kerralla, mitä se tarkotti.