Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä enää miehen ääliöprojekteja

Vierailija
18.12.2009 |

Nyt se aikoo ryhtyä myymään hupivälineitä ja ilotulitteita, pistää niihin 30 000 euroa lainarahaa kiinni.

Markka-aikana osti jostain pyramidiketjusta myytäviä tuotteita 10 000 mklla ja kaikki jäi myymättä.

Ja jos ei ole joku huono yritysidea menossa, niin pitäs hakea auto Saksasta tai Ruotsista.

Tai hankkii jonkun romuveneen, laittaa sitä koko kesäloman ettei mitään muuta voi tehdä, ei saa kuntoon ja nyt vene homehtuu pihalla.

Ja mun pitäs aina olla 100% mukana ja innostunut. Hoitaa vierailla kielillä puhumiset, sijoittaa rahaa (onneks en ole suostunut), suunnitella mainoksia, kuunnella sitä lässytystä.

Jos sanon, että ei kiinnosta, tee ite omat juttusi, alkaa kamala mökötys ja huuto.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin pässin jättäisin, mutta jos pässiys johtuu tuosta sairaudesta vain, harkitsisin asiaa.

olen siis itse bipo ja minulla on kaksi ihanaa lasta. bipon kanssa voi elää ja tämän sairauden saa kuriin lääkkeillä.

Vierailija
22/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei näe toiminnassaan mitään vikaa, ei hän varmaan hoitoonkaan lähde. Varsinkin jos ei ole niitä masennuskausia, pelkkää maniaa vaan. Ja jos ei lähde hoitoon, ei voi parantuakaan. Ja se on tosi rankkaa elämänkumppanille.

Pitää muistaa olla myös joskus terveesti itsekäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän tajua viettää joulua normaalisti vaan vaatii sinuakin hakemaan jotain maaniseen kuvitteluun kuuluvaa autoa Ruotsista, voit aivan hyvin tilata vaikka nyt tältä istumalta ambulanssin, kertoa, että miehesi on maanisessa psykoosissa ja itselleen ja teidän taloudelle vaarallinen. Pyydä heitä hakemaan miehesi sairaalahoitoon. Ikävää tosin, että jouluksi osastolle joutuu, mutta toisaalta onhan se sentään kivempi kuin että kaiki rahat menee ja velkaa tulee.

Bipolaaritaudin paras hoito on litium ja sähkösokkihoito. Muitakin hyviä hoitoja on, mutta muut eivät ole yhtä varmoja ja tehokkaita.

Vierailija
24/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta miehesi kuulostaa aika kiehtovalta tapaukselta. Tietty kurjaa jos hakee sinulta rahoitusta, mutta muutenhan se on hyvä että on yritteliäs ja idearikas. Jotenkin lutuista.

t. minun insinöörimieheni ei koskaan, siis ei koskaan, tee mitään ääliömäistä, kaikki on aina vaan vimpan päälle suunniteltua ja laskelmoitua

Vierailija
25/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joo, niihin tuo mies varmaan suostuiskin... Ainakin, jos se määrättäis pakkohoitoon ja 5 riuskaa mieshoitajaa tulis kantamaan sen sairaalaan.

Tämä mies on myös insinööri. Laskelmoitua siinä on vain pyrkiminen hyötymään toisista.

Jotenkin tähän liittyy varmaan myös se, että mies laittanut itsestään alastonkuvia nettiin...

Vierailija
26/48 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joku, jonka mies oli samanlainen hamstraaja ja kaiken piti olla vimpan päälle.

Minä pakkaisin tavarani. Elämä on liian lyhyt tällaisen pellen kanssa vietettäväksi. Vaikka olisi kuinka sairaskin. Ajatteles, kun teillä on lapsi ja sinä ostat kaikki lapsen tarvikkeet, kun isi paasaa rahat paxxxxn. Olet yksin lapsesta vastuussa.

Tai ajatteles, kun olette vanhoja. Sinä edelleenkin toimit assarina miehen projekteissa. Eikö sun ole parempi olla vaikka yksin. Laita vahinko nyt vaan jo kiertämään.

En alkaisi mihinkään tällaisen herran kanssa.

Vierailija
27/48 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lähtisin kyllä kälppimään, oli sairas tai pässi. Aiemmin ketjussa sanoin että minulle sairas on parempi kuin pässi. Rajansa kaikella kuitenkin. En minä katselisi tyyppiä joka laittaa itsestään alastonkuvia nettiin ja jolle kaiken pitää olla kallista. Ihan sama mistä ilmiöt johtuvat.

Vierailija
28/48 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo edellä kommentoinut "lääkäri" on joko varsin kokematon tai sitten todennäköisesti ei lääkäri ollenkaan. Suomen terveydenhoitojärjestelmässä ei ole aivan niin yksinkertaista "hommata" ihmisiä psykiatriseen osastoarvioon.

Ketjussa kuvailtu mies toki varmasti voisi hyötyä psykiatrin tapaamisesta, mutta jos hän ehdottomasti on sitä vastaan, ei puolison kannata edes toivoa tilanteeseen muutosta. Puolison kannattaisi ennemminkin miettiä myös omaa tilannettaan. Ilmeisesti siis suhde on jatkunut jo vuosia samanlaisena, mitkä ovat ne syyt, että se edelleen jatkuu, mikä miehessä "hurmaa" ja miksi?

Vierailija
29/48 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin vain sanoa "vastapainona" noille sinänsä hyville kirjoituksille, joissa huomautetaan että ei miestä tarvitse sairauden takia jättää, sairaus on hoidettavissa, käytös johtuu sairaudesta jne. että ei sen käytöksen ärsyttävyys ja hankaluus sinulle välttämättä miksikään muutu vaikka tietäisittekin sen johtuvan sairaudesta. Ja käsittääkseni bipo yleensä muovaa myös perusluonnetta ja käyttäytymistapoja jotenkin eli tuollainen ärtyneisyys, sinun painostaminen, raivarit eivät välttämättä häviä lääkityksen avulla kokonaan (varmaan lievenevät toki).

Eli sinuna kyllä miettisin tarkkaan mihin haluan ryhtyä (varsinkin lasten kanssa). Jos itse päättäisin jäädä miehen kanssa niin varmistaisin kyllä että meillä olisi täysin erilliset rahat ja että mikään olennainen yhteisessä taloudessa ei olisi kiinni niistä rahoista mihin mies pääsee käsiksi. Sekä suunnittelisin henkisen strategian, jolla selviän tuollaisesta painostuksesta ja syyllistämisestä (että olen jarruna hänelle jne.). Eli tuollaiseenhan ei voi mennä mukaan, pitää vain antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin kuin uhmaikäisen kiuykuttelu - kysyy vahvaa luonnetta.

Vierailija
30/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...hakisivat yliopistollisesta keskussairaalasta miehen ambulanssilla, jos soittaisin. Vois olla äijä aika yllättynyt. :) Mahtaisko ne hakea sen sieltä kaverin luota korttia pelaamasta?

Siis miehellä ei ole virallista diagnoosia. Ehkä hakisivat, jos olisi.

Vierailija
31/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tähän liittyy varmaan myös se, että mies laittanut itsestään alastonkuvia nettiin...

btw, litium ja sähköshokit ei ole se kaikille soopiva juttu. shokit on pahaan masennukseen, ja litium ei kaikilla maniaa estä. mulla se sai näkemään pieniä eläimiä.

Vierailija
32/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta miehesi kuulostaa aika kiehtovalta tapaukselta. Tietty kurjaa jos hakee sinulta rahoitusta, mutta muutenhan se on hyvä että on yritteliäs ja idearikas. Jotenkin lutuista.

t. minun insinöörimieheni ei koskaan, siis ei koskaan, tee mitään ääliömäistä, kaikki on aina vaan vimpan päälle suunniteltua ja laskelmoitua

Vaihdossa saa adhd-tapauksen, joka ei tajua rahasta mitään, vaan helposti tuhlaisi joka kk koko palkkansa autonosiin, muttereihin tai moottoreihin, ja ihmettelis sitten vaan silmät suurena et milläs nyt laskut maksetaan ja perhe ruokitaan. Nyt pakotan laittaamaan melkein koko palkan aina tilipäivänä mun tilille, koska muuten oltais kohta kuusen alla ja syötäis lunta.

Miehen holtittomuus, varsinkin taloudellisissa asioissa, on äärimmäisen vaikea asia naiselle ja lapsille.

Vierailija
33/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiiristä löytyy pari. Kerran olin itse pöpilässä masentumassa ja osastolla oli muutama bipo. Kieltämättä olivat aika piristäviä maanisuudessaan, itse kun olin aika lailla vastakohta. Järjestivät u

yhdessä istumassa kaiken maailman kissanristiäisnimipäiväbileitä ilman että hoitajat edes ehtivät huomata ja aina oli joku projekti menossa. Kurja sairaushan tuo on, ja raskas läheisille. Yksikin tuhlasi heti kun pääsi ensi kertaa ulkoilulle pitkästä aikaa kaikki rahansa kenkiin. Oli sisustanut sairaalahuoneensa silmänräpäyksessä sen näköiseksi että sisustuslehteen kelpaisi.

Vierailija
34/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroit täällä. Etenkin myös tuon alastonkuvien nettiin laittamisen.

Älä kuitenkaan nolaa miestä kaveriensa edessä. Odota kunnes on kotona tai muutoin enemmän omissa oloissaan.

Maaninen psykoosi on yksi vakavimmista mielenterveyden häiriöistä. Kyllä ne hakevat semmoista sairastavan ambulanssilla, jos vain potilaasta tietävät. Todennäköisesti vain ihmettelevät, miksei miehelläsi ole diagnoosia jo ennestään.

Yleensä maanista psykoosia ei saadakaan alkuun hoidettua muutoin kuin pakkohoidolla, koska potilaan on vaikea tajuta olevansa sairas. Yleensä kokevat vain olevansa luovia ja hyvässä vireessä.

Suomihan on rakennettu pienessä maniassa, Nokiakin vietiin maailmalle sen yhden johtajan hypomanian voimalla. Haittapuoli vain on, että kunnon maniassa pilvilinnat valuvat veloiksi ja ihminen saattaa joutua todellisiin vaikeuksiin esim. liftatessaan ympäri maailmaa tai tehdessään liian isoja yrityskauppoja.

t. litiumia ja sähkösokkeja kehunut.

En oikeasti jaksa uskoa, että..

...hakisivat yliopistollisesta keskussairaalasta miehen ambulanssilla, jos soittaisin. Vois olla äijä aika yllättynyt. :) Mahtaisko ne hakea sen sieltä kaverin luota korttia pelaamasta?

Siis miehellä ei ole virallista diagnoosia. Ehkä hakisivat, jos olisi.

Vierailija
35/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisesti jostain syystä Suomessa maniavaiheissa yhtä paljon käytetä kuin masennusvaiheisiin.

btw, litium ja sähköshokit ei ole se kaikille soopiva juttu. shokit on pahaan masennukseen, ja litium ei kaikilla maniaa estä. mulla se sai näkemään pieniä eläimiä.

Vierailija
36/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri kiitos teille avoimista viesteistänne!

Jos kertoisin teille koko tarinani, niin saisin varmaan lukea, että tämä on provo... Mutta nuo, mitä olette kertoneet, osuu niin yksiin miehen käytöksen kanssa. Hänellä on siis henkinen sairaus, ei ole muuten vaan pöhkö.

Mies pitää itseään tavattoman toimeliaana ja kekseliäänä. On jo teinipoikana keksinyt kaikenlaisia pikku juttuja, joita on voinut myydä naapureille, jne. Nyt, kun nuo liikeideat menneet ihan övereiksi ja jos niistä huomauttaa, saan kuulla olevani jarru ja "ei sitä koskaan saa mitään jos ei yritä".

Tavallinen palkkatyö on miehestä ihan naurettavaa puuhaa. Kahdesta hyvästä hommasta saanut potkut, kun kesken työpäivän lähtenyt usein kotiin kahville tai pörrää jossain kaupoissa. Nyt on taas töissä ja pahasti vaikuttaa siltä, että sieltäkin lähtee omille teilleen. Ei kestäisi olla missään toimistossa.

Mies rakastaa shoppailua. Ja aina pitäs olla kaupan kalleinta. Ahtaaseen kämppään haalinut mm. todella kalliita kuntoiluvehkeitä ja muita kalliita harrastusvälineitä, voi tuosta vaan laittaa tonnin sikareihin (joita poltaa 1-2/vuosi), jne.

Miehelle kelpaa vaan tosi kalliit vaatteet. Kaappi täynnä Bossin yms. kalliita merkkipukuja, alle 100 e kauluspaitaa ei pue päälleen, solmiomekrin hinta yli 200 euroa,jne. Kun kaverini häihin ostin miehelle samanvärisen solmion (maksoi 80 e), kuin oma pukuni oli, niin mies marisee vielä nyt 4 v häiden jälkeen, kun siihen solmioon ei saanut kunnon solmua kun se oli sellanen halpa!

Aina, jos on joku juhlapyhä, mies jotenkin sekaisin. Ei tiedä itsekään, haluaako mun vanhempien luo vai omien vanhempiensa vai isovanhempiensa luo vai kavereiden luo vai olla kotona. Muuttaa päätöstä koko ajan ja murjottaa, jos päätän hänen puolesta.

Tuntuu, että pitäis osata arvata, mitä mies haluaisi mun sanovan mihinkin hänen kysymykseensä. Jos hän kysyy mielipidettäni ja vastaan toisin kuin hän olis toivonut, niin kamala huuto.

Ja kun mies suuttuu, hän vaan huutaa silmittömästi. Ei kuuntele yhtään muita. huutaa vaan. Olen todistanut tilannetta, jossa hän esim. äidilleen ja pikkusiskolleen on karjunut kamalasti, kun ei ole saanut tahtoaan läpi.

Ja sitten nyt viime aikoina jäänyt kiinni noista alastonkuvista netissä. Hänellä ollut jotain klubejakin alastonsuomessa. Ja näyttää mesettävän muiden naisten kanssa.

Ei voi kuin sanoa, WTF? Onko mies vaan ääliö vai onko selitettävissä bipolaarisuudella?

Vierailija
37/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis noita kalliita pukuja ei tarvi töissään eikä missään. Vaan jos on häät tms. juhlat. Ei edes jouluna niitä pue.

Arkena päälle kelpaa vaan tietynmerkkinen poolo, tietynlainen villapusero, tietynlaiset kalsarit, jne.

Hamstraa tavaroita. Meillä on esim. 3 samanlaista sähköistä viinipullonavaajaa. 4 kotiteatterijärjestelmää.

Koko ajan mies vaan miettii, mitä ostaisi seuraavaksi.

Vierailija
38/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi mieleni kysyä sun sähköpostiosoitetta koska joskus tuntuu et oo ainoa. Sun viesti osoitti etten ole.

Tätät adhd-miehen kanssa elämistä ei kaikki kestäis ja kaikki ei ymmärrä. Mun oma äiti (joka siis kyllä pitää mun miehestä) sanoo joskus et jos hän olisi mä,hän olis jo häipynyt.

Meilläkin nykyisin miehen tili on aina nollilla ja rahat mun tilillä.

Ja tätäkin on saanut selitellä ja mun miehellä ainakin välillä "unohtuu" et miks asiat olikin näin ja sit riidellään aiheesta "Mä teen työt ja sä viet rahat",vaikka silloin kun mies käytti rahaa niin se saattoi tulla kotiin esim nahkatakki kädessä ja mä kysyin et mikäs toi on niin "Ostin tuolta tien varresta aidon nahkatakin VAAN 200e,mulla on tuol auton perässä toinenkin",juupa juu...

Vierailija
39/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian sairaalahoitoon. Ei hän vapaaehtoisesti lähde, bipolaaritautiset yleensä joutuu vastentahtoisesti ensimmäiselle sairaalajaksolleen. Mutta mitä pikemmin hän pääsee hoitoon, sitä pienempi riski joutua ylitsepääsemättömiin vaikeuksiin.

t. lääkäri

Hamstraa tavaroita. Meillä on esim. 3 samanlaista sähköistä viinipullonavaajaa. 4 kotiteatterijärjestelmää.

Vierailija
40/48 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat vaarallisia bipolaaritautiselle.

Tätät adhd-miehen kanssa elämistä ei kaikki kestäis ja kaikki ei ymmärrä. Mun oma äiti (joka siis kyllä pitää mun miehestä) sanoo joskus et jos hän olisi mä,hän olis jo häipynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi