Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teemme exän lasten kanssa

Vierailija
18.12.2009 |

Kun näkyy muutkin pähkäilevän tuota kun miehen exän lapset tuo ongelmia joulunviettoon, purkaudun minäkin.

Olemme aika uusi pari ja haluaisin, että vietämme joulun vanhemmillani, koska mielestäni siellä on ainoa oikea joulu. Oikein iso sukujoulu, mihin tulee sisarukseni.

Miehen kotiin emme mene, koska tiedän, että anoppi lätkäisee laatikot foliovuoissa pöytiin ja saunan jälkeen ollaan oloasuissa. Ei se ole oikeaa joulunviettoa.

Mutta...

Miehellä on 12 ja 14 vuotiaat teinit. Mitä heidän kanssa tehtäisiin. Teinit haluaisivat omaan mummolaansa eli miehen kotiin jouluna ja sinne minä en suostu menemään. Mutta en nyt kai heitä voi ottaa minun kotiinikaan. Ja se ei ole vaihtoehto, että vietämme joulun vain keskenämme, koska joulu on minusta iso sukujuhla.

En ymmärrä, miksi exä haluaa päästä eroon lapsistaan. Minusta kukaan kunnon äiti ei halua viettää joulua erossa lapsistaan. Minusta voisivat ihan hyvin viettää joulut äidillään ja sitten piipahtaa siinä välipäivinä meillä. Olisi tulevaisuudessakin selkeä käytäntö.

Ja ovat jo muutenkin niin isoja, että eivät kovin montaa vuotta enää jouluja kaipaa. Kohtahan tuon ikäiset alkaa viettää joulut kavereiden kanssa baarissa.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä luo jouluaattona. Mä en sitten vissiin ole kunnon äiti, kun en pakota tyttöä olemaan kotona...

Jos miehen lapset ovat sulle noin iso ongelma, sun pitää ehkä vaihtaa miestä. Tai joustaa, se on hyvä oppia uusperheessä.

Vierailija
22/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omassa rakkaassa mummolassaan kuin sinun vanhempiesi luona mikä on heille vieras paikka ja ehkä ihmisetkin suht vieraita.

Valinta on mielestäni silloin päivänselvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ja juuri anoppilassa. Siitä tämä ongelma on tullutkin. Ovat viettäneet siellä joulut ex-vaimon kanssa silloin kun olivat naimisissa. Eiköhän nyt olisi aika opetella uudet kuviot. ap

No eiköhän tämä paljastanut provoksi... Se siitä, ja seuraava!

Vierailija
24/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset ovat miehen exän lapsia, eivätkä miehen lapsia. Mun on kyllä hankala kuvitella, että lasten isäkään haluais olla lapsistaan erossa jouluna.

Aika kypsymättömältä ap vaikutat. Uusioperhekuviot vaativat sopeutumista kaikilta ja ennen kaikkea aikuisten on joustettava.

Vierailija
25/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessa mukana kuvioissa niin oman perheen kesken, kuin anoppilassa ja omien vanhempien luon. Enpä ole aiemmin osanut miettiä että asiasta olisi pitänyt tehdä ongelma; kyllä yhden joulun voi syödä vaikka niitä kaupan laatikoita, aikuinen ihminen.

Vierailija
26/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on myös valinnut puolison ja puoliso on ihan yhtä tärkeä kuin lapset? Jotain kompromissia lienee tarpeen tehdä...? Kaikille hyvä joulumieli vai miten se menee? Minusta ap ja sinä ja mies päätätte aikuisina, missä joulu vietetään ja teinit on sitten mukana, jos kerran ovat teillä joulun. Voihan ne tulla sinunkin kotiin mukaan, jos olet mielummin siellä ja miehesi sitä kannattaa.

Vierailija
27/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä tärkeitä ovat joo mutta puoliso on aikuinen ihminen ja läsnä puolisonsa arjessa joka päivä, ja lapset ovat vielä lapsia ja heillä on tilaisuus olla vanhempansa arjessa vain osan ajasta. Tästä johtuen on monia valintatilanteita missä musta on itsestäänselvyys, että aikuisten tarpeet joustaa ensin.

Varsinkin jos aikuisten tarpeet on vaan luokkaa että en halua foliovuokia ja lasten tarpeet on viettää joulua sellaisten ihmisten kanssa jotka rakastaa heitä.

mies on myös valinnut puolison ja puoliso on ihan yhtä tärkeä kuin lapset? Jotain kompromissia lienee tarpeen tehdä...? Kaikille hyvä joulumieli vai miten se menee? Minusta ap ja sinä ja mies päätätte aikuisina, missä joulu vietetään ja teinit on sitten mukana, jos kerran ovat teillä joulun. Voihan ne tulla sinunkin kotiin mukaan, jos olet mielummin siellä ja miehesi sitä kannattaa.

Vierailija
28/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt provosoituko...sitähän ap haluaa. Mä en ikinä suo nautintoa näille provoilijoille, että hermostuisin...pitäs vaan jättää ihan omaan arvoonsa nämä jutut!!!!

Niin että hauskaa joulua vaan kaikille :D

Vierailija
29/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, minä, minä

paistaa niin läpi ap:stä toi minä minä-asenne että huhhuh!

Vierailija
30/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset eivät saa olla aikuisia vaan jotain marionettinukkeja. Parhaiten uusperheistä toimii ne, joissa aikuiset päättävät asiat kuten ydinperheissä ja lapset huomioidaan siinä sivussa. Uusperheen ongelmat syntyy juuri siitä, kun pitää jotenkin erikseen nostaa lapset jalustalle ja sitä kautta jyrätä uusien puolisoiden tahto. Miksi ihmeessä? Lapset on osa elämää, etänä tai lähinä, ja samat tavat molemmissa tapauksissa.

Vierailija
31/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme usein viettäneet joulua minun vanhempieni luona maalaistalossa, ja miehen lapset ovat olleet mukana. Eivät lapset osaa haluta sellaista, mitä eivät ole vielä kokeneet. Sen takia ensimmäisellä kerralla he tulivat hieman haluttomasti mukaan, mutta sen jälkeen joulu on heidänkin mielestään just paras nimenomaan minun vanhempieni luona maalla.

Älkää antako lasten päättää. Eivät he tiedä mistä päättävät.

Vierailija
32/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aikuiset kuvittelevat olevansa jotain marionettinukkueja jotka on jyrätty jalustalla olevien lasten takia mikäli kaikki ei aina mene niin kuin itse tahtoo vaan joskus huomioidaan myös se mitä lapset tarvitsisivat.

Joo, valitettavasti uusperheen etälapset tarvitsevat joskus vähän erilaista huomiota kuin ydinperheen lähilapset.

Perheet jossa aikuiset päättää kaikesta omien tarpeidensa ja mielihalujensa mukaan lapsia huomioimatta toimivat tietysti itsekkäiden aikuisten mielestä parhaiten.

aikuiset eivät saa olla aikuisia vaan jotain marionettinukkeja. Parhaiten uusperheistä toimii ne, joissa aikuiset päättävät asiat kuten ydinperheissä ja lapset huomioidaan siinä sivussa. Uusperheen ongelmat syntyy juuri siitä, kun pitää jotenkin erikseen nostaa lapset jalustalle ja sitä kautta jyrätä uusien puolisoiden tahto. Miksi ihmeessä? Lapset on osa elämää, etänä tai lähinä, ja samat tavat molemmissa tapauksissa.

Vierailija
33/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vaan miksi on juuri tähän aiheeseen ihastunut. Tai kun näiden viestien määrää katselee, niin eihän se enää ihmetytäkään.

Vierailija
34/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on ohjeet tehokkaaseen usperheen tuhoon. Mutta jos haluaa menestyä, niin vähän päinvastaisuutta peliin, ja hyvin menee.

Vierailija
35/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ilkeä äitipuoli uskaltaakin palstailla av:llä.

Vietä kuule yksin oman sukusi kanssa Joulu ja anna miehesi mennä lastensa kanssa mummolaan.

Häpeä omaa käytöstäsi. Toivottavasti mies pian tajuaa millainen ihminen olet ja ymmärtää erota omien lastensa parhaaksi, sillä heissä on tulevaisuus toisin kun sinussa, happamammaksikaan et juuri voi mennä.

Kuten jo toisessa keskustelussa tuli esille. Miksi olet ottanut itsellesi miehen jolla lapsia, jos et pysty rakastamaan ja välittämään hänen lapsistaan. Oman valintasi olet tehnyt he kuuluvat samaan pakettiin. Olet päättänyt liittyä perheeseen, joka mies on lastensa kanssa.

MINÄ,MINÄ,MINÄ Oksettavaa itsekkyyttä, yrität estää miestäsi tapaamasta lapsiaan, oletko edes kysynyt häneltä mitä hän haluaa.

Tärkeintä kuitenkin on että lapsilla on mukava Joulu. Toivottavasti miehesi ei ole niin vellihousu, ettei sitä tajua tai sinun alistamana sitä LAPSILLENSA suo.

Vierailija
36/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ero koettelee aina kovasti myös lapsia ja olisi hyvä, jos jotkut perinteet voisi jatkua ja luoda näin turvallisuutta ja pysyvyyttä. Jos olette tuore pari voisi joulua varmaan viettää erillään tuon aaton tai tavata vasta myöhään aattoilntana miehesi kanssa esim anoppilassa. Eli viettäisitte aiemman kaavan mukaan joulua sinä omilla vanhemmillasi ja mies lapsineen anoppilassa.Näin molemmat ja myös miehesi lapset saavat haluamansalaisen jouluaaton.Mielestäni sinun aikuisena on hyvä joustaa lasten hyvän nimissä.Toivottavasti oma nyt 9 v tyttäreni ei koskaan vietä joulua baarissa, vaan aattoilta ainakin pysyy perhejuhlana kotona. Eli hieman outo ajatus kieltämättä sinulla tuo miehesi lasten baarijoulu.

Vierailija
37/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ei tässä tarvi näitä lapsia nyt enää kestää kuin muutama vuosi korkeintaan, kyl kai se 14-vuotias jo viimeistään 17-vuotiaana menee alaikäisenä baareihin ja viettää joulunsa muualla.

Vierailija
38/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ovat vielä lapsia. Minkälaista joulua itse vietit tuon ikäisenä?

Ihme toteamus, ettei lapset nyt enää mitän kunon joulua tarvitse, koska kohta viettävät sen kuitenkin baarissa. Minkä ikäisenä sinä aloit viettämään jouluaattosi baarissa? Se ei todellakaan ole kaikilla vaihttoehto eikä tarkoitus. Ethän itsekään halua nyt viettää sitä baarissa.

Minusta joulu on erityisesti lasten juhla ja tottakai se pitää suunnitella lastenkin mukaan. Isovanhemmat asuvat todennäköisesti samalla paikkakunnalla? Miksi jouluna ei voi käydä molempien luona? Tai sitten niin, että sinä olet koko joulun vanhempiesi luona ja mies käy lastensa kanssa omien vanhempiensa luona.

Kun ottaa miehen, jolla on lapsia edellisestä, niin pitäisi jo siinä vaiheessa tajuta, että on ihan aikuismaista ja normalia, että joutuu hiukan tulemaan vastaan muidenkin tarpeiden suhteen.

Meillä 13-vuotias lapsi ja uusperhe. Tyttö menee enne jouluaattoa isänsä vanhempien luokse ja jouluaattona menee minun vanhempieni luokse. Mina, mies ja kaksi yhteistä lasta matkataan 500 km päähän miehen vanhempien luokse. Tyttö olisi päässyt mukaan, mutta mieluummin jäi viettämään jouula isovanhempiensa luokse. Ei se minusta tee huonoa äitiä vaikka en nyt tytön kanssa jouluaattona olekaan. Minusta tärkeää on myös se, että tytön joulu on tytölle mieluinen.

Yleensä uusperheessähän on ihan normaalia, etä lapset ovat joka toinen jouluatto isän luona ja joka toinen äidin luona.

Vierailija
39/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkii lapsille väärennetyt paperit ja kuskaa ne vielä sen baarin ovelle.

Minkähän ikäinen minä-minä-ap on?

Et ei tässä tarvi näitä lapsia nyt enää kestää kuin muutama vuosi korkeintaan, kyl kai se 14-vuotias jo viimeistään 17-vuotiaana menee alaikäisenä baareihin ja viettää joulunsa muualla.

Vierailija
40/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIELESTÄNI siellä on ainoa oikea joulu.

Miehen kotiin emme mene, koska TIEDÄN, että anoppi lätkäisee laatikot foliovuoissa pöytiin ja saunan jälkeen ollaan oloasuissa. Ei se ole oikeaa joulunviettoa.

MINÄ en suostu menemään. Mutta EN nyt kai heitä voi ottaa MINU kotiinikaan. Ja se ei ole vaihtoehto, että vietämme joulun vain keskenämme, koska joulu on MINUSTA iso sukujuhla.

MINUSTA voisivat ihan hyvin viettää joulut äidillään

Ensinnäkin ainoa aito joulu on sellainen jossa kuka tahansa voi olla missä tahansa vaatteissa tai muutenkin pitkittäin tai poikittain ilman että kaulus kiristää.

Käsittämätön minä-minä-asenne! Onko miehelläsi mitään sananvaltaa. Noinko teillä neuvotellaan? MINÄ en sitä tätä ja tota.

Toinen asia mitä ihmettelen syvästi on se että kun alkaa seurustelemaan miehen kanssa jolla on lapsia luulisi sen olevan itsestään selvää että ne lapset kuuluvat samaan pakettiin. Eikö naisestakin ole itsestään selvää että MIES huomio naisen edellisestä suhteesta syntyneet mukulat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän