Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teemme exän lasten kanssa

Vierailija
18.12.2009 |

Kun näkyy muutkin pähkäilevän tuota kun miehen exän lapset tuo ongelmia joulunviettoon, purkaudun minäkin.

Olemme aika uusi pari ja haluaisin, että vietämme joulun vanhemmillani, koska mielestäni siellä on ainoa oikea joulu. Oikein iso sukujoulu, mihin tulee sisarukseni.

Miehen kotiin emme mene, koska tiedän, että anoppi lätkäisee laatikot foliovuoissa pöytiin ja saunan jälkeen ollaan oloasuissa. Ei se ole oikeaa joulunviettoa.

Mutta...

Miehellä on 12 ja 14 vuotiaat teinit. Mitä heidän kanssa tehtäisiin. Teinit haluaisivat omaan mummolaansa eli miehen kotiin jouluna ja sinne minä en suostu menemään. Mutta en nyt kai heitä voi ottaa minun kotiinikaan. Ja se ei ole vaihtoehto, että vietämme joulun vain keskenämme, koska joulu on minusta iso sukujuhla.

En ymmärrä, miksi exä haluaa päästä eroon lapsistaan. Minusta kukaan kunnon äiti ei halua viettää joulua erossa lapsistaan. Minusta voisivat ihan hyvin viettää joulut äidillään ja sitten piipahtaa siinä välipäivinä meillä. Olisi tulevaisuudessakin selkeä käytäntö.

Ja ovat jo muutenkin niin isoja, että eivät kovin montaa vuotta enää jouluja kaipaa. Kohtahan tuon ikäiset alkaa viettää joulut kavereiden kanssa baarissa.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä, minä, minä

Vierailija
2/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Otatte teinit mukaan sinun kotiisi. Miksi ei? Eivätkö he nyt kuulu perheeseesi, jos ovat miehesi lapsia?

B) Jos lapset kovasti haluavat omaan mummolaansa, siis sinun anoppisi luo, niin miksi he eivät voi olla siellä ilman sinua ja isäänsä? Tuon ikäiset pystyvät tarvittaessa matkustamaankin itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni on 30- vuotias ja minä olen 27 ja yhtä lukuunottamatta olemme viettäneet jokaisen joulun vanhempiemme kanssa..kukaan kaveripiiristänikään ei koskaan vietä joulua baarissa. Minkähän ikäisenä ajattelit heidät sinne työntää? Jos lasten äiti ei halua lapsia luokseen/lapset eivät halua sinne mennä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa heidät sinun kotiisi. Jos lapset eivät kerran voi mennä mummolaansa keskenään.

Vierailija
4/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ja juuri anoppilassa. Siitä tämä ongelma on tullutkin. Ovat viettäneet siellä joulut ex-vaimon kanssa silloin kun olivat naimisissa.

Eiköhän nyt olisi aika opetella uudet kuviot.

ap

Vierailija
5/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun sukulaisillani viime jouluna. juuri samasta syystä, että minä en anopilleni halunnut, siellä ryypätääl ja rellestetään, ja minun sukuni joulut taas juuri sellaisia perhe-/sukujouluja, paljon lapsia ja joulupukki tulee aina. niinpä minusta oli itsestään selvää, että mieheni lapset tulevat sinne mukaan.

Vierailija
6/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Siinä on kolmen ihmisen opeteltava uutta, helpompaa se olisi sinulle, joka olet vain yksi.

Vierailija
7/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joudut joustamaan vielä monessa muussakin asiassa miehesi lasten takia. Tämä jouluasia voisi olla hyvä paikka alkaa opetella sitä. Sen voin sinulle kertoa, että ilman kykyä joustaa ja tehdä kompromisseja ei kannata lähteä uusperhekuvioihin ollenkaan. Siinä sinulla näyttää olevan vielä opettelemista.

Tiedoksi myös, että vanhemmat sopivat tapaamiset keskenään ja tuon ikäiset saavat jo itsekin sanoa mielipiteensä, mutta sinulla ei ole mitään osaa eikä arpaa siihen asiaan. Exä ei varmaan "halua eroon lapsistaan", onko tullut mieleen että lapset haluaisivat olla isänsä kanssa tai ehkä jopa isä haluaisi olla lastensa kanssa?

Vierailija
8/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ja juuri anoppilassa. Siitä tämä ongelma on tullutkin. Ovat viettäneet siellä joulut ex-vaimon kanssa silloin kun olivat naimisissa.

ap

Vierailija
9/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon isäkään halua viettää joulua erossa lapsistaan, ap? Aloitatte uuden joulutradition: otatte sinun lapsipuolesi (he siis eivät ole vain miehesi lapsia) sinne sukujouluun, ovathan he nyt sukua. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija
10/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ymmärrän. Pilaisivat kenen tahansa joulun... Tietenkään et mene anoppilaan ottamaan laatikoista SEMMOISISTA esillepanoista.....

Vierailija
11/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina joustamista jokaiselta, niin lapselta kuin aikuiselta.

Kiitoksen saat sitten vuosien päästä, eli haukut teet asiat niin tain näin. Aina joku valittaa kurjaa lapsuuttaa, lahja määrää tai vaikka sitä että mikko sai kolmella raidalla ja minna viidellä raidalla villapaidan...

Vierailija
12/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkähän pitäisi joustaa ja opetella uusia tapoja. "Ainoa oikea joulu". Viettäkää joulu erillään, miehesi oman perheensä kanssa ja sinä omasi.

Vierailija
13/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän perustuu perinteeseen, eikun anoppilaan vaan.

Vierailija
14/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä lapset ole miehesi yhtälailla?

Vierailija
15/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ethän itsekään vietä joulua baarissa, vaan haluat kotiisi jouluun. Tämä tuohon viimeiseen lauseeseesi.

Tähän on yksi kaikille paras ratkaisu, tsadaa: Sinä menet kotiisi, ja vietät siellä ainoata oikeaa jouluasi, ja miehesi menee lastensa kanssa oman äitinsä hoiteisiin. Näin kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
16/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies teinien kanssa omiensa luokse.

Vierailija
17/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet miehesi nyt valinnut, niin et voi valita rusinoita pullasta vaan saat koko miehen kaikkine ominaisuuksineen! Aika harvalla meistä on tärkeämpää asiaa kuin lapset, etkä voi vaatia miestäsi olemaan erossa lapsistaan jouluna. Mieti nyt, lasten äiti ei heidän kanssaan halua olla ja nyt olet viemässä heiltä isänkin. Jos jo ennen eroa lapset ovat mummolassa olleet, on heillä oikeus sinne nytkin päästä.

Ole aikuinen ja anna lasten (kyllä 12- ja 14-vuotiaat ovat lapsia) viettää joulua. Luultavasti heille on ihan iso asia olla jo erossa äidistään, älä pahenna tilannetta. Luultavasti seuraavana vuonna lapset ovat äitinsä kanssa, jolloin ehdota miehellesi että olette sinun sukusi kanssa.

t. uusioäiti itsekin

Vierailija
18/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä minä minä! Mene saatana yksinäs sinne vanhemmilles ja anna isän olla lastensa kanssa siellä mummolassa. Vittuako sinä tulet siihen rikkomaan heidän jouluperinteitään ja pilaamaan näiden tenienkin joulun samalla.

Saatanaako se sinulle kuuluu miten mies ja tämän lasten äiti ovat järjestelyistä sopineet. Vituttaa sunlaiset riesat. Jos et sopeudu niin häivy saatanan horo.

Vierailija
19/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovit miehesi vanhempien kanssa etukäteen, että haluat osallistua jouluruokien tekoon ja tarjoudut tuomaan itse tekemäsi laatikot ja rosollin. He voivat tarjota vaikka lihat, kalat, salaatit ja jälkkärit. Voit myös leipoa jotain omia suosikkejasi, kunhat kohteliaasti sovit siitä etukäteen.

Menkää sitten joulupäivänä tai tapaninpäivänä sinun vanhempiesi kotiin, kaikki yhdessä.

Vierailija
20/45 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies teinien kanssa omiensa luokse.

Peesi! Varsinkin jos tuore suhde niin mitä ihmettä se ap ylipäänsä miestä omaan kotiinsa on raijaamassa, ihmettelen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän