Miehen ex pilaa joulumme
Siis olemme asuneet miehen kanssa yhdessä 4 vuotta ja miehen lapsi on viettänyt joulut vuorotellen isällään ja äidillään.
Nyt odotan esikoista ja haluaisin rauhoittua joulun viettoon, koska laskettuun aikaan ei ole montaa viikkoa, haluaa miehen exä, että lapsi tulee meille joulunviettoon. Olimme sopineet jo lokakuussa, että lapsi on äidillään 2 joulua peräkkäin raskauteni takia, mutta nyt tulikin tenkkapoo. Lapsi haluaa kuulemma isänsä luo. Ihmeellisestipä nyt haluaa meille kun olen raskaana.
Miten selvittäisin lapselle, että hän ei voi tulla meille tänä jouluna, vaikka olisi vuoro, koska en jaksa viettää nyt mitään lapsijoulua, koska olen raskaana.
Kommentit (117)
.. tenavia!!! Lapsien rääkkäystä!
.. ja tulevat exät pilaavat taas suhteen jne....
Miksi niitä puolisoita pitää jatkuvasti vaihtaa???
HUH. Mitäköhän et sitten seuraavaksi jaksa!
Älä viitsi.
Kun menit nyk miehesi kanssa yhteen, hänellä oli entuudestaan lapsi.
Miksi suljit silloin silmät siltä tosiasialta!
Entäs, jos lapsen äiti kuolisi tai vammautuisi, niin, ettei huoltajana olisi enää kuin isä???
Edellyttäisitkö, että lapsi pannaan kasvatiksi tai lastenkotiin, koska SINÄ et jaksa!
Olisit miettinyt etuköteen, onko sinusta uusperheen kuvioihin.
Voit toki vieläkin mennä itseesi ja hävetä oikein kunnolla.
Ja varokin olla pilaamatta pienen lapsen joulu oman riittämättömyytesi vuoksi. Voin vaikka vannoa, että jos sen teet, tulet niin sinä kuin kohta syntyvä lapsesi kärsimään pahasti asiasta.
Kokoa itsesi ja ala ihmiseksi.
Siis olemme asuneet miehen kanssa yhdessä 4 vuotta ja miehen lapsi on viettänyt joulut vuorotellen isällään ja äidillään. Nyt odotan esikoista ja haluaisin rauhoittua joulun viettoon, koska laskettuun aikaan ei ole montaa viikkoa, haluaa miehen exä, että lapsi tulee meille joulunviettoon. Olimme sopineet jo lokakuussa, että lapsi on äidillään 2 joulua peräkkäin raskauteni takia, mutta nyt tulikin tenkkapoo. Lapsi haluaa kuulemma isänsä luo. Ihmeellisestipä nyt haluaa meille kun olen raskaana. Miten selvittäisin lapselle, että hän ei voi tulla meille tänä jouluna, vaikka olisi vuoro, koska en jaksa viettää nyt mitään lapsijoulua, koska olen raskaana.
asiaa vaikka niin, että nyt raskaana ollessa paremmin jaksat tänä jouluna ottaa miehen lapsen teille joulua viettämään, kuin sitten ensi jouluna pienen vauvan äitinä. Kun teillä kuitenkin on tuo joka toinen joulu periaate.
Ehkä ensi jouluna saatte viettää sitten rauhallisen joulun vain sinä, miehesi ja vauva yhdessä. Ensi joulu on kuitenkin sitten sinun vauvasi ensimmäinen joulu!
Muuten en kyllä asennettasi ymmärrä ja kyse on vain yhdestä lapsesta! Itse olen viimeisilläni raskaana ja meille tulee miehen neljä lasta sekä jouluna että uutena vuotena ja meillä on mieheni kanssakin kolme lasta!! Siinä sitä vilinää riittää, mutta musta se on vain ihanaa! Lapset tuo joulun kotiin!
Turhaa vouhkausta tulee vaan. Sinä toimit, miten koet parhaaksi. Kuitenkin odotat teidän yhteistä lasta ja olet miehesi valittu.
onhan hänellä hyvänen aika sentään kuitenkin se MIES siellä joka voisi sen joulun järjestää, eikö? Vai pitääkö miehen istua vaimonsa vieressä kädestä kiinni pitämässä?
Miten selvittäisin lapselle, että hän ei voi tulla meille tänä jouluna, vaikka olisi vuoro, koska en jaksa viettää nyt mitään lapsijoulua, koska olen raskaana.
Siis minnekäs aiot tämän nyt mahassasi olevan laittaa sitten jos joskus mahdollisesti tulet taas raskaaksi? Äitisikö sitä hoitaa sen ajan, kun pikkurouva itse vaan keskittyy siihen mahassa olevaan, eikä viitsi paneutua sieltä jo ulos tulleisiin lapsiin?
Meilää ei ainakaan uusperheen kuviot todellakaan mene niinkuin on sovittu tai on papereissa.'
Joka viikko muuttuu ajat ja päivät.
Yleensä jo samana päivänä voi olla montakin versioita..
Kyllä se välillä ottaa päähän suunnitella omia vuorotöitä, matkoja, vapaapäiviä ym.ym.
kun aina ei tiedä miten päin nyt mennään.
Tai kun saat tehtyä ruokaa koko katraalle niin soitto miehen eksältä tuleekin että eikun lapset tuleekin vasta ylihuomenna..
Joskus on vaan laitettava toinenkin perhe etusijalle vaikka lapset meille on aina tervetulleita ja kaikki me osallistutaan lasten harrastuksiin ym..kuskaamisiin.
tämä aiheuttaakin näreitä kun yksi ei ymmärrä aina, että muillakin on menoja ja elämänsä..
No kai se tästä taas menee nämäkin tulevat pyhät on jo kolmatta kertaa muutettu.
Kiva sopia milloin mummit ja papat tulevat kun ovat eri lapsia kullakin..
Mutta tähän vain on sopeduttava, kun perheessä on minun ja sinun lapsia. Vaikka se riitaa aiheuttaakin puolin ja toisin...
lapsi haluaa teille, koska on mustasukkainen syntyvästä lapsesta ja haluaa varmistaa asemansa isänsä suhteen.
että lapsi vaan haluaisi olla isänsä kanssa ilman taka-ajatuksia.
Ei pienet lapset tuollalailla laskelmoi. Syntymän jälkeen voi olla mustis mutta ei mahavauvalle, eihän se vauva isän mahassa ole.
Mun miehen tyttärelle on todella tärkeää että pääsee isälle silloin kun on isän "vuoro". Todella pienestä asti tietävät milloin on kenenkin vuoro ja tässäkin tapauksessa ap:n vaatimuksessa sitä alkuperäistä sopimusta menty muuttelemaan. Ei varmaan ole aikuiset siinävaiheessa lasta kuuleet ja kun se tapaamisoikeus on LAPSEN oikeus tavata vanhempaa niin aika paha siihen on ap:n kaltaisen pikku narsistiprinsessan mennä vikisemään.
Olisi jättänyt se oman lapsensa tekemättä jos on niin "vaikeaa ja rankkaa".
Tai kuten jo aiemmin sanottu ap voi mennä viettämään sitä lapsetonta jouluaan vaikka hotelliin. MIes ei ole lapseton kuten ap itse.
Meillä miehen ex teki ensimmäisenä yhteisenä joulunamme niin, että yhtäkkiä pari päivää ennen aattoa ilmoitti, ettei pystykään järjestämään joulua lapsille (kuitenkin ihan tavallinen työssäkäyvä terve nainen), vaikka aiemmin ei tällaista ongelmaa ollut ilmennyt. Teki vain kiusallaan, teki minulle montaa muutakin kiusaa, enkä ollut edes mikään kodinrikkoja. Siinä meni meidän suunnitelmat, ja vietimme joulun erikseen, mutta eihän se lasten syy ollut.
Myös ensimmäisenä äitienpäivänäni, äiti yhtäkkiä ilmoitti, ettei lapset voikaan olla hänen kanssaan, vaikka oli sovittu ihan paperille että isänpäivävklp isällä ja äitienpäivävklp äidillä. No lapset olivat sitten meillä, mikä tietysti hieman harmitti, mutta eivät miehen lapset minua koskaan ole harmittaneet, vain heidän äitinsä.
Mielenrauhan sain, kun annoin lopulta oikkujen olla ja olin tilanteen yläpuolella. Joskus sittemmin on saattanut pyytää apua jossain, en ole auttanut. Ihmettelee myös miksi en pidä hänestä, mutta en sattuneesta syystä kaipaa hänestä kaveria. Ihmettelen, jos miehen lapset sinua ärsyttävät, se ei siitä ainakaan paremmaksi tule muuttumaan kun oma lapsesi syntyy. Miksi edes olet kyseisen miehen kanssa jos hänen lapset ärsyttävät? Mutta ymmärrän kyllä, että se ex ottaa pannuun, mikäli tämän on kiusallaan tehnyt. Älä kuitenkaan kosta sitä lapsille. Joudut viettämään lapsijouluja vielä aika monta kertaa...
Vierailija kirjoitti:
Ap ei nyt vaan jaksa ja piste. Ap:lla on oikeus kotiinsa ja kenen etu se on, että ap alistetaan omassa kodissaan?
Ap voi muuttaa omaan kotiinsa jos ei lapsia siedä ja silti raskaana. Mitä alistamista on siinä että kantaa vanhemman vastuun lapsesta kuten kuuluukin?
Älä AP ainakaan hanki lisää lapsia jos tuntuu raskaalta ajatukselta, että joutuu viettämään lapsiperhejoulun raskaana ollessa. Ja sitä paitsi, oletan tämän miehen lapsen olevan ainakin 10-vuotias, koska AP kertoi olleensa yhdessä miehensä kanssa 4 vuotta, joten ei siis edes ole kyse pienestä lapsesta
..viettää lapsijoulua. Pane tuleva kersas kiertoon. Tulet olemaan - jos et jo nyt ole - paha äitipuoli. Näkee selvästi jo nyt. EIKÖ SE MENE TEIDÄN KALLOON, että kun 'lapsellisen' ukon/akan otatte, niin ne lapset kulkevat vanhempansa mukana TÄMÄN ELÄMÄN AJAN.