Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex pilaa joulumme

Vierailija
18.12.2009 |

Siis olemme asuneet miehen kanssa yhdessä 4 vuotta ja miehen lapsi on viettänyt joulut vuorotellen isällään ja äidillään.

Nyt odotan esikoista ja haluaisin rauhoittua joulun viettoon, koska laskettuun aikaan ei ole montaa viikkoa, haluaa miehen exä, että lapsi tulee meille joulunviettoon. Olimme sopineet jo lokakuussa, että lapsi on äidillään 2 joulua peräkkäin raskauteni takia, mutta nyt tulikin tenkkapoo. Lapsi haluaa kuulemma isänsä luo. Ihmeellisestipä nyt haluaa meille kun olen raskaana.

Miten selvittäisin lapselle, että hän ei voi tulla meille tänä jouluna, vaikka olisi vuoro, koska en jaksa viettää nyt mitään lapsijoulua, koska olen raskaana.

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäinen raskaus vie kaiken huomion, kuten varmaan kaikki muistamme, mutta tuntuu silti kovin erikoiselta, että puoltatoista kuukautta ennen la:ta ei jaksaisi laittaa "lapsijoulua".

Mitä sellaista pitäisi tehdä lisää, mitä ette kahdestaan ollessakin tekisi? Ruoat teette varmaan itsellennekin ja haette kuusen? Eihän siihen sen enempää tarvita lapsiperheessäkään.

Vierailija
42/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on meidän yhteinen koti, jossa vieraat käy ajallaan ja kumpikaan ei kävele toisen yli näissä asioissa. En minäkään voi tuosta vaan raahata porukkaa täyteen asuntoa miehen vastustuksesta huolimatta. Jotain kunnioitusta sitä nyt pitää elämänkumppaniakin kohtaan olla ja sitä, mikä on molempien koti.

En edelleenkään sanonut, ettei miehen lapset saa meillä käydä, mutta voin kyllä sanoa, ettei juuri tänään käy, jos siltä tuntuu ja se siitä. Kivahan niitä on nähdäkin ja kuten kirjoitin, niin aina tarjoan kahvit, mutta kai meilläkin on oikeus johonkin yksityisyyteen, jos sitä toivotaan? Meillä on hyvät välit kaikilla, kun ketään ei tässä kuviossa ole jyrätty. Lapset pitävät minusta, minä pidän heistä ja mies arvostaa sitä, miten kohtelen hänen lapsiaan.

lapsista. Jos sinä et asiaa ymmärrä, niin olet ilmeisesti jotenkin tunnevammainen tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös isä voi järjestää lapselle ne jouluhässäkät? Siis lahjat ja jotain jouluruokaa.

Vierailija
44/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisiko silloin ollut uutenavuonna?

Vierailija
45/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on meidän yhteinen koti, jossa vieraat käy ajallaan ja kumpikaan ei kävele toisen yli näissä asioissa. En minäkään voi tuosta vaan raahata porukkaa täyteen asuntoa miehen vastustuksesta huolimatta. Jotain kunnioitusta sitä nyt pitää elämänkumppaniakin kohtaan olla ja sitä, mikä on molempien koti. En edelleenkään sanonut, ettei miehen lapset saa meillä käydä, mutta voin kyllä sanoa, ettei juuri tänään käy, jos siltä tuntuu ja se siitä. Kivahan niitä on nähdäkin ja kuten kirjoitin, niin aina tarjoan kahvit, mutta kai meilläkin on oikeus johonkin yksityisyyteen, jos sitä toivotaan? Meillä on hyvät välit kaikilla, kun ketään ei tässä kuviossa ole jyrätty. Lapset pitävät minusta, minä pidän heistä ja mies arvostaa sitä, miten kohtelen hänen lapsiaan.

Ei miehen lapset voi olla "ketä tahansa porukkaa", hehän ovat miehen LAPSIA, perheenjäseniä! Voiko joku sanoa omalle lapselleen, että et sinä nyt tänään voi kotiin tulla??

Ei taida minun lasteni isän uusi vaimo sitten ollakaan ainut järjettömän itsekäs uusperheen äiti. Ei mene vain minulle jakeluun.

p.s. Miten miehesi voi arvostaa sitä, että lapsensa eivät ole luoksenne aina tervetulleita?

Vierailija
46/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tapaamiset tässä 1.5 kuukauden aikana muuten, ennen synnytystä? Entä synnytyksen jälkeen?

Vierailija
47/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tervetulleita. Ne lapset ei ole "ylimääräistä porukkaa" vaan omia lapsia, omaa verta ja lihaa. Niiden tuloa ei voi nyxät rajoittaa. Ei se lähivanhempikaan voi sanoa lapsille, että ei nyt asiaa kotiin haluan omaa tilaa...

Vierailija
48/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi me ei saataisi jo elää omaehtoista elämää.

Vierailija
49/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne lapset ja isä jyrätty jos heidän tapaamisiaan evätään sinun takiasi vaikka he sitä haluaisivat ja exällekin sopii.

tämä on meidän yhteinen koti, jossa vieraat käy ajallaan ja kumpikaan ei kävele toisen yli näissä asioissa. En minäkään voi tuosta vaan raahata porukkaa täyteen asuntoa miehen vastustuksesta huolimatta. Jotain kunnioitusta sitä nyt pitää elämänkumppaniakin kohtaan olla ja sitä, mikä on molempien koti. En edelleenkään sanonut, ettei miehen lapset saa meillä käydä, mutta voin kyllä sanoa, ettei juuri tänään käy, jos siltä tuntuu ja se siitä. Kivahan niitä on nähdäkin ja kuten kirjoitin, niin aina tarjoan kahvit, mutta kai meilläkin on oikeus johonkin yksityisyyteen, jos sitä toivotaan? Meillä on hyvät välit kaikilla, kun ketään ei tässä kuviossa ole jyrätty. Lapset pitävät minusta, minä pidän heistä ja mies arvostaa sitä, miten kohtelen hänen lapsiaan.

Vierailija
50/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oma koti äidillään vai kuinka monta kotia se lapsi tarviikaan? Ja tarkkaan ajateltuna edes äidin ei tarvi pitää lastaan kodissaan, ellei halua. Mikään laki ei velvoita siihen vaan lapsen voi antaa vaikka pois.

En mä ainakaan koe, että miehen lapset saisi kulkea meillä kuin hollituvassa. Tämä on minun talo ja koti, ja täällä on ihmisiä, joiden minä annan kodissani olla. Miehen lapset saavat tulla ja aina keitän kahvit ja tarjoan pullat , mutta ei tänne siltä väkisin tungeta. Jos mies kuvittelisi voivansa alistaa mut omassa kodissani, niin mies voi sitten lähteä. En minäkään kuvittele, että tänne saa tulla kuka vaan ja koska vaan, eikä miehellä ole mitään sanomista.

Ja jos miehellä on vain yksi lapsi, mikä hollitupa siitä muka tulee, jos tuon lapsen kanssa vietetään juhlapyhät niin kuin on sovittu? Alkuperäinen sopimushan oli joka toinen joulu isän ja joka toinen äidin kanssa.

Siitä olen samaa mieltä, että toiminta tässä ei ollut ihan mallikasta miehen eikä exän osalta. Asiat ovat kuitenkin nyt järjestymässä niin kuin pitääkin. Pienen lapsen yhteistä ja odotettua perhejoulua isänsä kanssa ei olisi musta alunperinkään saanut perua, koska nyxä ei nyt oikein jaksaisi mitään lasta.

Ei se mitään alistumista ole, että mennessään av(i)oliittoon isäihmisen kanssa ottaa sen riskin, että miehen lapsi saattaa haluta käymään jopa ilman jonotusnumeroa ja ajanvarausta.

Tottakai tässä oletan, että se mies on aikuinen eikä mikään keksenkasvuinen vellihousu, joka pistää tukevasti raskaana olevan puolisonsa passaamaan itseään ja lastaan. Ei joulun laittaminen ole mikään naisen pyhä velvollisuus, vaan mies voi tehdä sen vallan mainiosti.

Vierailija
51/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä oli nyt kyse alaikäisistä minkä sinäkin hyvin tajusit.

Vierailija
52/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi me ei saataisi jo elää omaehtoista elämää.

aikuisista lapsista kuin kotonaan asuvasta pienestä, mahdollisesti koulu- tai tarhaikäisestä...

Vierailija
53/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi että täällä nyt palstailee eronneet, ehkä jätetyt yh-äidit, jotka kaatavat pahan olonsa ja patoutumansa ap:n niskaan. Ja tokihan juu ap ansaitsee kivityksen kun ei tahtoisi joustaa jo sovituista kuvioista.

Itse halusin ennen esikoisen syntymää tehdä vielä kerran jotain "lapsettomia" juttuja kun siihen oli vielä mahdollisuus.

Vierailija
54/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi että täällä nyt palstailee eronneet, ehkä jätetyt yh-äidit, jotka kaatavat pahan olonsa ja patoutumansa ap:n niskaan. Ja tokihan juu ap ansaitsee kivityksen kun ei tahtoisi joustaa jo sovituista kuvioista.

Itse halusin ennen esikoisen syntymää tehdä vielä kerran jotain "lapsettomia" juttuja kun siihen oli vielä mahdollisuus.

Vierailija
55/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi että täällä nyt palstailee eronneet, ehkä jätetyt yh-äidit, jotka kaatavat pahan olonsa ja patoutumansa ap:n niskaan. Ja tokihan juu ap ansaitsee kivityksen kun ei tahtoisi joustaa jo sovituista kuvioista. Itse halusin ennen esikoisen syntymää tehdä vielä kerran jotain "lapsettomia" juttuja kun siihen oli vielä mahdollisuus.

Minun mielestä ap on todella itsekäs ämmä. Ja tadaa! en ole eronnut yh. Ihan saman miehen kanssa olen jonka kanssa olen lapset saanut.

Vierailija
56/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule oisit kusipää perheenrikkoja miettinyt sitä ennenkuin otat käytetyn miehen jolla lapsi jo ennestään.Saisitpa keskenmenon tai kuolisit:se sulle joutais.

todella törkeää!!

Vaikka ap:n kanta on mielestäni kummallinen niin täytyykö siihen alkaa toista haukkumaan tällä tavalla?

Vähän oot päästäsi itse hieman pipi

Vierailija
57/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustelin reiluna parikymmppisenä miehen kanssa, jolla oli kaksi lasta. Ajattelin just kuten ap. Nyt 15 vuotta myöhemmin, kahden lapsen äitinä häpeän itseäni. Onneksi (minun, sen seurustelukumppanin ja etenkin niiden LASTEN vuoksi) suhde ei kestänyt. Toivottavasti saivat paremman "äitipuolen".

Toivon, että ap:n itsekkäät ajatukset muuttuvat, jahka hänestä itsestäänkin tulee äiti.

Vierailija
58/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sille hänen miehelleenhän tämä nyt syntyvä lapsi ei ole esikoinen. Onko kukaan kysynyt häneltä yhtään mitään ja onko hänkin sitä mieltä että hän haluaa heittää entisen lapsensa nurkkaan sen vuoksi että uusi rouva on nyt raskaana ja laskettuun aikaan on vielä reilusti aikaa?

selvästi että täällä nyt palstailee eronneet, ehkä jätetyt yh-äidit, jotka kaatavat pahan olonsa ja patoutumansa ap:n niskaan. Ja tokihan juu ap ansaitsee kivityksen kun ei tahtoisi joustaa jo sovituista kuvioista. Itse halusin ennen esikoisen syntymää tehdä vielä kerran jotain "lapsettomia" juttuja kun siihen oli vielä mahdollisuus.

Vierailija
59/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ilkeä äitipuoli, joka ei anna lapsen viettää isänsä kanssa yhteistä joulua. Ehkä lapsi tajuaa, että tästä eteen päin hän ei ole isänsä ainoa lapsi ja siksi pitää juuri tätä joulua tärkeänä viettää isänsä kanssa.

OLET KYLMÄ JA ITSEKÄS.

Eipä se lapsi ihmeitä joulun viettoon tarvitse.

Mieti kannattiko valita mies jolla jo lapsi jos et hänen lapsestaan välitä. Mielestäni ne ovat samaa pakkausta. Toivottavasti ymmärrät valintasi sitten kun omanlapsesi saat. Miehesi ei ole isä ainoastaan sinun lapsellesi.

Mitä jos miehesi tuleva avopuoliso on raskaana ja ei juuri sinun lastasi halua joulun viettoon, mutta lapsesi haluaisi sinne. Kuinka selittäisit nätisti, että isin uusi nainen ei halua viettää sinun kanssasi joulua, joten isikään ei voi. Kyllä lapsi tykkää.:( Ja sitten kehtaa vielä syyttää miehen ex-puolisoa lapsen lietsomisesta..

Vierailija
60/117 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on meidän yhteinen koti, jossa vieraat käy ajallaan ja kumpikaan ei kävele toisen yli näissä asioissa. En minäkään voi tuosta vaan raahata porukkaa täyteen asuntoa miehen vastustuksesta huolimatta. Jotain kunnioitusta sitä nyt pitää elämänkumppaniakin kohtaan olla ja sitä, mikä on molempien koti.

En edelleenkään sanonut, ettei miehen lapset saa meillä käydä, mutta voin kyllä sanoa, ettei juuri tänään käy, jos siltä tuntuu ja se siitä. Kivahan niitä on nähdäkin ja kuten kirjoitin, niin aina tarjoan kahvit, mutta kai meilläkin on oikeus johonkin yksityisyyteen, jos sitä toivotaan? Meillä on hyvät välit kaikilla, kun ketään ei tässä kuviossa ole jyrätty. Lapset pitävät minusta, minä pidän heistä ja mies arvostaa sitä, miten kohtelen hänen lapsiaan.

Sinä ilmeisesti ja toivottavasti puhut AIKUISISTA lapsista, joille siis tarjoat kahvit ja pullat.

Tässä ap:n tapauksessa on kyse pienestä lapsesta.

Kyllä aikuisten lasten vanhemmilla onkin yksityisyyteen oikeus, sitten kun lapset ovat muuttaneet kotoa pois.

Minäkin aina soitan ja kysyn sopiiko tulla KYLÄÄN kun menen vanhemmilleni. Se on kohteliastakin.

Mutta kun kyseessä LAPSI niin hänellä on oikeus isäänsä ja jos ajattelet että pienelläkin lapsella on oikeus tavata isäänsä ja isällä lastansa vain silloin kun miehen nykyinen vaimo antaa siihen luvan niin olet kyllä aikamoinen itsekäs NAUTA.