Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirvee stressi lasten huoneen siivoamisesta!!!

Vierailija
17.12.2009 |

Mikä ihme se on, että alkaa ihan kamalasti ahdistamaan se romun paljous ja sekasotku. Sanottu monta krt että siivotaan aina jäljet.. Pitäis itse kädestä pitäen aina laittaa lapset asialle, mutta ei aina vaan jouda.. Sit leluvuori kasaantuu ja hyvä että pystyy liikkumaan huoneissa... Välillä tulee ittelle sellainen olo, että nyt pakko siivota ja siitä iskee hirveä ahdistus ja kiukku, kun jokapuolella sotkua:(

Pitäis siivota lasten kanssa useammin, mutta saamaton olen, ja väsynyt aina jankuttamaan siivoamisesta leikkien jälkeen..

Sit pahamieli illalla kun kiukunnu noiden huoneiden siivoamisen takia... Lapsellista, tiedän;(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta uudet hienot säilytysjärjestelmät..ei mitkään...

Vierailija
2/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiöön korjauksia varten tai sitten jos ei voi korjata heitetään pois.

Itse sun on opetettava lapsille, että on siivottava ja miten ja milloin tehdään.

Mun lapset ovat 3 ja 4 ja tietävät jo että joka ilta siivotaan lelut pois!

lapset oppivat esimerkillä ei jankuttamalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun en osaa olla aikuismainen tässä asiassa, vaan tunteet menee niin vahvasti edelle;(

ompa lapsilla kiva äiti..

ap

Vierailija
4/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa istahdan lasten huoneitten 3kpl lattoille ja yhdessä jutellaan ja kerätään tavarat paikoilleen,samalla otetaan roskat imurilla..tunti ja kaikki romut on taas lattioilla mutta onpahan otettu liat pois välillä:)Pölyt pyyhin pari kertaa kuussa..ovet kiinni ja potkin tavarat sisään kun alkaa ärsyttämään;)

Vierailija
5/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja pikkuhiljaa se sotku vaan kasvaa ja toisaalta meidän vajaa 2v on innokas tavaroiden kantelija, niin ei pysy paikat siistinä. Ei sillä, etteikö leikin jälkiä sais olla, se kuuluu lapsiperheeseen.. Mutta kyllä se ärsyttää välillä, kun olohuonekin on ihan pommin jäljiltä..

Ei pitäs stressata tästä asiasta, ja se on totta, että VANHEMPIEN pitää opettaa lapsille siivoaminen, eikä vaan nalkuttaa...

Ap

Vierailija
6/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siihen menee noin 10-15 joka iltaa eli ei kauan.

Siivotaan yhdessä ja jopa pienin tietää jo mihin laatikkoon tavarat menevät.

Aloitetaan lasten huoneista ja sitten huone kerralla viedään tavarat paikoilleen.

Itse en kestäisi täällä illalla jos olisi leluja kaikkiaalla ja aamulla on ihana kun on siistiä.

Siivoan itse aina keittiön illalla - ja aamulla pääse paljon helmpommin.

Vierailija
7/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans aina kauhea kaos lastenhuoneessa. joskus yrtin sitä että iltaisin siivotaan mutta nykyään yritän että lelut olisivat edes siellä lastenhuoneessa eikä pisin kämppää. Väillä tyttö on tosi innokas siivoamaan, joskus ei saa siirtämään edes yhtä kirjaa! Lastenhuoneen siivoaminen helpottuu kyllä paljon kun jokaisella tavaralla on oma paikkansa, sitten niitä vaan viskoo paikoillensa vauhdilla. Ja lastenkin on helpompi siivota kun tietävät mihin kuuluu laittaa.

Vierailija
8/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tuttu tunne. Ei jaksaisi mutta on pakko.

Itse ajattelen niin että nyt kun opetan pojille (4 ja 1v) hyvät siivous tavat joka kerta kun leikki lopetetaan se pitäisi kerätä pois niin sisältä kuin ulkoa. Aina ei onnistu mutta kyllä joka kerta kun itse oma aloitteellisesti pojat kerää lelut pois tulee hyvä mieli.

Tulevaisuutta ajatellen saan olla hyvin ylpeä pojistani kun pitävät tavaransa järjästyksessä ,ainakin uskon niin.

Vierailija
9/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... miten kannattais, että jokainen veisi ja siivoaisi oman huoneen vaiko niin, että yhdessä siivotaan lelut oli kenen tahansa?

Mua inhottaa oma käytökseni, miks ihmeessä mulle tulee niin kamala ahdistus ja kiukku sotkusta, varsinkin jos oon väsyneempi. Kiukkuan ku pikkukakara omille lapsilleni, enkä osaa lopettaa..

Kiitos hyvistä neuvoista, lisää kaivataan. Ja moni neuvo onkin itsestään selvyys, kun vaan sais itseä niskasta kiinni...

ap

Vierailija
10/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2v. ja 5v. siivoavat vähintäänkin kerran päivässä lelut paikoilleen. Ja siinä ei mene kuin muutama minuutti. Kaikille leluille on oma paikkansa, jonka jokainen perheenjäsen tietää.

Vierailija
11/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sinne eksyy vaatteet, karkkipaperit ynm. roskat, piirustuspaperit, kynät, terotinpurut. Lasten huoneesta löytyy paljon tavaraa lattialta jotka ei lasten huoneeseen edes kuulu. Eikä noita pikku legoja ole kiva noukkia ympäri huoneen lattiaa.

Hermot menee. Meillä on kerran viikossa siivous päivä ja silloinkin se menee siihen, että pojat kinastelee keskenään kumpi siivoaa vähemmän ja toinen ei siivoa, kun toinenkaan ei siivoa. Minähän ne siteen suutuspäissäni siivoan, jotta saan imuroitua ja luuttua lattian.

Vierailija
12/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei heitetä roskia lattialle vaan roskikseen. Lapset käyttäytyvät niin kuin sinä tai niin kuin sinä annat niille luvan käyttäytyä.

Ei sun niitä legoja tarvitse poimia. Ilmoitat lapsillesi (ovat näköjään isompia jo), että heillä on 10 minuuttia aikaa ja jos löytyy leluja vielä lattiaalla silloin siivoat ne jätesäkkiin ja viet varastoon - saavat ne kuukauden päästä.

Mutta kun sinne eksyy vaatteet, karkkipaperit ynm. roskat, piirustuspaperit, kynät, terotinpurut. Lasten huoneesta löytyy paljon tavaraa lattialta jotka ei lasten huoneeseen edes kuulu. Eikä noita pikku legoja ole kiva noukkia ympäri huoneen lattiaa.

Hermot menee. Meillä on kerran viikossa siivous päivä ja silloinkin se menee siihen, että pojat kinastelee keskenään kumpi siivoaa vähemmän ja toinen ei siivoa, kun toinenkaan ei siivoa. Minähän ne siteen suutuspäissäni siivoan, jotta saan imuroitua ja luuttua lattian.

Vierailija
13/13 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odottanut heiltä erilaisia asioita. Kun ovat olleet tarpeeksi vanhoja, ovat alkaneet siivoamaan ihan omasta halustaan. Siivoavatpa oma-aloitteisesti myös muuta kotiamme:)

Säästyimme monelta turhata riidalta. Suosittelen!

Kiinnittäkää mieluummin huomiota olennaisempiin asioihin.