Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekästä(kö) laittaa isommat hoitoon kun vauva itkee lähes koko ajan?

Vierailija
17.12.2009 |

Meillä on kuusi lasta, kolme jo kouluikäisiä 12v, 9v ja 7v ja nuorimmat 4,5v, 1,5v ja vauva kohta 4kk.

Ekat pari viikkoa nuorimman kanssa meni hyvin kunnes sitten alkoi jatkuva itku, johon ei ole tähän mennessä auttanut mikään, vaikka kaikkea on kokeiltu mitä itse tiedetty tai netistä löydetty mistä vois olla apua ja myös tutut kertoneet joitain vinkkejä. Ollaan käytetty vauvaa lääkärissä (ekaks omalla lääkärillä ja sit vielä yksityisellä pariin kertaan) eikä mitään vikaa ole löytynyt, on kuulemma vain koliikkia.

Nyt alkaa oma olo olla tosi väsynyt, vaikka mies ja lähipiiri auttavat sen minkä pystyvät ja saisimme toisiks ja kolmanneks nuorimman lapsen lapsen hoitoon pph:lle, jotta saisin itsekin välillä levätä. Tuntuu vaan todella pahalta laittaa varsinkin nuorin hoitoon kun hän on vielä niin pieni, mutta tällä menolla minä uuvun totaalisesti.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä ja taudit yhtä paljon?

Vierailija
62/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:han ei sanonut, että ei jaksaisi lastensa kanssa, jos kyseessä olisi normaali tai vauva, joka itkee jonkin verran, mutta vuorokaudet läpeensä itkevä vauva vie voimat keneltä tahansa! Se on helv***in hyvä näiden helppojen vauvojen äitien tulla tuollasta laukomaan!

Meillä tytyt 6 v ikäerolla, joka on tosi passeli! Aivan mahtavaa ollu koko ajan lasten kanssa, ja vauvan hoito ihanaa eikä raskasta ollenkaan näin "yksi kerrallaan". Tytöt tosi rakkaita toisilleen. Eli itse en nimenomaan halunnut ajaa itseäni sellaiseen tilanteeseen että olisin aivan piipussa lastenhoidon takia, aikaa riittää lapsosille yksilöllisesti! Eli ihmettelen kanssa tätä lasten pukkaamista "liukuhihnalla" (tyhmä sana tosin)...

eiköhän se järkikin sano, että JOS olisi koliikki tms ongelmia ollut, niin eiköhän jaksaminen olisi ollut kuitenkin todennäkösempää yhden isomman lapsen kera kuin kahden taaperon ja vauvan kanssa, vai???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kidutusmenetelmänä ja se on yksi tehokkaimpia. Siksi se onkin kielletty.

En yhtään ihmettele, jos vauvan äiti ei jaksa jatkuvaa valvomista. Vielä kun siihen liitetään oman vauvan jatkuva itku, joka on raastavinta kuunneltavaa mitä tiedän sekä usein vielä jatkuva huoli siitä, onko lapsella jotain vialla.

Vierailija
64/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata laittaa kymmeniä viestejä hei samasta osoitteesta. Sut on tunnistettu.

Kuka aikuinen hankkii _kuusi_ lasta putkeen ja sitten tuuppaa niitä päiväkotiin, kun alkaa väsyttää?

Vierailija
65/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli kyllä raskaat vauvavuodet. Isompina mitä hurmaavimpia tyyppejä, mutta ymmärrän että tuo vie mehut. Tsemppiä ap!

Vie vaan päivähoitoon, jaksat itsekin paremmin. Itse sinnittelin kotona kaikkien kanssa, mutta ei tuo yksi 10 viestiä kirjoittanut v**tuilija mulle palkintoa silti antanut.

t. saman kokenut

kidutusmenetelmänä ja se on yksi tehokkaimpia. Siksi se onkin kielletty.

En yhtään ihmettele, jos vauvan äiti ei jaksa jatkuvaa valvomista. Vielä kun siihen liitetään oman vauvan jatkuva itku, joka on raastavinta kuunneltavaa mitä tiedän sekä usein vielä jatkuva huoli siitä, onko lapsella jotain vialla.

Vierailija
66/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinnittelin kotona kaikkien kanssa, mutta ei tuo yksi 10 viestiä kirjoittanut v**tuilija mulle palkintoa silti antanut.

t. saman kokenut

Tämän kun me äidit muistaisimme. Vaikka mitä tekisimme, eivät nämä empatiakyvyttömät puskistahuutelijat tule koskaan meitä kiittämään venymisestä äärirajoillemme eivätkä pitämään kiitospuhetta hautajaisiimme.

Mietitään siis mikä on parasta meille ja perheellemme ja tehdään omasta ja perheemme elämästä mahdollisimman onnellinen. Eri tilanteet vaativat erilaisia tekoja ja kykyä sopeutua sekä tehdä kompromisseja.

Vierailija
67/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Itse sinnittelin kotona kaikkien kanssa, mutta ei tuo yksi 10 viestiä kirjoittanut v**tuilija mulle palkintoa silti antanut. t. saman kokenut

Vierailija
68/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vauva joka tapauksessa itkee päivät pääksytysten, niin et saa lepoa sen enempää jos sinulla on itkevä vauva ja isommat (4v ja 1v) ovat hoidossa. En ymmärrä logiikkaa että jos vauva uuvuttaa niin vietät aikaa pelkän uuvuttavan vauvan kanssa ja saat siten levättyä?

Jos taas sinulla olisi ei-itkevät 1v ja 4v, ja joku muu kuuntelisi vauvan huutoa, niin luulisi että sinä uupuisit vähemmän.

Minusta 1,5v on liian pieni hoitoon.

Vierailija
69/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5v oli siinä välissä se rauhallinen lapsi, ja nuorin, silloin vauva tosissaan parkui päivät päästään vaikka mitä yritti. Hoidettiin kyllä hyvin ja lääkärissä tutkittiin jne. Mitään selitystä tälle huutamiselle ei löytynyt, ja se loppui 10kk:n iässä. Kuten kävi paljon huutaneen esikoisenkin kanssa.

3v kapinoi varmaan jo ihan sitä, kun ei mulla siltä huutajavauvalta ja sen hoitamiselta jäänyt mihinkään ylimääräiseen aikaa. Lisäksi kaikilla oli hermot tiukassa sen jatkuvan metelin takia. OIKEESTI. Oli kovaääninen vauvakin vielä eikä mikään pikku pihisijä. Välillä tuntuu että lähteekö tässä kuulo vai järki vai molemmat.

Sitä ei voi tietää millaista se on, ennenkuin itse on kokenut sen.

Lisäksi elämässä sattui silloin muitakin hankalia juttuja, joten kokonaistilanne oli tosi kuormittava.

t. se ilman palkintoa jäänyt joka "pärjäsi" ilman isompien päivähoitoa

Tämän kun me äidit muistaisimme. Vaikka mitä tekisimme, eivät nämä empatiakyvyttömät puskistahuutelijat tule koskaan meitä kiittämään venymisestä äärirajoillemme eivätkä pitämään kiitospuhetta hautajaisiimme.

Mietitään siis mikä on parasta meille ja perheellemme ja tehdään omasta ja perheemme elämästä mahdollisimman onnellinen. Eri tilanteet vaativat erilaisia tekoja ja kykyä sopeutua sekä tehdä kompromisseja.

Vierailija
70/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähes koko ajan. Meillä ainakin nelisen vuotta sitten myös toisiksi nuorin itki melkein koko ajan, kuitenkin päivällä 11-16välissä yleensä oli tunnista kolmeen tuntiin itkemättä ja nukkui siis tuon lyhyen ajan, kunnes taas heräsi ja itku jatkui. Ap:n tilanteesta en tiedä, mutta meillä auttoi just siksi, että lapset hoidossa 4-6tuntia 1-3päivänä viikossa, sain itsekin nukuttua kun vauva nukkui.

Vierailija
71/71 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jossain missä saisivat rauhaa ja huomiota. Se ei ole mitään herkkua jos joku huutaa täyteen ääneen vieressä aamusta iltaan. AP:n ei tarvitsisi tuntea huonoa omaatuntoa kun ei aikaa jää yhtään niille isommille.

että jos vauva joka tapauksessa itkee päivät pääksytysten, niin et saa lepoa sen enempää jos sinulla on itkevä vauva ja isommat (4v ja 1v) ovat hoidossa. En ymmärrä logiikkaa että jos vauva uuvuttaa niin vietät aikaa pelkän uuvuttavan vauvan kanssa ja saat siten levättyä?

Jos taas sinulla olisi ei-itkevät 1v ja 4v, ja joku muu kuuntelisi vauvan huutoa, niin luulisi että sinä uupuisit vähemmän.

Minusta 1,5v on liian pieni hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi