Antakaa rahaa opettajille&hoitajille iänikuisten marmeladirasioiden sijaan!!
Yksi kerää rahat ja kaikki osallistuu haluamallaan summalla (vaikka 5-10e). Pääsis kaikki helpommalla ja opettajat vois ostaa itse mitä haluaa ja sais kerranki jotain kunnollista! Olis ainakin mieluista! Tai lahjakortti jonnekin hyvään paikkaan.
t. opettajan tytär jonka lapsuudenkoti pursusi lasisia tuikkukuppeja
Kommentit (22)
Hirnaisen ja pieraisen tuollaisille puheille!
Eihän se tietenkään ole palkka! (jonka vanhemmat + muut tosin maksavat verojen muodossa). Vaan kiitos siitä että opettaja / hoitaja on pitänyt hyvää huolta lapsistamme kouluvuoden aikana.
Ottaisinko mielummin 100-200 euron lahjakortin Stockalle vai kasan parittomia tuikkukuppeja ja pari suklaarasiaa (joista en ehkä edes pidä) ... hmm.....
Oppilaathan voivat silti halutessan tehdä itse kortin opettajalle.
jos ostaa oman lahjan. Kukatkin maksavat usein enemmän.
tuon hintaisia lahjoja, etenkään rahana.
Lahjakortti on toki parempi idea kuin raha, mutta silloinkin riittää kyllä vaatimattomampi summa (jos välttämättä haluaa laittaa).
aikaisempi ope
haa !
Virkamies ei saa ottaa rahalahjuksia eikä tavarakaan tms. saisi olla liian arvokas ettei sitä tulkita pahimmillaan lahjukseksi.
Opettajakin on virkamies.
isompi =näyttävämpi asia joka on kiva antaa porukalla. Ei se että jokainen sijoittaa niin paljon kuin pystyisi jos ostaisi lahjan yksin.
isompi =näyttävämpi asia joka on kiva antaa porukalla. Ei se että jokainen sijoittaa niin paljon kuin pystyisi jos ostaisi lahjan yksin.
Vähemmän vaivaa, enemmän iloa. Kiva kaikille!
Joku tajus sentään idean!!!
Haluaisin nähdä sen virkamiehen joka vie opettajan käräjille luokan antaman 100e lahjakortin vuoksi:)
[
Haluaisin nähdä sen virkamiehen joka vie opettajan käräjille luokan antaman 100e lahjakortin vuoksi:)
Täällä toinen opettajien tytär ja mun vanhemmat ei ikinä kommentoineet mitenkään saamiaan lahjoja. Eivätkä tosiaan ajatelleet, että pitäisi saada joku yhteinen isompi lahja vaan olivat todellakin kiitollisia jokaisesta konvehtirasiasta, kortista tai kukkasesta. Ylipäätään eivät odottaneet mitään lahjuksia! Herranen aika, johan se mauttomaksi menee, jos oikeasti opettajat toivoisivat jotain "tasokkaampaa" porukalla kerättynä kuin yksittäistä sälää...
Ei meilläkään vanhemmat niitä kommentoineet, mutta nyt kun on itsellä sama (osto) vaihe käynnistymässä aloin miettiä mitä järkeä siinä on. Koitan välttää turhaa ostelua muutenkin,
Kaikki vanhemmat rynnivät kaupoissa ostamassa pikku sälää. Menee paljon aikaa kaikilta, koitetaan keksiä jotain kivaa 5 eurolla, kysellään palstalla mikä nyt olis kivaa kun ei itse keksitä ja on epäekologista ostaa tarpeetonta roinaa.
Uskon että lahjan saaja tietää paremmin kuin lasten vanhemmat mikä ilahduttaa häntä. Jos saa rahaa tai lahjakortin voi hankkia jotain mitä itse haluaa / tarvitsee.
... minä en odota yhdeltäkään oppilaalta lahjaa, mutta ilahdun jokaisesta muistamisesta. Sympaattisia ovat erityisesti ne oppilaat (olen yläkoulussa), jotka tuovat jouluna tai kevätjuhlassa esim. tavallisen suklaalevyn ja itse tehdynkortin. Näkee, että oppilas on todellakin halunnut tuoda lahjan, eikä vaan koska äiti on siihen pakottanut. Ja niitä pakottavia äitejäkin muistan lämmöllä ;)
Meillä lapset oli viime vuonna ihan innoissaan kun toin joulujuhlasta (poikkeuksellisesti) 12 konvehti/marmeladirasiaa. Olihan niitä paljon ja pakko myöntää, että muutama meni edelleen kiertoon... mutta kaikkia lahjoja arvostan. Tuikkukupit kerään jouluna ison tarjottimen päälle ja se onkin juhlallinen (ja sekalainen) kokoelma!
sitä isompi summa olisi jo nuoleskelua! juu ja saa lahjakortin
yläkouluikäiset varmaan edelleen rakastavat tiimarin tarjontaa!
joukossa on kyllä kivi-tuikkuja ja pentikin tuikkujakin. Mut tosi hieno on kokoelma. Just samanlainen kuin koko peruskoulukin; kaikenkirjava. On halpaa rihkamaa ja kallista laatua, mutta keskenään just hieno kokoelma.
suklaata, keksejä,pullaa tms ja jos ei kelpaa niin voivoi!
On niin karseet opet, etten anna mitään.
Monena vuotena olen antanut lahjakortit kolmen lapsen opettajille.
lapsille, ettei lahjan saaja voi lahjaansa valita. Että pitää olla kiitollinen siitä mitä saa. Lahja on aina lahja.
Mutta jos ei aikuisetkaan ihmiset sitä tajua, nii...
Ja tarpeettomat lahjat voi aina kierrättää. Jos ei oppilailta saatu konvehtirasia miellytä, vie se vaikka naapurin mummolle.
Sen varran pajon oli näitä ei suklaata , ei kynttilöitä, ei teetä / kahvia... En antanut hoitajille / oettajulle yhtään mitään, mutta en olsi laittanut yhtyiseen kolehtiinkaan.
Sen varran pajon oli näitä ei suklaata , ei kynttilöitä, ei teetä / kahvia... En antanut hoitajille / opettajalle yhtään mitään
Sehän ois jotenkin aivan älyttömän noloakin. Eihän vanhemmat meidän palkkoja maksa!
Jos haluaa ilahduttaa, voi laittaa kortin. Mikä tahansa lahjakin käy, vaikka kynttiläkippo, jos lahjan haluaa antaa. Pakollinen se ei missään tapauksessa ole.
Oman open urani paras lahja on ollut yläluokkalaisen pojan ajatuksella kirjoittama kiitoskirje peruskoulun päätteeksi. Se kosketti eniten.