Meillä on kotona niin kylmä että suklaakaan ei maistu miltään.
Ja mies ei anna vääntää pattereita lujemmalle. (Suora sähkölämmitys :(
Kommentit (21)
pihi mies niin hommattiin ilmalämpöpumppu ja se lämmittää koko yli 100 neliöisen talon, yksikään patteri ei ole sen jälkeen ollut päällä, edes 27 asteen pakkasilla. ja tuo ilp vie sähköä yhden patterin verran.
on yötä-päivää näin pakkasilla lämmöllä. Se varastoi kuumuutta vaikka päiväksi, jos yösähköllä kuumentaa, mutta nyt on annettu luovuttaa kuumuutta yötä-päivää ja silti vain 15 aamulla lämmintä, päivällä 16.
Ryynipusseja käytän sillä kädet ovat aivan "jäässä" kun konella olen. Miehen kädet ovat läpi kylmät, jos on koneella. Jalkojen ale pussit mikroaaltouunista.
Meillä ei ole tiivis ok-talo. Jos ikkunaraot vielä tivistettäisiin, olisi lämpimämpää...ehkä ensi vuonna. Vanhat tiivisteet ovat kuluneet ja kun talvet ovat ollet suht leutoja näitä kerran kaksi tulevia pakkasia, niin on jäänyt tekemättä. Kannattaisi kyllä.
Lämpöä tällä hetkellä +18 sisällä ja koko ajan palelee. Patterit on päällä mutta ne on säädetty 17 asteeseen, jotta sähköä ei kulu liikaa. Ei hitto tää säästäminen oo tän palelun arvosta!
AP
Nyt patterit isommalle.
Meillä on myös suora sähkölämmitys, ja palelee, +21, mut näillä pakkasilla laitetaan joka ilta takkaan puita lisälämmikkeeksi, nousee +2 - 3 astetta huonelämpötila mukavasti, ja ei palele enää!
Makkareissa sen sijaan on mukavan viileät +21, oleskelutiloissa se +22-24.
Ja (sähkö)hellassa paistan paljon uuniruokaa, pullaa ja pipareita pakkasilla. Samaten lämmitän surutta sähkösaunaa, vaikka se kenties maksaakin 5 euroa kerta.. Sama se! Maksais se uimahallireissukin, jos sinne pitäisi lämmittelemään lähteä.
Mihin oikeen säästätte???
vaan vähän lämpösemmälle? Asteen tai parin nosto ei luulis hirveesti miestä häiritsevän. Meillä on onneksi takka. Lämmön lisäksi tuo ihanan tunnelman. Puut toki maksaa, mutta se kirpasee vaan sillon alkusyksystä, kun varasto täytetään..
Lämpöä tällä hetkellä +18 sisällä ja koko ajan palelee. Patterit on päällä mutta ne on säädetty 17 asteeseen, jotta sähköä ei kulu liikaa. Ei hitto tää säästäminen oo tän palelun arvosta!
AP
voi säätää ilppiä lämmittämään kovemmalla teholla? ei kai mies oo niin pihi että sitäkään ei voi laittaa lämpimämmälle? patterit ei sais olla noin lämpimällä jos ilp. silloin ilp. ei lämmitä tarpeeksi ja sähkönkulutus on kaksinkertainen. pelkkä kunnon ilp kyllä lämmittää jos ei kovin sokkeloinen talo.
Sama täällä meilläkin on tosi tosi kylmä lämpämittari näyttää 21 lämpöastetta sisälle mutta ikkunoista vetää niin että sukat pyörii jaloissa. Kiitos tosi huonon ikkunan valmistajan joka laitto ilmastoituun kerrostaloon tuuletusräppä nöillä olevat ikkunat joista puhaltaa koko aika kylmää. 2 kuukautisella tyttö suostuu nukkuun vaan kaukalossa viltti päällä ja villasukat jalassa. Mulla on taas kurkku kipee ja palelen niin kun pieni eläin.
Mä jättäisin tollaisen äijän. +23 on oltava, että tarkenee. Muuttakaa kerrostaloon, niin saatte lämpöä.
Meillä ainakin on kiinni, koska se puhaltaa suoraan kylmää ilmaa sisälle.
Mä en oikeesti ymmärrä tollasta. Kaveri on samanlainen, hytisee kylmissää valittaa kylmää, mutta ei laita pattereita kovemmalle tai edes päälle. Yksi talvi retosteli miten ei ole makuuhuonetta lämmittänyt ollenkaan koko talven aikana. Sehän on jo tyhmää!!
Itse en tosiaankaan kotonani kärsi kylmästä. Toki alkuun vähän voin katsoa kannattaako laittaa kaikkia pattereita päälle ja mille asteelle, mutta noin periaatteessa en rupea kärsimään kotona kylmästä. Onneksi meillä on varaava takka.
Meillä ainakin on kiinni, koska se puhaltaa suoraan kylmää ilmaa sisälle.
Tuuletusräppänät ON KIINNI ja kuitenkin puhaltaa kylmää. Valitettukin on koko talon voimin.
kerrosvaatteita paalle niin kylla se siita, ja perse pois sohvalta ja hommiin! tai sit sekstailee peiton alle, lammittaa hyvin!
ulkona on yli -15 astetta!!! JOten pumppu kiinni ja patterit päälle! Mä ainakin säädän niin paljon kuin lystään, että täällä tarkenee. Eikä kyllä ole tarvinnut pistää kovemmalle kuin yhdessä huoneessa... Saunotaan puusaunassa lisäksi illalla, niin se lämmittää.
Kylmä on, niin ettei pöydän ääressä viitsi istua syömässä. Tosin ei ole kyl ruokaakaan. Paree maata täällä huovan alla vaan..
Miten ihmeessä te pidätte jotain 24 lämpöjä? Ette ole tosissanne?
No mulla ei kyllä ole miestä jakamassa kuluja.
sisälämpö 20 astetta, nyt ~18 ku ulkona on -28 pakkasta jotain neljättä päivää. Piti avata väliovi, ettei putket jäädy ja sen kyllä huomaa ku koko ajan paleltaa. Sisälämmön saa päivän ajaksi ylös lämmittämällä aamulla puulla, mutta tälle päivää ei ehdi. Joten vaatetta vaan päälle ja villasukkaa jalkaan.
Laita hanat tippuun, niin ei putket jäädy..!
sisälämpö 20 astetta, nyt ~18 ku ulkona on -28 pakkasta jotain neljättä päivää. Piti avata väliovi, ettei putket jäädy ja sen kyllä huomaa ku koko ajan paleltaa. Sisälämmön saa päivän ajaksi ylös lämmittämällä aamulla puulla, mutta tälle päivää ei ehdi. Joten vaatetta vaan päälle ja villasukkaa jalkaan.
Se on tällasen vanhan rötiskön ostamisen mukanaan tuoma uudistus elämään. Meillä kyllä nyt tosin pyritään pitämään n. 21 astetta.
tasa-arvoisessa parisuhteessa toisen puolison lupaa.
Paljonko teillä on lämpöasteita sisällä ?
Onko teillä lapsia siellä palelemassa?
Huostaanotto.