Kamalat ennakkoluulot ja antipatiat Vuosaarta kohtaan taksikuskilla,
oliko mielestäsi asiallista palvelua?
Tulin taksilla kotiin, taksikuski jutteli hetken ystävänsä kanssa kännykkään, kertoi mihin oli matkalla: ... no, tiedät mitä mieltä olen Vuosaaresta (ivalliseen sävyyn).
Kun tulimme rappuni eteen, heitti vielä minulle että: joku uskaltaa säilyttää mopoaan rapun edessä? Eiköhän se siitä pian katoa! Sanoin vain, että kyllä sitä on siinä säilytetty monta vuotta, eikä ole mihinkään kadonnut.
Asun Keski-Vuosaaressa eikä täällä ole ollut mitään levottomuuksia niinä kymmenenä vuotena, jonka olemme täällä asuneet. Ihmisillä on kuitenkin aivan hirmuisen negatiivinen kuva Vuosaaresta jostain syystä, se kyllä harmittaa näin tyytyväisenä Vuosaarelaisena.
Kyllä täälläkin, niinkuin jokaisessa lähiössä, varmaan sattuu ja tapahtuu metron edustalla tai kapakoiden luona, mutta muuten... Mistä tuo hirveän kamala maine johtuu, kertokaahan nyt minullekin?
Kommentit (74)
Sitä en ymmärrä miten jotkut jaksavat nähdä näin paljon vaivaa haukkuakseen Vuosaarta.
Itselläni on aikeet ihan hyvät, varoitan ihmisiä muuttamasta vuosaareen. Tottakai ihmiset jotka siellä asuu, puolustautuvat. Mutta osa meistä jotka ovat muuttaneet sieltä pois, osaavat ja haluavat kertoa sen toden vuosaaresta.
Vuosaari on ollut ja on edelleen yksi Helsingin rakentamisen painopistealueista. Meri-Rastilassa asuva tuskin tietää minkälaista on asua Aurinkolahdessa.
Sitä en ymmärrä miten jotkut jaksavat nähdä näin paljon vaivaa haukkuakseen Vuosaarta.
Itselläni on aikeet ihan hyvät, varoitan ihmisiä muuttamasta vuosaareen. Tottakai ihmiset jotka siellä asuu, puolustautuvat. Mutta osa meistä jotka ovat muuttaneet sieltä pois, osaavat ja haluavat kertoa sen toden vuosaaresta.
Vuosaari on ollut ja on edelleen yksi Helsingin rakentamisen painopistealueista. Meri-Rastilassa asuva tuskin tietää minkälaista on asua Aurinkolahdessa.
Vuokki on mennyt ainakin parempaan suuntaan palveluiden osalta.
Tätä uutta luksusaluetta. Ei hullumpaa kehitystä.
Se herättää aina epäluuloja.
älkääkä valittako. siellä kun muuttaa tarpeeks skuttaan ei ees taksikuskit löydä perille, saati mamut tai varkaat
Vuosaari on nykyisin niin laajalle levittäytynyt, että vaihtelee alueittain, millaista missäkin on. Aurinkolahden rantaan (ja vain rantaan) muuttaisin mielelläni, tai ns. vanhan Vuosaaren puolelle (metroaseman pohjoispuolelle), missä paljon pientaloja ja rivitaloja, mutta myös kerrostaloja
syrjäytyneitä tässä kotikulmilla, vaikka Keski-Vuosaaressa asunkin (ja olen asunut jo kohta yhdeksän vuotta). Columbuksessa on välillä häiriköiviä nuoria, mutta juopot eivät siellä sisällä mellasta ovella välillä.
Vuosaari on mielestäni mainettaan parempaa asuinseutua, metroaseman kupeessa on hiljaista ja rauhallista läpi vuoden ja vuorokauden.
Vuosaaressa asuin keski-Vuosaaressa ihan kamalassa lähiössä, jossa ei asunut ainoatakaan maahanmuuttajaa. Sen sijaan työttömiä, huumeidenkäyttäjiä, alkoholisteja ja muita syrjäytyneitä pilvin pimein.
mikään mamu-alue.
Se Rastilan läheisyys korostuu Vuosaaressa. Kyseinen mamu-alue on oksettavin ja kuvottavin alue.
rasistit, jotka puhuvat getoista, ählyistä, mokkakorva-kujista yms. Eivät raukat tajua, että he itse edustavat juuri sitä kansanosaa, josta oikeasti sivistynyt väki haluaa pysyä kaikkein kaumpina.
Itse kyllä tiedosta suomen kielen opettajana erittäin hyvin monikulttuuristumiseen liittyvät ongelmat, mutta jos pitäisi valita, kumman naapurissa asuisin mieluummin: maahanmuuttajien vai äärimmäisen sivistymättömän suomalaisten, niin valinta olisi erittäin helppo. En ole koskaan nähnyt niin vastenmielistaä mamua (vaikka heitäkin tietysti on joka lähtöön) kuin yhteiskunnan pohjasakkaa edustava äärimmäisen sivistymätön ja rasistinen supisuomalainen rumilus.
vuosaarta. Siksi ei sinne. ja koulutkin turhan ählyjä
pysyä Junttilassa, mahdollisemman kaukana sivistyksestä.
se huono maine siis, ja yleensä asialla ovat ihmiset, jotka niputtavat esim koko Itä-Helsingin ongelmalähiöiksi. Itse asun pohjoisen ostarin vieressä, ja ihan rauhalliseksi koen lähiympäristöni. Kyllähän Columbuksen nurkilla hengaille välillä kaikenlaista porukkaa mutta missä ei niin olisi? Vaikka asuisi esim Eirassa, niin kyllä siellä yöllisiä kulkijoita riittää! Itse en ole kuullut hirveistä ennakkoluuloista ystäviltäni, lähinnä sellaista pientä kuittailua, kun meille joutuu matkustamaan niin "kauan" keskustasta (missä he siis itse asuvat). Mielestäni on myös niin, että ennakkoluuloisimpia ovat ns. junantuomat, joille ajatuskin Kalliota kauemmaksi muuttamisesta on mahdoton. Vuosaari tuntuu musta pieneltä kaupungilta, täältä kun löytyy aika paljon palveluita ja virkistysmahdollisuuksia. Jos työpaikka olisi täällä, en ehkä kävisi kovinkaan usein keskustassa.
Itselleni tärkeintä asuipaikassa on viihtyvyyden lisäksi liikenneyhteydet. Mun olisi vaikea kuvitella asuvani jossain, minne pitää matkustaa vajaa tunti bussilla (ruuhkissa), kun itse pääsen puolessa tunnissa kotiin keskustasta. Rehellisyyden nimissä on myönnettävä, että on mullakin ennakkoluuloja, esim Jakomäkeä kohtaan, koska sen miellän kaikkien lähiöiden äidiksi (negatiivisessa mielessä)... Maahanmuuttajien vuoksi en asuinaluetta vaihtaisi, melkein päinvastoin. Lapseni menee ruotsinkieliseen kouluun, jossa on tod.näk. vain muutama maahanmuuttajia, ja mua vähän harmittaa, että hän ei saa tutustua luokkakavereiden kautta eri kulttuureihin.
Mutta joo, eiköhän se oo kaikilla niin, että se mikä on itselle tuttua, tuntuu hyvältä ja turvalliselta, ja kaikki itselle vähänkin outo tai kaukainen on helppo luokitella "huonoksi", jotta välttyy turhalta päänvaivalta.
ole ihan niitä kattokruunun kirkkaimpia kynttilöitä ylipäätään, jos menee tuollaisia asiakkaan kuuleen tokaisemaan. Tyhmiä on joka lähtöön, ei niistä kannata olla moksiskaan, itsehän kuitenkin tietää paremmian asioiden todellisen laidan.
Vuosaaren huonoa mainetta ylläpitävät etenkin ne junantuomat toimittajanplantut, jotka ovat ekaa kertaa metroajelulla pahamaineiseen itään ja tekevät siitä ison jutun lehteen.
rasistit, jotka puhuvat getoista, ählyistä, mokkakorva-kujista yms. Eivät raukat tajua, että he itse edustavat juuri sitä kansanosaa, josta oikeasti sivistynyt väki haluaa pysyä kaikkein kaumpina. Itse kyllä tiedosta suomen kielen opettajana erittäin hyvin monikulttuuristumiseen liittyvät ongelmat, mutta jos pitäisi valita, kumman naapurissa asuisin mieluummin: maahanmuuttajien vai äärimmäisen sivistymättömän suomalaisten, niin valinta olisi erittäin helppo. En ole koskaan nähnyt niin vastenmielistaä mamua (vaikka heitäkin tietysti on joka lähtöön) kuin yhteiskunnan pohjasakkaa edustava äärimmäisen sivistymätön ja rasistinen supisuomalainen rumilus.
me Vuosaaressa asuvatkin kerrota ihan se totuus, miksi me muuten HALUAISIMME asua täällä. :)