Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalat ennakkoluulot ja antipatiat Vuosaarta kohtaan taksikuskilla,

Vierailija
15.12.2009 |

oliko mielestäsi asiallista palvelua?

Tulin taksilla kotiin, taksikuski jutteli hetken ystävänsä kanssa kännykkään, kertoi mihin oli matkalla: ... no, tiedät mitä mieltä olen Vuosaaresta (ivalliseen sävyyn).

Kun tulimme rappuni eteen, heitti vielä minulle että: joku uskaltaa säilyttää mopoaan rapun edessä? Eiköhän se siitä pian katoa! Sanoin vain, että kyllä sitä on siinä säilytetty monta vuotta, eikä ole mihinkään kadonnut.

Asun Keski-Vuosaaressa eikä täällä ole ollut mitään levottomuuksia niinä kymmenenä vuotena, jonka olemme täällä asuneet. Ihmisillä on kuitenkin aivan hirmuisen negatiivinen kuva Vuosaaresta jostain syystä, se kyllä harmittaa näin tyytyväisenä Vuosaarelaisena.

Kyllä täälläkin, niinkuin jokaisessa lähiössä, varmaan sattuu ja tapahtuu metron edustalla tai kapakoiden luona, mutta muuten... Mistä tuo hirveän kamala maine johtuu, kertokaahan nyt minullekin?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan "Itä-Helsinki vittuiluksi". Siitä saavat nauttia myös Idän hienostoalueilla asuvat. Tosin en tiedä kuittaillaanko Kiinan suurlähettiläälle.

Tätä kuittailua harrastaa myös media. Tosin Hesari on parantanut tapansa. Sen sijaan samaan konserniin kuuluva Vartti uutisoi "ansiokkaasti" ainoastaan idässä sattuvat perheväkivaltatapaukset.

Toisaalta näin itähelsinkiläisen näkökulmasta/mielestä lännen Malminkartano ja Kannelmäki ovat stadin pahimmat slummit.

Vierailija
2/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa että toimittajat vetelee omasta päästään niitä juttuja. Pakko siellä Vuosaaressa on olla häiriköitä ja häiriötä enemmän kuin muualla, ei Vuosaari muuten pääsis otsikoihin niin usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta näin itähelsinkiläisen näkökulmasta/mielestä lännen Malminkartano ja Kannelmäki ovat stadin pahimmat slummit.

Olen asunut ja viettänyt lapsuuteni/nuoruuteni Kannelmäessä ja Malminkartanossa, enkä IKINÄ muuttaisi enää sinne! ;) Nyt siis asun Vuosaaressa,pois täältä en haluaisi muuttaa.

Vierailija
4/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari-nimistä kaupunginosaa ei ole olemassa. On Vuosaaren peruspiiri, joka kostuu 5 eri kaupunginosasta.

Peruspiiri on kantakaupunkia suurempi alue ja 37.000 asukasta, joten aivan varmasti sattuu ja tapahtuu enemmän kuin muualla, jos uutisessa lukee vain epätarkasti pelkästään Vuosaari.

Vierailija
5/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaari-nimistä kaupunginosaa ei ole olemassa. On Vuosaaren peruspiiri, joka kostuu 5 eri kaupunginosasta. Peruspiiri on kantakaupunkia suurempi alue ja 37.000 asukasta, joten aivan varmasti sattuu ja tapahtuu enemmän kuin muualla, jos uutisessa lukee vain epätarkasti pelkästään Vuosaari.

Ihan sama onko keski-vuosaari kyseessä, Kallahti tai Aurinkolahti, Vuosaarta kaikki.

Vierailija
6/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin Vuosaaren. Molemmissa asuneena vaakakuppi menee melko tasan kuitenkin. Vuosaaressa asuin keski-Vuosaaressa ihan kamalassa lähiössä, jossa ei asunut ainoatakaan maahanmuuttajaa. Sen sijaan työttömiä, huumeidenkäyttäjiä, alkoholisteja ja muita syrjäytyneitä pilvin pimein. Karmea paikka. Kannelmäessä asuin Hoasin opiskelijaboksissa ja aseman alueella oli tosi paljon levottomuuksia.

Vierailija
7/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa että toimittajat vetelee omasta päästään niitä juttuja. Pakko siellä Vuosaaressa on olla häiriköitä ja häiriötä enemmän kuin muualla, ei Vuosaari muuten pääsis otsikoihin niin usein.

Luen hesaria ja iltistä.

Vierailija
8/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ehkä tällanen kuva ;).

Vierailija
9/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuton päästä itä-Helsingistä... Samalla tavoin jotkut alkkikset kuittailee toisille, jotka juo halvempaa alkoholia....

Vierailija
10/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta taas mä uskon että sillä taksikuskilla on ihan hyvät syyt olla pitämättä Vuosaaresta. Itse tunne pari taksikuskia ja oon ymmärtänyt että heillä on tietyt paikat tai jopa osoitteet mihin eivät mielellän tiettyinä aikoina aja.

Vierailija
11/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista huvila-aluetta.

T.mökin omistaja

Vierailija
12/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressa ei ole ikinä sattunut mitään todella vakavaa. Vuosaaren maine on peräisin 90-luvulta, kun tänne rakennettiin paljon vuokra-asuntoja ja ensimmäiset pakolaiset majoitettiin Meri-Rastilaan. Noista ajoista paljon on muuttunut. Tänne on tullut sataman myötä tuhansia uusia työpaikkoja, golf-kenttä jne. Viimeiset 10 vuotta on rakennettu pääosin pelkästään omistusasuntoja ja esim. Aurinkolahtea. Nykyisin omistus- ja vuokra-asuntojen suhdeluku on sama kuin kaupungissa keskimäärin. Kun Aurinkolahti valmistuu on Vuosaari omistusasuntovaltaisempi kuin kaupunginosat keskimäärin.

Vierailija
13/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika vakavaa jos lapsi hakkaa opettajaa koulussa. Metroasemalla hakataan tuntematon vastaantulija. Mies potkii kauppakeskuksessa raskaana olevaa vaimoaan. Asunnossa murhataan mies ja hävitetään se polttamalla jne.

Vierailija
14/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan tuntevat alueet hyvin. Itse en myöskään jalallanikaan astuisi sinne, mutta lehtiä lukemalla ja esim. vertailemalla koulujen tuloksia jne. saa aika hyvän käsityksen millaisesta alueesta on kyse.

Vierailija
15/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun Turussa Varissuolla joka on tosi ihana ja rauhallinen asuinalue mut maine on kamala...

Vierailija
16/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika vakavaa jos lapsi hakkaa opettajaa koulussa. Metroasemalla hakataan tuntematon vastaantulija. Mies potkii kauppakeskuksessa raskaana olevaa vaimoaan. Asunnossa murhataan mies ja hävitetään se polttamalla jne.

Muut tapahtumat arkipäivää Suomessa. Vuosaaressa tapahtui henkirikos viimeksi v.2006.

Vierailija
17/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tapahtumat arkipäivää Suomessa. Vuosaaressa tapahtui henkirikos viimeksi v.2006.

tuntuu joka vuosi sattuvan henkirikoksia. Vasta muutama vuosi sitten oli teinien tekemä Heinojen kaksoissurma. Viime kuussa ammuttiin mies. Kyseessä pieni ja "arvotettu" alue? LOL

Vierailija
18/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululainen käsiraudoissa putkaan kun oli riehunut koulussa ja pistänyt paikkoja säpäleiksi.