Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalat ennakkoluulot ja antipatiat Vuosaarta kohtaan taksikuskilla,

Vierailija
15.12.2009 |

oliko mielestäsi asiallista palvelua?

Tulin taksilla kotiin, taksikuski jutteli hetken ystävänsä kanssa kännykkään, kertoi mihin oli matkalla: ... no, tiedät mitä mieltä olen Vuosaaresta (ivalliseen sävyyn).

Kun tulimme rappuni eteen, heitti vielä minulle että: joku uskaltaa säilyttää mopoaan rapun edessä? Eiköhän se siitä pian katoa! Sanoin vain, että kyllä sitä on siinä säilytetty monta vuotta, eikä ole mihinkään kadonnut.

Asun Keski-Vuosaaressa eikä täällä ole ollut mitään levottomuuksia niinä kymmenenä vuotena, jonka olemme täällä asuneet. Ihmisillä on kuitenkin aivan hirmuisen negatiivinen kuva Vuosaaresta jostain syystä, se kyllä harmittaa näin tyytyväisenä Vuosaarelaisena.

Kyllä täälläkin, niinkuin jokaisessa lähiössä, varmaan sattuu ja tapahtuu metron edustalla tai kapakoiden luona, mutta muuten... Mistä tuo hirveän kamala maine johtuu, kertokaahan nyt minullekin?

Kommentit (74)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski sattuu kokemaan tosielämää eli mamut ja rikollisuuden. Toisinkuin kukkahattu yh.

Vierailija
25/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaaressa. Kyseinen mamu-alue on oksettavin ja kuvottavin alue.

Vierailija
26/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet oikeassa: ostoskeskukset, Alkot ja metrot - linja-autoasemat - rautatieasemat sun sellaiset houkuttelevat levottomuuksiin alttiita ihmisiä luokseen.

Näin oli aikoinaan myös Munkkiniemessä, kun siellä oli Alko. Nelosen ratikka oli aina pullollaan räyhääviä pultsareita ja lapsina meitä pelotti kulkea yksin.

Sitten Alko siirrettiin Munkkivuoreen ja levottomuudet siirtyivät sen myötä.

Ja hei - niin M-niemi kuin tavallaan M-vuorikin ovat muka parempia asuinalueita.

Hah.

Sanoo toinen tyytyväinen vuosaarelainen

Vierailija
27/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se Rastilan läheisyys korostuu

Vuosaaressa. Kyseinen mamu-alue on oksettavin ja kuvottavin alue."

Rastila on kallis omakotitaloalue. Meri-Rastilaako tarkotat?

Vierailija
28/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosaarelaisella Aku Louhimiehellähän on Vuosaari-elokuva tällä hetkellä työn alla. Leffa on tarkoitus kuvata kokonaan Vuosaaressa, joten uskoisin, että tämän myötä Vuosaaren imago tulee todenmukaisemmaksi. Vuosaari on vastakohtaisuuksien paikka. Täällä asuu rikkaita ja köyhiä, suomalaisia ja ulkomaalaisia. Vuosaaressa on hyvin tylyjä urbaaneja asuinalueita ja vastapainona viihtyisiä pientaloalueita ja vanhoja kauniita huviloita. Täällä on satama ja vastakohtana maaseutumaisemaa ja upeaa koskematonta luontoa.

Vierailija
29/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa että toimittajat vetelee omasta päästään niitä juttuja. Pakko siellä Vuosaaressa on olla häiriköitä ja häiriötä enemmän kuin muualla, ei Vuosaari muuten pääsis otsikoihin niin usein.

Mun autoon murtauduttiin viime kesänä Espoossa Tapiolassa. Seuraavana päivänä Vartissa uutisoitiin, että Itäkeskuksessa oli samana päivänä murtauduttu autoon. Milläköhän perusteella noita juttuja näihin paikallislehtiin valitaan? Minun tapausta ei ikinä uutisoitu. Vai onko se tietoja antavista poliiseista kiinni?

Vierailija
30/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokin kokoisel Lohjalla tehtiin toissa viikol murha. Muistan et alkuvuodest siel sattu kaksoissurma. En muista et Vuokis olis moista vuosiin sattunu. Lohjaa ei kai kuitenkaan pidetä huonona kaupunkina.

Vierailija
31/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei siellä Vuosaaressa mitään tapahdu. Hyvä ja rauhallinen paikka asua. Uskokoon ken tahtoo?

Vierailija
32/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa uskoa että toimittajat vetelee omasta päästään niitä juttuja. Pakko siellä Vuosaaressa on olla häiriköitä ja häiriötä enemmän kuin muualla, ei Vuosaari muuten pääsis otsikoihin niin usein.

Mun autoon murtauduttiin viime kesänä Espoossa Tapiolassa. Seuraavana päivänä Vartissa uutisoitiin, että Itäkeskuksessa oli samana päivänä murtauduttu autoon. Milläköhän perusteella noita juttuja näihin paikallislehtiin valitaan? Minun tapausta ei ikinä uutisoitu. Vai onko se tietoja antavista poliiseista kiinni?

Mun auto pöllittiin Kontulasta, se löydettiin Vuosaaresta. Mitään uutista ei siitä ollut lehdissä. Miehen auto pöllittiin Herttoniemestä ja löydettiin Vuosaaresta, ei siitäkään mitään uutisia tehty, tosin en nyt odottanutkaan.

Vierailija
33/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kalliita tuntuvat kämpät olevan. Isompaan ollaan tässä vaihtamassa. Tuskasta on. Vuosaari-aiheisia lööppejä odotellessa...

Vierailija
34/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se löyty Vuosaaresta. Tätäkään uutisoitu, vaikka tein rikosilmoituksen.

Vierailija
35/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kalliita tuntuvat kämpät olevan. Isompaan ollaan tässä vaihtamassa. Tuskasta on. Vuosaari-aiheisia lööppejä odotellessa...

Ei oo kauan kun lehdessä oli siitä juttu. Myyntiajat on pitkiä, ihmiset kun haluaa rahoilleen vastinetta ja eivät osta mielellään kallista asuntoa huonolta paikalta.

Vierailija
36/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattunut ja tapahtunut noin paljon vuoden aikana!!?

Olen aina pitänyt sitä todella hyvänä alueena.

Vierailija
37/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauan kun lehdessä oli siitä juttu. Myyntiajat on pitkiä, ihmiset kun haluaa rahoilleen vastinetta ja eivät osta mielellään kallista asuntoa huonolta paikalta.

Mut en oo kyl boggannu näitä. Laitako linkkiä?

Vierailija
38/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä jutussahan kerrottiin myös, että eivät edes markkinoi ko aluetta lapsiperheille koska alueen koulujen taso on mitä on. Koettavat houkutella lapsettomia ja eläkeläisiä joille asunnon sijainnilla ei ole niin suurta merkitystä.

Vierailija
39/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut en oo kyl boggannu näitä. Laitako linkkiä?

Vierailija
40/74 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä uudehkoa n.100 m2 pientaloa ollaan etsimässä.