Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kätilöksi opiskelemaan hahottoman

Vierailija
15.12.2009 |

hankala päästä, koulutodistukset huonoja. mutta nyt olen on aikuinen 100% motivaatiolla.

typerää kun teinivuosien todistukset määrää loppuelämän suunnan..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää ja niin pitää ollakin. Fiksut ymmärtää kyllä todistusten merkityksen teineinäkin.

Vierailija
2/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuina voi lukea ylioppilaaksi ja sitten kätilöksi. Tiedän muutamia "hunsvotteja" peruskouluajalta, aikuisena ovat lukeneet itselleen ns "kunnon" ammattin. Tsemppiä ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 18-vuotiaana esikoiseni, lukio jäi silloin kesken. Sain 4 lasta pienillä ikäeroilla ja olin 8v kotiäitinä. Sitten hain lähihoitajakouluun, siitä jatkoin 5kk päästä sairaanhoitajaksi ja perään erikoistuin terv.hoitajaksi. Työskentelin 6kk th:n sijaisena, sain iltatähden. Nyt iltatähti on 2v8kk ikäinen ja aloitin marraskuussa kätilöopinnot :)

Vierailija
4/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsee, niin niitä yläasteen numeroita voi ymmärtääkseni korotella monissa iltalukioissa. Soitapa lähimpään ja kysy onko mahdollista.

Vierailija
5/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikoulu tai lukiopohjalla pääsee opiskelemaan ammattikorkeeseen.

Vierailija
6/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kokin surkeat paperit ja aikuisiällä opiskeltu osittaisesti lähihoitaja (loppui taloudellisista syistä) loistavilla papereilla, pitääkö mun tuhlata monta vuotta käydäksenä lähihoitaja koulu loppuun ennen kun (jos) pääsen kätilön "lyhyelle" oppitielle?

ap

Vierailija
7/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ammattikorkeakouluun. Pitää käydä ensin 2. asteen koulutus eli lukio tai ammattikoulu

Vierailija
8/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni eihä siin pitäs kauaa kestää tehä ne loppuun. ja sit vaan haet kätilöksi, saat hyväksi luettua joitaki peruskursseja amk:ssa, mitä oot käyny lähihoitajaksi lukiessa.

Vierailija
9/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin oppilaitoksissa edelliset kurssit nollaantuu viidessä vuodessa. Jossain hyväksi luetaan monta vuotta vanhoja kursseja.

Suosittelen hakemaan suoraan oppilaitokseen. Useimmiten aikuislinjoille otetaan niin, että hakee suoraan oppilaitokseen.

Tsemppiä opintielle!

mulla on kokin surkeat paperit ja aikuisiällä opiskeltu osittaisesti lähihoitaja (loppui taloudellisista syistä) loistavilla papereilla, pitääkö mun tuhlata monta vuotta käydäksenä lähihoitaja koulu loppuun ennen kun (jos) pääsen kätilön "lyhyelle" oppitielle?

ap

Vierailija
10/11 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistukseni pisteitä oli 20 ja ensimmäisestä hakupaikasta saa 5pistettä, eli mun pisteet yhteensä 25, 30 on max.

En päässyt edes pääsykokeisiin..

Vierailija
11/11 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on mahdollista päästä esivalintakokeella katsomatta aikaisempiin numeroihin! Ei sinne silti helppo ole päästä mutta jos motivaatio on kohdallaan niin nykyään se on edes mahdollista.