Mikä auttaa 3,5 vuotiaan tytön pottapelkoon?
Pissa tulee pottaan hyvin...mutta kakkaaminen ei onnistu.Oli ummetusta kuukausi sitten ja siitä kammo tuli,vaippoja joudutaan käyttämään,koska tyttö huutaa hysteerisenä jos potalle yritämme.Mikä avuksi, onko vinkkejä?
Kommentit (42)
Meillä poika pian neljä vuotta. Pissaa pönttöön aivan normaalisti. Ei kakkaa, ei sitten millään. Kakka on tullut pottaan/pönttöön viimeksi yli vuosi sitten. Housuun tai pönttöön ei suostu kakkaamaan, hän pidättää kakkaa päiväkausia jos ei saa vaippaa. Pahimmillaan pidättäminen on mennyt niin pitkälle, ettei lapsi pysty enää liikkumaan kun vatsaan sattuu. Olen kokeillut ummetuslääkettä suun kautta - ei auta. Olen kokeillut Microlaxia suoraan suoleen - ei auta. Joskus Microlaxin jälkeen on kakka lentänyt suihkuhuoneessa seinälle, mutta pönttöön ei koskaan. Kaikki keinot on olleet käytössä. Vaipat ovat loppuneet (seuraus viiden päivän kakkaamattomus, kova vatsakipu joka nosti kuumeenkin), kakasta saa palkinnon jne. Mikään ei auta. Uhkailu, kiristys, lahjonta - ei mikään. Suostuu menemään "leikkikakalle" pöntölle/potalle, mutta ei tee sinne kakkaa. Muuten suoli toimii normaalisti ja kakkaa joka päivä.
Mua ei kiinnosta muiden mielipiteet asiasta. Olen kaikkeni yrittänyt, myös neuvolan ja palstan avulla. En aio kiusata lastani, varsinkaan kun siitä tulee fyysisiäkin oireita. Luotan siihen, ettei poika enää rippikoulussa vaippaan kakkaa...
mielestäni on kyllä aikas vanha potalle tai vaippoihin. Mitä jos ette laita kumpaakaan, annatte sitten vaikka kakkia housuihin. Noin isoa alkaa aika pian ällöttämään se paljaalle housulle kakkiminen ja ymmärtää mikä on homman nimi. Hän kakkii vaippoihin niin kauan kun te sen sallitte. Jättäkää ne vaipat hyvän tähen jo pois! En ikimaailmassa suostuis noin isoa nostelee pyllypesulle!