pk-seudun mammat
pk-seudun mammat tänne joukolla :)
itse olen 19-vuotias ja odotan esikoistani 19+1. Keravalla asustan.
Juttuseura ja ehkä jopa mammakahviseura kelpais :)
Rohkeasti viestiä!
Kommentit (24)
Kiva, että joku löys tänne :)
Sulle tulee mukava ikäero lapsille... Niistä on hurjasti seuraa toisilleen pikkasen isompina :)
Missäs päin Helsinkiä asustat? :)
Samaa kaipailisin minäkin mahdollisesti tulevaisuudessa! Ikäistä samassa tilanteessa olevaa seuraa.
Nyt on tietysti vielä melko aikaista, vasta sain tietää asiasta perjantaina, eli 4+2 menossa.
Olen 19v ja tulen olemaan lapsen ainoa vanhempi, joten vertaistuki on tarpeen! :)
Asustelen tällä hetkellä Vantaalla ja varmaan tulevaisuudessakin, vaikka muutto on lähiaikoina edessä.
tervetuloa marjapuurollekkin :)
Muistahan käydä päivittelemässä mitä sinne kuuluu ;)
Missäpäin vantaata asustat?
Ihan Tikkurilan tuntumassa.
Tosin tuleva asuinpaikka on vielä mysteeri, riippuu milloin saan asunnon ja mistä! Tämä kun on aivan liian pieni (ja kokoon nähden kallis xP) ja kämppis on sitten kyllä saatava pois tieltä :P heh
Luulen että olen ihan luulosairas nyt kun sain tietää raskaudesta. Nyt muka on hirveän paha olo. Eihän se nyt vielä voi olla?
Mutta turvotus on kamala ja sitä olen ihmetellytkin jo ennen testin tekemistä.
Sormuksia ei saa pois! :D
Menkkojen aikaan masun alueen turvotus on aina ollut niin voimakasta että normaalit housuni eivät mahdu kiinni lainkaan, joten luulen että raskauteni nopeasti kutistaa housut kaappiin käyttökelvottomiksi.
Siksipä tässä juuri muoksin kirpparilta löytyneitä ihan ok kivoja farkkuja. Teen resorilla masulle tilaa :D
Vähän aikaistahan tämä on mutta kun olen kuumeillut vauvaa jo pari vuotta.
Tämä on nyt aivan ihana ja odotettu asia! :)
Millasia oireita h3nski sulla on ollu? Onko ollu paljon? :)
Kaupungillahan on ihan kivoja asuntoja siinä jokiniemessä ja koivukylässä peijasta vastapäätä (siis lapsen kanssa asua)... Mihin sä haluaisit muuttaa? :)
Paljonkos sulla olikaan viikkoja? N. 5 muistaakseni? Mulla alko tossa vaiheessa tuleen paha olo... Muistaakseni :D Mulla paha olo kesti pahana vaan muutaman viikon, mutta sillon en sit tehnytkään muuta, kun makoilin ja yritin selvitä hengissä. Syötyä en saanut juuri ollenkaan. Oksentanut en kuitenkaan kertaakaan. Olo oli vaan todella krapulainen :D Turvotusta oli vatsassa ja se paheni aina illaksi. Nii ja tissit mulla kasvoi parissa viikossa pari kokoa. Ei mulla sormia tai muita oo turvottanu olleskaan.. Kannattaa muistaa juoda tarpeeks vettä :) Mutta aika helpolla mä oon päässy. Päätä särki pari viikkoa (joskus rv 12 tienoilla) ja siihen ei auttanu lääke, mutta sit se helpotti aika itestään. Niin ja alkuraskaudessa oli aika koviakin vatsakipuja ja nippailuja. Olin monesti ihan varma, että keskenmeno tuli... Niin joo ja hormonit (lue hermot) mulla on ollu välillä aika sekasin :D
Mä jouduin aika aikasin kans siirtyyn mammahousuihin. Mulla levisi lantio (en lihonnut, vaan se vaan levisi :D) ja puristus tuntu muutenkin inhottavalta tossa alavatsalla. Jotkuhan pystyy käyttään omia lantiomallisia farkkujaan ihan loppuun saaka, mutta ei mulla kyllä toivoakaan :/ Saas nähdä kutistuuko toi lantio enää ikinä ja mahdunko omiin housuihin :P
Mä oon ostanu melkein kaikki mun mammahousut huutonetistä... paidoissa alan vasta nyt siirtyyn mammavaatteisiin. Pitkät t-paidat ja topit on menny tosi hyvin tähän saakka... Nyt alkaa suurin osa niistä oleen napamallia :D
Meillä on kans masuasukki odotettu ja haluttu. 5kk yritettiin ennenku saatiin plussa aikaiseksi... Silti voin kyllä myöntää, että välillä tulee niitä negatiivisiäkin tunteita, mutta ne menee äkkiä ohi :)
Minkälainen tilanne sulla on koulu/työrintamalla?
Niin ja jos saa kysyä niin mites vauvan isä?
Niin joo ja piti vielä sanoa, että mä tulin kanssa kaikenmaailman palstoille heti, kun plussasin. Jos kaikki ei meniskään hyvin, niin saisihan täältä myös vertaistukea... :)
No onhan nuita asuntoja mutta ei vapaana/vapautumassa. Ainakaan sellasen hintaluokan asuntoja että yksin pystyis maksamaan mutta ehtiihän tässä. Aattelin soitella VVO:lle joulun jälkeen että mites tää raskaus ja mitä papereita ne haluaa siitä (kun raskaanahan sitä menee asuntojonojen ohi) ja kuinka pitkällä mun täytyy olla jne. Tämänkin asunnon sain kun soittelin sinne että hei apua :D
No siis tisseistä. Mulla on omasta takaa kuppikoko 70F ja vähän pelottaa että mihin suuntaan mennään :D
Nännit mulla on aina ollu sellasta huomaamatonta sorttia niin nyt ne sojottaa esillä koko ajan ja on todella arat.
Alavatsassa on päivänmittaan pientä kipristelyä, samanlaista kuin kuukautisten aikaan mutta voimakkuudeltaan ehkä kymmenesosa. Mun menkat kun on todella kivuliaat ja olen työkyvytön aina sen lähes koko viikon. Pillereitä siihen olen syönyt jo 2,5 vuotta.
Isistä ei ole tietoa. Siis lapsi on haluttu ja tavallaan suunniteltu mutta kuitenkin tavallaan vahinko. Monimutkainen tilanne :/
Pelottaa isäni puolen sukuni kun olen nyt sitten pahapaha ihminen joka aviottoman lapsen on mennyt tekemään.
Olen tällä hetkellä lukiossa, neljättä vuotta. Valmistun nyt viimein keväällä. Ihan normaalissa päivälukiossa. Opinnot venyivät kun paloin loppuun ekan luokan aikana ja pidin välivuoden kassalla.
Ajattelin etten aloita nyt sittenkään jatko-opintoja vielä ensi syksynä, vaan vietän toisen välivuoden. Tällä kertaa vauvan kanssa kotona.
Yksin kun olen niin vähän vaikea olisi opiskella.
Eli jos vaan kaikki menee hyvin niin pääsen olemaan (kivasti kelan tuilla..) kotona vuoden.
Ai niin ja tämä raskaus on nyt sitten yhdestä ainoasta ehkäisyttömästä kerrasta kiinni.
Sanoinkin silloin kaverille että jos nyt siitä yhdestä kerrasta on kiinni niin sitten se on selvä merkki :D
(Siis tää on jo joku perinne. Mun yläselkä on mennyt kamalaan kramppiin ja joudun kulkemaan kyyryssä ku joku mummeli. En tiedä miksi mutta tämä on jo kolmas joulu kun näin on käynyt!)
Mikä itselläsi on koulu/työ -tilanne? :) Kauanko ajattelit olla vauvan kanssa sitten kotona?
Raskaustodistuksen saa neuvolasta tokan ultran jälkeen eli n. rv 20... Luulen että sen jälkeen sitte saa kämppää aika äkkiä :) Mutta kannattaahan sinne toki mahdollisimman äkkiä soitella, jos vaikka sais asuntoa vähäänkään sieltäpäin mistä haluaa :)
Mulla ei oo nänneihin vaikuttanu tää olotila mitenkään, mutta nännipihat on venähtäny sillee kolminkertaisiks ;D Toivotaan, ettei sulle nyt ihan älyttömästi lisää niitä tissejä enää odotusaikana siunaantuis... Sit synnytyksen jälkeen kuitenki tulee taas... Sit voiki olla jo vaikee löytää mitää sopivii imetysliivejä... Ainaskaa kovin halvalla... Milläs viikolla sä nyt meet? Millon meinaat kertoa sukulaisille vauvasta?
Mulla on meneillään kahden vuoden tauko amiksesta (lähihoitaja) ja ensi syksynä oli tarkoitus menä takaisin. Enhän mä tietenkään silloin parikuista vauvaa hoitoon pistä, joten toivon, että saisin vielä yhden vuoden lykkyä lisää. (niin ja tauolla koulusta olen, koska muutettiin tuon ukkoni kanssa yhteen ja mä en ois saanu yhtään mitään tukia, mun vanhempien liian kovien tulojen takia... Oli siis pakko lähteä töihin... Sinäänsä pa**a suunnitelma, koska oon nyt työttömänä, enkä saa myöskään mitään tukia, koska oon koulun kirjoilla :/) Mutta jos kaikki menee hyvin, niin olen ajatellut olla vauvan kanssa kotona hiukan reilun vuoden.. Eli kunnes sitten 2011 syksyllä palaan kouluun. Saa nähdä vaan riittääkö rahat kotona oloon... Hei... Juteltaisko lisää vaikka s-postin kautta? Tuntuu inhottavalta pistää koko elämäntarinaansa tänne kaikkien luettavaksi... Mutta vastaa tänne: henna_girl90@hotmail.com jos haluat :)
Olen 21v juuri Vantaalle muuttanut ihan pian äiti:) 23.2 olisi la että aika viimisillään tässä ollaan :)
Olisi mukava tutustua toisiin nuoriin äiteihin täältä päin:)
Minäkin taidan liittyä tänne :) mulla on jo la 11.2 joten ei paljon aikaa jäljellä!! muutan nyt maanantaina vantaalle. Olis kiva tutustua toisiin nuoriin äiteihin kun olen eka mun kaveriporukast joka on raskaana...
Voisin liittyä tänne mukaan jos ette pidä mua jo liian vanhana tähän jengiin :) Olen 23v (kohta 24) mamma helsingistä. Esikoinen (poika) on syntynyt syksyllä -07 eli on nyt vähän reilu 2v riiviö. Kakkosta odotellaan nyt viikoilla 18+ ja laskettu on siellä kesäkuun lopulla, 26.6.10.
Kohta olisi rakenneultran aika ja kovasti jännittää josko vaikka näkisi kumpi sieltä olisi tulossa :) Esikoiselta ei haluttu tietää mutta nyt ajattelin että voisi vaikka yrittää kurkkia jos näkyisi :D
Täytän pian 20 ja poikani täyttää tässä kuussa 5kk, helsingissä asustellaan.
Olisi kiva löytää samanikäistä seuraa kun kaverit on jääneet vähän etäälle lapsentulon myötä :)
Joskohan täältä sais juttu seuraa mitä todella tässä jo tarvii :) Olen kohta 21v ja asunut jo vuoden vantaalla mutta kavereita ei ole oikein kerenny hankkia kun ensin tein aivan älyttömästi töitä ja sitten sain tietää raskaudestani, joka oli voi melkeinpä sanoa että ongelmia täynnä:( nyt kuitenki elämässäni on kohta 3kk ikäinen ihana iloinen pieni tyttö :)olisi mukava saada juttuseuraa ja kahvittelu seuraakin muista äideistä :)
On aika hiljaista täällä :)
Mutta jos vaikka joku teistä uusista nyt innostuisi mulle juttukaveriksi :D
Meillä ollaan nyt oltu muutama päivä flunssassa, varmaan tässä alkaa pahin vaihe olemaan jo ohi mutta räkää riittää silti :/
Meilläki ollu nyt flunssaa jo vähän aikaa, ja tuntuu ettei loppua näy. On pahamieli pikkusen takia, ku ei oikein voi auttaa mitenkään muuten ku imemällä tuota räkkää pois . Neuvolaki ois kohta jo niin pitää toivoa että siihen sitten parantuis:)
Uloski ois ihan kiva jo päästä, mutta nuo pakkaset ku ei meinaa näköjään loppua ikinä !
Juu meilläki alkaa poika hyppiä kohta seinille kun ei pääse ulos purkamaan energiaa :/ Ei oikein viihdy ulkona jos on kylmä eikä oikein osaa vielä syvissä lumihangissa kulkea, ja on luonteeltaan muutenkin vähän arka niin ei uskalla kiipeillä lumikasoissa kun kaatuu aina ja naamaan menee lunta :)
Ensi viikoksi oli kai keskiviikkona luvattu nollakeliä niin jos vaikka silloin pääsisi vaikka pulkkamäkeen..
Onneksi kohta tulee kevät ja kesä niin päästään mekin taas ulkoilemaan, jos vaikka ensi talvena tuo poikakin jo uskaltaisi paremmin lumessa leikkiä :D
Meillä onneksi ei vielä liikuta oikein mihinkään suuntaa, vaikka yritys on kyllä kova ! :D Täytyis vaan tosiaan pihalle päästä ees hetkeksi jos se vaikka auttais tuohon flunssaan..ja johan tässä on vissiin 2 viikkoa jouduttu olemaan jo sisällä niin kyllä se pitäis jo raittiiseen ilmaan päästä, Jos vaikka sattuis nukkumaan vähän pitempään päivällä ku nyt ottaa vaan semmosia puolen tunnin unia ja sitten on taas 2h hereillä ja pitäis piettää seuraa ja jutella jne. Joo kesää se tässä jo ootellaan tulevaksi, ja saa nähä että ilmeneekö meijän neitillä mtn allergioita :S mutta sen näkee sitten.
Niin vähän "huono" tämä talvi ollu ku ei tosiaan oo päässy pihalle ja sitten varsinki jos on teijän pojan ikänen lapsi ( luin tuolta aikasemmasta ) niin pittäähän se energia johonki saaha purettua ja ulkonahan siihen on paras mahollisuus :D sitten ku joutuu sisällä olemaan niin sitten kärtytyttää jne. Tai tietenkään ei kaikilla, mutta näin meillä ainaki siskon lapsella on :D Onko sulla nyt tämä raskaus menny ihan hyvin ? toivottavasti katoin tuolta oikein että olit raskaana :)
Kyllä tuolla pojalla sitä energiaa on ihan mielettömät määrät ja sellaisina päivinä kun ei oikein ole ulos päässyt niin sitten alkaa keksimään kaikenlaisia pahojaan kun on tylsää :) Päiväkodissa yleensä saa hyvin purettua ja riehuttua kavereiden kanssa mutta viikonloput on hankalia jos on ulkona kovin kylmä. Nyt on poika ensi viikon isin kanssa kotona hiihtolomalla, saa nähdä kuinka käy jos ei paljoo pääse ulkoileen :DD
Kyllä joo olen raskaana nyt olis viikko 22+1 menossa, yli puolessavälissä jo :)
Ihan hyvin on mennyt tosin alussa oli aika hurjaa pahoinvointia joka kesti tosi pitkälle mutta nyt se on ohi. Nyt on närästys vaivannut ja mulla on alkanut tulee välillä aika kipeitäkin harjotussuppareita joten on vähän joutunu hiljentää vauhtia ja ottamaan rauhallisemmin. Kunpa nyt pysyis vauva masussa ainakin sinne 3 alkaville viikoille niin selviytymismahdollisuudet olis jo aika hyvät :/ :)
Seinähulluksihan tässä jo tulleet itte kukanenki ku pihalle ei pääse, niin onko se ihmekkään jos pienet lapsetki meinaa jo seota ;) Niin joo tosiaan ens viikolla on hiihtolomatki :o vaikka eihän se kyllä minua niinkään koske mutta kuitenki :D pitää toivoa että ens viikolla ois hyvät ilmat ettei teillä aivan poika ole yli energinen ja isäki pärjää kotona;).
Aika meni ihan älyttömän nopiasti mulla ainaki ku olin raskaana, tuntu 34 viikoilla ettei mtn oo kerenny tehä eikä mtn kerkeä enää tekemään ! Ja sitten 37 viikolla jouduinki sairaalaan makaamaan:S
Tiiätkö jo kumpi sieltä on tulossa ? vai ootko ees halunnu tietää :) ? Onneksi nykyaikana kuitenki on hyvät laitteet keskosillekki, jos nyt niin sattuu käymään, toivottavasti kutienki pikku kaveri pysyy mahassa ihan loppuun asti :)
päättää varmaan mennä vielä yliajallekki ;)
Minä oon nyt koko tämän päivän yrittäny laittaa vaatteita jonnekki, ku tuntuu että joka paikka on täynnä vauvvan vaatteita, eikä ne mahu ennää mihinkään ! Tiiä sitten mihin noita vielä laittaa, täytyy varmaan jakaa jo naapureillekki. Sitten ku tosiaan tyttö on nukkunu semmosia puolen tunnin pätkiä vaan niin siinä ei kovin kerkiä ees mtn tekemään :/ tuntuu että päivät on sitä samaa koko ajan, ku vauvva on vielä näin pieni.. mutta eiköhän tämä tästä kohta muutu:)
Mustakin tuntuu että tää odotus on mennyt ihan hirmu nopeesti, välillä oon ihan sekaisin millä viikolla oon menossa ja sitten pitää ihan kalenterista tarkistaa että oliko nyt viikko 21 vai 22 :D
Tyttöä meille vähän ultrassa varovasti veikattiin mutta vauva oli sen verran hankalassa asennossa ettei kunnolla saatu sieltä peppupuolelta kuvaa niin ei ihan vielä kuitenkaan tuon tiedon perusteella uskalla täyttää kaappia pinkillä vaatteilla :) Oon nyt pojan vauvavaatteista yrittäny poimia sellaisia mitkä menee tytölle ja pojalle ja jos nyt sitten tulee se tyttö niin niitä mekkoja ja pinkkiä ehtii ostamaan vauvan syntymänkin jälkeen :D
Meilläkin noita pieneksi jääneitä vaatteita pursuaa joka paikasta kun poika kasvaa niin hirmu vauhtia että kaikki jää pieneksi. Jos nyt syntyisikin poika niin olisi kyllä kaikki mahdolliset vaatteet jo valmiina, olisi helpompaa :)
Täällä 23-vuotias mamma Helsingistä. Minulla on 1v4kk vanha poika ja kakkosta odotellaan viikolla 5+1. Juttu seura kyllä kelpaisi, omilla kavereilla kun ei juurikaan lapsia ole! :)