Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Grrr mun sisko on raivostuttava!

Vierailija
14.12.2009 |

Synnytän päivänä minä hyvänsä. Meiltä on sairaalaan noin tunnin matka. Mulla on riskisynnytys, jonka vuoksi sairaalaan pitää ehtiä. Viime kerralla olin sairaalassa kymmenen minuuttia ennen kuin lapsi oli maailmassa.

Äitini tuli meille, kun alkoi tulla ennakkosupistuksia. Hän on nyt luuhannut täällä muutaman päivän, jotta kolmella lapsellamme on hoitaja, kun lähdön hetki tulee.

Nyt siskoni sitten soittelee, että hän tarvitsisi lastenhoitoapua. Hän ihmettelee, miksi mummon pitää istua täällä "turhan panttina" kun "mitään ei kerran tapahdu". Mummon pitäisi kuulemma mennä heille ja tulla sitten tarvittaessa taksilla (vähintään 45 minuutin matka), kun synnytys alkaa.

Suutuin siskolle, mutta hänen mielestään minä olen itsekäs eikä hän. Mitäs mieltä te olette?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks se jotai 15 v se sun systeri? ei kai äitis ny lähe sinne? oot nyt tärkeämpi ku systeris! perkele! =D

Vierailija
2/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄn ei varmaan oikein tajua tilannetta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, ettei mummokaan tahdo hoitaa täällä kuutta mukulaa kerralla. Mutta kiva kuulla, etten siis olekaan itsekäs ilkiö...

ap

Vierailija
4/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on oikeasti noin kuten kirjoitat, niin siskosi on todella itsekäs. En voi edes sanoin ilmaista, miten itsekäs.

Teillä ei taida olla turhan läheiset ja hyvät välit?

Vierailija
5/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla on jo isot lapset, pienemmätkin on jo alakoulun puolivälissä. Sisko on tottunut käyttämään mummia lastenhoitajana, koska se synnytti ekat lapsenlapset. Joskus vähän ihmetyttää, että eikö se tajua, että sen lasten jälkeen mummille on syntynyt niitä lapsenlapsia 8 muuta, ja että ne muutkin lapset tarvisi joskus mummiaikaa. Mutta ei kun tää yks ei voi yhtään luopua saavutetuista eduistaan, niin sen isot lapset muka tarvii hoitopaikkaa vähintään kerran viikossa, kesälomalla koko ajan.

Kyllä viilenee välit kummasti, kun muita ja muiden tarpeita ei ole.

Vierailija
6/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon mielestä on vain jotenkin ihan turhaa se, että äiti on täällä, kun en kerran juuri tällä hetkellä ole laitoksella.

Hän käyttää mummon apua lastensa hoitamisessa muutenkin tosi paljon, joten on tottunut siihen, että mummo on heillä (eikä meillä). Kai se arki on sitten vaikeaa järjestää toisella tavalla. Mutta ei meilläkään nyt kyllä ketään muuta ole, joka pystyisi tällä tavalla päivystämään, että koska se synnytys alkaa.

ap

Vierailija
7/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut että monesti siskot kilpailevat toistensa kanssa ja ovat kateellisia jos toinen saa huomiota enemmän kuin toinen.

Vierailija
8/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää kenen lapsia milloinkin hoitaa. Turha siitä on vinkua. Kenenkään.

Vierailija
9/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

päättää kenen lapsia milloinkin hoitaa. Turha siitä on vinkua. Kenenkään.

Vierailija
10/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla pidä itsestäänselvyytenä että mummi on teillä??? Miksi sen pitää niin mennä? Mikset osta esim rahalla hoitajaa?

Vierailija
11/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla pidä itsestäänselvyytenä että mummi on teillä??? Miksi sen pitää niin mennä? Mikset osta esim rahalla hoitajaa?

Mistä niitä myydään? En ole ap, mutta alkoi kiinnostaa. Jos vaikka saan äkillisen sairaskohtauksen ja tarvitsen hoitajan akuutisti lapselle, mihin soitan ostaakseni hoitajan meille? Ja pk-seudun tiedot ei nyt auta. Asutaan Pohjanmaalla.

Vierailija
12/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun ja siskosi. Jos nyt mummia tarvitaan joka paikassa.

Ymmärrän tilanteesi, mutta ymmärrän siskoasikin. Ehkä hänkin haluaisi valmistella joulua omille lapsilleen.

Jos mummi on ollut teillä jo useamman päivän ja matkaan menee 45 minuuttia, niin kyllä mun mielestä mummi voisi välillä olla muuallakin.

Kuinka kauan enintään mummin pitää teillä päivystää, viikko vai kuukausi?

Voisiko lapset olla vaikka naapurissa sen 45 minuuttia?

Vai eikö teillä kummallakaan nyt ole miestä eikä ystäviä?

Tsemppiä vaan synnytykseen.

Vierailija
13/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä lapsia. Pitäähän hänen odottaa tytär kotiin, vai olisiko hän sielläkin vain "turhan panttina"?

Vierailija
14/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä myydään? En ole ap, mutta alkoi kiinnostaa. Jos vaikka saan äkillisen sairaskohtauksen ja tarvitsen hoitajan akuutisti lapselle, mihin soitan ostaakseni hoitajan meille? Ja pk-seudun tiedot ei nyt auta. Asutaan Pohjanmaalla.

kyse, kun mummi on ollut jo monta päivää.. Ihan samalla tavalla voi maksaa esim MLL hoitajalle.

Vierailija
15/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sinä +mummu varmasti jaksatte ne kuusi lasta hoitaa =sinä omasi ja äitisi siskon lapset. Sitten jos synnytys alkaa, äitisi varmaan sen n. tunnin pärjää yksin kuuden lapsen kanssa, jonka jälkeen siskosi on hakemassa omiaan kotiin.

Ja vaikka kyseessä riskisynnytys ja edellinen ollut nopea synnytys, niin se ie kerro koko totuutta tästä nykyisestä =saattaa mennä pitkään ennenkuin lapsi/lapset ovat maialmassa siitä kun symmärille lähdette.

Aika harvalla on mahdollisuus siihen että mummi tm. päivystää "24/7" useamman viikon ennen synnytystä, vaan niin hekin selviävät...! Ottakaa vaikka lapset mukaan synnärille ja mummo tulkoon perässä autolla/taksilla heitä hakemaan kotiin jos kiire sairaalaan tulee.

Vierailija
16/23 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkillisestä on kyse sikäli, että sitten kun synnytys oikeasti alkaa, niin on tosi kiire. Olen kaikki lapseni saanut nopeasti ja viimeisin oli tosiaan syöksysynnytys. Tämä on lisäksi riskisynnytys.

Viimeksi olin automatkalla niin kipeä, että huusin ja ulvoin (synnytys oli nopeasti niin pitkällä, että sairaalassa ehdin vain ponnistaa). En kyllä haluaisi ottaa lapsia siihen samaan autoon mukaan, heitä ihan varmasti pelottaisi aika paljon.

Miehet on sekä minulla että siskolla, mutta molempien miehet käyvät tietysti töissä, eivätkä ole lapsia hoitamassa päiväsaikaan.

ap

Vierailija
17/23 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sisko pärjätköön nyt vähän aikaa ilman mammansa apua. Ehkä aikuisen ihmisen on jo syytäkin oppia pärjäämään?

En oikein ymmärrä miksi tuossa tilanteessa pitäisi ottaa riski vain sen vuoksi että siskolla ei nyt sitten olekaan lastenhoitajaa käytössä valimiina heti kun haluaa. Aika harvalla muuten on koskaan tällainen tilanne ja niin vain hekin selviävät :)

Vierailija
18/23 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kyllä miehen kuuluu ottaa vapaata töistä siksi aikaa että olet synnyttämässä.

En kestä kun naiset saa tehdä kaiken itse

Vierailija
19/23 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ne lapset välttämättä aina synny virka-aikana. Aikamoiset tulot saa olla, jos tuohon on varaa!!

kyse, kun mummi on ollut jo monta päivää.. Ihan samalla tavalla voi maksaa esim MLL hoitajalle.

Vierailija
20/23 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksette toimi noin??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi