Ärh... lapsettomat kyläilijät...
Sukulaistyttö tuli viime perjantaina kylään. Oli ilmoittanut, että pääsee viideltä töistä ja tulee sen jälkeen. Koska olin kutsunut hänet illalliselle, tein ruun valmiiksi noin puoli kuudeksi. Ei ala kuulua vierasta. Kysyn tekstarilla, että missä viipyy. No, olikin kuulemma tulossa vasta seitsemältä.
Arvata sopii, ettei tullut silloinkaan. Siinä vaiheessa oli pakko jo istua lasten kanssa pöytään ja syödä: ruoka oli jo likipitäen piloilla ja kaikilla kauhea nälkä.
Plääh. Mukava sukulaistyttö muuten, mutta toivottoman irrallaan kotitöistä ja arjesta. Oli viimonen kerta, kun pyydään meille syömään.
Kommentit (65)
Aika kovaa täällä kiljuttaisiin, jos joku sanoisi, että kaikki naiset muuttuvat huonotapaisiksi lapsia saatuaan, eikö?
Lisäksi päättely on nyt niin ontuvaa, ettei ole edes totta. Nämä teidän todennäköisyydet ei perustu mihinkään muuhun kuin mutuun ja siihen, että omassa elämässänne on lisärakennetta ja -säännöllisyyttä nyt, kun teillä on lapsia. Toiset ovat säännöllisiä jo ennen lapsia.
niin sittenhän meidän kaikkien pitäisi olla samanlaisia ennen lasten hankkimista. Minä ainakin olen perusluonteeltani ja aikakäsitykseltäni ihan samanlainen kuin ennen lastakin, tunnen ja noudatan kelloa ihan niinkuin ennenkin :)
Sinun logiikallasi kaikki ihmiset ovat sitten samanlaisia kuin minä.
Hei: ap sanoo vaan, että noin pahasti myöhästelevät todennäköisimmin ovat lapsettomia.
Ja tottahan se ON. Kun ei ole lapsia, eikä juurikaan kokkaa, niin ei ole omakohtaista perstuntumaa siitä, mitä viivästyksestä seuraa.
Minä siis sinkkuna en juuri myöhästellyt, mutta muistan, miten minua ärsytti se, että perheellinen sisar aina vaati olemaan paikalla silloin, kun hänen lapsensa ovat nälkäisiä. Muistan parikymppisenä ihan aidosti ajatelleeni, että miksei sitä iltaruokaa MUKA voisi syödä vasta kahdeksalta, ihme touhotusta se, että pitää just prikulleen jo alkuillasta syödä.
Nyt ymmärrän jo hyvinkin siskoani.
Aika kovaa täällä kiljuttaisiin, jos joku sanoisi, että kaikki naiset muuttuvat huonotapaisiksi lapsia saatuaan, eikö? Lisäksi päättely on nyt niin ontuvaa, ettei ole edes totta. Nämä teidän todennäköisyydet ei perustu mihinkään muuhun kuin mutuun ja siihen, että omassa elämässänne on lisärakennetta ja -säännöllisyyttä nyt, kun teillä on lapsia. Toiset ovat säännöllisiä jo ennen lapsia.
Ap ei sano, että kaikki lapsettomat ovat epäsäännöllisiä evvk-tyyppejä. Usko nyt ja lue ketju kokonaan ennen kuin auot päätäsi.
Lienet lapseton, kun tuollaista lauot?
Luin kyllä koko ketjun, mutta ei se muuta päättelyä yhtään paremmaksi. Huonotapaiset ja piittaamattomat ovat huonotapaisia ja piittaamattomia, siinä ei paljon äitiys auta, pikemminkin päinvastoin.
Ärh... lapsettomat kyläilijät...
Ap ei sano, että kaikki lapsettomat ovat epäsäännöllisiä evvk-tyyppejä. Usko nyt ja lue ketju kokonaan ennen kuin auot päätäsi.
Ihan sama mitä on myöhemmin yrittänyt selitellä, aloitusviesti kertoo sen, että hänen mielestään sukulaistyttö ei tajua vierailuajoista mitään, _koska_on_lapseton_.
Mutta sehän ei suinkaan tarkoita sitä että kukaan lapseton ei tajuaisi vierailuajoista mitään.
aloitusviesti kertoo sen, että hänen mielestään sukulaistyttö ei tajua vierailuajoista mitään, _koska_on_lapseton_.
Mutta sehän ei suinkaan tarkoita sitä että kukaan lapseton ei tajuaisi vierailuajoista mitään.
lapseton sinkku ymmärtää lapsiperheen aikatauluja huonommin kuin toinen lapsiperheellinen. Ja keskimäärin lapseton sinkku - joka ei juurikaan laita ruokaa pelkästään itselleen - ymmärtää ruuanlaiton aikasidonnaisuutta huonommin kuin sellainen, joka pusaa vähintään yhden lämpimän aterian päivässä. Ja juu: en toki halua väittää, että KAIKKI lapsettomat ovat sellaisia, etteivät osaa selvästi sanoa, koska saapuvat vieraisille. Mutta tämä kyseinen sukulaiseni nyt ainakin on lapseton JA onneton aikatauluttaja. Ja epäilen, ettei moinen ominaisuus on todennäköisempi nuorilla lapsettomilla sinkuilla kuin meillä vanhemmilla perheenäideillä... PS: palstan tyyliin kuuluu välillä kärjistää, joten kannattaa lukea ensin koko kirjoitus ennen kuin päättää suuttua otsikosta. ap
Ap ei sano, että lapsettomat ovat kaikki myöhästelijöitä. Otsikossa hän ärtyneenä manaa. Mutta kun luet tarkemmin, näet, että hän toteaa sukulaisensa myöhästelevän, koska on lapseton ja irrallaan arjesta. Siis ei että lapsettomat myöhästelevät ja ovat irti arjesta, vaan että yksi nimenomainen tekee niin.
Sitten kun asiaa häneltä tarkemmin kysytään, antoi ylläolevan selvityksen kannastaan. Et edelleenkään ilmeisesti lukenut ketjua kokonaan, kun et selvää tekstiä näy ymmärtävän.
Ap:n kanta tuli selväksi jo ensimmäisestä viestistä lähtien. Ihan turha selitellä jälkikäteen, kun on huomannut mielipiteensä olevan mustavalkoinen. Piste. Ymmärrätkö sinä selvää tekstiä?
Ap ei sano, että lapsettomat ovat kaikki myöhästelijöitä. Otsikossa hän ärtyneenä manaa. Mutta kun luet tarkemmin, näet, että hän toteaa sukulaisensa myöhästelevän, koska on lapseton ja irrallaan arjesta. Siis ei että lapsettomat myöhästelevät ja ovat irti arjesta, vaan että yksi nimenomainen tekee niin.Sitten kun asiaa häneltä tarkemmin kysytään, antoi ylläolevan selvityksen kannastaan. Et edelleenkään ilmeisesti lukenut ketjua kokonaan, kun et selvää tekstiä näy ymmärtävän.
Ap manaa sukulaistaan, joka on lapseton ja katsoo, että sukulaisen evvk-meininki johtuu lapsettomuudesta.
Hän ei sano, että kaikki lapsettomat ovat myöhästelijöitä. Vaan myöhästelevät evvk-tyypit ovat lapsettomia.
Ottaako se NOIN koville?
Turha puolustella toisen mokia, sanottu mikä sanottu.
Ottaako se NOIN koville?
ainakin meni prikulleen kuten ap kuvailee. Parikymppisenä menin ja elin kuten huvittaa. Olisin ollut äimissäni ja loukkaantunut, jos joku olisi vetänyt herneen nenäänsä siitä, etten ole nakutettuna sovittuun aikaan kyläpaikassa. Olisin pitänyt sitä nipottamisena.
Kyllä minä ajoittain vieläkin myöhästelen, yleensä syystä. Mutta tärkeä pointti on, että silloin aina ilmoitan, että en vielä pääsekään.
Siitähän ap ainakin minusta oli eniten hermostunut, ettei se sukulaistyttö ilmoittanut mitään eikä edes osannut sanoa, koska sitten tulee. Juuri sellaista suunnittelemattomuutta ja kyvyttömyyttä nähdä toisen osapuolen tarpeet oli itselläni teininä!
Jos minä nyt saan itse päättää, koska ilmiinnyn kylään, sanon aina varmuuden vuoksi kellonajan vähän myöhäisemmäksi.
tytön lapsettomuudessa vaan siinä, että hän oli aikataulujen suhteen ns. joustava.
Turha puolustella toisen mokia, sanottu mikä sanottu.
Ottaako se NOIN koville?
siirtyä pois av-palstalta. Täällä aina otsikoissa kärjistetään, ei kukaan muuten avaa kommentteja. Minäkin tulkitsen, että otsikko oli ap:n harmia sukulaistytöstään. Ja sukulainen on mölö lapsettomuutensa takia, muttei kaikki lapsettomat ole mölöjä.
Jos et kutsuessasi ollut tarkentanut aikaa sen jälkeen kun sukulaisesi ilmoitti, että pääsee viideltä töistä ja tulee sen jälkeen. Olisihan hän sanonut jos tulee suoraan töistä. Ihan selkeä kommunikaatiohäiriö. Tuskin hänelle sanoit suoraan, että ruoka syödään sitten puoli kuudelta tervetuloa.
tytön lapsettomuudessa vaan siinä, että hän oli aikataulujen suhteen ns. joustava.
Teininä (lasken parikymppisetkin sellaisiksi) elää kuten haluaa eikä edes tajua, millaisia aikatauluja jollain pienten lasten perheellä on. Ap kuvaa sukulaistaan juuri sellaiseksi.
Kun lapsia syntyy, on pakko aikatauluttaa ja alkaa ilmoitella, jos myöhästyy. Huomaa itse hyvinkin äkkiä, mitä haittaa siitä on, jos joku saapastelee tapaamiseen pari tuntia myöhässä.
Aikatauluissa ei jousteta kuten lapsettomana.
Jos et kutsuessasi ollut tarkentanut aikaa sen jälkeen kun sukulaisesi ilmoitti, että pääsee viideltä töistä ja tulee sen jälkeen. Olisihan hän sanonut jos tulee suoraan töistä. Ihan selkeä kommunikaatiohäiriö. Tuskin hänelle sanoit suoraan, että ruoka syödään sitten puoli kuudelta tervetuloa.
mutta et sinäkään tiedä, miten homma meni. Ap väitti tuossa, että oli sanonut tekevänsä ruokaa ja sukulainen oli sanonut tulevansa töiden jälkeen eli viiden jälkeen.
Kun lapsia syntyy, on pakko aikatauluttaa ja alkaa ilmoitella, jos myöhästyy. Huomaa itse hyvinkin äkkiä, mitä haittaa siitä on, jos joku saapastelee tapaamiseen pari tuntia myöhässä.
Aikatauluissa ei jousteta kuten lapsettomana.
lapsettoman sinkun ei juuri tarvi piitata aikatauluista, hänen ei ole siis ollut PAKKO oppia asiaa. Lasten myötä tällaine aikataulutonkin ihminen todennäköisesti joutuu pakosta oppimaan sen aikataulujen tärkeyden.
Ja kukaan ei käsittääkseni ole sanonut että KAIKKI lapsettomat ihmiset olisivat tällaisia kuin ap:n sisko. Itse olen ollut ennen lapsiani, mutta moni kaverini ei.