Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sinusta tulee väsyneenä?

Vierailija
14.12.2009 |

En jaksa kohta enää, kaikki ipanat juoksee yökaudet, äiskä raivoaa päivät kun on niin väsynyt. Olen siis aivan raivohullu, kun en saa tarpeeksi nukkua. Tämä on aivan kestämätön tilanne. Vauva tietty syö yöllä, eikä se mitään. Mutta kun nuo isommatkin juoksee, milloin vessassa, milloin oven suussa huutamassa niin että vauva herää syöttöjen välilläkin. Viimeistään 5-6 välillä aamulla on isommat lapset oven raossa herättämässä. Ja kun ei päiväunia enää nuku muut kuin vauva, niin eipä sitä unta paljoa ole kuukausiin enää minun kohdallani ollut. Päässä surisee ja yöllä mietin jo synkimmilläni, että jos tämä yövalvominen ei lopu, menen ja heitän itseni hirteen, saanpa ainakin levätä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin psyyke muuttuu radikaalisti väsyneenä. Normaalisti olen rauhallinen, melko pitkämielinen ja empaattinen.

Viikkojen, jopa kuukausien univelkojen myötä minusta tuli raivohullu tyranni joka käpertyi omaan kurjuuteensa ja mielivaltaisesti höykytti perhettään. Pahinta oli se, että mitään pakotietä ei tuntunut olevan. Oli tosi lähellä etten pakannut laukkua ja häipynyt, niin karmealta kuin se kuulostaakin.

Vierailija
2/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaahan se on ku väsyttää, mut ulkoilu pari kertaa päivässä auttaa pahimman väsymyksen yli. Sun tilanne kyl kuulostaa jo niin pahalta, et kannattais koittaa saada lapset hoitoon hetkeksi et saisit ees yhet päikkärit nukuttua! Jaksamisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli huomattavasti helpompaa kuin intissä väsyneenä oleminen ja samaan syssyyn kun laitettiin 30-asteen pakkanen, metsäleiri, jatkuva nälkä ja hommat joita piti tehdä, niin en jaksanut enää olla edes kiukkuinen...

Vierailija
4/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun väsymys on kaikennielevää sorttia, viikkoja jatkunutta kidutusta. Muistan miten muutamaan otteeseen makasin eteisen lattialla itkemässä kun esikoinen kiukutteli pukemisen kanssa ja vauva karjui kopassaan hikisenä ulkotamineissaan. Väsyneenä se pinna katkeaa jostain niinkin pienestä kuin hanskojen epäonnistuneesta pukemisesta lapselle.

Rankkaahan se on ku väsyttää, mut ulkoilu pari kertaa päivässä auttaa pahimman väsymyksen yli. Sun tilanne kyl kuulostaa jo niin pahalta, et kannattais koittaa saada lapset hoitoon hetkeksi et saisit ees yhet päikkärit nukuttua! Jaksamisia!

Vierailija
5/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuukausia putkeen? Luulen että ei, saatte sentään yöt nukkua. Kauanko olitte metsäleirillä? (kiinostaa)

oli huomattavasti helpompaa kuin intissä väsyneenä oleminen ja samaan syssyyn kun laitettiin 30-asteen pakkanen, metsäleiri, jatkuva nälkä ja hommat joita piti tehdä, niin en jaksanut enää olla edes kiukkuinen...

Vierailija
6/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerran päivässä,pari tuntia. Ulkona on hyvä ja virkeä olla, mutta kun tulemme sisälle, olen entistä väsyneempi. Ja mihinpä noita lapsia kotiäiti hoitoon saisi? Isovanhemmilla on omat puuhat ja jo esikoisen syntyessä on annettu ymmärtää "että jokainen hoitaa omansa, kuten hekin on tehneet".

Vierailija
7/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun väsymys on kaikennielevää sorttia, viikkoja jatkunutta kidutusta. Muistan miten muutamaan otteeseen makasin eteisen lattialla itkemässä kun esikoinen kiukutteli pukemisen kanssa ja vauva karjui kopassaan hikisenä ulkotamineissaan. Väsyneenä se pinna katkeaa jostain niinkin pienestä kuin hanskojen epäonnistuneesta pukemisesta lapselle.

Esikoinen on valvottanut yöt syntymästään asti joskus enemmän, joskus vähemmän, eli 3 vuoden ajan. Kuopus 1v lisää yörientoja omalla heräilyllään, mut noin väsynyt en sentään oo ollut!

Vierailija
8/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerran päivässä,pari tuntia. Ulkona on hyvä ja virkeä olla, mutta kun tulemme sisälle, olen entistä väsyneempi. Ja mihinpä noita lapsia kotiäiti hoitoon saisi? Isovanhemmilla on omat puuhat ja jo esikoisen syntyessä on annettu ymmärtää "että jokainen hoitaa omansa, kuten hekin on tehneet".

Kannattais puhua tosta väsymyksestä neuvolassa, jos saisit perhetyöntekijän ulkoilemaan lasten kaa välillä et saisit nukuttua?

Vierailija
9/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei ulkoilut paljon paina. Onko sinulla miestä? Eikö hän voisi hoitaa muut lapset vaikka viikon ja sinä vain vauvan?

Meillä mies on välillä nukkunut pojan kanssa samassa huoneessa, kun on ollut hampaiden tekoa tms. ja minä olen nukkunut korvatulpissa omassa makkarissa kunnon yöunia, kun on ollut sen tarve. Muistan, että viikon kunnollinen nukkuminen teki ihmeitä ihmiselle...

Nimim. väsyneenä v-mainen akka...

Vierailija
10/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kuukausia putkeen? Luulen että ei, saatte sentään yöt nukkua. Kauanko olitte metsäleirillä? (kiinostaa)

yössä ei nukuttu juuri ollenkaan vaan hyökättiin, vaihdettiin teltan paikkaa, hiihdettiin, juostiin jne. Porukka nukkui seisaaltaan puuhun nojaten. Mulla on myös kokemusta koliikkilapsesta, joten omalta osaltani tuo intin fyysinen rääkki, pakkanen ja väsymys oli paljon kovempi kokemus kuin kotona valvominen.

Vierailija
11/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa neuvolassa puheeksi jos olisi mahdollista saada perhetyöntekijää vaikka silloin tällöin kotiin. Tai jos on varaa niin MLL:lta voisitte palkata hoitajan isommille lapsille. Itse oon jo miettiny etukäteen kuinka mahdan pärjätä, kun esikoinen tulee jouluna vasta 1v. 3kk ja toisen vauvan laskettu aika on 25.12. Väsyneenä oon myös herkkä menettään hermoni ja esikoisen kanssa jolla oli pahat iho-oireiset allergiat ihan pienenä,niin tuli välillä porattua myös siellä lattialla! Mutta kannattaa kysellä hoitoapua ajoissa, ei siinä huonoksi vanhemmaksi leimaudu.

Vierailija
12/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsäleiri on rankka. Kyllä. Mutta niin on yli 6kk yäherääminenkin niin ettei yhtenäkään yönä nuku kokonaista yötä. Minusta nämä eivät ole toisiinsa verrattavia asioita. Leiri kestää tietyn ajan ja tiedät sen loppuvan 2vk kuluttua, yöheräämisten loppua ei tiedä, voi mennä vuosikin.

Vierailija
13/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsäleiri on rankka. Kyllä. Mutta niin on yli 6kk yäherääminenkin niin ettei yhtenäkään yönä nuku kokonaista yötä. Minusta nämä eivät ole toisiinsa verrattavia asioita. Leiri kestää tietyn ajan ja tiedät sen loppuvan 2vk kuluttua, yöheräämisten loppua ei tiedä, voi mennä vuosikin.

koliikista, joka kesti 4kk. Silti se ei ollut yhtä väsyttävä rasti kuin armeijan leirit, joilla ei todellakaan nukuttu.

Vierailija
14/14 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään vähempää kuin nk. normaali vauva, vaikka itkeekin enemmän?

Joten et voi edes verrata yhden koliikkisen lapsen valvottamista (vain 4kk ajan) useamman lapsen aikaansaamaan kumuloituvaan väsymykseen.

koliikista, joka kesti 4kk. Silti se ei ollut yhtä väsyttävä rasti kuin armeijan leirit, joilla ei todellakaan nukuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan