Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on turkki. Perin sen isoäidiltäni kun hän kuoli.

Vierailija
14.12.2009 |

Kenen etuja palvelisi että heittäisin sen roskiin ja ostaisin uuden takin jonka tekemiseen on käytetty öljyä (vrt. keinokuidut)? jos tämän turkin minkit on jo tapettu niin miksei takkia voiso käyttää useampi sukupolvi? tähän en ikinä ole saanut aktivisteiltä vastausta!

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en minä voi mitään sille halventavalle fiilikselle joka valtaa olotilani kun näen turkin jonkun päällä. Enkä minä tiedä onko se perintökalleus vai onko kyse itseostetusta.

Niin tai näin, niin turkin käyttäjä on minusta hienosteleva ja turhamainen ja en ole kiinnostunut hänestä ihmisenä yhtään sen enempää! Minulle riittää se tieto, että hän on valmis esittelemään päällään vaatteita joissa on rääkättyä eläintä. Se kertoo ihmisestä jo ihan tarpeeksi!

Vierailija
82/100 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en minä voi mitään sille halventavalle fiilikselle joka valtaa olotilani kun näen turkin jonkun päällä. Enkä minä tiedä onko se perintökalleus vai onko kyse itseostetusta. Niin tai näin, niin turkin käyttäjä on minusta hienosteleva ja turhamainen ja en ole kiinnostunut hänestä ihmisenä yhtään sen enempää! Minulle riittää se tieto, että hän on valmis esittelemään päällään vaatteita joissa on rääkättyä eläintä. Se kertoo ihmisestä jo ihan tarpeeksi!

Turkisten käyttäjää en huolisi kaveriksi, oli turkis miten antiikkinen tahansa. Antipatia on varmasti molemminpuolista. Korkeintaan jos turkiksen käyttäjä on oikeasti äärimmäisen ekologinen ja noudattaa elämässään johdonmukaisesti sitä periaatetta, niin ehkä sitten. Mutta kuka näistä perintöturkisihmisistä oikeasti on? Näkis vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih-kortin käyttö peittoaa jopa Hitler-kortin :o.

Vähän niin kuin, että kierrätetty vanha tavara on parempi kuin ostettu uusi tavara.

Vierailija
84/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat venäläiset naiset tosin erottuvat selkeästi edukseen kaltaisistasi toppatakkitaapertajista... liekö sitten turkkien vai minkä ansiota, mutta totuus on se, että itse ainakin ottaisin paljon ennemmin vaimokseni näyttävät turkiksiin pukeutuvan venäläisen hyväkäytöksisen naisen, kuin jonkin kiukkuisen kettutyttöfeministin

Vierailija
85/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimiä ja luontoa ei haittaa, jos käytät käytettyä turkista. Joten siitä vaan. Turkin käyttäminen on kuitenkin myös symbolinen teko, kuten kaikki muukin ihmisen habitus. Sillä viestitään omista arvoista ja asenteista. Turkkia käyttämällä hyväksyt turkit ihmisten vaatteiksi, olivat ne sitten käytettyjä tai eivät.

alkuperäinen kysymys on eettisyys ja periaate, ei symbolinen teko tai arvot ja asenteet. Eihän turkin vaatteena käyttämisessä ole sinänsä mitään pahaa, vaan pointti on siinä, että eläimiä kasvatetaan huonoissa oloissa ja tapetaan niiden vuoksi. Mitään merkitystä eettisyyden kannalta ei myöskään ole sillä, pidetäänkö turkkia kerran kymmenessä vuodessa siellä hautajaisissa vai jokapäiväisessä ulkoilussa.

Ap:n kysymyshän oli, miten voi olla epäeettistä pitää perintöturkkia. Kukaan ei ole tähän järkevästi pystynyt vastaamaan.

Vierailija
86/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä olisi parikymppisenä uskonut, mutta jotenkin turkit on alkaneet miellyttään silmää ja ovat lämpimiä. Siis ajattelin nyt ostaa sellaisen, sopivan modernilla mallilla.

Vierailija
87/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa tämäkin keskustelu... väittävät itseään aikuisiksi ihmisiksi ja useasti ilman toteen näytettävää argumenttia mukaan tulee hitler,perisuomaliannen kateus,poliittiset suunnat, ääriliike-henkisyys.. kajotkaapa hieman itseenne:)

Vierailija
88/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkavaatteet- ja kengät (aitoa nahkaa), voiko niitä pitää?

Vierailija
89/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elukoita kuten turkkeja varten. Lehmät tuottavat maitoa, siat lihaa, lampaat villaa. Ja esim. lehmät ja lampaat pääsee kuitenkin laitumelle kesäisin Suomessa ja muuallakin. Sikojen elämä ei ole hääviä ja onneksi se asia nostetaan aina välillä otsikoihin. Kun vielä suostuttais tekemäänkin sille jotain. Näissäkään asioissa ei ole joko tai. Vähintä mitä voi tehdä on olla kannattamatta täysin turhaa eläinten kidutusta kuten turkistarhaus.

Vierailija
90/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elukoita kuten turkkeja varten. Lehmät tuottavat maitoa, siat lihaa, lampaat villaa. Ja esim. lehmät ja lampaat pääsee kuitenkin laitumelle kesäisin Suomessa ja muuallakin. Sikojen elämä ei ole hääviä ja onneksi se asia nostetaan aina välillä otsikoihin. Kun vielä suostuttais tekemäänkin sille jotain. Näissäkään asioissa ei ole joko tai. Vähintä mitä voi tehdä on olla kannattamatta täysin turhaa eläinten kidutusta kuten turkistarhaus.

jos minkitkin syötäisiin ja niillä olisi paremmat olot, olisi turkitkin ok?

Vierailija
91/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kirjoittelevilta löytyy kyllä mielipiteitä ja vahvojakin sellaisia, mutta kukaan ei tosiaan ole järkevästi pystynyt vastaamaan AP:n kysymykseen järkevästi.

Minulla on turkis juuri tällä hetkellä teetettävänä turkkurilla. Ja siitä tulee upea,,en malta odottaa.

Vierailija
92/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamalla turkin tuet tarhausta taloudellisesti ja lisäät kysyntää, eli ei voi ajatella että "minkit on jo kuolleet".

Käyttämällä perittyä turkkia et lisää enää eläinten kärsimystä paitsi siten, että joku mummeli voi myös alkaa haluta itselleen turkkia esimerkkisi innoittamana ja turkkia kantamalla osoitat myös hyväksyväsi tarhauksen.

Jälkimmäinen vaihtoehto on kuitenkin vähemmän paha, joten kun turkki on saatu, näen ekologisempana käyttää sitä kuin ostaa uuden takin. Jos siis oletetaan, että ap haluaa käyttää turkkia. Käytössä minkit sentään lämmittävät, kaapin perällä minkit ovat kuolleet vielä enemmän turhaan.

Vierailija
93/100 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kirjoittelevilta löytyy kyllä mielipiteitä ja vahvojakin sellaisia, mutta kukaan ei tosiaan ole järkevästi pystynyt vastaamaan AP:n kysymykseen järkevästi. Minulla on turkis juuri tällä hetkellä teetettävänä turkkurilla. Ja siitä tulee upea,,en malta odottaa.

Ottamatta kantaa itse asiaan tämän ketjun keskustelu on aika naurettavaa, ap:n kysymykseen on vastattu monelta eri kantilta ja monella eri mielipiteellä ja moni on jopa perustellut vastauksensa hyvin ja sitten joka kymmenennessä viestissä perätään taas vastausta kun kukaan ei siihen ole vastannut! Ja sitten taas vastataan ja selitetään samat asiat ja eri mielipiteet ja perustelut niille ja taas joku tulee ja perää vastausta ap:n kysymykseen, johon KUKAAN ei muka ole vastannut järkevästi!

Siis ei tässä tosiaan voi kun nauraa...

Vierailija
94/100 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan turkiksia

Vierailija
95/100 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että pääset jouluna nauttimaan minkkiturkistasi! Oma minkkiturkkini valmistui juuri tällä viikolla, joten olen saanut nauttia siitä vasta pari päivää. Toki minulla oli turkki ennenkin, mutta sen malli ei oikein enää miellyttänyt minua. Toki se kokee ensi kesänä muodonmuutoksen ja palaa taas käyttööni arkeen paremmin sopivana.

Teetätin turkkiini reilusti pituutta ja helmaan leveyttä runsaasti. Turkin mallia suunnitellessani lähtökohtana oli saada hartioitani lämmittämään unelmieni turkki. Kävi tosin niin, että turkkurin kanssa turkkia suunniteltaessa siitä tuli vieläkin ylellisempi kuin olin ajatellut. Kun sitten maanantaina kävin hakemassa turkkini ja sain valmiin turkin ensimmäistä kertaa ylleni, niin kyllä se tunne oli mahtava. Alun perin minun piti laittaa turkki ylleni vasta jouluna, mutten voinut vastustaa kiusausta lähteä se ylläni vielä vähän kaupungille. Oli todellakin mahtavaa astua turkisliikkeestä kadulle minkkiturkissa, jollaisesta olen aina unelmoinut. Meni tovi ennen kuin tulin sinuiksi pitkän ja leveähelmaisen turkkini kanssa. Ensin ajattelin että tulikohan teetätettyä liiankin pitkä ja runsas turkki, mutta hetken päästä sain turkin "hallintaani". Sen verran pitkä turkista tuli, että jouduin hankkimaan korkeakorkoisemmat saapikkaat jottei turkin helma aivan maata viillä.

Onneksi pakkasia riittää ja saan nauttia minkkiturkistani. Toivottavasti muutkin ottavat rohkeasti turkkinsa käyttöön ja vielä turkitta olevat hankkivat sellaisen itselleen. Turkki on todellakin kaunis ja tyylikäs takki. On hieno katsella edellä kulkevan rouvan turkkia, kun tuuli pörhistelee karvoja ja tekee turkista elävän näköisen. Ja muutenkin turkki muuttaa ulkonäköään kantajansa liikkeiden, tuulen ja valon vaikutuksesta. Siksi ne ovat ihania takkeja. Oikeastaan sana takki on aliarvioiva turkkia kohtaan. Turkki on enemmän kuin pelkkä takki, se on takkien kuningatar.

Vierailija
96/100 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

=väittely hävitty.

Vierailija
97/100 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se pääseekö lehmä laitumelle riippuu paljon siitä missä ja millainen navetta on. Jos on esim. suomalainen vanha parsinavetta lehmiä keskim.25 niin varmasti pääsevät laitumelle mutta jos se on tanskalainen pihattonavetta lehmiä keskim.132 niin niillä on korkeintaan jokin pieni ulkoilualue pihaton yhteydessä koska robottilypsyssä olevia lehmiä ei voi viedä kovin kauas koska eivät käy silloin omatoimisesti lypsyllä ja jos ne lypsetään ihmistyövoimalla niin olisi kallista ja tehotonta kuskata niitä palkatun työvoiman turvin jonnekkin kauemmas laitumelle.

Tanskan jättinavetan lehmille jaetaan säilörehun ja väkirehun sekainen pöperö isolla monen kuution vaunulla suoraan pihattohallin ruokintapöydälle.

Vierailija
98/100 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä on naisia jotka valitsevat ystävänsä vaatetuksen perusteella? Kuka on turhamainen..

Vierailija
99/100 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkin selkäosaan ison kyltin #Tämä on perintönä saatu# niin et saisi niin paljoa halveksuntaa osaksesi...

Vierailija
100/100 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan olisi ekologista käyttää olemassaoleva vaate loppuun sen sijaan että sen heittäisi roskiin ja ostaisi toppatakin tilalle. Mutta ei mustakaan olisi siihen, pelkäisin liikaa tuomitsijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä