pitääkö tämä paikkaansa?
kun jouduin jäämään töistä pois rv 25, niin työnantaja voi maksaa mulle huonompaa palkkaa sairasloman ajalta .. ? siis jotain 600e huonompaa palkkaa.. meneekö oikein? tarkistelen vähän asiaa ku tuntuu että haiskahtaa koko asia.. ja lääkäri siis kirjoitti koko loppuajalle mulle sairaslomaa..
Kommentit (8)
kyllä mä olen saanut sairauslomalta myös laskennalliset vuorokorvaukset yms.
eli kuinka kauan firma maksaa sulle sairauslomaajlta palkaa. Me saadaan 2-4 kuukautta, riippuen työsuhteen kestosta.
kauanko palkkaa maksetaan. Sen jälkeen saat sairauspäivärähaa joka on tietenkin pienempi kuin palkka. Ja ota huomioon, että jos olet ollut jo kalenterivuoden aikana muulla sairaslomalla, ne lyhentävät myös palkallista aikaa. Eli suosittelen tavaamaan työehtosopimusta... Sieltä kaikki selviää.
siis jäin 2vkoa sitten pois töistä sairaslomalle, ja nyt olen siis saanut palkan joka on 600e huonompi mitä en nyt ymmärrä sit ollenkaan ..juuri laitoin palkanlaskijalle viestiä, että mitä meinaa .. mutta ei ole siis normaalia maksaa täyttä palkkaa koko sairaslomalta?
Saatko ihan peruspalkan.
Esim. ilta/yölisät jne jää pois ja se pienentää tiliä?
ei oo mitään lisiä, peruspalkka, ja palkkakuitissa lukee jotain "sairaskorvaus" ja se nyt käsittääkseni on pienempi ja .. en tajua, palkkakuitissa lukee kuitenkin "peruspalkka 1700". laskeeko ne sit minkä mukaan sen äitiysrahan ?
minä en tajua näitä juttuja ..
jos joku tosiaan pystyy auttaa.. tuota työehtosopimusta en oo kattonu mutta pitäs vissii kattoa.. pakko kait se on sit uskoa että se menee noin .. ärsyttää vaan ku joutu sellaisesta syystä pois töistä, mikä ei ollu ollenkaan itsestä riippuvainen ja nyt mä luulen että kela maksaa sen äippärahan tuon tulon perusteella? vaikka palkkakuitissa lukee, että se oikea peruspalkka..
eikä palkkaa? Päiväraha on tietty pienempi kuin palkka.