Älkää ostako liikaa lahjoja!!! (erityisesti pienten lasten vanhemmat!!!)
Muistan vain, miten oma tyttäreni suorastaan hämmentyi siitä tavaranpaljoudesta, mitä sai. Ei oikein osannut juuri leikkiä millään lahjalla, koska pää meni niin pyörälle lahjoista!!!
Olen sanonut edelleen että vähän lahjoja kiitos!!! Vähemmän on enemmän.
Kommentit (41)
Meidän vuosikkaalle olen ostanut tasan kaksi asiaa! Enkä enempää osta!
Seittemäntoista kesänen saakin koko joukon enemmän, monta pientä tarpeellista asiaa...
vaan suku ja kummit.
jotain isompaa, kuten polkupyörä, rattikelkka ja vaatteita. Isovanhemmilla on ollut hirveä tarve ostaa jotain ja uskon että hekin ovat olleet tyytyväisiä kun lahjat ovat olleet mieluisia. Lapsettomalle kummille olen selittänyt että lahjan ei tarvitse olla kallis vaan pieni lapsi ilahtuu esim värityskirjasta, tarroista tai askartelutarvikkeista.
Yritin ehdottaa, että ostavat kimpassa isompaa tai antavat rahaa lapsen tilille tai vievät uimahalliin, teatteriin, museoon tms. mutta ei.
Tuovat muovikrääsää, joka hajoaa ja hukkuu saman tien. Sain vain valtaisat haukut, kun en hanki niille kunnon säilytysjärjestelmiä.
Ja meillä niitä on nyt sekä 30 neliön leikkihuone että lasten 15 neliön huoneet täynnä, alkaen pallomerestä.
4
ja tiedän,että jos saa enemmän,hämmentyy täysin,ja jopa sanoo,että nyt on liikaa lahjoja.....
ja olen ostanut varmaan 15 pakettia---joudun siis jättämään suurimman osan kaappiin,ja annan joskus juhlapäivinä yllätyksen.
aatto on pilalla,jos hän saa liikaa paketteja:(
kerran toin TAAS legoja lisää,ostin muuten vain,kun tykkään,että niitä pitää olla paljon,että on kiva rakentaa----4vuotias oikein suuttui,ja sanoin,että "legoja on liikaa,ei enää legoja,vie se pussi pois!!!"
mennyt sekaisin joululahjojen paljoudesta. Paketteja tulee suurinpiirtein 10-15 kpl. Kaikki on aina tullut avattua. Meillä lahjoilla on leikitty vuosikaudet ei vaan aattona, joten ei ole lainkaan haitannut, vaikka kaikki lahjat eivät ole saaneet taspuolisesti huomiota jo aattona:). Kyllähän nyt lapsen synttäreilläkin tulee helposti avattua yli 10 pakettia, varsinkin isommilla joilla on jo kaverisynttäreitä. Kiellättekö kavereita myös tuomasta lahjoja, jottei lapsenne sekoa. En kyllä rehellisesti sanoen ole koskaan nähnyt kenenkään lapsen kärsivän lahjojen paljoudesta taitaa olla vain av:n legendaa.
mutta ei todellakaan isompi lapsi.
Minä taas suosittelen, että nostakaa bruttokansantuote ylöspäin!
En kyllä rehellisesti sanoen ole koskaan nähnyt kenenkään lapsen kärsivän lahjojen paljoudesta taitaa olla vain av:n legendaa.
Olen nähnyt lapsella noin 50 pakettia jouluna, en niitä sentään laskemaan mennyt. Eikä lapsikaan niitä jaksanut avata kaikkia. On tylsää ostaa lahjaa lapselle ja sitten se kiinnostaakin niin vähän että ei viitsi edes avata. Kohtuus kaikessa.
Eihän lapsi siitä tietenkään kärsi mutta ei se ilo siitä moninkertaistu vaikka lahjoja olisi sata.
En kyllä rehellisesti sanoen ole koskaan nähnyt kenenkään lapsen kärsivän lahjojen paljoudesta taitaa olla vain av:n legendaa.
Olen nähnyt lapsella noin 50 pakettia jouluna, en niitä sentään laskemaan mennyt. Eikä lapsikaan niitä jaksanut avata kaikkia. On tylsää ostaa lahjaa lapselle ja sitten se kiinnostaakin niin vähän että ei viitsi edes avata. Kohtuus kaikessa.
Eihän lapsi siitä tietenkään kärsi mutta ei se ilo siitä moninkertaistu vaikka lahjoja olisi sata.
lapsi ei olisi jaksanut avata lahjoja
tai ostakaa edes kunnon käytännöllisiä juttuja.
Mua niin ärsyttää se pikkumuovikrääsä jota tulee joka vuosi, jotain lääkäritarvikkeita ja kahvikuppeja. Tietysti muutama lelu on lapselle kiva, mutta itse äitinä arvostaisin enemmän lapselle vaatteita yms tai joku yksi kunnon lahja kuten polkupyörä tai sukset.
oli eräässäkin huushollissa kahdelle lapselle; iät puolvuotta ja 4vuotta 54 pakettia, kukin tyylillään ;-D
meillä kyllä jaksetaan avata vaikka 100 lahjaa! Viime jouluna 3v tyttö avasi ensin omansa (n.40pakettia), sitten pikkuveljen (vauva, lahjoja n.20) ja lopuksi vielä minun ja mieheni lahjoja! =o)
Ja mitä sitten jos kaikilla ei ehdi leikkiä heti aattona? Meillä lahjat jaetaan vasta klo 20-21 joten niin käy väkisinkin. Onhan niistä tarkoitus olla iloa pitempäänkin kuin vain aattoillaksi! Meillä aaton hupi on se lahjojen avaaminen, pyhinä sitten voi alkaa tutustumaan että mitä paketeista oikeen tulikaan!
tai joku yksi kunnon lahja kuten polkupyörä tai sukset.
tai sitten omilta vanhemmilta. Mutta vaikea kuvitella, että antaisin kummilapselle suksia tai polkupyörää. Tuskin sitä tarkoitatkaan.
(Itse ostan yleensä ja mieluummin vaatteita)
viime jouluna (silloin 4v.) sanoi kun n. puloet lahjoista oli jaettu ettei halua enää enempää. Eikä halunnut edes avata kaikkia lahjojaan...Kommentoi joistain leluista että "mitä minä tällä teen". Innostui sentään mun ostamista Superstareista :)
En ole koskaan nähnyt sellaista tilannetta, että
viime jouluna (silloin 4v.) sanoi kun n. puloet lahjoista oli jaettu ettei halua enää enempää. Eikä halunnut edes avata kaikkia lahjojaan...Kommentoi joistain leluista että "mitä minä tällä teen". Innostui sentään mun ostamista Superstareista :)
lahjoja on jokaiselle lapselle normaalisti 10-15kpl ja kaikki avataan ja lapset ovat olleet aivan tohkeissaan niistä pitkän aikaa. Joten ihan samalla kaavalla mennään tänäkin vuonna.
En ole koskaan nähnyt sellaista tilannetta, että lapsi ei olisi jaksanut avata lahjoja
osansa on myös ajankohdallakin, joillekin on tärkeää että pukki tulee joskus klo 20 jolloin lapset on väsytetty ensin äärimmilleen ja sitten pitäisi jaksaa laulaa luikauttaa ja avata lahjoja kaksi tuntia.
Vaikka niitä olisi avattu aamusta saakka niin minusta ei ole järkevää saada viittäkymmentä lahjaa. Jos joissain perheessä se on ok niin ei ole minulta pois millään tavalla.
Ja 10-15 ei ole minusta paljon, kummipojan pakettipino oli siinä 50:nen lahjan luokkaa.
Eipä kannata yleistää, meillä
lahjoja on jokaiselle lapselle normaalisti 10-15kpl ja kaikki avataan ja lapset ovat olleet aivan tohkeissaan niistä pitkän aikaa. Joten ihan samalla kaavalla mennään tänäkin vuonna.
En ole koskaan nähnyt sellaista tilannetta, että lapsi ei olisi jaksanut avata lahjoja
osansa on myös ajankohdallakin, joillekin on tärkeää että pukki tulee joskus klo 20 jolloin lapset on väsytetty ensin äärimmilleen ja sitten pitäisi jaksaa laulaa luikauttaa ja avata lahjoja kaksi tuntia.
Vaikka niitä olisi avattu aamusta saakka niin minusta ei ole järkevää saada viittäkymmentä lahjaa. Jos joissain perheessä se on ok niin ei ole minulta pois millään tavalla.
homma, meillä lahjoja on ollut normaalisti 10-15 ja niistä osa suksia, luistimia, lasketteluvälineitä ym eli ei kaikki ole leluja :)
4 vuotias
omat ostokset 11 lahjaa + 6 lahjaa muualta
2 vuotias
omat ostokset 4 lahjaa+ 8 lahjaa muualta
mies on saamassa 7 lahjaa
itselläni jo nyt kaapissa odottamassa 7 lahjaa :D
Meillä 2-vuotias saamassa kaksi kirjaa, nukensängyn, Barbapapa-magneetit ja Duplopakkauksen. Tuostahan nousi meteli joskus av:lla ja minua epäiltiin milloin narkkariksi, milloin sossupummiksi kun "en saa lapselleni hommattua edes kunnolla lahjoja" :D.