Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäminen kahvipöydässä ärsyttää!!!

Vierailija
07.01.2009 |

Luonnollinen asiahan se on, juu, mutta on paljon muitakin luonnollisia asioita joita ei kuitenkaan tehdä ihan toisten nenän edessä.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on ihan luonnollinen asia ja meillä ei lapset ole koskaan saaneet mitään kalliita ja vaivailloisia korvikkeita. 1 v on sitten siirrytty suoraan nokkamúkiin ja tavalliseen maitoon - helppoa.

Jos on noin allerginen sille että toiset imettää niin taitaa enimmäkseen olla kyse siitä että on itse pettynyt imetyskokemuksissaan ja ei osaa niitä käsitellä.

Kaksi lastaan 1 vuotiaiksi imettänyt äiti

( ja on tullut kyllä imetettyä esim rautakaupassa- hui!)

Vierailija
62/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka paheksuu on vain tavallista äänekkäämpiä tai törkeämpiä kielenkäytössään. Suurin osa ihmisistä suhtautuu hyväksyvästi tai neutraalisti.

Mä en ole äitinä enkä naisena imetystä hävennyt enkä ole siksi pitänyt tarpeellisena lähteä mihinkään. Muistan jo lapsena ihmetelleeni, miksi äitini sulkeutui vieraiden aikana vaatekomeroon imettämään ja kerran nuorena näin, miten yksi äiti imetti pakkasella junan välikössä. Silloin jo ajattelin, että mua ei imetyksen takia ajeta mistään pois. Eikä ajettu.

Ja sitten ihmetellään miksi julki-imetystä paheksutaan

Ja sitä paitsi mä justiin imetin vauvaani mäkissä ruokapöydän ääressä ja mulle on kyllä ihan sama mitä muut ajatteli sillä se on vauvan ruokaa.Ja en m ihinkään vessaa lähde istumaan sen takia että joltain saattaa mennä ruokahalut.Helvettiäkö sitä pitää tuijottaa jos toinen imettää?? Ikävä kyllä se on luonnollinen asia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ei kannata mennä sitte semmoselle kaverille kylään joka imettää kahvipöydässä jos sen niin haittaa tai jos et kehtaa kaverille suoraa sanoa että mene muualle imettään.

ite en oo imettäny ruokapöydässä sen takia että haluan juua kahvini rauhassa. mun mielestä se on hankalaakin, mieluummin sohvalla. mutta kahviloissa olen kyllä imettäny sillai ettei varmaan ii tissiä näkyny ja mahdollisimman huomaamattomasti yrittänytt sen tehdä ettei vaan kyttäävät av mammat menettäisi kahvi/ruokahalujaan kun näkee että joku käyttä tissejä siihen mihin ne on tarkotettu. 4kk ikäsestä eteenpäin oolen suosiolla mennyt vessaan tai mihin piiloon nyt päässytkään sen takia että lasta kiinnostaa kaikki ympärillä eikä siksi syö kunnolla sekä just sen takia ettei teillä joita se niin haittaa mene ruokahalu.

kumma miten ihmisiä haittaa jos näkee että joku käyttää tissejä oikeaan tarkotukseen, vaikkakaan koko tissinpintaa ei näkyis edes vilaukselta kun taas se ei tunnu haittaavan ketään jos ne tissit tursuaa paidan kauluksista hyvä ettei nännitki näy.

Vierailija
64/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamaan muita, niin tuskin silloin on tullut myös nussimaan samaan aikaan. Ei taida onnistua nussiminen ja kahvittelu samaan aikaan?

juoda kahvinsa kylmänä ja olla yksin jossain toisessa huoneessa, jos kerran on kylään tullut tapaamaan muita ihmisiä? Ehkä on parempi olla kutsumatta nussivia ihmisiä luokseen, jos ei halua heidän kanssaan seurustella. Ja omassa kodissaan saa tehdä mitä haluaa, ei ole vieraiden asia ajaa paria pois pöydästä.

Mä en jaksa uskoa monikaan nussiva pariskunta työntää rintojaan toisten naaman eteen...

Julkinen naiminen on pariskunnan oikeus. Piste.

Vierailija
65/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan myös arvosteluni riittävällä äänenvoimakkuudella. Jos on jollekulle ongelma, niin ihanpa on oma ongelmansa.

Mä olen imettänyt kaikkia lapsiani julkisesti. Joskus se on jollekulle ollut ongelma niin ihan oma ongelmansa on ollut.

Vierailija
66/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä näen öäidin imettämässä lastansa niin en mä jää sitä tuijottamaan ja mulle on ihan sama missä ne äidit imettää.

Vierailija
67/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin lastani vauvana ihan missä vaan ja koska vaan. Kahvipöydässä, hienossa ravintolassa, lääkärissä, linja-autossa, kaupassa, kirkossa. Imetin vähän alle neljävuotiaaksi. (Vähän isompana imetin enää kotona, sitten kun jo söi hyvin muutakin ruokaa.)

Olen siis kaikin puolin imetysfanaatikko. Silti en voi minäkään ymmärtää sitä miksi pitää imettää niin että rinta näkyy? Mikä pointti siinä on? Kun on niin helppo vetäistä siihen suojaksi jotain huivia tai paitaa tai käyttää imetyspaitaa.

Nää on kaks ihan eri asiaa: Imettää missä vaan niin ettei rintaa näy. Imettää niin että rinta näkyy. Ihan eri asia muillekin istua samassa kahvipöydässä! Jopa muakin ällöttäisi sellanen paljasrintainen imettäjä siinä kahvikuppini vieressä.

Vierailija
68/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ei kannata mennä sitte semmoselle kaverille kylään joka nai kahvipöydässä jos sen niin haittaa tai jos et kehtaa kaverille suoraa sanoa että mene muualle naimaan.

ite en oo nainut ruokapöydässä sen takia että haluan juua kahvini rauhassa. mun mielestä se on hankalaakin, mieluummin sohvalla. mutta kahviloissa olen kyllä nainut sillai ettei varmaan ii tissiä ja pillua näkyny ja mahdollisimman huomaamattomasti yrittänytt sen tehdä ettei vaan kyttäävät av mammat menettäisi kahvi/ruokahalujaan kun näkee että joku käyttä pillua siihen mihin se on tarkotettu. 17v ikäsestä eteenpäin oolen suosiolla mennyt vessaan tai mihin piiloon nyt päässytkään sen takia että miestä kiinnostaa kaikki ympärillä eikä siksi nai kunnolla sekä just sen takia ettei teillä joita se niin haittaa mene ruokahalu.

kumma miten ihmisiä haittaa jos näkee että joku käyttää pilluaan oikeaan tarkotukseen, vaikkakaan koko pillu ei näkyis edes vilaukselta kun taas se ei tunnu haittaavan ketään jos ne vitunhuulet lepattaa hameen alta, hyvä ettei klitoriskin näy.

Vierailija
69/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joskus lapses näkee jonkun itsensäpaljastajamiehen niin selitä sitten tätä samaa lapselles! mitä sitten, jos "se" vähän pilkahtaa...

en ajattele, että olis ihan sama, jos joku vieras näyttäis lapselle kättä/kasvoja/alapäätään, koska samaa nahkaa ne paikat on

meitä on moneksi.

Ja jos se vähän pilkahtaa, niin mitä sitten, nahkaahan se vain on ihan niinkuin esim. kasvoissa tai käsissäkin!

Vierailija
70/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäminen enempi ja vähempi julkisilla paikoilla on ihan ok ja jopa sillä 8 kk ikäisellä voi oikeasti olla nälkä puolen tunnin välein ilman, että olisi syytä siirtyä korvikkeeseen. Vaatteet kun valitsee sopivasti, niin pitää toisten tuijottamalla tuijottaa, jotta pääsevät näkemään vilauksen paljasta rintaa.

Sen sijaan sitä kannattaisi kuitenkin miettiä, että kannattaako imettää ja juoda kuumaa kahvia tai teetä samaan aikaan! Mä en ole itse juonut kuumia juomia lapsi sylissä, enkä ole antanut muittenkaan sitä tehdä mun lasteni kanssa. Varsinkin vähän isommalla kädet liikkuu yllättävän nopeasti ja se kuuma kahvi tekee aika pahaa jälkeä pienen ihmisen iholla...

Vierailija
71/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että nää mammat joita haittaa julkinen imetys niin taitaa olla katkeria siitä että itellä ei imetys onnistunut.

ja kaikilla kuulkaa se pulloruokinta vaan ei onnistu vaikka sitä kuin haluais. ei sitä ennenkään niitä korivkemaitoja ollut. mua säälittää ne pulloruokitut vauvat joiden äiti ei edes vaivaudu ottamaan lasta syliin kun on niin helppoa työntää se pullo suuhun sinne vaunuihin/rattaisiin/sänkyyn minne vaan. saa olla ite koko ajan kädet vapaana, kätevää kun ei tarvi aivan sylissä pitää....

Vierailija
72/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai en tiedä - kyllähän näitä hullua aina näihin ketjuihin löytyy.

Itse kannatan imettämistä ja imetän itse missä haluan. Tosin en halua tehdä sitä ravintolanpöydässä. Siksi en ihan vastasyntyneen kanssa, jonka pitää saada usein rintaa niin ravintoloissa istukaan. Tai jos istun, valitsen syrjäisen pöydän. Laitan myös harson suojaksi, jottei rintani näy.

Henk koht minua etoo tissit paljastavat paidat ja perseen paljastavat housut huomattavasti enemmän kuin jonkun paljas rinta, joka on kaivettu esiin imetystarkoituksessa, vaikken itse rintaani haluakaan paljaana näyttää.

Vierailija
73/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eri asia on sitte tissit paljaana heiluva imettävä mamma. kun sen imetyksen voi tehdä niinkin ettei se tissi vilahdakkaan. jos vilahtaa niin mitä sitten. tuskin on montakaan mammaa joka tahalleen niitä näyttelee.40

Vierailija
74/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä tyypillä joka jaksaa muuntaa nussimiseksi kaikki viestit.

Vierailija
75/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että nää mammat joita haittaa julkinen imetys niin taitaa olla katkeria siitä että itellä ei imetys onnistunut.

ja kaikilla kuulkaa se pulloruokinta vaan ei onnistu vaikka sitä kuin haluais. ei sitä ennenkään niitä korivkemaitoja ollut. mua säälittää ne pulloruokitut vauvat joiden äiti ei edes vaivaudu ottamaan lasta syliin kun on niin helppoa työntää se pullo suuhun sinne vaunuihin/rattaisiin/sänkyyn minne vaan. saa olla ite koko ajan kädet vapaana, kätevää kun ei tarvi aivan sylissä pitää....

tää oli paras, et mä nyt oon siis kateellinen ku en rintaruokkinut? Kyllä ihan tietoisesti jätin rintaruokinnan pois, koska en halunnut pilata rintojani. Ja mitä tulee tuohon sylissä pitämiseen, yhtälailla pidin lasta sylissäni vaikken antanutkaan rintaa..

Vierailija
76/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauva häiriintyi hälinästä ja kyllä se monella tapaa hankaloitti elämää, olisin varmasti imettänyt julkisesti, jos se olisi onnistunut. Pienet vauvat syövät usein (tai kauan tai molempia). Aina ulos lähitessä piti varmistaa, että on tarpeeksi puhtaita pulloja korvikkeita mukana ja oma hommansa oli löytää paikka, jossa niitä lämmitellä. Tai etsiä hiljainen paikka imettämiselle. Vessa on hankala, kun ei saa kättä nojattua mihinkään. Kaikki vauvat eivät huoli pulloa tai korviketta.

Joskus kun meillä oli vieraita katsomassa vauvaa, jouduin lähes koko virailun ajan imettämään vauvaa makuuhuoneessa, vieraat siis lähinnä kävivät jututtamassa isää.. :/

Vierailija
77/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta että kohta yksivuotiasta jo kävelevää kun joku imettää, niin oikeesti ei siinä kyllä enää pulla maistu.

Vierailija
78/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha siitä on tehdä numeroo.

ja jopa suotavaa. Olisipa tylsää jos aina joku porukasta pitäisi kesken parhaimpien juttujen siirtyä yksinään olohuoneeseen kökkimään! Vaan meitä on näköjään moneen junaan.

Vierailija
79/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan tietoisesti jätin rintaruokinnan pois, koska en halunnut pilata rintojani.

Vierailija
80/102 |
07.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis imettänyt vauvaa pari kertaa kahvipöydässä, kun olen ollut ystäväni luona käymässä. Jos ystävän mies on ollut paikalla, olen mennyt toiseen huoneeseen. Imetin myös vessoissa ja sovituskopeissa, joten en itse katso julki-imettäneeni.

Täytyy vaan toivoa, etteivät ystäväni ole menettäneet ruokahaluaan tissieni takia. Eipä tullut mieleenkään, että voisivat siitä vetää herneet nenuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi