Imettäminen kahvipöydässä ärsyttää!!!
Luonnollinen asiahan se on, juu, mutta on paljon muitakin luonnollisia asioita joita ei kuitenkaan tehdä ihan toisten nenän edessä.
Kommentit (102)
mutta yleensä hiukan syrjemmällä tai toisessa huoneessa. Samoin mun mielestä julki-imetykseen kuuluu se, että rinnat peitetään. Tissit paljaana heiluvat imettäjät ovat pöllön näköisiä.
Teillä on korvien välissä nyt joku oikea ongelma joka ei suoranaisesti liity imetykseen. Vai onko oma imetys epäonnistunut? Ongelmia läheisyydessä, ette osaa käsitellä toisten läheisyyttä? Vai mikä vaivaa ihan oikeasti?
Minua ei haittaa pätkääkään vaikka jonkun rinta vilahtaisikin imettäessä, se ON luonnollista. Katsokaapas, rinnasta tulee vauvalle ravintoa, vähän vastaavaa mitä te saatte kaupasta tai jääkaapista. Nisäkkäät ruokkivat vain pienokaisiaan rinnoista, niin yksinkertaista se on. Taidatte olla luonnosta kovin vieraantuneita.
Kuinka käyttäydytte uimahallissa jossa saattaa vilahtaa myös naisen peppu? Meneekö ruokahalut? Yöuni?
Entä juhannuksena mökillä? Entä jos joku naispuolinen uskaltautuisi yläosattomissa vaikka uimaan samalla kun te mätätte grillattua makkaraa poskeenne. Tuleeko makkara saman tien ylös jos satutte naisen rinnat näkemään?
Kehotan menemään itseenne. Imetyksessä on kyseessä pienen vauvan ruokinta!
Itse en todellakaan tarjoaisi vauvalle pullosta maitoa tai korvikkeita kun kerran sitä samaa ja parempaa tulee ihan omista rinnoista. Aina olen imettänyt niin, että rinta ei vilahda mutta jos vilahtaisi, ongelma olisi katsojassa (pakkoko on tuijottaa), ei minussa tai rinnoissani.
Taidanpa alkaa oikein julki-imettäjäksi tästä lähtien :D
ja jos ollaan syömässä tai kahvilla julkisella paikalla ja pojalla tullee nälkä niin totta kai annan ruokaa jos jotain se häiritsee häipyköön pois ei ole minun ongelmani jos hienohelmat kestä että syötän lapselleni ruokaa
Itselläni kaksi lasta, jotka olen imettänyt, mutta olen sitä mieltä että se on ällöä esim. olla kahvilassa kun vieruspöydän äityli imettää lastansa. Mielestäni imetys julkisilla paikoilla ei todellakaan ole mitenkään luonnollista nykypäivänä. Itse en olisi pystynyt esim. kauppakeskuksissa edes imettämään, ei vain tunnu normaalilta kaivella rintamusta paljaaksi keskellä kylää, oli syy sitten mikä tahansa.
Täytyy ottaa huomioon sekin, että esim. ravintoloiden vessat ja muut vastaavat paikat on tosi sotkusia paikkoja, monesti myös lastenhoitohuoneessa haisee selvä ison lapsen ripuli... minä en ainakaan halua pienelle vauvalleni mitään noro-viruksia, kun voin paljon hygieenisemmin hoitaa lapseni sylissä. Imetän toki niin, ettei rinnat näy, ja jos tuntuu yhtään siltä, että jotain voi häiritä, menen syrjemmälle, tai esim. käännän selän.
Sitä ei kaikki äidit ehkä hoksaa, että esim. nuorille pojille, sukulaisillekaan, imetys ei todellakaan ole mikään maailman luonnollisin asia, turha heitä on hämmentää, kun kuitenkin voi ihan hyvin mennä sivummalle. Kaiken kaikkiaan tässäkin jutussa vois kaikki yrittää toimia niin, että ottaa huomioon käytännöllisyyden, vauvan tarpeet, mutta myös muut ihmiset.
imetys ja naiminen toisiinsa. Imetyshän on vauvan ruokkimista ja kyllähän pullonkin kanssa vauvaa ruokitaan (toivottavasti ainakin) siellä missä milloinkin ollaan. Mutta olen samaa mieltä, etten kyläpaikassa kahvipöydässä imettäisi, vaan siirtyisin toiseen huoneeseen hetkeksi ja joisin vasta myöhemmin kahvini. sensijaan itse olen käyttänyt imettäessäni julkisilla paikoilla imetyspaitaa, ei ollut kallis investointi ja sen kanssa voi kyllä ihan huomaamattomasti imettää vaikka kahvilassa. En halua myöskään imettää likaisessa vessassa, jos on erikseen hoitohuone niin mikä ettei. Imetys on luonnollinen asia ja lapsella on oikeus saada ruokansa.
Itse en ole imetysfanaatikko, jokaisella on oikeus imettää tai olla imettämättä. Minusta on niin surullista, kun imettämättömät vouhkaavat aina täällä, vaikka oikeasti harvoin heitä kukaan syyllistää. Ne ovat ne omat syyllisyydentunteet vain.Imettänyt olen silti myös kahvilassa imetyspaidan kanssa. Rintatulehduksia oli ihan tarpeeksi jo muutenkin. En todellakaan voinut olla juuri kolmea tuntia pidempään imettämättä ainakaan alkuvaiheessa, jolloin maidontuotantoni oli runsasta.
kuvottavaa rintaa lähes jatkuvasti?
SIlloinkin kun on vieraita kylässä tai itse kyläilee.
Se vauva tarvitsee sitä kamalaa, kuvottavaa rintaa puolen tunnin välein ja syö 20min kerralla. Äidin ilmeisestikin pitäisi koko kyläily/vieraiden kyläily aika istua itsekseen vauvan kanssa imettämässä, saamatta osallistua seurusteluun lainkaan.
Säälittäviä olette te, joille imetys on kauhistus ja jotka mielummin annatte vauvallenne korviketta.
Tarkoitan teitä, jotka valitsette vapaaehtoiseti korvikkeen mielummin kuin imetyksen ja pidätte imettäviä äitejä kauhistuksena.
vaan aina vaan niin, ettei rinasa näy mitään. Miten sekin voi olla kauheaa, kun ei edes rintaa näy?
Ilmeisesti koko se sessio on joidenkin sairaiden mielestä väärin.
kun tuttu pariskunta oli kahvilla ja äiti tempaisi lotkonsa esiin. Ei riittänyt, että se rinta vedettiin esiin, millä imetettiin vaan kummatkin heilui siinä kaikkien edessä.
Aika karmean näköistä vielä kun ne tissit oli ainakin DD kokoa.
Sitten se eukko selitti (puettuaan paidan päälle), että "mun mies se on aina mun tisseissä kiinni" ja hieroi samaan aikaan niitä lollojaan paidan päältä.
Hiukka repsahdeltiin pariskunnan lähdettyä. Naisen mies vaikutti myös aika nololta.
En kyllä kutsuisi tämmöistä lehmää toista kertaa kylään:
"Kyllä minun mieskin oli aika hämillään
kun tuttu pariskunta oli kahvilla ja äiti tempaisi lotkonsa esiin. Ei riittänyt, että se rinta vedettiin esiin, millä imetettiin vaan kummatkin heilui siinä kaikkien edessä.
Aika karmean näköistä vielä kun ne tissit oli ainakin DD kokoa.
Sitten se eukko selitti (puettuaan paidan päälle), että "mun mies se on aina mun tisseissä kiinni" ja hieroi samaan aikaan niitä lollojaan paidan päältä.
Hiukka repsahdeltiin pariskunnan lähdettyä. Naisen mies vaikutti myös aika nololta.
"
että ne, ketkä imettävät lähestulkoon rinnat paljaina, ovat juuri ne, keitä monikaan ei kestä. Heidäthän huomataan, toisin kuin ne, jotka "siivosti" imettävät tekemättä siitä elämää suurempaa numeroa.
Ja kyse ei ole todellakaan kateudesta!! Lopettakaa aina vetoamasta siihen! Itse olen lapseni täysin imettänyt, mutta silti kuvottaa kahvipöydässä tai ylipäätään muiden aikuisten edessä imettäminen. Toiset osaavat hoitaa imettämisen asiallisesti kun taas toiset tekevät juuri tuota, mitä edellinen kirjoitti. En tarkoita että likaisissa vessoissa pitäisi imettää, mutta ei tunnu kovin luonnolliselta nyky-yhteiskunnassa istuskella lapsi rinnalla kaiken kansan edessä.
oli antaa sekä rintaa että korviketta, mutta siis niin, että kun oltiin esim. kylässä tai meillä oli vieraita, oli korvikkeen vuoro. Minun olisi ollut vaikea imettää julkisesti, sillä pystyin imettämään vain rintakumin kanssa ja sen laittaminen paikalleen ei olisi onnistunut julkisesti ilman, että rinta olisi samalla näkynyt. Ja lapsi joi rintaa tai korviketta ihan yhtä mielellään, joten ei muodostunut ongelmaksi.
niin en ihmettele enää ollenkaan miksi Suomi on niin lapsivihamielinen maa!
oli antaa sekä rintaa että korviketta, mutta siis niin, että kun oltiin esim. kylässä tai meillä oli vieraita, oli korvikkeen vuoro. Minun olisi ollut vaikea imettää julkisesti, sillä pystyin imettämään vain rintakumin kanssa ja sen laittaminen paikalleen ei olisi onnistunut julkisesti ilman, että rinta olisi samalla näkynyt. Ja lapsi joi rintaa tai korviketta ihan yhtä mielellään, joten ei muodostunut ongelmaksi.
paskavaippa siinä keittiön lattialla tai sylissä, kun ei meillä kotonakaan perttueinarilla mitään hoitopöytää ole, ja kakatkin haisee ihan kukilta kun sitä luomuporkkanaa on syöty ja kestovaippa imee loput hajut.... aaarrrrggghhhh
JA NIIN TOTTA =)
Muutama ahdasmielinen tantta tuijotti, mutta ei voi mitään. Ja mä kyllä otin sen rinnan ihan reilusti näkyviin, koska mitä häpeämistä siinä on? Se on vauvan ruokapussi. Jaihannätti vieläpä...
Joka jumalan ostoshelvetistäkin löytyy paikka jossa ei ole kaikkien silmien alla. Joku kahvilassa imettäminen on kyllä niin kuvottavaa ettei tosikaan. Saati sitten jonkun kotona vetää tissi esiin ja lautaselle, kun tässä tää Essimikko nyt juo kun muutkin juo.
Joka jumalan ostoshelvetistäkin löytyy paikka jossa ei ole kaikkien silmien alla. Joku kahvilassa imettäminen on kyllä niin kuvottavaa ettei tosikaan. Saati sitten jonkun kotona vetää tissi esiin ja lautaselle, kun tässä tää Essimikko nyt juo kun muutkin juo.
imettämisessä ja naimisessa on kyllä ero... jos lapsi ei saa ruokaa tietyin väliajoin niin oikeasti käy huonosti. naimista voi taas harrastaa vähän suuremminkin väliajoin ja ihmiskunta silti lisääntyy...
En näe mitään pahaa siinä että imettää kahvipöydässä jos
-kyseessä on pieni vauva
-imtyksen pystyy hoitamaan niin ettei tissi näy (varsinkin jos paikalla on miehiä tai lapsettomia).
Meillä vauvat ovat välillä olleet selllaisia tissitakiaisia ettei heidän kanssaan olisi muuten päässyt koskaan kylään. Eikä ole kiva sellainen vierailu jonka joutuu veittämään yksin vauvan kanssa toisten makkarissa imetellen.
Mitään suurieleisiä rinnan paljasteluja tai imetyksestä numeron tekemistä en tajua. Mutta se että nälän tullen huomaamattomasti sujauttaa vauvan paidan alle ruokailemaan ei nyt yleisesti pitäisi ihmisiä häiritä. Tietysti voi kysyä sopiiko tässä imettää. Mikäli ei niin mennään toki tämän mukaan ja mietitääns itten kannattaako kyseisen perheen luona veirailla ennen kuin lapsi pärjää jo ilman tissiä.