Imettäminen kahvipöydässä ärsyttää!!!
Luonnollinen asiahan se on, juu, mutta on paljon muitakin luonnollisia asioita joita ei kuitenkaan tehdä ihan toisten nenän edessä.
Kommentit (102)
Jaksoin lukea jopa kokonaan =)
Itse en ole saanut imettää, muistan yhden äidin joka kysyi haittaako minua jos imettää tässä, kysyin takaisin haittaako jos ole paikalla.
Täytyy sanoa, että vaikka en ystäväni rintaa tuijottanut, tuijotin vauvaa joka söi..
Usein tulee oman vähemmyyden tunne, kun ei omia lapsiaan saanut imettää, mutta kyllä heistäkin ihan ihmisiä kasvoi =)
Ja mitä jossain vaiheessa mainittiin siitä, kuinka pulloäidillä on niin vaan helppoa tokkaa pullo lapsen suuhun, KYLLÄ!
Minä laitoin vauvalle esim bussissa pullon sinne vaunuihin tuoettuna, ei olisi tullut mieleen nostaa vauvaa pois vaunuista, koska olen sitämieltä, että kolari/ äkkijarrutuksissa ym lapsen on turvallisinta vaunuissa.
Kotona toki syötin lapseni sylissäni.
Yhtä lasta oli syötettävä sitterissä, koska pienikin liikkuminen aiheutti sen, että vauva oksensi kaiken pihalle. Onneksi tämä helpotti vauvan kasvaessa.
(vielä varmuudeksi, jos joku tahtoo pitää minua kylmänä äitinä, kun annoin vauvalleni maidon sitterissä, niin kerron, että tämän vauvan kanssa juoksimme sairaalassa yhtenään, koska oli kuivunut, kun maito ei pysynyt sisällä, eli parempi vaihtoehto oli tuo sitterissä syöttäminen)
Mutta:
Kukimme tavallamme.
nauroin ihan katketakseni kuin luin tätä ja täysin samaa mieltä tästä pointista ;)
Varsinaista lihan menemistä piiloon ei silti varmasti ole yksikään ulkopuolinen nähnyt.
Onneksi omassa ystäväpiirissäni naiminen koetaan luonnollisena tapana tyydyttää himoja. Moni muukin on nainut kahvipöydässä, eikä se ole ketään häirinnyt!
[/quote]
Mielestäni rinnat on yksityisasia ja ne kuuluvat piiloon. Suomí on nykyään monikulttuurinen valtio ja osalle alastomuus on kauhistus (oli rinnat esillä vauvan varjolla tai ei). Ihmettelen miksei lastensuojeluviranomaiset puutu tähän, kun jotkin vanhemmat vie lapsiansa yhteissaunaankin (naiset+miehet sekaisin)
Imetys ja naiminen on sinänsä luonnollisia asioita, kunhan se tapahtuu yksityisesti.
No siksi että meidän lapsilla on ollut sellainen outo ikä jolloin roikkuvat tissillä jatkuvasti.[\i]
Tuo yllä oleva kertoisi mielestäni siitä, että lapsesi eivät ole saaneet imetettäessä tarpeeksi maitoa, ja sinun olisi kannattanut jatka vaikkapa korvikkeella. Ei kylläinen vauva jaksa imeskellä tuntitolkulla tissiä, josta maitoa vielä tulee.
Ja kyllä, olen itse imettänyt lapsiani pitkään (täysimetystä puoli vuotta, osittaista hieman alle 2 v, ja julkisestikin. Omastakaan mielestäni imetys ei kuitenkaan kuulu kahvipöytään, paitsi ihan perheen kesken. Kahviloista en tosiaankaan kadonnut mihinkään vessoihin imettämään, mutta ihmisten kotona on kuitenkin aika kivoja rauhallisempia paikkoja, joihin voi sen kahvipöydän sijasta mennä.
Pitäähän sitä lapselle pöytätavat opettaa pienestä lähtien: ruoka syödään pöydän ääressä, eikä olohuoneen sohvalla saati vessassa!
Musta julki-imetys on ihan ok - ne jotka sen tuomitsee voivat hajota ahdasmielisyyteensä. Onneksi niistä muitten katseista ei imettävän äidän tarvi välittää!!!
Kateellisia, sano...
Mielestäni rinnat on yksityisasia ja ne kuuluvat piiloon. Suomí on nykyään monikulttuurinen valtio ja osalle alastomuus on kauhistus (oli rinnat esillä vauvan varjolla tai ei). Ihmettelen miksei lastensuojeluviranomaiset puutu tähän, kun jotkin vanhemmat vie lapsiansa yhteissaunaankin (naiset+miehet sekaisin)
Imetys ja naiminen on sinänsä luonnollisia asioita, kunhan se tapahtuu yksityisesti.
Maassa maan tavalla, eli ne monikulttuuriset muualta tulleet saavat sitten vaan sopeutua meidän kulttuurissamme ihan normaaliin alastomuuteen ja yhteissaunontaan. Big deal! Saunominen ja imettäminen on ihan luonnollista kuule vaan. Ahdasmieliset älkööt vaivautuko.
niin kauan kun rinta peitetään jollain harsolla se ei kuulu kenellekään muulle kuin äidille ja vauvalle koska ja missä imetetään. en imettäessäni koskaan kokenut että se olisi jonkun muun asia. se oli ihan vaan meidän välinen juttu, ja mulla oli oikeus imettää ihan missä vaan ja koska vaan. mitä ihmettä se muille kuuluu? pidin huolen ettei rintaa näkynyt eikä maidon pisaroita tullut tarjottaviin. jos käsiin tuli maitoa niin pesin ne ennen kuin koskin tarjottaviin. jos noi kriteerit täyttyy se ei kuulu kenellekään, yhtään.
Mä hyväksyn kyllä kahvipöydässä imettämisen jos sen tekee sivistyneesti eli ei heiluttele niitä tissejä ympäriinsä vaan vaivihkaa antaa vauvalle maitoa ja pitää vaikka harsoa siinä edessä. Itsekin imetän välillä kahvipöydässä jos siltä näyttää, mutta syötän mielellään vauvan ensin niin saa juoda kahvin rauhassa.
Vauvat vaan ei voi odottaa jos niillä on nälkä ja ne pitää syöttää silloin kun on tarvis.
T: 4kk:n ikäisen vauvan äiti.
menemällä sovituskoppiin, vessaan tai toiseen huoneeseen. En halua aiheuttaa vaivaantumista miespuolisissa tai en tykkää, että jotkut teinit tuijottaa siellä mäkkärissä viereisessä pöydässä. Vaivaannun itse kun näitä tissinpaljastelijoita on ravintolat ja kaupat täynnä.
tai kaupungilla, ja niinpä koko imetys meni pieleen. Tissi ei tahtonut kelvata, kun pullosta sai helpommin, pumppaamalla en saanut millilitraa enempää herumaan, vaikka totisesti yritin! Imetys loppui kokonaan kun vauva oli neljän kuukauden.
Seuraavia lapsia olen imettäny missä vain ja milloin vain! Vasta kolmatta pystyin täysimettämään. Jos joku ei kestä katsoa niin kääntäköön katseensa pois!
juoda kahvinsa kylmänä ja olla yksin jossain toisessa huoneessa, jos kerran on kylään tullut tapaamaan muita ihmisiä?
Julkinen imettäminen on naisen oikeus. Piste.
Juokoon kahvinsa kylmänä, mutta imettäviä en kahvipöytääni halua. Olkoonkin vaikka kuinka "luonnollinen" asia, kyllä se lapsellekin täytyy suoda rauhallinen yhdessäolon hetki!!!
Sanoo keittiöpsykologi suoraan keittiöstä
jos joskus lapses näkee jonkun itsensäpaljastajamiehen niin selitä sitten tätä samaa lapselles! mitä sitten, jos "se" vähän pilkahtaa...
en ajattele, että olis ihan sama, jos joku vieras näyttäis lapselle kättä/kasvoja/alapäätään, koska samaa nahkaa ne paikat on
meitä on moneksi.
Ja jos se vähän pilkahtaa, niin mitä sitten, nahkaahan se vain on ihan niinkuin esim. kasvoissa tai käsissäkin!
Kukaan terve ihminen ei rinnasta imetystä seksiin tai johonkin itsensäpaljasteluun. Hae apua, oikeasti.
Mä olen imettänyt kahta lastani kahvipöydässä ja monessa muussakin paikassa. Aion imettää myös pian syntyvää kolmatta lastani. Kahviseurani ei ole ikinä huomautellut asiasta, ei sanoin eikä ilmein. Mutta tietysti seurani saattaakin olla eriyisen avarakatseista, mukavaa ja lämminsydämistä, kiitos siitä heille, en ole ehkä aiemmin kiittänytkään.
Mutta jos se noin kamalasti ahdistaa, niin sanokaa toki suoraan! Sanominen suoraan on minusta aina ollut paljon helpompi ja nopeampi tapa vaikuttaa, kuin esim. nettipalstan kautta vittuilu.
löysäreva av- mammoilla on äitiys pehmentänyt aivot ja siitä pitää tehdä niin iso numero!
Siis miksi äitien pitää vetää se tissinsä ulos ja alkaa imettää kullannuppuaan aina kahvipöydässä? Toitottakaa vaan että se on luonnollista, joo. Olen kaikki 3 omaa lastani imettänyt esim olohuoneen sohvalla kaikessa rauhassa, kun vieraat ovat kahvipöydässä. Nyt vaan niin ärsyttää tuttuni, joka n puolen tunnin välein lykkää tissiä vauvansa suuhun. Nauti siinä sitten kakusta ja kahvista kun roikkuvat utareet on edessä...
muutenkaan en ymmärrä tota fundamentalistisia piirteitä saanutta pakkoimettämistä. Ja jos nyt kerta on imetettävä niin imettää sitten kotona ollessan, silloin kun ei ole vieraita ja muina aikoina sitten vaikka pumpattua rintamaitoa jos sitä korviketta on niin vaikea antaa..
Ainakin julkisilla paikoilla imettämisestä pitäisi sakottaa siinä missä julkisilla paikoilla naimisestakin "luonnollinen asia" se naiminenkin on. Jos jotkut haluavat kauppakeskuksen kassajonossa naida niin sittenhän se on naitava :D
juu, mutta OIKEESTI en ymmärrä minäkään
Tissiä ei silti varmasti ole yksikään ulkopuolinen nähnyt.
Onneksi omassa ystäväpiirissäni imettäminen koetaan luonnollisena tapana ruokkia vauvaa. Moni muukin on imettänyt vauvojaan kahvipöydässä, eikä se ole ketään häirinnyt.
Ei miehet ainakaan kehtaa sanoa suoraan...
Ymmärrän imettämisen jos porukassa on vain muutama äiti, jotka ovat läheisiä ystäviä ja ollaan jonkun kotona, ei yleisellä paikalla. Kyllä muakin on ihmetyttänyt, kun oltiin kaverilla kylässä ja toinen kaveri, joka myös oli siellä kylässä, imetti siinä kahvitellessa kaikkien nähden. Ei siis mitenkään paljastamatta rintaansa (mikä sekin joiltakin onnistuu) vaan niin, että todella oli rinnat aivan paljaina. Oli kyllä miehet vähän hämillään ja vaivautuneita. Ja mihin lähedet siitä, kun oot kylässä vieraana. Kyllä mun mielestä imettävän äidin pitäisi tuossa tilanteessa kysyä, voiko mennä toiseen huoneeseen tai antaa maitoa pullosta. Niin luonnollista kuin imetys minustakin on, ei sitä tarvitse kuitenkaan tehdä ihan kaiken kansan nähden. Tuo seksi vertaus on siitä hyvä, että on muitakin ihan luonnollisia asioita, joita ei kuitenkaan tehdä kenen tahansa nähden. Ei vessassakaan käydä kaverin miehen kanssa yhdessä, vaikka ihan luonnollista siellä asioiminen on!