Huh huh! Mulla on 94 pitkähihaista paitaa, 42 housut, 23 hametta, 29 mekkoa,
9 caprit, 3 sortsit, lyhythihaisia/hihattomia paitoja on 117 ja sukkapareja 63, alushousuja 55 ja rintaliivejä 38. Talvitakkeja on 12, välikausi/kesätakkeja yhteensä 18.
Tein tässä vähän inventaariota/kaappiani siivoilin. Voi olla, ettei ihan heti tarvitse uutta vaatetta ostaa... =/
Kommentit (28)
Miten edes ehdit käyttää kaikkia? No tiedän jo vastauksen, et ehdikään.
Aika pelottavaa. :-/ Minkä ajan kuluessa olet ostanut noin paljon? Mulla ei varmasti aikuisikäni aikana yhteensä ole ollut noin montaa mitään noista, ja olen liki 40 v.
Miten edes ehdit käyttää kaikkia? No tiedän jo vastauksen, et ehdikään.
Ja järjestystä en saa tuolle vaatemäärälle pidettyä millään... Valitettavasti olen vaatehullu niin omien kuin lasten vaatteiden suhteen. No nyt rahat onkin tiukilla, joten on hyvä tietää, että hyvin pärjään nykyisillä vaatteilla useamman vuoden ilman että tarttee täydentää kuin sitten jossain vaiheessa vasta sukkia ja alusvaatteita.
ap
noin 7v ajan eli sinä aikana nuo on kertyneet. Huonot heitin nyt pois, silti jäi tommonen määrä. Suurta osaa en ole käyttänyt kertaakaan.
ap
Aika pelottavaa. :-/ Minkä ajan kuluessa olet ostanut noin paljon? Mulla ei varmasti aikuisikäni aikana yhteensä ole ollut noin montaa mitään noista, ja olen liki 40 v.
Mihin nuo mahtuu??
Mulla on ehkä noin puolet tuosta määrästä ja pidän itseäni vaatehulluna,mutta mun on vaan pakko jarrutella jatkuvasti kun kaappitila ratkeilee nytkin jo liitoksistaan...
Siellä on nyt vaatteita ihan joka paikka pinkeänä ja kasoittain niin että samalla hyllyllä on ensin takana tiukassa kasassa vaatetta ja sitten edessä vielä uudet pinot tiukkoja kasoja, taaimmaisia on siis mahdoton sieltä ovea avaamalla nähdä. Näin suurta inventaariota en ollut tehnyt vuosiin. Sääli, sillä sieltä olis löytynyt vaatetta sun toista silloinkin kun kävin kaupassa ostamassa uutta kun en löytänyt mitään sopivaa tiettyyn tilanteeseen.
siis aika ajaton.
roskiin vaan.
ap
Tiedän tunteen, mullakin on 52 t-paitaa, muita en ole laskenut...
roskiin vaan.
Mietipä mitä neuvot! UFF:lle ainakin mieluummin, ja jos eivät ole pintamuotia olleet silloin 7 v. sitten, niin ainakin lähes käyttämättöminä menisivät varmaan kaupaksi kirpparillakin.
koko pidempi seinä täynnä sellaisia tilavia vanhan ajan vaatekaappeja. Kaappeja on yhteenä ööh... 7 lattiasta kattoon yltävää, joista miehellä on 1 hyllyllinen ja yksi rekillinen kaappi. Minulla on 2 rekkikaappia ja 3 hyllyllistä kaappia.
ap
Mihin nuo mahtuu?? Mulla on ehkä noin puolet tuosta määrästä ja pidän itseäni vaatehulluna,mutta mun on vaan pakko jarrutella jatkuvasti kun kaappitila ratkeilee nytkin jo liitoksistaan...
käytän noita nyt enkä osta uusia. Heitän pois kun kulahtavat. Onpahan valinnanvaraa ;)
Paljon on esim. ihan perus-trikoopuseroita (mm. Marimekkoa, H&M peruspuseroja jne), sitten mm. farkkuhameita, farkkuja (näissäkin suosin perusmalleja) jne. On kyllä erikoisempaakin mukana. Mutta esim. 7v sitten ostamani valkoinen paitapusero, jossa hopeakimalletta seassa (muuten vartalonmyötäinen perusmalli) on mielestäni edelleen ihan ns. in, voisin pistää päälle tässä joulun alla ihan hyvin :) Sitten on mm. 7v sitten ostamani ihana farkkuhame jossa vekitykset, edelleen oikein ajan hermoilla jne. Teinilookia en suosinut silloin 7v sitten 21-vuotiaanakaan!
ap
Ja minäkun luulin että minulla on paljon vaatteita kun on jopa kaksi villakangastalvitakkia ja toppatakki lisäksi...
Älä loukkaannu mutta minun mittapuulla ihan ylenmäärin vaatetta. Ainakin jos suurin osa vaatteista sopii päälle eli on oikean kokoisia.
Ensinnäkin noiden säilyttämiseen tarvitaan melkoinen määrä kaappitiloja. Toisekseen Suomessa vaatteet ovat aika hintavia, joten tuohon vaatemäärään on varmaan uponnut mittavia määriä rahaa. Jos alat laskemaan edes mahdollisesti alakanttiin olevilla hinnoilla esim näin: 117 paitaa * 8 euroa = 936 euroa, 94 pitkähihaista paitaa * 12 euroa = 1128 euroa, talvitakkeja 12 * 120 euroa = 1440 euroa jne. Ja voipi olla että pusero/takki ei ole ihan noin halvalla kaupasta lähtenyt?
Ja lasten vaatteisiin vielä enemmän. Kotiäitinä ollessani koko kotihoidontukeni ja lapsilisät upposivat monena kuukautena vain vaatteisiin...
ap
Minulla on on myös aivan kamalasti vaatetta. Syykin on kyllä aika selvä: olen ollut n.6v vaatealalla töissä. Ja voi että sitä vaatetta vaan kertyy. Olen myös niin kauhea hamsteri luonteeltani. Vaatteiden hamstrausvimmaani olen purkanut myös muihin ja olenkin vaatettanut antaumuksella myös lähimpiä perheenjäseniäni. En ole vähään aikaan laskenut mutta arvioisin että minulla on pelkästään n.140kpl alushousuja...
tykkää pitää, niin...:D:D:D siitä vaan!
puhumattakaan raitapaidoista aikuisella ihmisellä.
Hyvä että heräsit määrään!