juurihoidetussa hampaassa tulehdus - antibioottikuuri oli jo, ja taas särkee!
En kohta enää kestä tätä riesaa mitä huonosti juurihoidettu hammas tuottaa. Sain jo kertaalleen antibioottikuurin kuukausi sitten, sen jälkeen hammas avattiin ja poistettiin bakteeripesäke, joka oli jäänyt huonosti puhdistettuun juurikanavaan. Hammas laitettiin asiantuntevasti uudelleen kiinni ja nyt, 5 päivää siitä, alkoi taas helvetillinen särky!
Ilmeisesti nyt annetaan sitten uusi antibioottikuuri, toivottavasti tehoaa - paljonkohan suoliston hyviä bakteereja enää onkaan jäljellä, en uskalla edes ajatella. Toivottavasti se sikaflunssa ei nyt iske tähän vielä päälle...
Onko kenelläkään näin huono tsägä juurihoitojen kanssa? ja mitenhän tästä selviää?
Kommentit (47)
soita huomenna hammaslääkärii ja ehkä pääset särkypäivystykseen. jos et pääse niin monesti ne määrää uuden antibiotit kuurin ja särkylääkkeitä.
mut mie suosittelen sulle et haet apteekista pafusinia. ite nappailin niitä ku särki viisaudenhammasta koko ajan ja ihme ja kumma, se puuduttaa myös kipeää ientä!
Vierailija kirjoitti:
Ja päälle sain pahan antibioottiripulin, kun en tajunnut syödä probiootteja.
Ei siitä selviä kuin maksamalla omaisuuden hammaslääkärille. Mua jouduttiin hoitamaan puuduttamatta kun hammas heilui niin valtavan mätärakkulan päällä ettei sitä voinut puuduttaa. Oli kuulemma ihan hilkulla etten joutunut hammaskirurgille vaan normaali hammaslääkärini sai tulehduksen lopulta aisoihin.
Tuon episodin jälken tajusin vaihtaa työpaikkaa, koska kaikki johtui siitä, että en kuunnellut itseäni vaan puskin eteenpäin vihamielisessä työyhteisössä. Elimistö pisti lopulta kampoihin ja kertoi, että tee jotain, nainen!
Ai niin mätä työpaikka, että sen takia hampaatkin tulehtuu? Ohhoh!
Mulla on vähän liiakseenkin näitä huonoja juurihoito kokemuksia.. tällähetkellä semmonen tilanne että etuhampaaseeni tehtii juurihoito mikä meni pieleen hammaslääkärin mokan takia huonosta hygieniasta! No juuritäytteet tulehtu ja joutuivat päivystyksessä avaamaan hampaan ja vaihtamaan juuritäytteet plus hampaassa oli tuntokin vielä jäljellä xO sattui ihan pirusti kun ilman puudutusta avasi hampaan ja hampaan sisältä tuli mädän haju vielä.. hyyhh ja nyt tilanne on se että hammasta ei voi enään pelastaa lääkärinnä hoitovirheen takia ja multa joudutaan poistamaan etuhammas juuri ennen joulua ="( olen joutunut pelkästään tän vuoden puolella tekemään 2 valitusta potilasasiamiehelle, ja nyt pitäisi uusi tehdä koska mä en liiku missään ilman etuhahammasta.. ihan kauheeta.. vähän aikaa sitten taas menin päivystykseen hammas säryn takia eivätkä tietäneet mikä hammas se oli ja pyysin monta kertaa heidän ottavan röntkenit mutta ei.. väittivät kiven kovaa että joo joo tämä hammas se on juuri hoitoon! Tulen kahden päivän päästä uudestaan päivystykseen jatkuneiden kipujen takia, ja kävi ilmi kun vihdoin röntkenin ottivat että minulla on juurihoidettu väärä hammas!!! Ei mitään korvausta mistään, ja nyt tämä väärä hammas mikä juurihoidettiin joudutaan myös poistamaan koska tulehtui niin pahasti kun se turhaan avattiin! En ymmärrä miten voi olla mahdollista että suomessa on näin alkeellinen hammashoito
Kiitos kaunis aiemmin kommentoineille!
Nostan tämän aiheen ylös, koska minulla on menossa hammashoitorumba aiemmin huonosti juurihoidetun hampaan juuressa olevan tulehduspesäkkeen takia sekä ko. hampaan säryn takia. En jaksa nyt kirjoittaa enempää, mutta palaan tänne asiaan myöhemmin, jos jaksan.
Kannattaa vetää noi juurihoidetut hampaat veke suosiolla ja ottaa implantit tilalle
Ei helvetti. Mulla sama ruljanssi menossa kuin monella muulla täällä. Siis 3 juurihoitoa ja yksi johti jo poistoon ja 2 muuta auki vielä ja armoton kipu ja paine niissä. Siis juurihoito on aivan karseeta kidustusta. Mulle iski myös huimaus ja en päässy sängystä 2vrk kun oksetti ja kaikki pyöri. On tää kamalaa.
Hoitovirhe tuli yhteen noista ja katkes neula ja toinen juri kokonaan hoitamatta. Kipua vain 5kk ja mielenterveys katoaa pikkuhiljaa. Monia tonneja menny ja kipu on ja pahenee. Kuumeilua myös ja kohta taas hakemaan antibioottia. Joo mulla purennasta johtuva ja vielä korottavasta paikasta tämä paska. Ei osattu kehdattu katsoa arvauskeskuksella purentaa kuntoon. Sitten oli vielä kehittynyt paikan alle juureen asti mennyt reikä ja kuolio ja toisessa saumavuoto paikassa. Näin ne paikat roiskitaan
Itselleni kävi niin, että hammasta vihloi välillä ja menin lääkäriin. Tämä ei kuvannut hammasta, vaan totesi, ettei reikää ole, vanhasta paikasta vaan vähän irronnut ja laittoi uutta paikkaa päälle. Meni muutama kuukausi ja hammas halkesi ykskaks. Eikun lekuriin ja niin syvä reikä, että juurihoitoon. Parani muutamaksi kuukaudeksi, kipuilu alkoi, avattiin ja todettiin tulehdus. Syynä ylimääräinen juurikanava. Tähän katkesi hoidon aikana viila, joka aiheutti sen, ettei kanavaa saatu kunnolla puhtaaksi. Puoli vuotta hoidettiin ja lopulta poistettiin hammas. Vaihtoehtona olisi ollut tulehtuneen juuren leikkaus.