Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

'Tyylikkäitä' tai trendikkäitä jouluruokaehdotuksia, kiitos!

Vierailija
10.12.2009 |

Kerro hyvät, tyylikkäät, trendikkäät jouluruokavinkkisi, mielellään reseptin kera, kaipailen siis sellaisia 'uusia joulumakuja', joihin aina joskus esim. naistenlehdissä törmää. Esim. punajuuresta jotain muuta kuin rosollia, porkkanasta jotain muuta kuin laatikkoa, jne.

Kiitos, kiitos, kiitos!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomaksi kossua

Vierailija
2/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI jouluruokien pitäisi olla tyylikkäitä ja trendikkäitä??

Joulu on kerran vuodessa, ja perinteiset ruoat ovat hyviä.

Miksi perinteitä poljetaan trendikkyyden kustannuksella vain siksi, että yritetään olla hienompia kuin muut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voithan vaihteeksi tehdä vaikka kalkkunaa (täytteen kanssa) tai hanhea. Minun makuuni miellyttävämpia liharuokia kuin suolainen kinkku...

Vierailija
4/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä en niistä välitä. Inhoan rosollia, ja laatikoita sitäkin enemmän.

Ei kaiken valtavirrasta poikkeavan tarvi olla aina hienostelua, kaikki eivät vain pidä samoista asioista. Makuja on monenlaisia. Ja minuun monet lukemani uudet reseptit ovvat vedonneet, mutten muista nyt tarpeen tullen yhtäkään!

Syö sie perinteistä, mie pistelen sitte jottaa muuta.

Jotenka oisko siis mittee muute ku tuo kossu ja kinkku kellee tiiossa?

Ssaatais kerättyä tähän hyvä lista erilaisia jouluruokia vaihtelua kaipaavalle.

Vierailija
5/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesää nyt rakentelen, ei ole kinkkua, ei juuri kalkkunaakaan. Lanttua ei löydy, ei maksaa.

Joten ihan jotta saatais jotain jouluista ruokaa, pitää keksiä vähän toisenlaisia reseptejä kuin ne perinteiset.

Ihanaa, jos joku voisi auttaa tässä ideanikkaroinnissa!

Vierailija
6/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kokeilla vaikka ihan "muunmaalaista" joulua, ainakin jälkiruuan osalta... Esim. italialainen Panettone tai saksalainen Stollen maistuu varmasti suomalaiseenkin suuhun, tai sitten englantilainen Christmas Pudding. Voi tehdä joko itse tai ostaa vaikka Stokkalta, luulisi siellä olevan.

Vierailija
7/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroaa perinteisestä pöydästä. en osaa reseptejä antaa kun en voi näitä tehdä koska meillä perhe ei syö kuin perinteistä jouluruokaa. Kiva ois joskus kokeilla jotain uutta mutta pitäis sitten itse ne kaikki syödä niin päädyn aina laittamaan peinteistä. Toki itse näistä perinteisistäkin pidän...

Vierailija
8/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tällainen on aika perinteinen kastanjatäyte

http://www.epicurious.com/recipes/food/views/Chestnut-Stuffing-10769

Täytereseptejä löytyy googlaamalla Turkey stuffing

Vierailija
9/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän päivän aamulehdessä on paljon vähän erilaisia, moderneja vaihtoehtoja joulupöytään. Pääsetkö katsomaan aamulehteä jossakin. netissäkin varmaan onnistuu.

Vierailija
10/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim lantut hauduttaa kuutioina liedellä ja maustaa hunajalla ja valkosipulilla (Valamon lantut), porkkanalaatikon sijaan voi-salviaporkkanoita; silakat voi marinoida jollakin kirkkaalla liemellä, maustaa vaikka provencelaisettain; lohen voi graavata roseepippurilla ja votkalla (leikkaa hyvin rasvaisuutta), alkuruokapöytään voi laittaa ruotsalaiseen tapaan pieniä lihapullia (kts Tina Nordströmin ohje). Kinkun tai kalkkunan voi korvata vaikka poron- tai hirvenpaistilla, sen kaveriksi foliopakettiin uuniin pekonia ja konjakkia. Punajuuret voi hauduttaa uunissa ja loppuvaiheessa laittaa mukaan vähän vuohenjuustoa, rosollia ei tarvitse tehdä. Joulu on juhla, ei mikään pakkopulla.

Täyttävien rahkajälkiruokien sijaan jäädykettä tai vaikka vanhanaikaista karpalokiisseliä ja sen päälle pieniä vispikermaruusukkeita!

Ehdotusteni trendikkyydestä ja tyylikkyydestä en tiedä :) Ehkä kannattaisi ostaa ruoka-Gloria?

Vierailija
11/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa voissa paistettuna ja pikkuisen sokeria/siirappia ja pippuria sekaan, nam.

Vierailija
12/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyteohjeesta; punakaalilaatikko kuulosti myös mielenkiintoiselta; ja pääsen kyllä kurkkaamaan Aamulehteä netistä, Kiitos vinkistä!

Vierailija
13/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttua en täältä valitettavasti saa, mutta porkkanat keksin nyt uudistaa jollakin yrtillä (ssalviaa ei saa..). Kalat maistuisivat minulle perinteisinäkin, mutta täällä en saa silakoita enkä lohta.. Ehkä voin kokeilla graavata/maustaa jotain paikallista valkoista kalaa..

Nam, hyviä ehdotuksia, osan toteutan, kun olen taas Suomessa, tuttujen raaka-aineiden parissa.

Vierailija
14/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta noilla sanoilla, niin löytyy ainakin yhteishyvän sivuilta.

Vierailija
15/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttua en täältä valitettavasti saa, mutta porkkanat keksin nyt uudistaa jollakin yrtillä (ssalviaa ei saa..). Kalat maistuisivat minulle perinteisinäkin, mutta täällä en saa silakoita enkä lohta.. Ehkä voin kokeilla graavata/maustaa jotain paikallista valkoista kalaa..

Nam, hyviä ehdotuksia, osan toteutan, kun olen taas Suomessa, tuttujen raaka-aineiden parissa.

Muista että graavaus ei poista matoja tms. eli varmista, että kala on sellaista että voisit syödä sen raakanakin jos rupeat itse graavaamaan. Maistuvaa joulua!

Vierailija
16/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko maulla mitään väliä, jos ei, niin voit laittaa pöytään trendikkäät koristeet. Ja niitä sitten ihallaan ja katsotaan :-D

Vierailija
17/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii tosi hyvin joulupöytään!

Vierailija
18/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikuttavat helpolta toteuttaa! Ja punajuurilaatikko myös! Kiitos, ei muuta kuin lisää hyviä vinkkejä!

Vierailija
19/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haen uusia jouluisia reseptejä ja vinkkejä, 'trendikkäällä' koitin viitata tuohon 'naistelehtireseptimaailmaan', joissa yleensä näitä uudempia reseptejä nykyään jo aika lailla on. Valitan, jos ilmaisin itseäni sinua häiritsevästi, mutta hauskaa joulunodotusta myös sinulle! Ja hauskuutta tästä ketjustahan sinulle olikin! :-)

Vierailija
20/28 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkku, imelletty perunalaatikko, muut laatikot, graavilohi jne.

Erittäin tyylikkäitä ja trendiasia jokaisessa ruokapöydässä jouluna!