G:Mitä jouluruokia odotat jo kielipitkällä ja mihin et koske pitkällä tikullakaan?
Kommentit (42)
imellettyä perunalaatikkoa, porkkanalaatikkoa, graavisiikaa, kinkkua + itsetehtyä sinappia ja rosollia. Niin ja ihanaa yön yli uunissa haudutettua riisipuuroa, jota syödään aattoaamuna itsetehdyn luumu-rusina-sopan kanssa.
En koske silleihin enkä lanttulaatikkoon, lipeäkalaankaan en koskisi, jos sellaista olisi tarjolla.
nami : -
inho : kaikki!
inhoan jouluruokia, voisi vaikka syödä jauhelihakeittoa tänä jouluna :)
Lipeäkala on pahaa ja sillisalaatti.
MItään inhokkia ei pöydässä ole koska itse miehen kanssa valitaan ruuat ja ne tehdään.
Kaikki jouluruuat on ihania, tai oikeastaan se kokonaisuus
graavilohi, aladoobi ja hillosipulit.
En tykkää, mutta syön vähäsen joka vuosi: lanttu- ja porkkanalaatikko.
Oikeasti graavilohta ja perunalaatikkoa. Ja suolakurkkuja ihania suolakurkkuja. Myös niitä ällöjä purkki herneita on oltava! Ei ole joulua ilman niintä. Homejuustoa pitää kanssa olla.
MUTTA EI NIIN EI TAAS!!!! Viime joulu meni pipariks ku olin sairaalassa ensimmäistä synnyttämässä, tämä joulu taasen ku  olen raskaana niin ei viitsi syödä sellaisia määriä mitä mieli tekis.. Taas yksi joulu harakoille...
Harmittaa koska ainoa asia mistä joulussa pidän on RUOKA!
Odotan oikeastaan kaikkia herkkuja mitä tarjolle laitamme, mutta appivanhempien tullessa meille joulun viettoon tehdään pieni poikkeus. Tiedämme heidän pitävän lanttulaatikosta ja sitä on tarjolla myös pöydässä vaikkakaan se ei mun makuhermoon osu, mutta muuten kaikkea kyllä... muusia, poron käristystä, porkkana laatikkoa, maksalaatikkoa, rosollia jne... nam nam nam :) ja toi lipeäkala, hui! syökö sitä oikeesti vielä jotkut?....
porkkanalaatikkoa ja karjalanpaistia ja -piirakoita ja munavoita.
En koske kinkkuun enkä graaviloheen enkä silliin. 
odotan kinkkua ja sinappia,kylmäsavulohta,joulun jälkiruo herkkuja,suklaata,porkkanalaatikkoa
en odota: graavilohi,lanttulaatikko,rosolli,silli
odotan: luomukinkku, laatikot, rosolli + kermavaahto, mäti, graavilohi vähäisessä määrin
en odota: piparit, joulutortut, silli, sekametelisoppa
hanhenmaksaa, venäläisiä suolakurkkuja hunajan ja smetanan kanssa, lanttulaatikkoa ja blinejä mädin kera. Lurps!
Yleensäkin ne kaikki niin sanotut alkupalat on mun juttu.
Sitten taas lanttulaatikko on ehdoton kauhistus. Maista kyllä joka vuosi ja totean ei maistu.
hanhenmaksaa, venäläisiä suolakurkkuja hunajan ja smetanan kanssa, lanttulaatikkoa ja blinejä mädin kera. Lurps!
suolakurkut on, miten syödään hunajan ja smetanan kera? Kuulostaa hyvältä ja onhan se uusi vuosikin juhlittavana :)
suolakurkut on, miten syödään hunajan ja smetanan kera? Kuulostaa hyvältä ja onhan se uusi vuosikin juhlittavana :)
vaan kaupasta saatavia "oikeita" venäläisiä suolakurkkuja (siis niitä TOSI suolaisia), leikataan lohkoiksi ja sitten juoksevaa hunajaa päälle ja dippaus smetanaan. Sopii alkupalaksi esim. myös blinien kanssa tai sitten vaan sellaisenaan. Namnamnam.
sekä peruna-, porkkana- ja lanttulaatikko on mun herkkuja :p
Rosolliin en koske edes pitkällä tikulla ja muutenkin yritän pysyä siitä etäällä, sillä se haisee todella oksettavalle.
En voi sille mitään että suolakurkun haju aiheuttaa minulle pahoinvointia :(
vaan kaupasta saatavia "oikeita" venäläisiä suolakurkkuja (siis niitä TOSI suolaisia), leikataan lohkoiksi ja sitten juoksevaa hunajaa päälle ja dippaus smetanaan. Sopii alkupalaksi esim. myös blinien kanssa tai sitten vaan sellaisenaan. Namnamnam.
uuden vuoden aattona ja jotain hyvää ja erilaista pitäisi kehitellä! Kuulostaa todella hyvältä!
uuden vuoden aattona ja jotain hyvää ja erilaista pitäisi kehitellä! Kuulostaa todella hyvältä!
Tähän sopii shamppanja (tai itse kyllä mieluummin juon kuivaa Cavaa) aivan loistavasti!
en koske rosolliin